[S40 II, 1.8 - 125 Km 2006r. ]

ODPOWIEDZ
khales
V
V
Posty: 10
Rejestracja: 2016-06-16, 21:57
Imię: Artur
VOLVO: S40
Silnik: 1.8
KW/KM/NM: 92/125/
Rok: 2006
Średnie spalanie: 7.3
Przebieg: 120000
Lokalizacja: Okolice Częstochowy
Status: Offline

[S40 II, 1.8 - 125 Km 2006r. ]

Post autor: khales » 2017-01-16, 21:27

Witam, piszę w tym dziale forum, ponieważ pośrednio dotyczy do gazu - do sedna.
Chciałem się poradzić i zapytać, czy w Volvie S40 II , silnik 1.8 benzynka z 2006 r. z instalacją Stag 4, zawory są samoregulujące, czy trzeba co jakiś czas regulować ręcznie ( tzw. metoda szklankowa ). Pytam tutaj, bo założyłem ostatnio gaz, jakieś 5000 km temu i nawet nie zwróciłbym na ten temat uwagi, ale ostatnio kuzyn wykończył Opla Corsę - wypalenie zaworów spowodowane gazem. Wyższa temperatura spalania itp. Koszty naprawy są dość spore. Ponadto byłem u trzech mechaników i każdy mówi co innego, jeden że są samoregulujące, a pozostali, że ręcznie, nie wiem kto ma rację... a nie chciałbym doprowadzić do wykończenia mojego Łosia :) Jeżeli ktoś, coś wie na ten temat, lub wie gdzie mogę to sprawdzić, prosiłbym o pomoc w tym temacie. Z góry dzięki!

Pozdrawiam Artur !

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S40 II, 1.8 - 125 Km 2006r. ]

Post autor: Czarny82 » 2017-01-17, 14:42

Prawdopodobnie są samoregulujące ale pewności niemam. Zdejmij dekiel klawiatury i sprawdz czy są szklanki czy koniki. Pracy niema dużo, koszty minimalne a pewność bedzie 100%.
A propo gazu, niema żadnej podwyższonej temperatury spalin, chyba że masz ubogą mieszankę paliwa (czyli mało gazu a dużo powietrza). Tak niestety często się zdaża bo gazownicy olewają sobie temat i oszczędzają na wszystkim. Tak robią byle się CHECK nie świecił. Swoją drogą sterownik Stag to słabe urządzenie, chwalą się że mają najnowsze osiągnięcia w dziedzinie LPG a tak nie jest. Są lepsze sterowniki i nawet troszkę tańsze. Jedz na analizator spalin na stację diagnostyczną i będziesz wszystko wiedzieć. Jeśli coś będzie nie tak to wracaj do gazownika niech poprawia.
Niech zgadnę, pewnie masz wrócić na regulację gazu do warsztatu? Takie dostałeś zalecenia?

khales
V
V
Posty: 10
Rejestracja: 2016-06-16, 21:57
Imię: Artur
VOLVO: S40
Silnik: 1.8
KW/KM/NM: 92/125/
Rok: 2006
Średnie spalanie: 7.3
Przebieg: 120000
Lokalizacja: Okolice Częstochowy
Status: Offline

Re: [S40 II, 1.8 - 125 Km 2006r. ]

Post autor: khales » 2017-01-22, 08:43

Miałeś racje, są samoregulujące. Wiesz, żaden check się nie świeci, byłem ostatnio tak zapobiegawczo, żeby wgrał mi aktualizacje, sprawdził jak sobie radzi, czy nie ma żadnych różnic od pracy na benzynie, wyszło, że wszystko jest ok. Odezwałem się o lubryfikatorze, stwierdził, że to tylko dobra reklama, powiedział, że "skoro chcesz chronić silnik przed wypaleniem zaworów, co nie powinno się zdarzyć, ustawimy, że oprócz gazu będzie brał sobie 5% benzyny" . Tak też ustawił, ale auto za nic w świecie nie chciało jeździć, miałem trudności z odpaleniem, z przyspieszaniem, dojeżdżając do świateł samochód gasł... itp. Więc drugiego dnia, pojechałem, żeby coś z tym zrobili.., usunął wszystkie ustawienia odnośnie tej mieszanki, powrócił do pierwotnego ustawienia. Po tym, już nie byłem, bo auto chodzi idealnie.
Generalnie, po przygodzie u kuzyna zacząłem drążyć temat. Chyba tak zrobię, że udam się na stację diagnostyczną i sprawdzę jak to jest naprawdę. Czyli Twoim zdaniem nie powinienem się obawiać gazu i tego, że zawory z tego powodu mogą się uszkodzić?

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S40 II, 1.8 - 125 Km 2006r. ]

Post autor: Czarny82 » 2017-01-22, 23:06

khales pisze:Miałeś racje, są samoregulujące. Wiesz, żaden check się nie świeci, byłem ostatnio tak zapobiegawczo, żeby wgrał mi aktualizacje, sprawdził jak sobie radzi, czy nie ma żadnych różnic od pracy na benzynie, wyszło, że wszystko jest ok. Odezwałem się o lubryfikatorze, stwierdził, że to tylko dobra reklama, powiedział, że "skoro chcesz chronić silnik przed wypaleniem zaworów, co nie powinno się zdarzyć, ustawimy, że oprócz gazu będzie brał sobie 5% benzyny" . Tak też ustawił, ale auto za nic w świecie nie chciało jeździć, miałem trudności z odpaleniem, z przyspieszaniem, dojeżdżając do świateł samochód gasł... itp. Więc drugiego dnia, pojechałem, żeby coś z tym zrobili.., usunął wszystkie ustawienia odnośnie tej mieszanki, powrócił do pierwotnego ustawienia. Po tym, już nie byłem, bo auto chodzi idealnie.
Generalnie, po przygodzie u kuzyna zacząłem drążyć temat. Chyba tak zrobię, że udam się na stację diagnostyczną i sprawdzę jak to jest naprawdę. Czyli Twoim zdaniem nie powinienem się obawiać gazu i tego, że zawory z tego powodu mogą się uszkodzić?
Dotrysk benzyny to ostateczność, wtedy gdy sterownik sobie nie radzi. Tak często robi BRC i to w taki sposób że użytkownik nie ma o tym pojęcia.
Jaki masz u siebie sterownik od gazu?

khales
V
V
Posty: 10
Rejestracja: 2016-06-16, 21:57
Imię: Artur
VOLVO: S40
Silnik: 1.8
KW/KM/NM: 92/125/
Rok: 2006
Średnie spalanie: 7.3
Przebieg: 120000
Lokalizacja: Okolice Częstochowy
Status: Offline

Re: [S40 II, 1.8 - 125 Km 2006r. ]

Post autor: khales » 2017-01-23, 00:10

Instalacja Stag 4, wtryski AC

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S40 II, 1.8 - 125 Km 2006r. ]

Post autor: Czarny82 » 2017-01-23, 09:45

khales pisze:Instalacja Stag 4, wtryski AC
Tak myślałem ale chciałem mieć pewność. Sterownik taki cudowny i chwalony przez wielu, a naprawdę to nic dobrego. Super marketing i reklama robi swoje. Mi osobiście się nie podoba jego praca, ma problem z trzymaniem korekt w dłuższym przedziale czasowym, a samo strojenie na przestarzałej mapie 2D daje wiele do życzenia. Włożyłbym zamiast niego sterownik LPGTech, cena przystępna i naprawdę dobre urządzenie.
Wtryskiwacze pewnie są w czarnym lub czerwonym kolorze lub czerwona listwa. Sportowe hehehe, a tak na poważnie to są tzw Valteki. Ciężko to nazwać wtryskiwaczem, bardziej budową przypomina elektrozawór a co za tym idzie bardzo mało precyzyjnie podaje paliwo. Wymień na Baracudy, Dragony, Hany lib coś w tym stylu. Ważne żeby ktoś Ci to dobrał odpowiednio do wtrysków benzynowych w Twoim aucie (ważny jest czas otwarcia i zamknięcia wtrysku i ich wydajność) zawsze się to dobiera kierując parametrami wtryskiwaczy benzynowych a nie mocą pojazdu. Moc to nie wszystko, liczy się pobór paliwa i to nie średnie spalanie a często ważniejsze jest maxymalne chwilowe.

khales
V
V
Posty: 10
Rejestracja: 2016-06-16, 21:57
Imię: Artur
VOLVO: S40
Silnik: 1.8
KW/KM/NM: 92/125/
Rok: 2006
Średnie spalanie: 7.3
Przebieg: 120000
Lokalizacja: Okolice Częstochowy
Status: Offline

Re: [S40 II, 1.8 - 125 Km 2006r. ]

Post autor: khales » 2017-01-24, 11:38

Wszystko ładnie napisane, ale problemem jest to, że wszystko jest jeszcze z gwarancją. A orientujesz się, ile może kosztować taka zmiana?

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S40 II, 1.8 - 125 Km 2006r. ]

Post autor: Czarny82 » 2017-01-24, 13:53

khales pisze:Wszystko ładnie napisane, ale problemem jest to, że wszystko jest jeszcze z gwarancją. A orientujesz się, ile może kosztować taka zmiana?
Pozniej będe mieć chwilke to sprawdzę i napiszę co i jak.

-- 2017-01-24, 22:47 --
Czarny82 pisze:
khales pisze:Wszystko ładnie napisane, ale problemem jest to, że wszystko jest jeszcze z gwarancją. A orientujesz się, ile może kosztować taka zmiana?
Pozniej będe mieć chwilke to sprawdzę i napiszę co i jak.
Jeśli możesz to określ dokładniej jakie wtryski AC? Są AC w01, W02, W03, to jest istotne. Jest to produkt od Staga nie aż taky zły jak na Twoje auto. W02 lub W03 powinne dać radę. Jeśli nie dasz radę tego ustalić to wrzuć fotkę wtryskiwacza.
Sterownik słaby ale jeśli ktoś się zna na rzeczy to też jakoś go ogarnie, może nie będzie idealnie ale ważne żeby nie szkodził. Pogadam z kolegą żeby mi dał namiar na warsztat w Częstochowie który ogarnia instalacje LPG i ma pojęcie o tym co robi. Z tego co wiem, chętnie instalują Techa ale na życzenie klientów zakładają też inne. Zawsze lepiej było by zmienić ten sterownik Na Techa, koszt myślę że ok 450-500zł razem ze strojeniem, ale zawsze możesz zostawić narazie to co masz i zobaczyć jak to będzie chodzić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”