Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
KrissEB
PostNapisane: 2017-01-10, 20:51 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.04.2016, 00:27
Posty: 67
Płeć: Nie określono
Imię: Krzysztof
VOLVO: S80 I
Silnik: 2,4 20v (B5244S2) + LPG
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 1999
Przebieg: 174000
Dordzy Państwo,
mam zamontowaną instalację gazową od pół roku.
Wtryski Hanna
sterownik LPGTech
parownik Versus vr-l
Wiecej składników nie pamiętam

I mam z nią związanych parę pytań

1. Mam filtr gazu fazy lotnej KME z wymiennym wkładem oraz elektrozawór przed parownikiem PALACAR i w związku z tym maleńki filtr fazy ciekłej.
Co do filtra KME nie mam zastrzeżeń bo miała być górna półka ale czy ten konkretny filtr fazy ciekłej to nie jest kiepskie rozwiązanie? Czy jest mimo wszystko szansa dostać jakiś pożądny wkład tego filtra fazy ciekłej czy jest tylko jeden producent (jak wynika z moich dotychczasowych poszukiwań)?

2. Gazownik, który mi to wszystko zakładał twierdzi że wymiana filtrów co 12 000 km i koszt szacowany takiego zabiegu ok 200 zł.
Sprawdziłem i koszt KME to ok 30 zł (sam wkład z KME) a koszt filtra fazy ciekłej to jakieś 3 zł.

W związku z tym pytanie czy przy standardowej procedurze wymiany filtrów zmienia się jakieś ustawienia map ewentualnie grzebie w ustawieniach?
W instalacjach 2 gen. serwisy filtrów robiłem sobie sam:) w tym przypadku nie chcę grzebać i kombinować ale jeśli gość chce mnie skasować 150 zł na samej robociźnie wymiany filtrów, które sam bez problemu wymienię to się na to nie zgodzę.

Tym bardziej że ten sam gazownik twierdzi ze mój komputer LPG automatycznie się stroi, więc jest duża szansa że kasuje mnie za samą wymianę.

3. Przy ostatnich mrozach -25 stopni po nocnym postoju pod domem rano odpalam auto, przejeżdżam taki dystans że wskazówka temp silnika się podnosi i instalacja LPG powinna się załączyć. Załączą się kontrolka na centralce LPG, cały czas miga i nie ma zamiaru się załączyć praca na LPG (u mnie jest tak że jak silnik dostanie odpowiedniej temp włącza się zasilanie instalacji LPG, a po chwili zaczynają się kolejno włączać wtryskiwacze).
Zgaszę auto i to samo. Mija kilka godzin i procedura jak wyżej ale instalacja już się załącza normalnie.

Czy to wina mrozów i wypadałoby się przyzwyczaić że coś nie zagra, czy to kwestia kiepskiej elektroniki komputera LPG, ewentualnie jakieś ustawienia o których nie wiem?

_________________
Są:
Volvo S80 2,4 20v 99'
Volvo V40 1,8 96'

Kupię
- hak do S80, nie musi być oryginalny, ważne żeby pasował i był w miarę kompletny, najlepiej do odnowienia
- wygłuszenie maski


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
JemRekami
PostNapisane: 2017-01-11, 01:23 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.11.2015, 13:02
Posty: 593
Lokalizacja: LZA/RZ
Płeć: Mężczyzna
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 11,7 LPG
Przebieg: 238
Cytuj:
Gazownik, który mi to wszystko zakładał twierdzi że wymiana filtrów co 12 000 km i koszt szacowany takiego zabiegu ok 200 zł.

Ja mam gwarancję na instalację i co 10k km mam się stawiać na wymianę filterka. Ale 200 zeta, to przeszacowane jakieś, bo mój magik robi to w cenie, więc to na pewno nie są koszta tego rzędu.

Cytuj:
czy przy standardowej procedurze wymiany filtrów zmienia się jakieś ustawienia map ewentualnie grzebie w ustawieniach?

Eeeee, a niby po co? Nie miałem czegoś takiego, a mam LPGTech 326. No chyba że chciałem sobie coś podstroić, to wtedy sam dłubałem ze słowami w stylu "skoro Panu działa to wszystko koncertowo, gdy Pan sobie to podstroił, to nie mam sumienia jeszcze czegoś grzebać". Nie słyszałem jeszcze o dostrajaniu sterownika, gdy w grę wchodzą same filtry.

Cytuj:
Załączą się kontrolka na centralce LPG, cały czas miga i nie ma zamiaru się załączyć praca na LPG (u mnie jest tak że jak silnik dostanie odpowiedniej temp włącza się zasilanie instalacji LPG, a po chwili zaczynają się kolejno włączać wtryskiwacze).
Zgaszę auto i to samo. Mija kilka godzin i procedura jak wyżej ale instalacja już się załącza normalnie.

Jak miga na niebiesko, to znaczy że jeszcze nie ma temperatury. Wiele zależy od tego, jak jest komputer skonfigurowany. U mnie zaczyna się przełączać od 30°C. Wcześniej było mniej, ale szarpało gdy jeszcze się dobrze nie rozgrzał, teraz jest ok.

Cytuj:
Czy to wina mrozów i wypadałoby się przyzwyczaić że coś nie zagra, czy to kwestia kiepskiej elektroniki komputera LPG, ewentualnie jakieś ustawienia o których nie wiem?

Komputer bym wykluczył, jeśli jest sprawny. Po ostatnich katowickich mrozach (temperatury rzędu -30°C w nocy, odpalany przy połowie tejże) nie miałem jakichś problemów. Nie myślę o instalacji, znaczy że jest ok.

Pożycz sobie kabelek do instalacji, zainstaluj darmowy soft do konfiguracji (jest po polsku) i sprawdź, co jest grane.

Cytuj:
Tym bardziej że ten sam gazownik twierdzi ze mój komputer LPG automatycznie się stroi, więc jest duża szansa że kasuje mnie za samą wymianę.

Raz skonfigurowanego się nie rusza. Z tego, co wiem, to nie ma jakiegoś szczególnego automatycznego strojenia, ale to nie jest powód, żeby przy każdej wymianie filtrów coś modyfikować. Naprawia się, gdy jest zepsute.

Coś mi tu nie gra. :?

_________________
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Hantek
PostNapisane: 2017-01-12, 09:51 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.12.2016, 02:05
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arek
VOLVO: V60
Silnik: 2.0 benzyna
Rok: 1999
Przebieg: 100000
Wymiana filtrów gazowych za 200zł to przesada.

To że widziałeś filtr po 30zł to nie znaczy że gazownik wymieni Ci go za 32zł 50gr. Gazownik prowadzi interes a nie pomoc społeczną.

Często sztuczka z dużymi cenami serwisów stosowana jest kiedy montaż był robiony za psie pieniądze. Działa to identycznie jak z naprawami samochodu w ASO. Jedziesz, płacisz, płaczesz i nikogo to nie obchodzi.
Naprawa samochodu w ASO czy instalacji gazowej to jest od lat osobny dobrze funkcjonujący biznes.

_________________
Instalacje gazowe Warszawa, http://lpgmasters.pl , Serwis LPG Warszawa, strojenie instalacji lpg Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
KrissEB
PostNapisane: 2017-01-12, 11:51 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.04.2016, 00:27
Posty: 67
Płeć: Nie określono
Imię: Krzysztof
VOLVO: S80 I
Silnik: 2,4 20v (B5244S2) + LPG
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 1999
Przebieg: 174000
Hantek napisał(a):
Często sztuczka z dużymi cenami serwisów stosowana jest kiedy montaż był robiony za psie pieniądze.

Instalacja nie była najtańsza ale kwestie kosztu ewentualnego serwisu muszę ustalić z gazownikiem - może zmniejszy cenę. Poza tym obawiam się że przy własnej wymianie filtrów może nie uznać gwarancji w przyszłości.

JemRekami napisał(a):
Komputer bym wykluczył, jeśli jest sprawny. Po ostatnich katowickich mrozach (temperatury rzędu -30°C w nocy, odpalany przy połowie tejże) nie miałem jakichś problemów. Nie myślę o instalacji, znaczy że jest ok.

Pożycz sobie kabelek do instalacji, zainstaluj darmowy soft do konfiguracji (jest po polsku) i sprawdź, co jest grane.


Sprawa trochę się rozjaśniła:

Po standardowej procedurze odpalenia auta i załacznia się instalacji LPG pojeździłem dłużej z migającą kontrolką niebieską. Po ok 20 minutach załączyła się instalacja.
Podobno w ustawieniach oprócz ustawienia przy jakiej temp silnika ma się przełączać to jeszcze jest coś takiego jak temp gazu przy jakiej ma się instalacja włączyć.
Najprawdopodobniej ja mam 0 stopni, a niektóry ustawiają na -10,-20.

_________________
Są:
Volvo S80 2,4 20v 99'
Volvo V40 1,8 96'

Kupię
- hak do S80, nie musi być oryginalny, ważne żeby pasował i był w miarę kompletny, najlepiej do odnowienia
- wygłuszenie maski


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
pavlickk
PostNapisane: 2017-01-12, 12:07 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.05.2015, 23:04
Posty: 334
Lokalizacja: Szczebrzeszyn / Zamość
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: C70 mk1
Silnik: b5204t4
KW/KM/NM: 120/163
Rok: 2002
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 195
jeszcze pytanie, czy czujnik temperatury pokazuje poprawną temperaturę; może gdzieś nie łączy, albo przekłamuje przy odczycie
trzeba się wpiąć na kompa i tyle

a odnośnie ceny za wymianę filtrów, to nie wiem czy licząc wymianę co 12k kkm po 200 zł opłaca się robić to tylko dla gwarancji...

_________________
Obrazek

VIDA i LPG ECU - polecam się: Zamość/Lubelskie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Hantek
PostNapisane: 2017-01-13, 10:40 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.12.2016, 02:05
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arek
VOLVO: V60
Silnik: 2.0 benzyna
Rok: 1999
Przebieg: 100000
Do przełączenia na gaz brana jest temperatura reduktora.
Ustawienie progu temperatury gazu instalacja gazowa wykorzystuje po to żeby się wyłączyć dla ochrony wtryskiwaczy.
czyli chodzi o powrót na benzynę a u ciebie nie chce przejść na gaz.

Nawiasem mówiąc ustawienie 0 stopni temperatury gazu jest rozsądne.
Ustawianie temperatury -10 czy jeszcze mniej to głupota.
To skutkuje tym że są uszkodzone wtryskiwacze gazowe ponieważ niska temperatura bardzo źle wpływa na wtryskiwacze gazowe.

W Twoim przypadku albo reduktor gazowy jest niedogrzany albo czujnik temperatury reduktora jest uszkodzony.

_________________
Instalacje gazowe Warszawa, http://lpgmasters.pl , Serwis LPG Warszawa, strojenie instalacji lpg Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: koks197811, Tisonc, tommitmx i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL