[v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

snow
VOLVO
VOLVO
Posty: 2643
Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 355000
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Status: Offline

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: snow » 2017-01-23, 22:27

Czarny82 pisze:Podjedz tak z ciekawości do kogoś kto ma kompa i Tobie odczyta. Korekty masz w %, im większy odchył tym gorzej. Jeśli masz na poziomie 0-5% to niema się czego czepiać. Możliwe jest nawet korekta ujemna -5%. Zero wez za ideał. To już tak dla Twojej wiedzy i jeśli chcesz być pewny czy masz idealnie.
Vide i Autocoma mam. Jak będę przy okazji coś sprawdzał to zerknę ale na razie nie mam potrzeby. Domyślam się że jest jakiś margines bo tak to by co chwile się check zapalał ;)
Czarny82 pisze:Uważam kolego, że jesteś jednym z tych szczęśliwców co trafili na gazownika który jakoś ogarnia Staga
Możliwe, nie szukałem najtańszego i wybrałem takiego co był przez wielu polecany.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Czarny82 » 2017-01-23, 22:35

snow pisze:
Czarny82 pisze:Podjedz tak z ciekawości do kogoś kto ma kompa i Tobie odczyta. Korekty masz w %, im większy odchył tym gorzej. Jeśli masz na poziomie 0-5% to niema się czego czepiać. Możliwe jest nawet korekta ujemna -5%. Zero wez za ideał. To już tak dla Twojej wiedzy i jeśli chcesz być pewny czy masz idealnie.
Vide i Autocoma mam. Jak będę przy okazji coś sprawdzał to zerknę ale na razie nie mam potrzeby. Domyślam się że jest jakiś margines bo tak to by co chwile się check zapalał ;)
Czarny82 pisze:Uważam kolego, że jesteś jednym z tych szczęśliwców co trafili na gazownika który jakoś ogarnia Staga
Możliwe, nie szukałem najtańszego i wybrałem takiego co był przez wielu polecany.
Najważniejsze że jesteś zadowolony, możliwe że masz wszystko idealnie, tego nie neguję.
A i przy okazji dowiedziałeś się na co zwracać uwagę. Ja ponad dwa lata temu też tego nie wiedziałem ale człowiek uczy się przez całe życie.
Ja mam silnik Turbo który ma też inne wymagania, kolega który mi gazował (tak właśnie, teraz kolega bo poznaliśmy się w trakcie montażu, teraz czasami zdaża się że razem zakładamy instalację) nie wyobraża sobie stroić moje auto na Stagu lub czymś innym co ma mapy 2D.

Ada$
V
V
Posty: 98
Rejestracja: 2014-08-19, 09:06
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO III V70 2.0F + LPG
Silnik: B42004S4
KW/KM/NM: 107/145/190
Rok: 2010
Średnie spalanie: 22 zł/100km
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Ada$ » 2017-01-25, 11:11

...nie wyobraża sobie stroić moje auto na Stagu lub czymś innym co ma mapy 2D.[/quote]
Możesz mi wyjaśnić różnicę pomiędzy strojeniem urządzeniem 2D a 3D?
Ada$

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: adamusss » 2017-01-25, 11:41

Ada$, na 2D będziesz miał wystrojone tylko w dwóch płaszczyznach, a w 3D w trzech - to lepiej, bo samochód przecież też porusza się w trójwymiarze, a nie w dwóch ;)
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

Awatar użytkownika
JemRekami
VOLV
VOLV
Posty: 950
Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Lokalizacja: LZA/RZ
Status: Offline

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: JemRekami » 2017-01-25, 12:26

Możesz mi wyjaśnić różnicę pomiędzy strojeniem urządzeniem 2D a 3D?
Masz dodatkową zmienną, od której uwzględniasz korektę. W dużym uproszczeniu: takie strojenie jest dokładniejsze/bardziej zbliżone do ideału.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Czarny82 » 2017-01-25, 14:39

Strojenie na 3D to tak jak koledzy piszą powyżej. Jest bardziej idealne, komputer silnika też ma mapy w 3D. Tak po krótce, silnik przy np 2500 obr/min nie zawsze ma takie same czasy otwarcia i zamknięcia wtrysku, wszystko zależy od obciążenia a mapa 2D nie zawsze bierze to pod uwagę. Inny jest gdy jedziesz spokojnie a inny gdy przyspieszasz, zależy też od wagi auta w danym momencie, warunków pogodowych itp.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Mikaell » 2017-01-26, 08:58

Jako warsztat w którym sterowniki Tech stanowią pewnie 80-90% montowanych sterowników chciałbym wyjaśnić kilka nieporozumień :)
Czarny82 pisze:A ja nadal śmiem twierdzić że Stag to wielkie gó...
jest dość śmiałym twierdzeniem zwłaszcza w kontekście
Czarny82 pisze: Tak się akurat składa że pracuję w zupełnie innej branży. (....) A na Staga jestem cięty bo sam się mało w ten syf nie wsadziłem bo się naczytałem na forach jaki to on cudowny. Na szczęście trafiłem na instalatora który ma głowę na karku i mi wybił Staga z głowy.
Czyli wypowiada się kolega o instalacji, której nie zna bo ktoś go namówił na inną, z której jest zadowolony? :).
To ja skupiłbym się na zaletach Techa, a nie deprecjonowaniu innego produktu na podstawie zasłyszanego marketingu...

Czarny82 pisze: Techa poprostu trzeba rozumieć i wtedy stroić a nie jak inne instalacje ustawiać jak małpa na kropki i kreski bo tak producent każe, najlepsze jest to że nawet doradcy ze Staga sami niewiedzą co to są te ich linie i kropki. Tech ma mapę 3D i jest to wielka różnica a nie jak piszecie wyżej. Każde auto ma mapę 3D i tylko takową jest sens ją zastępować.
Każdy sterownik trzeba trochę zrozumieć żeby wystroić i jeżeli Twój gazownik nie rozumiał Staga i nie potrafił go wystroić to jego problem. Ja preferuję montaż Techa, bo potrafię go wystroić (zwłaszcza w Volvo:P ) dużo szybciej niż Staga, ale w życiu nie powiem, że Stag to złe sterowniki. Ciekawe jak Twój gazownik radzi sobie z instalacjami, których twórcy nie przewidzieli wizualizacji map czasów wtrysków benzynowych ?? (Prins, Landi Renzo, AEB etc)
Czarny82 pisze:Dobrze dobrana instalacja z Techem i prawidłowo zestrojona nie wymaga pózniej regulacji, zostaje tylko sama wymiana filtrów w zaciszu własnego garażu.
Według mnie każda prawidłowo zestrojona instalacja nie wymaga późniejszej regulacji.
Oczywiście, że można sobie samemu wymieniać filtry, choć brak okresowych przeglądów w okresie gwarancyjnym skutkuje utratą gwarancji... Twierdzę, że dla użytkowników, którzy sami nie podglądają czasem parametrów pracy silnika przez OBD bezpieczniej jednak przyjeżdżać do gazownika na przeglądy.
Czarny82 pisze:A tak na marginesie, każdy nawet nieudolny gazownik (a takich jest niestety 80-90%) może zadzwonić do Techa i poprosić o pomoc. Jeśli jest taka potrzeba to przyślą NIEODPŁATNIE doradcę który ogarnie temat, ale o tym trzeba wiedzieć i nie ograniczać się do własnego ja i wstydzić się przyznać że się czegoś niewie.
Wsparcie doradców technicznych (oczywiście jakość tego jest różna, bo w znacznym stopniu zależy to od umiejętności konkretnych ludzi) oferuje większość producentów/dystrybutorów instalacji. Ja np. jestem bardzo zadowolony z pomocy regionalnego doradcy Staga, z której niedawno korzystałem przy okazji montażu w Avensisie z D4.
Czarny82 pisze:Nie będę nikogo na siłe przekonywać, to wasze auta i wasze pieniądze, wybór też wasz.
Ani ja :), w 99% samochodów nie ma różnicy w jakości wystrojenia niezależnie czy zamontuje się tam Techa, Nevo, Optimę czy Staga albo Prinsa, że ograniczę się do asortymentu, który montuję.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Czarny82 » 2017-01-26, 10:05

Mam złe zdanie o Stagu bo już widziałem kilka aut które na Stagu dawały wiele do życzenia, stąd moja opinia (pewnie i instalatorzy też dali ciała przy doborze komponentów i strojeniu, montujesz i pewnie poprawiasz też po innych to wiesz o co chodzi). Mój instalator (kolega tak na marginesie) radzi sobie ze Stagiem, tylko po co tracić czas na ciężkie strojenie w niektórych przypadkach, skoro Tech robi to szybciej i moim zdaniem lepiej (z racji posiadania pełnej matrycy obciążenia silnika).
Dla przykładu Lexus ES330 na bardzo dobrze wystrojonym Stagu (linie nałożone na siebie idealnie) podszarpywał czasami przy zmianie biegów (automat), po wymianie samego sterownika Na Tech 326 OBD problem zniknął. Co Ty na to?

Zapytaj doradcy ze Staga co to są konkretnie te linie i dlaczego mają być tak a nie inaczej na których się stroi, ciekawe czy udzieli Ci wyczerpującej odpowiedzi.

Skoro zakładasz też Techa w takich ilościach to pewnie wiesz że dużo rzeczy robi sam przy strojeniu (mniej problemowy dla mniej doświadczonych). Dlatego też proponuję wszystkim Techa, mniejsze szanse że ktoś zle wystroi, chociaż i tacy się zdarzają.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Mikaell » 2017-01-26, 23:10

Czarny82 pisze:Mam złe zdanie o Stagu bo już widziałem kilka aut które na Stagu dawały wiele do życzenia, stąd moja opinia (pewnie i instalatorzy też dali ciała przy doborze komponentów i strojeniu, montujesz i pewnie poprawiasz też po innych to wiesz o co chodzi). Mój instalator (kolega tak na marginesie) radzi sobie ze Stagiem, tylko po co tracić czas na ciężkie strojenie w niektórych przypadkach, skoro Tech robi to szybciej i moim zdaniem lepiej (z racji posiadania pełnej matrycy obciążenia silnika).
Na Techu jest szybciej to napisałem, ale to nie znaczy, że Stag jest zły.
Czarny82 pisze: Dla przykładu Lexus ES330 na bardzo dobrze wystrojonym Stagu (linie nałożone na siebie idealnie) podszarpywał czasami przy zmianie biegów (automat), po wymianie samego sterownika Na Tech 326 OBD problem zniknął. Co Ty na to?
A co Ty na to, że Mazda MX-5 po przećwiczeniu Staga, Techa pojechała w końcu na Nevo ? :P

Czarny82 pisze: Zapytaj doradcy ze Staga co to są konkretnie te linie i dlaczego mają być tak a nie inaczej na których się stroi, ciekawe czy udzieli Ci wyczerpującej odpowiedzi.
Mazowiecki jest bardzo kompetentny.
Czarny82 pisze: Skoro zakładasz też Techa w takich ilościach to pewnie wiesz że dużo rzeczy robi sam przy strojeniu (mniej problemowy dla mniej doświadczonych). Dlatego też proponuję wszystkim Techa, mniejsze szanse że ktoś zle wystroi, chociaż i tacy się zdarzają.
I w Stagu nowe ISy chyba działają, a Nevo też się prawie samo wystroi...
A zasadniczo chodziło mi o podkreślanie zalet polecanego sterownika bez deprecjonowania konkurencji.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Czarny82 » 2017-01-26, 23:32

Spoko rozumiem. Na temat innych jak widzisz się nie wypowiadam bo nie znam :? . Wiem tylko czym mnie może oszukać BRC (dotrysk), wiem z czym ma problem Agis i wiem za co chwale LPGTech głównie za algorytm, brak mnożnika, działające i czynnie biorace udział w regulacji OBD, pelną mapę silnika 3D i jeszcze możliwość ustawienia kilku korekt np po ciśnieniu. Wiem też dlaczego nie chcę mieć staga, np z powodu braku obsługi zapętleń, ISA który tylko jest a reszta sam wiesz co i jak z tym.
Moje słowa kierowane są głównie do tych co chcą mieć poprostu instalację i nie interesują się tym co ktoś im wkłada, a wiesz co wkładają warsztaty i dlaczego tak robią.
Polecam poprostu coś co działa i sprawdzilem na kilku autach, owszem mógłbym polecić jeszcze Prinsa bo wiem że jest OK ale jego aż tak nie znam i jest drogi.

Jak na amatora (nie instalatora lub handlowca) mysle że trochę wiem i dlatego chcialbym ostrzec innych przed czymś co uważam za slabe i przereklamowane. Ja na moje szczęście wiem na co patrzeć inni juz nie koniecznie. Jako klient dla większosci warsztatów, bylbym dla nich przekleństwem :lol:

-- 2017-01-27, 00:50 --

A więc, polecam wszystkim sterownik LPGTech bo: :D
- działa
- jest możliwość zakupu sterownika z działającym w 100% i regulujacym OBD (unikniecie regulacji i częstych wizyt w warsztatach)
-nie posiada przestarzałego mnożnika tylko narzędzie do korekty czasu wtrysków
- mapę obciążenia silnika w 3D (to bardzo ważne ponieważ sterownik precyzyjnie dawkuje paliwo w każdym zakresie obrotów i obciążenia silnika)
-"wbudowany" własny algorytm który swietnie przelicza czasy wtrysków i koryguje je kierując się odczytami z ECU silnika
-obsługuje zapętlenia wtryskiwaczy (w niektórych autach bardzo przydatna funkcja, np Saab)
-szybko się stroi
-ma przystępną cenę
-trzyma korekty (to ważne żeby auto idealnie chodziło)

Czy tak jest lepiej? Opisałem same zalety, myślę że sporo tego ;) i nie napisałem ani jednego złego słowa o innych :lol:
Dla niewtajemniczonych, to czego nie rozumiecie :? , to jest to co czyni ten sterownik bardzo dobrym a innym tego może brakować lub nie do końca działa tak jak byśmy chcieli :mrgreen:

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Chalski » 2017-01-29, 09:57

Jako osoba która podobnie jak Michał też liznął troszkę temat LPG pozwole sobie wtrącić kilka groszy.
IMHO czy to Stag, czy LPG TECH, czy KME, czy Optima to różnice są wręcz kosmetyczne - generalnie wszystkie te sterowniki działają, ale właściwie każdy z nich ma jakąś jedną funkcję która wbrew zapewnień producenta nie działa (no jak się zastanowie to chyba poza KME).
Tech - zapętlenia
Stag - podwajanie
Tak z powtarzających się spostrzerzeń.
Dla klienta wybór sterownika powinien się według mnie ograniczyć do wyboru wyglądu guzika, który u rożnych producentów jest inny. Jedynie jednostkowe pomotane przypadki wymagają specjalnego podejścia i wyboru konkretnego modelu sterownika (w którym to działa np jedna w wyżej wymienionych funkcji).
Jeśli chodzi o OBD - my z tego nie korzystamy, w swoim samochodzie pomimo tego że sterownik ma OBD kabelki pozostały nie podpięte.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Mikaell » 2017-01-29, 21:15

Chalski pisze:Jeśli chodzi o OBD - my z tego nie korzystamy, w swoim samochodzie pomimo tego że sterownik ma OBD kabelki pozostały nie podpięte.
Ja tam rozważam implementację moduła OBD coby mi kasował błędy niskiej wydajności katalizatora ...
Strzelało CE na okoliczność drugiej sondy. Wymieniłem nie bacząc na koszta :P i uzyskałem CE na okoliczność katalizatora. I rozważam w sumieniu jak podejść to problemu :)

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Chalski » 2017-01-29, 22:01

Nie łatwiej i taniej zamontować tulejkę pod sondę lambda?
W co najmniej kilku Volvo i kilkunastu innych autach montowaliśmy i generalnie toto działa (choć są przypadki że trzeba sondę odsuwać daleko lub zmieniać średnicę otworu w "emulatorze").

Choć rzeczywiście tam gdzie OBD już zostało założone to jedyne zastosowanie - kasowanie błędu P0420.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Czarny82 » 2017-01-30, 09:37

Ja tam jestem zdania, że skoro już mamy sterownik OBD to należy z niego korzystać. Tylko dwa kabelki dodatkowo do podłączenia. Tak jak pisaliście, raz że można wpisać błędy które mają być automatycznie kasowane a dwa, że jeśli OBD ma nie tylko funkcję diagnostyczną ale też regulacyjną (np. Tech i Prins) to czynnie bierze nam udział w "samoregulacji".

U mnie na szczęście nie muszę nic dodawać do autokasowania, ale przyznam że funkcja może być przydatna. Są jednak błędy które niestety potrafią wracać mimo dodania ich do pamięci sterownika (np uboga mieszanka spalin w volvo mojej siostry mimo że na AFR jest wszystko w normie. Skaczą korekty długie tylko na postoju - coś z wiązką silnika).

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Chalski » 2017-01-30, 23:09

Czarny82 pisze:OBD ma nie tylko funkcję diagnostyczną ale też regulacyjną (np. Tech i Prins) to czynnie bierze nam udział w "samoregulacji".
A co jesli coś z osprzętu silnika zaczyna lekko szwankować? Np jeszcze nie na tyle żeby zapalić CE na paliwie podstawowym?
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Jakkub
VO
VO
Posty: 152
Rejestracja: 2013-12-10, 13:08
Imię: Jakub
VOLVO: S80 T6 II / S80 II / ex V70 II
Silnik: 3.0T AWD / 3.2 / ex 2.5 T
KW/KM/NM: 305/234/ex209
Rok: 2010
Średnie spalanie: 16 / 14 lpg
Przebieg: 62000
Status: Offline

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Jakkub » 2017-01-30, 23:19

A ja jestem zwykłym użytkownikiem LPG i u mnie w V 70 jest Zenit i jestem bardzo zadowolony.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Czarny82 » 2017-01-30, 23:26

Chalski pisze:
Czarny82 pisze:OBD ma nie tylko funkcję diagnostyczną ale też regulacyjną (np. Tech i Prins) to czynnie bierze nam udział w "samoregulacji".
A co jesli coś z osprzętu silnika zaczyna lekko szwankować? Np jeszcze nie na tyle żeby zapalić CE na paliwie podstawowym?
Jeśli nie zapali CE na podstawowym to na gazie też nie powinno. Przy dobrze założonej i zestrojonej instalacji ECU "nie wie" że auto jest zasilane paliwem alternatywnym. Musi być zachowana wartość stechiometryczna mieszanki paliwowej.

A najlepiej jest usunąć awarię osprzętu. Na tym punkcie mam niestety świra, wszystko musi u mnie działać.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Chalski » 2017-01-31, 07:21

Czarny82 pisze:Jeśli nie zapali CE na podstawowym to na gazie też nie powinno. Przy dobrze założonej i zestrojonej instalacji ECU "nie wie" że auto jest zasilane paliwem alternatywnym. Musi być zachowana wartość stechiometryczna mieszanki paliwowej.

A najlepiej jest usunąć awarię osprzętu. Na tym punkcie mam niestety świra, wszystko musi u mnie działać.
Chodziło mi o to, że jeśli na benzynie mamy małą awarię to korekty pójdą w górę lub w dół, a do tego samego zacznie dążyć LPG i dostrajać się do awarii.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Czarny82 » 2017-01-31, 08:45

Chalski pisze:
Czarny82 pisze:Jeśli nie zapali CE na podstawowym to na gazie też nie powinno. Przy dobrze założonej i zestrojonej instalacji ECU "nie wie" że auto jest zasilane paliwem alternatywnym. Musi być zachowana wartość stechiometryczna mieszanki paliwowej.

A najlepiej jest usunąć awarię osprzętu. Na tym punkcie mam niestety świra, wszystko musi u mnie działać.
Chodziło mi o to, że jeśli na benzynie mamy małą awarię to korekty pójdą w górę lub w dół, a do tego samego zacznie dążyć LPG i dostrajać się do awarii.
No tak, ale Ty piszesz o sytuacji kiedy jest problem z autem i ratowanie się gazem nie usuwając problemu. Kto tak robi? Jeśli jest awaria, to się naprawia a nie wybiera jakieś dziwne rozwiązania. Przecież jeżeli się coś dzieje to takie rozwiązanie nie jest na dłuższą metę, problem z czasem będzie się nasilać. Niejednokrotnie takie podejście do tematu prowadzi do poważniejszej awarii i zwiększenia kosztów naprawy. Chciałbyś kupić auto od kogoś kto takie myki stosuje?

Nie zapominaj, że ktoś kto projektował instalację czy sterownik i dołożył funkcje OBD, nie robił tego z myślą o autach uszkodzonych tylko o sprawnych gdzie podpięcie tych dodatkowych dwóch kabelków przynosi korzyści a nie szkodzi.

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: adamusss » 2017-01-31, 10:51

Czarny82, najpierw o tym musisz wiedzieć, że coś jest nie tak... a jak lecisz w trasie i coś zacznie nawalac? Nie wszystko wyczujesz
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Czarny82 » 2017-01-31, 11:28

adamusss pisze:Czarny82, najpierw o tym musisz wiedzieć, że coś jest nie tak... a jak lecisz w trasie i coś zacznie nawalac? Nie wszystko wyczujesz
Trzeba wiedzieć przed montażem. A w trasie każde auto może sie zepsuć, nawet nowe. Ja tam jestem zadowolony że niemuszę zwracać uwagi na instalację gazową (no może tylko przy wymianie filtrów i tankowaniu gazu) więc dla mnie awaria jest awarią więc co ma gaz do tego.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Chalski » 2017-01-31, 16:20

Chodzi o to że działająca cały czas automatyczna korekta po OBD będzie dość skutecznie "zaleczała" niedociągnięcia układu sterowania silnika, chodzi o to że długo będziesz jeździł nie wiedząc o tym że coś jest nie tak.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Czarny82 » 2017-01-31, 20:36

Chalski pisze:Chodzi o to że działająca cały czas automatyczna korekta po OBD będzie dość skutecznie "zaleczała" niedociągnięcia układu sterowania silnika, chodzi o to że długo będziesz jeździł nie wiedząc o tym że coś jest nie tak.
Nie do końca się zgodzę. Z danych OBD korzysta sterownik gazowy dawkując tak paliwo (LPG), żeby nie rozjeżdzały się korekty i żeby mieszanka paliwa miała w pelnym zakresie obrotów i obciążenia stałą wartość (stechiometryczną) nie dopuszczając do tego aby silnik w którymkolwiek miejscu pracował na ubogo lub bogato. Sterownik gazowy nijak nie wpływa na ECU silnika więc dane płyną tylko w jedną stronę. Jeśli coś zacznie się dziać w aucie to sterownik gazowy niczego tu nie "zaleczy" bo nie kasuje błędów (chyba że będziesz kazać jemu to robić).Jeśli coś się dzieje z autem, to dzieje się zawsze, niezależnie od rodzaju paliwa na jakim chodzi. Jeśli nie chce chodzić na benzynie to na gazie też nie będzie, Jesli na benzynie jest OK a na gazie już nie, to wtedy wiadomo że problem leży po stronie instalacji i szuka się wtedy tylko w niej. Tak powinno to wyglądać przy prawidłowym montażu i wystrojeniu każdej instalacji.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Chalski » 2017-02-01, 07:42

Czarny82 pisze:żeby mieszanka paliwa miała w pelnym zakresie obrotów i obciążenia stałą wartość (stechiometryczną)
To jaka ma być mieszanka (AFR) zalezy od programu siedzącego w ECU - rzeczywiście częśto jest to 14,7 w całym zakresie pracy, ale bywa że wartośc docelowa przy większych obciążeniach jest inna.
Czarny82 pisze:Sterownik gazowy nijak nie wpływa na ECU silnika więc dane płyną tylko w jedną stronę.
Niby tak, ale poprzez "zakłucenia" danych wejściowych do ECU (spowodowane np uszkodzeniem jednego z wtryskiwaczy gazowych) podczas pracy na LPG jednak jakby miał wpływ na ECU.
Normalnie w takiej sytuacji przy większym silniku często nawet nie bardzo będzie czuć że na np jednym z 8 cylindrów silnik zaczyna kuleć, oczywiście LTFT dla danego banku poleci w górę lub w dół, a sterownik LPG z włączonymi korektami po OBD dostroi dany bank (wszystkie wtryskiwacze) tak żeby wg niego korekty po OBD się zgadzały.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2008rok 2.0flexifuel]instalacja lpg

Post autor: Czarny82 » 2017-02-02, 09:48

Chalski pisze:
Czarny82 pisze:żeby mieszanka paliwa miała w pelnym zakresie obrotów i obciążenia stałą wartość (stechiometryczną)
To jaka ma być mieszanka (AFR) zalezy od programu siedzącego w ECU - rzeczywiście częśto jest to 14,7 w całym zakresie pracy, ale bywa że wartośc docelowa przy większych obciążeniach jest inna.
Czarny82 pisze:Sterownik gazowy nijak nie wpływa na ECU silnika więc dane płyną tylko w jedną stronę.
Niby tak, ale poprzez "zakłucenia" danych wejściowych do ECU (spowodowane np uszkodzeniem jednego z wtryskiwaczy gazowych) podczas pracy na LPG jednak jakby miał wpływ na ECU.
Normalnie w takiej sytuacji przy większym silniku często nawet nie bardzo będzie czuć że na np jednym z 8 cylindrów silnik zaczyna kuleć, oczywiście LTFT dla danego banku poleci w górę lub w dół, a sterownik LPG z włączonymi korektami po OBD dostroi dany bank (wszystkie wtryskiwacze) tak żeby wg niego korekty po OBD się zgadzały.
Przy dużych silnikach faktycznie na słuch ciężko jest wychwycić niedomagania jednego z cylindrów. Tak może sie zachowywać sterownik, ale aż tak nie jest w stanie sobie poradzić z korektami żeby to zniwelować (wprowadza tylko korekty a nie na nowo stroi i robi mapę) więc problem i tak wyjdzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”