[V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
-
- V
- Posty: 38
- Rejestracja: 2017-01-17, 12:20
- Imię: Arek
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.5T B5254T automat LPG
- KW/KM/NM: 200
- Rok: 2008
- Przebieg: 210000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
No zobaczymy mam nadzieje ze jeszcze trochę zejdzie ze spalania dzięki za pomoc
- PiotrekN
- V
- Posty: 26
- Rejestracja: 2016-06-14, 21:33
- Imię: Piotr
- VOLVO: C30
- Silnik: 2,4
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2007
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 184300
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Jakbyś miał jeszxze jakieś pytania to postaram się pomóc (możesz pw) [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
- Hantek
- V
- Posty: 18
- Rejestracja: 2016-12-26, 01:05
- Imię: Arek
- VOLVO: V60
- Silnik: 2.0 benzyna
- Rok: 1999
- Przebieg: 100000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Takie chowanie instalacji pod kolektor wcale nie jest takie mądre.czorny26 pisze:Jaki kosz takiej instalacji?? Ja też będę zakładał już jestem umówiony. Mój gazownik od razu powiedział mi ze schowa kable pod kolektor żeby to ładnie wyglądało wlew w klapce benzyny.
Wygląda ładniej ale jak przyjdzie cokolwiek robić przy wtryskiwaczach to dodatkowa zabulisz za zdjęcie i założenie kolektora ze 200-300zł.
Ja stosuje się do zasady że najważniejsza jest niezawodność. estetyka jest ważna ale jest na drugim miejscu.
Instalacje gazowe Warszawa, http://lpgmasters.pl , Serwis LPG Warszawa, strojenie instalacji lpg Warszawa
- PiotrekN
- V
- Posty: 26
- Rejestracja: 2016-06-14, 21:33
- Imię: Piotr
- VOLVO: C30
- Silnik: 2,4
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2007
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 184300
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
A jak oceniasz moją instalacje?Hantek pisze:Takie chowanie instalacji pod kolektor wcale nie jest takie mądre.czorny26 pisze:Jaki kosz takiej instalacji?? Ja też będę zakładał już jestem umówiony. Mój gazownik od razu powiedział mi ze schowa kable pod kolektor żeby to ładnie wyglądało wlew w klapce benzyny.
Wygląda ładniej ale jak przyjdzie cokolwiek robić przy wtryskiwaczach to dodatkowa zabulisz za zdjęcie i założenie kolektora ze 200-300zł.
Ja stosuje się do zasady że najważniejsza jest niezawodność. estetyka jest ważna ale jest na drugim miejscu.
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Instalacja na bogato. 6 wtryskiwaczy do 5-cio cylindrowego silnika. Reduktor również na bogato, z zapasem, jakbyś chciał turbinę montować.
Reszta, tak jak koledzy wyżej pisali. Zrobić kompensację między listwami.
Reszta, tak jak koledzy wyżej pisali. Zrobić kompensację między listwami.
-
- V
- Posty: 38
- Rejestracja: 2017-01-17, 12:20
- Imię: Arek
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.5T B5254T automat LPG
- KW/KM/NM: 200
- Rok: 2008
- Przebieg: 210000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
A na bogato:) jeden wtrysk nie podłączony w zapasie
- PiotrekN
- V
- Posty: 26
- Rejestracja: 2016-06-14, 21:33
- Imię: Piotr
- VOLVO: C30
- Silnik: 2,4
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2007
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 184300
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Haha nie wiem, po prostu jak montowałem to się orientowałem wszyscy w łodzi tak robią (przynajmniej tam gdzie dzwoniłem) [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] ale tyle samo zapłaciłem więc chyba nie ma tragedii. A co do tej kompensacji to ile takie coś może kosztować?
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
- Miszel
- Przyjaciele
- Posty: 3043
- Rejestracja: 2011-11-30, 20:41
- Imię: nieznane
- VOLVO: S40
- Silnik: 2.4i B5244S4
- KW/KM/NM: 170KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 7
- Średnie spalanie: LPG: 11,7l
- Przebieg: 253000
- Lokalizacja: Internet
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Płonne nadzieje. Chyba że instalator wyreguluje. Przez jakiś czas spalanie będzie na podobnym poziomie. Później zacznie pewnie rosnąć jak się wtryski zaczną po trochu wyrabiać. Mój na początku nie przekraczał 12,5 (w trybie mieszanym). Teraz 12,5-13 to norma. Na mieście do 14,5l ale ja mam właśnie ciężką nogę i gazu na światłach raczej nie żałuję.PiotrekN pisze:Nie no instalacja się ułoży więc powinno być troszkę mniej.
14,5 na starcie jeżeli go nie katowałeś to dużo
-
- V
- Posty: 90
- Rejestracja: 2016-03-01, 15:47
- Imię: Tom
- VOLVO: S40
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 170km
- Rok: 2004
- Przebieg: 220
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Ile wam palą te samochody na autostradzie. Mi przy jeździe przepisowej 140 km/h pali 10 litrów LPG. Najmniej mi spalił 8,5 gazu przy jeździe bardzo emeryckiej do 90 km/h.
Podawanie spalania w mieście nie ma sensu bo różne są miasta i styl jazdy bardzo wpływa na spalanie.
Podawanie spalania w mieście nie ma sensu bo różne są miasta i styl jazdy bardzo wpływa na spalanie.
- Miszel
- Przyjaciele
- Posty: 3043
- Rejestracja: 2011-11-30, 20:41
- Imię: nieznane
- VOLVO: S40
- Silnik: 2.4i B5244S4
- KW/KM/NM: 170KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 7
- Średnie spalanie: LPG: 11,7l
- Przebieg: 253000
- Lokalizacja: Internet
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
11-12l przy 140km/h i trochę więcej. Przy 110-120km/h schodzi do 10,5-11l
- PiotrekN
- V
- Posty: 26
- Rejestracja: 2016-06-14, 21:33
- Imię: Piotr
- VOLVO: C30
- Silnik: 2,4
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2007
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 184300
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
A ten pomiar spalania w komputerze jest miarodajny?
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Przy prędkościach 100-150 km/h mój pali 10.5-11l. Przy nodze w podłodze (okolice 200 km/h i często gęsto 200 km/h) pali 14 litrów. Auto załadowane, 2 osoby na pokładzie, klimatyzacja włączona.Ile wam palą te samochody na autostradzie
Średnie spalanie (miasto, drogi krajowe) mam 10.8-11 l. Czerwone pole często pojawia się na obrotomierzu.
Emeryckiej jazdy nie trenowałem, więc nie wiem ile wtedy pali.
W miarę jest. Można liczyć +/- 0.5 l.A ten pomiar spalania w komputerze jest miarodajny?
- PiotrekN
- V
- Posty: 26
- Rejestracja: 2016-06-14, 21:33
- Imię: Piotr
- VOLVO: C30
- Silnik: 2,4
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2007
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 184300
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
No to jeśli jest miarodajny to u mnie mnie nie jest źle 11l/100km w mieście Łodzi a nie żałuję mu za bardzo i 4/5 tys obrotów to nie rzadkość [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
-
- V
- Posty: 38
- Rejestracja: 2017-01-17, 12:20
- Imię: Arek
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.5T B5254T automat LPG
- KW/KM/NM: 200
- Rok: 2008
- Przebieg: 210000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Macie automatyczne skrzynie czy manualne ? O ile może sie różnic spalanie miedzy skrzyniami w tych silnikach ?
Czy brak kompensacji w mojej instalacji może mieć wpływ na wyższe spalanie ?
Czy brak kompensacji w mojej instalacji może mieć wpływ na wyższe spalanie ?
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
U mnie masz wszystko napisane w profilu po lewej stronie...
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Ale ten kolektor w tym silniku zdejmuje się 5-7 minut (górna część plastikowa), więc jakie 200-300pln??Hantek pisze:Takie chowanie instalacji pod kolektor wcale nie jest takie mądre.
Wygląda ładniej ale jak przyjdzie cokolwiek robić przy wtryskiwaczach to dodatkowa zabulisz za zdjęcie i założenie kolektora ze 200-300zł.
Moim skromnym zdaniem instalacje tu pokazane mają prawo działać prawidłowo, ale estetyka w każdym z pokazanych przypadków leży i kwiczy.
Można to zrobić na przykład tak:
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- Miszel
- Przyjaciele
- Posty: 3043
- Rejestracja: 2011-11-30, 20:41
- Imię: nieznane
- VOLVO: S40
- Silnik: 2.4i B5244S4
- KW/KM/NM: 170KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 7
- Średnie spalanie: LPG: 11,7l
- Przebieg: 253000
- Lokalizacja: Internet
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Ja się odnosiłem do 4 osób na pokładzie i załadunku bagażami ile tylko wlezie do bagażnika i do środka.kreciq pisze:Auto załadowane, 2 osoby na pokładzie, klimatyzacja włączona.
Ale mimo to kreciq ma zawsze niskie spalanie. Nie wiem jak on to osiąga...
U mnie na pewno zaniża 0,5-1l. Nawet na to nie patrzę. Jeżdżę po kilometrach i kontrolkach LPG, a nie komputerze pokładowym, a spalanie przeliczam z tankowania i przejechanych km.kreciq pisze:W miarę jest. Można liczyć +/- 0.5 l.
Chalski, piękna robota! Chciałbym żeby u mnie tak wyglądało. Gdzie jest upchnięty sterownik? Nie widać go na zdjęciu.
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Nie tankuję na Orlenie. Ponadto, staram się jak najrzadziej używać hamulca. Czyli kiedy się da, hamuję silnikiem.Nie wiem jak on to osiąga...
A jak się odnosiłem do 2 osób na pokładzie, suszarce do ubrań za przednimi fotelami (aby rzeczy nie wypadały do przodu), za nią pod sam dach rzeczy i bagażnik cały pełny.Ja się odnosiłem do 4 osób na pokładzie i załadunku bagażami ile tylko wlezie do bagażnika i do środka.
Tak, wiem, nie wolno, bo WHIPS zabrania, ale trudno.
A, i jeszcze jedno. Instalację mam wyregulowaną na korekty z VIDA, gdyż STAG 300-6 nie ma OBD, a ISA2 to nieporozumienie.
- Czarny82
- VOLV
- Posty: 892
- Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
- Imię: Adam
- VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
- Silnik: 2,5T LPG B5254T2
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2006
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 301000
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Tragedii nie ma ale można zrobić estetyczniej.Map sensor jak najbardziej do przełożenia za filtr, teraz zbiera syfy z fazy lotnej. Kompensacji w tym silniku nie trzeba robić, da radę nawet tak jak teraz. Wtryski można było włożyć pod kolektor ssący i przewód zasilający pod spód. Generalnie ważne żeby dobrze chodził. Ważniejsze jest strojenie niż wygląd. Lepiej gdybyś wrzucił fotkę mapy ze sterownika gazu.Hantek pisze:Instalacja jak instalacja.
Jedyne co można czepić sie na szybko to mapsensor zamontowany przed filtrem fazy lotnej, powinien być za nim.
Brak kompensacji między obiema listwami wtryskowymi.
-- 2017-02-08, 21:49 --
Zgadzam się w 100%, tak powinno to wyglądać i bez kompensacji się obejdzie przy 170KM. Dobra robota.Chalski pisze:Ale ten kolektor w tym silniku zdejmuje się 5-7 minut (górna część plastikowa), więc jakie 200-300pln??Hantek pisze:Takie chowanie instalacji pod kolektor wcale nie jest takie mądre.
Wygląda ładniej ale jak przyjdzie cokolwiek robić przy wtryskiwaczach to dodatkowa zabulisz za zdjęcie i założenie kolektora ze 200-300zł.
Moim skromnym zdaniem instalacje tu pokazane mają prawo działać prawidłowo, ale estetyka w każdym z pokazanych przypadków leży i kwiczy.
Można to zrobić na przykład tak:
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Sterownik z tego co pamiętam za akumulatorem.Miszel pisze:Chalski, piękna robota! Chciałbym żeby u mnie tak wyglądało. Gdzie jest upchnięty sterownik? Nie widać go na zdjęciu.
Nie popieram, jeden silnik w tym samym aucie nie jest równy drugiemu, a wrzucenie mapki spowoduje że zamiast na strojenie wiele ludzi mapkę jak małpka przepisze do swojego - efekty mogą być znośne, ale nie muszą.Czarny82 pisze: Lepiej gdybyś wrzucił fotkę mapy ze sterownika gazu.
Jeśli chodzi o spalanie LPG - teoria i praktyka pokazuje że prawidłowo wyregulowany samochód z LPG spala o ok 20% więcej LPG niż spalał benzyny. A to że pali tyle samo co benzyny to albo ktoś zaczął wolniej jeździć albo kłamie jak z nut.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- Czarny82
- VOLV
- Posty: 892
- Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
- Imię: Adam
- VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
- Silnik: 2,5T LPG B5254T2
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2006
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 301000
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Nie chodziło mi o kopiowanie mapy gazu do innych aut, chociaż i tacy by się znalezli a to nie byłoby mądre, bardziej o sam podgląd czy ktoś to dobrze zestroił.Chalski pisze: Nie popieram, jeden silnik w tym samym aucie nie jest równy drugiemu, a wrzucenie mapki spowoduje że zamiast na strojenie wiele ludzi mapkę jak małpka przepisze do swojego - efekty mogą być znośne, ale nie muszą.
Jeśli chodzi o spalanie LPG - teoria i praktyka pokazuje że prawidłowo wyregulowany samochód z LPG spala o ok 20% więcej LPG niż spalał benzyny. A to że pali tyle samo co benzyny to albo ktoś zaczął wolniej jeździć albo kłamie jak z nut.
Faktem jest że mapa nie zawsze musi być idealna (chodzi mi o pokrywanie się linii gazowej i benzynowej) a auto będzie chodzić perfekcyjnie. Tak się stroi np silniki z Turbo, celowo można je lekko przelewać.
Odnośnie spalania gazu, zgadzam się z Tobą, uzyskanie idealnego spalania 1:1 (gaz : benzyna) raczej jest ciężkie lub może nawet niemożliwe, ale spalanie większe tylko o 10% już tak. Można założyć że auto spala średnio o ok 10-20% więcej, gdzie ja założyłbym że 20% to już wartość max przy poprawnym zestrojeniu.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Sprawdź sobie kaloryczność benzyny i gazu. A silniki z Turbo zdarza się że można górą lekko podciągnąć - ale tylko gdy nie mają na pokładzie sondy szerokopasmowej (lub gdy na końcu obrotomierza z tej sondy nie korzystają)Czarny82 pisze:Można założyć że auto spala średnio o ok 10-20% więcej, gdzie ja założyłbym że 20% to już wartość max przy poprawnym zestrojeniu.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- Czarny82
- VOLV
- Posty: 892
- Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
- Imię: Adam
- VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
- Silnik: 2,5T LPG B5254T2
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2006
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 301000
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Piszę to co wiem z własnego doświadczenia, co widzę na własnym aucie (S60 2,5T),aucie mojej siostry (V50 2,4) i Lexusie ES 330 mojego kuzyna. W jednym,drugim i trzecim przypadku gaz zakładałem i stroiłem z kolegą i mam na bieżąco info na temat pracy i spalania tych samochodów Spalanie wzrosło o ok 10% max 15%. W przypadku turbo właśnie celowo przelaliśmy od ok 2500 obr aż do odcięcia.Chalski pisze:Sprawdź sobie kaloryczność benzyny i gazu. A silniki z Turbo zdarza się że można górą lekko podciągnąć - ale tylko gdy nie mają na pokładzie sondy szerokopasmowej (lub gdy na końcu obrotomierza z tej sondy nie korzystają)Czarny82 pisze:Można założyć że auto spala średnio o ok 10-20% więcej, gdzie ja założyłbym że 20% to już wartość max przy poprawnym zestrojeniu.
W S60 jest szerokopasmówka i nic mi się nie dzieje, od dwóch lat nic nie ruszam i korekty w normie na poziomie 0-2%. Przyrost mocy na hamowni o 5KM w przypadku S60na LPG, pozostałych nie hamowaliśmy.
Widzę że dużo wiesz w tym temacie. Dlaczego uważasz że przy szerokopasmówce może być problem? Bo tego akurat nie wiem, a warto się zawsze trochę podszkolić.
- PiotrekN
- V
- Posty: 26
- Rejestracja: 2016-06-14, 21:33
- Imię: Piotr
- VOLVO: C30
- Silnik: 2,4
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2007
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 184300
- Status: Offline
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Właśnie co myślicie o kaloryczności gazu na różnych stacjach? Gdzie i co i jak się najlepiej opłaca?
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
- Czarny82
- VOLV
- Posty: 892
- Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
- Imię: Adam
- VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
- Silnik: 2,5T LPG B5254T2
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2006
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 301000
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V50 2.4 170km 2006] ocena instalacji lpg
Z tego co zauważyłem to jakość gazu może się bardzo różnić na stacjach. Tankowanie na stacji tylko jednego koncernu też nie daje gwarancji jakości. Wszystko zależy od regionu, dostawcy, czystości zbiorników oraz samego składu mieszanki (Propan-Butan).PiotrekN pisze:Właśnie co myślicie o kaloryczności gazu na różnych stacjach? Gdzie i co i jak się najlepiej opłaca?
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Najlepiej jest mieć jedną sprawdzoną stację w swojej okolicy i starać się tylko na niej tankować jeśli jest to możliwe.
Chyba ciężko jest określić gdzie jest najlepszy gaz, u jednych będzie najlepszy na Orlenie, u innych na BP a w moim przypadku np na Lotosie. Ale dla porównania tankowałem 60km od domu na innej stacji Lotos i rewelacji nie było. Generalnie nie odczuwam różnicy na mocy czy pracy silnika przy tankowaniu na innych stacjach. Jedyne co mogę zauważyć to zwiększone zużycie paliwa i brudniejsze filtry po większej ilości tankowań na różnych stacjach.
A tak przy okazji, polecam stosowanie poliestrowych filtrów fazy lotnej i pilnowanie interwałów ich wymiany.