Forum Volvo
http://volvoforum.pl/

S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=63&t=114682
Strona 1 z 1

Autor:  eln1no [ 2017-01-10, 10:51 ]
Tytuł:  S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Witam wszystkich,

Jaką instalację polecacie to silnika 2.5T 220KM? Biorę pod uwagę zaczipowanie auta i może jakieś drobne modyfikacje w przyszłości więc dobrze jakby była z zapasem mocy, tak pod 250-260 KM.

Dostałem do tej pory dwie wyceny:
Elektronika: BRC Sequent Plug & Drive
Przełącznik:BRC
Reduktor:Genius Max
Wtryskiwacze:6 cyl
Dopłaty:
Reduktor: + 200 zł
Cena w sumie: 4100

Elektronika: AC Stag 300-6 Qmax Plus turbo
Reduktor: Lovato RGJ SHP
Wtryskiwacze: AC W03
Lubryfikacja: Tunap - substancje czynne do benzyny i LPG
Dopłata
Reduktor: 300 zł
Emulator ciśnienia paliwa: 300 zł
Tunap: 220 zł
Cena w sumie:5420zł

Dodatkowo druga firma napisała:
Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy.

Preparaty ochrony zaworów firmy Tunap:
1. Tunap Premium 163 - dodatek do benzyny
2. Tunap Premium 164 - dodatek do gazu.
Zalecana aplikacja dodatków co 10000 km.
Przy stosowaniu dodatku do gazu nie zalecane jest wyjeżdżanie gazu do końca a wcześniejsze jego dotankowywanie.
Koszt jednorazowej aplikacji na dzień dzisiejszy to 220 zł.


Prosiłbym o opinie i ewentualnie polecenie dobrego instalatora gazu. Mieszkam w Łodzi.

Autor:  Struna [ 2017-01-10, 15:53 ]
Tytuł:  Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

eln1no napisał(a):
Wtryskiwacze:6 cyl
chyba im się coś pokiełbasiło :)

Autor:  eln1no [ 2017-01-10, 16:29 ]
Tytuł:  Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Struna napisał(a):
eln1no napisał(a):
Wtryskiwacze:6 cyl
chyba im się coś pokiełbasiło :)


Pewnie chodziło o to, że to set dla 6 cylindrowego silnika, bo chyba dedykowanych do piątek nie ma?

Autor:  Struna [ 2017-01-10, 17:11 ]
Tytuł:  Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Sterownik jest pod 6-tke, ale wtrysków idzie 5.

Autor:  Rokos [ 2017-01-10, 20:15 ]
Tytuł:  Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

jaka lubryfikacja, to naciąganie jest.

U mnie jest założone:
STAG 300-6 qmax plus
wielozawór tomasseto achille at.02
zawór odcinający valtek01
emulator ciśnienia paliwa
wtryski baraccuda 130
parownik AC-01 (do 250 KM) - tutaj do programu musi być większy np. twin gold
butla w koło 52 l (650x200) - może być bagażnik inny w s40
(wchodzi ok. 40 litrów), zamyka się pokrywa tylko trzeba jeden zawias usunąć z tej klapki na zakupy.

Przejechałem ponad 40 tyś. km, a cena z 2014 sierpień było 3200zł.
Na wiosnę wymienię jedynie parownik na większy, bo przy ostrym bucie przewala mi na benę, chociaż ostatnio mi go trochę wyregulowali.
spalanie 11-13 litrów, przy ostrej jeździe np. autobahn 180+ ~15-16 litrów.
40 litrowy zbiornik starcza między 270-370 kilometrów, u mnie średnio 300-330.

Autor:  Struna [ 2017-01-10, 20:27 ]
Tytuł:  Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Rokos napisał(a):
przy ostrym bucie przewala mi na benę,
to wina dopuszczenia gazu zimowego klsy B do obrotu.

Autor:  Rokos [ 2017-01-10, 20:33 ]
Tytuł:  Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Struna, latem tez to było, bo miałem najpierw instalkę , a potem soft wgrany, a teraz dodatkowo zmian jest kilka... Ale to nie przeszkadza , bo tylko jest sygnał dźwiękowy, a auto bez szarpnięcia dalej jedzie. :mrgreen:

Autor:  Struna [ 2017-01-10, 20:35 ]
Tytuł:  Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Ok, jeśli latem też był problem, to pewnie trzeba coś mocniejszego.

Autor:  eln1no [ 2017-01-11, 10:33 ]
Tytuł:  Re: S40 2.5T 220KM 2005 - jaka instalacja

Rokos napisał(a):
jaka lubryfikacja, to naciąganie jest.

U mnie jest założone:
STAG 300-6 qmax plus
wielozawór tomasseto achille at.02
zawór odcinający valtek01
emulator ciśnienia paliwa
wtryski baraccuda 130
parownik AC-01 (do 250 KM) - tutaj do programu musi być większy np. twin gold
butla w koło 52 l (650x200) - może być bagażnik inny w s40
(wchodzi ok. 40 litrów), zamyka się pokrywa tylko trzeba jeden zawias usunąć z tej klapki na zakupy.

Przejechałem ponad 40 tyś. km, a cena z 2014 sierpień było 3200zł.
Na wiosnę wymienię jedynie parownik na większy, bo przy ostrym bucie przewala mi na benę, chociaż ostatnio mi go trochę wyregulowali.
spalanie 11-13 litrów, przy ostrej jeździe np. autobahn 180+ ~15-16 litrów.
40 litrowy zbiornik starcza między 270-370 kilometrów, u mnie średnio 300-330.


Wielkie dzięki za tę opinię! A mogę spytać gdzie robiłeś instalację?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/