Strona 1 z 1

S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-01-10, 09:51
autor: eln1no
Witam wszystkich,

Jaką instalację polecacie to silnika 2.5T 220KM? Biorę pod uwagę zaczipowanie auta i może jakieś drobne modyfikacje w przyszłości więc dobrze jakby była z zapasem mocy, tak pod 250-260 KM.

Dostałem do tej pory dwie wyceny:
Elektronika: BRC Sequent Plug & Drive
Przełącznik:BRC
Reduktor:Genius Max
Wtryskiwacze:6 cyl
Dopłaty:
Reduktor: + 200 zł
Cena w sumie: 4100

Elektronika: AC Stag 300-6 Qmax Plus turbo
Reduktor: Lovato RGJ SHP
Wtryskiwacze: AC W03
Lubryfikacja: Tunap - substancje czynne do benzyny i LPG
Dopłata
Reduktor: 300 zł
Emulator ciśnienia paliwa: 300 zł
Tunap: 220 zł
Cena w sumie:5420zł

Dodatkowo druga firma napisała:
Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy.

Preparaty ochrony zaworów firmy Tunap:
1. Tunap Premium 163 - dodatek do benzyny
2. Tunap Premium 164 - dodatek do gazu.
Zalecana aplikacja dodatków co 10000 km.
Przy stosowaniu dodatku do gazu nie zalecane jest wyjeżdżanie gazu do końca a wcześniejsze jego dotankowywanie.
Koszt jednorazowej aplikacji na dzień dzisiejszy to 220 zł.


Prosiłbym o opinie i ewentualnie polecenie dobrego instalatora gazu. Mieszkam w Łodzi.

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-01-10, 14:53
autor: Struna
eln1no pisze:Wtryskiwacze:6 cyl
chyba im się coś pokiełbasiło :)

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-01-10, 15:29
autor: eln1no
Struna pisze:
eln1no pisze:Wtryskiwacze:6 cyl
chyba im się coś pokiełbasiło :)
Pewnie chodziło o to, że to set dla 6 cylindrowego silnika, bo chyba dedykowanych do piątek nie ma?

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-01-10, 16:11
autor: Struna
Sterownik jest pod 6-tke, ale wtrysków idzie 5.

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-01-10, 19:15
autor: Rokos
jaka lubryfikacja, to naciąganie jest.

U mnie jest założone:
STAG 300-6 qmax plus
wielozawór tomasseto achille at.02
zawór odcinający valtek01
emulator ciśnienia paliwa
wtryski baraccuda 130
parownik AC-01 (do 250 KM) - tutaj do programu musi być większy np. twin gold
butla w koło 52 l (650x200) - może być bagażnik inny w s40
(wchodzi ok. 40 litrów), zamyka się pokrywa tylko trzeba jeden zawias usunąć z tej klapki na zakupy.

Przejechałem ponad 40 tyś. km, a cena z 2014 sierpień było 3200zł.
Na wiosnę wymienię jedynie parownik na większy, bo przy ostrym bucie przewala mi na benę, chociaż ostatnio mi go trochę wyregulowali.
spalanie 11-13 litrów, przy ostrej jeździe np. autobahn 180+ ~15-16 litrów.
40 litrowy zbiornik starcza między 270-370 kilometrów, u mnie średnio 300-330.

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-01-10, 19:27
autor: Struna
Rokos pisze:przy ostrym bucie przewala mi na benę,
to wina dopuszczenia gazu zimowego klsy B do obrotu.

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-01-10, 19:33
autor: Rokos
Struna, latem tez to było, bo miałem najpierw instalkę , a potem soft wgrany, a teraz dodatkowo zmian jest kilka... Ale to nie przeszkadza , bo tylko jest sygnał dźwiękowy, a auto bez szarpnięcia dalej jedzie. :mrgreen:

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-01-10, 19:35
autor: Struna
Ok, jeśli latem też był problem, to pewnie trzeba coś mocniejszego.

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-01-11, 09:33
autor: eln1no
Rokos pisze:jaka lubryfikacja, to naciąganie jest.

U mnie jest założone:
STAG 300-6 qmax plus
wielozawór tomasseto achille at.02
zawór odcinający valtek01
emulator ciśnienia paliwa
wtryski baraccuda 130
parownik AC-01 (do 250 KM) - tutaj do programu musi być większy np. twin gold
butla w koło 52 l (650x200) - może być bagażnik inny w s40
(wchodzi ok. 40 litrów), zamyka się pokrywa tylko trzeba jeden zawias usunąć z tej klapki na zakupy.

Przejechałem ponad 40 tyś. km, a cena z 2014 sierpień było 3200zł.
Na wiosnę wymienię jedynie parownik na większy, bo przy ostrym bucie przewala mi na benę, chociaż ostatnio mi go trochę wyregulowali.
spalanie 11-13 litrów, przy ostrej jeździe np. autobahn 180+ ~15-16 litrów.
40 litrowy zbiornik starcza między 270-370 kilometrów, u mnie średnio 300-330.
Wielkie dzięki za tę opinię! A mogę spytać gdzie robiłeś instalację?

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-01-25, 20:04
autor: szymek s80
eln1no pisze:Witam wszystkich,

Jaką instalację polecacie to silnika 2.5T 220KM? Biorę pod uwagę zaczipowanie auta i może jakieś drobne modyfikacje w przyszłości więc dobrze jakby była z zapasem mocy, tak pod 250-260 KM.

Dostałem do tej pory dwie wyceny:
Elektronika: BRC Sequent Plug & Drive
Przełącznik:BRC
Reduktor:Genius Max
Wtryskiwacze:6 cyl
Dopłaty:
Reduktor: + 200 zł
Cena w sumie: 4100

Elektronika: AC Stag 300-6 Qmax Plus turbo
Reduktor: Lovato RGJ SHP
Wtryskiwacze: AC W03
Lubryfikacja: Tunap - substancje czynne do benzyny i LPG
Dopłata
Reduktor: 300 zł
Emulator ciśnienia paliwa: 300 zł
Tunap: 220 zł
Cena w sumie:5420zł

Dodatkowo druga firma napisała:
Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy.

Preparaty ochrony zaworów firmy Tunap:
1. Tunap Premium 163 - dodatek do benzyny
2. Tunap Premium 164 - dodatek do gazu.
Zalecana aplikacja dodatków co 10000 km.
Przy stosowaniu dodatku do gazu nie zalecane jest wyjeżdżanie gazu do końca a wcześniejsze jego dotankowywanie.
Koszt jednorazowej aplikacji na dzień dzisiejszy to 220 zł.


Prosiłbym o opinie i ewentualnie polecenie dobrego instalatora gazu. Mieszkam w Łodzi.
5400 za instalacje staga to na bogato.

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-01-26, 09:17
autor: Mikaell
O BRC się nie wypowiem bo się nie znam.

Na Stagu z kolei nie zna się gazownik składający propozycję.
Stag Q-max PLUS ma wbudowany emulator ciśnienia paliwa, więc albo gazownik nie wie co proponuje, albo naciąga klienta na dodatkową kasę za dolutowanie kilku przewodów.
Oferowany reduktor jest moim zdaniem niezbyt dobry, ale tu się znów nie znam bo raczej je demontuję niż montuję :)

Tunap oczywiście nie zaszkodzi, choć jakość materiałów w silnikach Volvo nie powoduje raczej ryzyka przedwczesnej degradacji gniazd zaworowych na gazie.

Nie instalowałbym gazu w tym warsztacie.

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-01-26, 21:03
autor: dzinks16
Mody najprawdopodobniej skończą się zapętlaniem PB i Stag nie ogarnie.

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-01-26, 22:35
autor: adiq
Nie piszę dlatego, że mam, ale naczytałem się dużo i bardzo chwalony jest LPG-TECH. Ja do takiego Volvo założyłbym
- sterownik LPG - TECH 326 lub 326 OBD
- Reduktor KME TWIN
- Wtryski Barracuda/ Dragon

Warsztaty w Łodzi; Kołomax Wrocławska 16, Filartech ul. Wólczańska 13 to takie 2 chwalone na forach

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-02-01, 08:09
autor: Dedis
instalka na T5 powinna cię kosztować koło 4k
mam na myśli staga albo lpgtecha
wtryski np Hana
reduktor wedle uznania gazownika (byle ci nie zapakował Magica III)
jak ktoś proponuje lubrykanty, to zmień gazownika.

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-02-01, 09:04
autor: tommitmx
Dedis pisze:byle ci nie zapakował Magica III
napisz jakie są dobre reduktory ? gold ?

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-02-01, 09:36
autor: Struna
Gold GT jeśli już. A nowego typu Magic jeet ok.

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-02-01, 10:14
autor: tommitmx
a od kiedy jest nowy tym Magic III ?

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-02-01, 10:57
autor: Struna
Już będzie z rok chyba

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-02-01, 11:13
autor: tommitmx
czyli mam padake założoną ;(

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-02-01, 12:01
autor: Struna
w nowej wersji wyeliminowali wadę, która powodowała możliwość dostania się gazu w fazie ciekłej do układu chłodzenia ( co zazwyczaj kończyło się grubszą awarią pojazdu ), aczkolwiek ja jakoś nadal mam do nich uraz :)

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-02-01, 12:29
autor: tommitmx
jakieś objawy można zaobserwować jak gaz się dostaje do układu chłodzenia ? np smród gazu przy butowaniu ?


czy wzrost spalania może sugerować, że reduktor nie domaga?

Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

: 2017-02-01, 12:49
autor: adamusss
tommitmx pisze:jakieś objawy można zaobserwować jak gaz się dostaje do układu chłodzenia ?
Rozsadzenie jednego z elementów układu (wężyk/zbiorniczek/chłodnica/nagrzewnica) i wyciek płynu w najlepszym wypadku... w gorszym wariancie awaria/zatarcie silnika w wyniku utraty płynu (przegrzania) lub awaria UPG... dobrze myślę?

Natomiat poprawiony konstrukcyjnie Magic III Compact jest na rynku od ponad roku jak nie dłużej... ale sam dopiero niedawno się o tym dowiedziałem. Podobno poprawiona wersja BIG dopiero będzie wchodzić ba rynek (?)