Witam,
Losowo samochód nie chce się przełączyć na gaz. Przykładowo nagrzeje się silnik do temperatury przełączenia na gaz po kilkudziesięciu sekundach piszczy i przełącza na PB.
Innym razem przełączy i jadę na LPG 35 km (do pracy) bez problemu. Tak cały czas losowo raz działa raz nie.
Tak więc rozprułem kable od czujnika i mierzę omomierzem 7.2 kΩ. Dla pewności polutowałem kabelki - dla lepszego styku.
W sklepiku internetowym znalazłem CZUJNIK TEMPERATURY REDUKTORA ZAVOLI ZETA N - taki jak mi trzeba.
- rezystancja: 4,7 kΩ
U mnie większa oporność więc pewnie nie działa.
I tu moje pytanie uszkodzony czujnik raz działa raz nie ? Z tego to jest jakiś pasywny element.
Może ktoś miał takie przeboje.
Czy komuś kilkukrotnie uszkadzał się ten czujnik ?
Reduktor zavoli zeta n a sterownik AEB więcej mogę przeczytać ze świadectwa homologacji
Wczoraj wymieniłem komplet świec ale to nie pomogło.
[s60 2.4 2003] Czujnik temperatury reduktora
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2010-12-29, 22:40
- Imię: Kuba
- VOLVO: S80 II
- Silnik: 2.4D
- KW/KM/NM: 120/163
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 8
- Przebieg: 260000
- Lokalizacja: lubelszczyzna
- Status: Offline
- Kontakt:
[s60 2.4 2003] Czujnik temperatury reduktora
Ostatnio zmieniony 2017-02-20, 17:13 przez kubi4, łącznie zmieniany 3 razy.
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: [s60 2.4 2003] Czujnik temperatury reduktora
kubi4, wypadałoby się podpiąć interfacem do komputera gazowego i zobaczyć czy faktycznie są jakieś odstępstwa w pokazywanej temperaturze... z różnych powodów może Cię wywalać na Pb - z powodu map sensora (cisnienie) gazowego również.
Najlepiej przeprowadzić wstępną diagnostykę przez złącze, bo może sie okazać że przyczyna leży zupełnie gdzie indziej...
Najlepiej przeprowadzić wstępną diagnostykę przez złącze, bo może sie okazać że przyczyna leży zupełnie gdzie indziej...
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2010-12-29, 22:40
- Imię: Kuba
- VOLVO: S80 II
- Silnik: 2.4D
- KW/KM/NM: 120/163
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 8
- Przebieg: 260000
- Lokalizacja: lubelszczyzna
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [s60 2.4 2003] Czujnik temperatury reduktora
Dzisiaj po pracy spróbuję czujnik wymienić na nowy i zobaczę przy okazji oporność obu czujników bo może stary po dwóch miesiącach od pomiaru ma więcej niż 7.2 kΩ.
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: [s60 2.4 2003] Czujnik temperatury reduktora
A temperatura nie wpływa na pomiary oporności?
Ostatnio zmieniony 2017-01-19, 19:06 przez adamusss, łącznie zmieniany 1 raz.
- QompaQ
- VOLVO
- Posty: 2710
- Rejestracja: 2013-12-07, 19:44
- Imię: Victor
- VOLVO: S80 - ASB - RHD
- Silnik: 2.4 - B5244S2 -
- KW/KM/NM: Nominalna - 103/140
- Rok: 2003
- Średnie spalanie: LPG 8,9 trasa
- Przebieg: 183000
- Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska -
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [s60 2.4 2003] Czujnik temperatury reduktora
Możliwe niewłaściwe ustawienie ciśnienia LPG w sterowniku, jest również taka ewentualność że,kubi4 pisze:cały czas losowo raz działa raz nie
przy niskich temperaturach ciśnienie LPG jest zbyt niskie i sterownik rozpoznaje ten fakt jako BRAK PLG.
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2010-12-29, 22:40
- Imię: Kuba
- VOLVO: S80 II
- Silnik: 2.4D
- KW/KM/NM: 120/163
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 8
- Przebieg: 260000
- Lokalizacja: lubelszczyzna
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [s60 2.4 2003] Czujnik temperatury reduktora
Kolego adamusss robiłem pomiar oporności bez wyciągania go z parownika przy zimnym silniku. Mam nowy czujnik pójdę do piwnicy żeby zasymulować temp 15 st i zmierzę - będę miał jakieś odniesienie do starego, którego mierzyłem w listopadzie przy jakichś 12-15 st
-- 20 lut 2017, o 10:15 --
W zaworze przy reduktorze (przy filtrze fazy ciekłej) w elektrozaworze twarda i zardzewiała sprężynka była.
Po wymianie filtrów i trzpienia ze sprężynką w elektrozaworze dolegliwości ustąpiły.
Po 3 dniach problemy powróciły. Sterownik mam AEB King. Muszę poszukać jak się do niego wpiąć.
Dzisiaj (10 marca) dotarł do mnie kabelek z rodzimego portalu aukcyjnego i podłączyłem się pod komputer gazowy.
Nie bardzo wiem co tam zmieniać, ale w diagnostyce zobaczyłem błąd czujnika temperatury gazu (czujnik temperatury reduktora ok). Błąd udało się skasować
Gdzie w instalacji szukać czujnika temperatury gazu ?
-- 20 lut 2017, o 10:15 --
W zaworze przy reduktorze (przy filtrze fazy ciekłej) w elektrozaworze twarda i zardzewiała sprężynka była.
Po wymianie filtrów i trzpienia ze sprężynką w elektrozaworze dolegliwości ustąpiły.
Po 3 dniach problemy powróciły. Sterownik mam AEB King. Muszę poszukać jak się do niego wpiąć.
Dzisiaj (10 marca) dotarł do mnie kabelek z rodzimego portalu aukcyjnego i podłączyłem się pod komputer gazowy.
Nie bardzo wiem co tam zmieniać, ale w diagnostyce zobaczyłem błąd czujnika temperatury gazu (czujnik temperatury reduktora ok). Błąd udało się skasować
Gdzie w instalacji szukać czujnika temperatury gazu ?