Trzeba wiedzieć przed montażem. A w trasie każde auto może sie zepsuć, nawet nowe. Ja tam jestem zadowolony że niemuszę zwracać uwagi na instalację gazową (no może tylko przy wymianie filtrów i tankowaniu gazu) więc dla mnie awaria jest awarią więc co ma gaz do tego.adamusss pisze:Czarny82, najpierw o tym musisz wiedzieć, że coś jest nie tak... a jak lecisz w trasie i coś zacznie nawalac? Nie wszystko wyczujesz
[v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg
- Czarny82
- VOLV
- Posty: 892
- Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
- Imię: Adam
- VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
- Silnik: 2,5T LPG B5254T2
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2006
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 301000
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg
Chodzi o to że działająca cały czas automatyczna korekta po OBD będzie dość skutecznie "zaleczała" niedociągnięcia układu sterowania silnika, chodzi o to że długo będziesz jeździł nie wiedząc o tym że coś jest nie tak.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- Czarny82
- VOLV
- Posty: 892
- Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
- Imię: Adam
- VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
- Silnik: 2,5T LPG B5254T2
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2006
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 301000
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg
Nie do końca się zgodzę. Z danych OBD korzysta sterownik gazowy dawkując tak paliwo (LPG), żeby nie rozjeżdzały się korekty i żeby mieszanka paliwa miała w pelnym zakresie obrotów i obciążenia stałą wartość (stechiometryczną) nie dopuszczając do tego aby silnik w którymkolwiek miejscu pracował na ubogo lub bogato. Sterownik gazowy nijak nie wpływa na ECU silnika więc dane płyną tylko w jedną stronę. Jeśli coś zacznie się dziać w aucie to sterownik gazowy niczego tu nie "zaleczy" bo nie kasuje błędów (chyba że będziesz kazać jemu to robić).Jeśli coś się dzieje z autem, to dzieje się zawsze, niezależnie od rodzaju paliwa na jakim chodzi. Jeśli nie chce chodzić na benzynie to na gazie też nie będzie, Jesli na benzynie jest OK a na gazie już nie, to wtedy wiadomo że problem leży po stronie instalacji i szuka się wtedy tylko w niej. Tak powinno to wyglądać przy prawidłowym montażu i wystrojeniu każdej instalacji.Chalski pisze:Chodzi o to że działająca cały czas automatyczna korekta po OBD będzie dość skutecznie "zaleczała" niedociągnięcia układu sterowania silnika, chodzi o to że długo będziesz jeździł nie wiedząc o tym że coś jest nie tak.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg
To jaka ma być mieszanka (AFR) zalezy od programu siedzącego w ECU - rzeczywiście częśto jest to 14,7 w całym zakresie pracy, ale bywa że wartośc docelowa przy większych obciążeniach jest inna.Czarny82 pisze:żeby mieszanka paliwa miała w pelnym zakresie obrotów i obciążenia stałą wartość (stechiometryczną)
Niby tak, ale poprzez "zakłucenia" danych wejściowych do ECU (spowodowane np uszkodzeniem jednego z wtryskiwaczy gazowych) podczas pracy na LPG jednak jakby miał wpływ na ECU.Czarny82 pisze:Sterownik gazowy nijak nie wpływa na ECU silnika więc dane płyną tylko w jedną stronę.
Normalnie w takiej sytuacji przy większym silniku często nawet nie bardzo będzie czuć że na np jednym z 8 cylindrów silnik zaczyna kuleć, oczywiście LTFT dla danego banku poleci w górę lub w dół, a sterownik LPG z włączonymi korektami po OBD dostroi dany bank (wszystkie wtryskiwacze) tak żeby wg niego korekty po OBD się zgadzały.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- Czarny82
- VOLV
- Posty: 892
- Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
- Imię: Adam
- VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
- Silnik: 2,5T LPG B5254T2
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2006
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 301000
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg
Przy dużych silnikach faktycznie na słuch ciężko jest wychwycić niedomagania jednego z cylindrów. Tak może sie zachowywać sterownik, ale aż tak nie jest w stanie sobie poradzić z korektami żeby to zniwelować (wprowadza tylko korekty a nie na nowo stroi i robi mapę) więc problem i tak wyjdzie.Chalski pisze:To jaka ma być mieszanka (AFR) zalezy od programu siedzącego w ECU - rzeczywiście częśto jest to 14,7 w całym zakresie pracy, ale bywa że wartośc docelowa przy większych obciążeniach jest inna.Czarny82 pisze:żeby mieszanka paliwa miała w pelnym zakresie obrotów i obciążenia stałą wartość (stechiometryczną)Niby tak, ale poprzez "zakłucenia" danych wejściowych do ECU (spowodowane np uszkodzeniem jednego z wtryskiwaczy gazowych) podczas pracy na LPG jednak jakby miał wpływ na ECU.Czarny82 pisze:Sterownik gazowy nijak nie wpływa na ECU silnika więc dane płyną tylko w jedną stronę.
Normalnie w takiej sytuacji przy większym silniku często nawet nie bardzo będzie czuć że na np jednym z 8 cylindrów silnik zaczyna kuleć, oczywiście LTFT dla danego banku poleci w górę lub w dół, a sterownik LPG z włączonymi korektami po OBD dostroi dany bank (wszystkie wtryskiwacze) tak żeby wg niego korekty po OBD się zgadzały.
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg
Sterownik łączący się z OBD NIE wnosi żadnej wartości do strojenia instalacji.
Chyba, że monter nie ma innego skanera OBD oraz nie wie jak działa sterownie silnikiem spalinowym.
Chyba, że monter nie ma innego skanera OBD oraz nie wie jak działa sterownie silnikiem spalinowym.
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2016-01-02, 22:12
- Imię: Maciek
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 145
- Rok: 2011
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg
Mam pytanie dot. instalacji w V70 III 2.0 145 km
Czy Wasi gazownicy wwiercali się w głowicę czy w kolektor.
Przymierzam się do montażu spotkałem się z różnymi opiniami.
Jedna z nich że trzeba się wwiercać w głowicę, bo inaczej auto kulawo kulawo jeździ.
A mam zamiar założyć to w V70 z 2011 r
A przy okazji. Macie jakiś sprawdzonych gazowników w Szczecinie lub okolicy?
Czy Wasi gazownicy wwiercali się w głowicę czy w kolektor.
Przymierzam się do montażu spotkałem się z różnymi opiniami.
Jedna z nich że trzeba się wwiercać w głowicę, bo inaczej auto kulawo kulawo jeździ.
A mam zamiar założyć to w V70 z 2011 r
A przy okazji. Macie jakiś sprawdzonych gazowników w Szczecinie lub okolicy?
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg
http://lpg-forum.pl/nawierty-w-kolektor ... 46502.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl