Re: LPG a Tłumik
- mistba
- V
- Posty: 94
- Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
- VOLVO: nie ma
- Silnik: -
- Rok: 0
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: LPG a Tłumik
Niedawno kupiłem 480 kę a poprzedni właściciel przy wymianie tłumika zalożył go z cienkiego i teraz pytanie, czy spadajace obroty silnika sa spowodowanie za małą przepustowością rury i silnik się "dusi" czy mam szukać czego innego?
- Wooli
- VO
- Posty: 321
- Rejestracja: 2007-08-01, 15:47
- VOLVO: 480S & S60
- Silnik: 2.0 & D5
- KW/KM/NM: 109KM & 185KM
- Rok: 0
- Był na spocie: 3
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: LPG a Tłumik
wedlug mnie przyczyn moze bic kilka... i nie koniecznie to musi byc tlumik. Pytanie czy np. masz prawidlowa mieszanke paliwowo-powietrzna albo czy silniczek krokowy dziala poprawnie? ale nie znam sie na tym dokladnie wiec nie chcialbym tutaj uchodzic za jakiegos super eksperta (mechanika)
Z volvo jak z winem... im starsze tym lepsze!
- m.c.2
- Przyjaciele
- Posty: 1834
- Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
- Imię: Michal
- VOLVO: 945
- Silnik: B230FK
- KW/KM/NM: 135
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12 lpg
- Przebieg: 475000
- Lokalizacja: Obrowo/Toruń
- Status: Offline
Re: LPG a Tłumik
bankowo tłumik go zatyka
po to się montuje strumiennice żeby prędkość wylotowa spalin mogła być większa
po to się montuje strumiennice żeby prędkość wylotowa spalin mogła być większa
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni
- misterbit
- Przyjaciele
- Posty: 305
- Rejestracja: 2006-12-19, 23:10
- Imię: Adam
- VOLVO: xc90
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 6
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11-12l
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: LPG a Tłumik
lepiej go w ogóle zdejm ,rozłącz i sprawdź czy to jest ale tłumik wywal i to najlepiej na posesje poprzedniego właściciela
pozdrawiam Adam
- mistba
- V
- Posty: 94
- Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
- VOLVO: nie ma
- Silnik: -
- Rok: 0
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: LPG a Tłumik
to nie jest takie proste gostek zespawal wszystko razemmisterbit pisze:lepiej go w ogóle zdejm ,rozłącz i sprawdź czy to jest ale tłumik wywal i to najlepiej na posesje poprzedniego właściciela
normalnie rece opadaja
ale będę próbować
dzięki pozdr
- mistba
- V
- Posty: 94
- Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
- VOLVO: nie ma
- Silnik: -
- Rok: 0
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: LPG a Tłumik
Mały raport:
Tłumik wymieniony ale zaczeło coś być bardziej poważnego
LPG szlag trafił, po przełączeniu z Pb gaśnie na wolnych i dusi w czasie jazdy
obroty silnika podwyzszone,na wolnych do 1100 -1200
do tego dalej nierówno pracuje na benzynce
sprawdzony krokowy, przepływomierz, przepustnica żadnych efektów
sonda lambda ?
Tłumik wymieniony ale zaczeło coś być bardziej poważnego
LPG szlag trafił, po przełączeniu z Pb gaśnie na wolnych i dusi w czasie jazdy
obroty silnika podwyzszone,na wolnych do 1100 -1200
do tego dalej nierówno pracuje na benzynce
sprawdzony krokowy, przepływomierz, przepustnica żadnych efektów
sonda lambda ?
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
Re: LPG a Tłumik
Może to lpg tak do końca nie padło i podaje za bogatą mieszankę (Pb+lpg)
Zobacz przełącznik gazu, ewentualnie zakręć butle.
Zobacz przełącznik gazu, ewentualnie zakręć butle.
855...
- mistba
- V
- Posty: 94
- Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
- VOLVO: nie ma
- Silnik: -
- Rok: 0
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: LPG a Tłumik
A jest możliwośc żeby oba wtryski chodziły i z LPG i Pb??
Bo gaz mam pełną sekwencje STAG 200
Bo gaz mam pełną sekwencje STAG 200
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
- Artur78
- VIP
- Posty: 10068
- Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
- Imię: Artur
- VOLVO: V70
- Silnik: B5202S
- KW/KM/NM: 126
- Rok: 1997
- Był na spocie: 101
- Średnie spalanie: ile wleję
- Przebieg: 433000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: LPG a Tłumik
mistba, mieszanina LPG i PB jest niepalna (lub trudnopalna) i jeżeli chodzą wtryski Pb i LPG silnik by gasnął. Sprawdź na stacji kontroli pojazdów skład spalin (koszt 20-30 zeta). Możliwe, że wyjdzie Ci niewłaściwy skład mieszanki (za bogata lub za uboga) - poznasz to po zawartości procentowej tlenu w spalinach.
Pozdrawiam !
Pozdrawiam !
Mój czarnuch - V70
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
- mistba
- V
- Posty: 94
- Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
- VOLVO: nie ma
- Silnik: -
- Rok: 0
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: LPG a Tłumik
dzięki da78, będę brał to pod uwagę, ostatnio pojawiła sie teoria czy gazo-macherzy z wioski Ząbkowice Śl nie złożyli czasem źle kolektora, czy też może uszkodzili uszczelkę, trzeba rozebrać i sprawdzić, moze tam powietrze dodatkowe łapie
- adam78
- VOL
- Posty: 379
- Rejestracja: 2007-09-17, 23:05
- VOLVO: BeeMWu
- Silnik: M43
- KW/KM/NM: stanowczo za ma³o
- Rok: 1997
- Był na spocie: 3
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: LPG a Tłumik
To może dodam coś z doświadczeń z autem Mistby.
Silnik pracuje na benzynie nierówno - wahnięcia ok. 50-100 obr/min. Bieg jałowy ustawiony na jakies 900 obr ale silnik potrafi po chwili samoczynnie wejść na 1200 obr. Przy przegazowaniu obroty spadaja na 600 , silnik kilka razy pobuja obrotami i ustawi je na 900.
Brak mocy na biegu jałowym. Jak samochód się toczy na pierwszym biegu bez dodawania gazu to całe auto "skacze" bo silnik nie jest w stanie trzymać obrotów.
Na gazie głupieje - gaśnie albo trzyma wysokie obroty biegu jałowego. A za chwile samo się uspokaja i pracuje normalnie.
Przełozylismy z mojej turbiny następujące elementy:
-silnik krokowy
-przepustnica z czujnikiem połozenia
-przepływomierz
Bez skutku.
Odłączyliśmy instalacje gazową i tez nic.
W moim aucie jak kręcę śruba wolnych obrotów to każdy obrót śruby to zmiana o ok. 200 obr/min.
U Mistby silnik i na gazie i na benzynie prawie nie reaguje na tą regulację. Najpierw jest długo nic a później sam zwiększa obroty.
Podejrzewam jakąś nieszczelność (lewe powietrze) na odcinku przepustnica - silnik. Przy zakładaniu instalacji gazowej był zdejmowany kolektor dolotowy i podejrzewam ze jakiś palant albo uszkodził uszczelkę albo źle skręcił kolektor.
Ewentualnie sonda lambda. Bo juz mi sie pomysły kończą
Silnik pracuje na benzynie nierówno - wahnięcia ok. 50-100 obr/min. Bieg jałowy ustawiony na jakies 900 obr ale silnik potrafi po chwili samoczynnie wejść na 1200 obr. Przy przegazowaniu obroty spadaja na 600 , silnik kilka razy pobuja obrotami i ustawi je na 900.
Brak mocy na biegu jałowym. Jak samochód się toczy na pierwszym biegu bez dodawania gazu to całe auto "skacze" bo silnik nie jest w stanie trzymać obrotów.
Na gazie głupieje - gaśnie albo trzyma wysokie obroty biegu jałowego. A za chwile samo się uspokaja i pracuje normalnie.
Przełozylismy z mojej turbiny następujące elementy:
-silnik krokowy
-przepustnica z czujnikiem połozenia
-przepływomierz
Bez skutku.
Odłączyliśmy instalacje gazową i tez nic.
W moim aucie jak kręcę śruba wolnych obrotów to każdy obrót śruby to zmiana o ok. 200 obr/min.
U Mistby silnik i na gazie i na benzynie prawie nie reaguje na tą regulację. Najpierw jest długo nic a później sam zwiększa obroty.
Podejrzewam jakąś nieszczelność (lewe powietrze) na odcinku przepustnica - silnik. Przy zakładaniu instalacji gazowej był zdejmowany kolektor dolotowy i podejrzewam ze jakiś palant albo uszkodził uszczelkę albo źle skręcił kolektor.
Ewentualnie sonda lambda. Bo juz mi sie pomysły kończą
wujkowi Staszkowi rodacy
a wtedy będzie święto
Masochistyczne skłonności nie są warunkiem koniecznym do pracy w systemie operacyjnym Windows. Są jednak bardzo pomocne.
a wtedy będzie święto
Masochistyczne skłonności nie są warunkiem koniecznym do pracy w systemie operacyjnym Windows. Są jednak bardzo pomocne.
- m.c.2
- Przyjaciele
- Posty: 1834
- Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
- Imię: Michal
- VOLVO: 945
- Silnik: B230FK
- KW/KM/NM: 135
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12 lpg
- Przebieg: 475000
- Lokalizacja: Obrowo/Toruń
- Status: Offline
Re: LPG a Tłumik
a co z sondą?
ja bym podjechał do gazownika na kompa koszt niewielki a może coś wyjdzie
ja bym podjechał do gazownika na kompa koszt niewielki a może coś wyjdzie
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
Re: LPG a Tłumik
popsikaj jakimś dezodorantem w okolicy tego kolektora - jak zasysa powietrze, to podskoczą obroty
855...
- mistba
- V
- Posty: 94
- Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
- VOLVO: nie ma
- Silnik: -
- Rok: 0
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: LPG a Tłumik
Oj nie wiem czy to pomoże chyba że maja sie wydobywać pachnące spaliny
- maraga
- VO
- Posty: 280
- Rejestracja: 2007-10-04, 15:30
- Imię: Marek
- VOLVO: S80
- Silnik: 5cyl
- KW/KM/NM: 125/170
- Rok: 2000
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: ??
- Przebieg: 361000
- Lokalizacja: Kęty
- Status: Offline
Re: LPG a Tłumik
te obroty to na pb?mistba pisze: LPG szlag trafił, po przełączeniu z Pb gaśnie na wolnych i dusi w czasie jazdy
obroty silnika podwyzszone,na wolnych do 1100 -1200
bo z tego co wiem to powinno wyglądać tak gaz ~1100 a benzyna 900
[ Dodano: 2008-02-17, 15:03 ]
jeszcze jedno możliwe że to nic z gazem lub benzyną tylko czujnik położenia wału kolega miał podobne efekty w punto
poza tym masz kłopot na obu paliwach czyli przyczyna powinna leżeć po stronie jakiegoś elementu który wykorzystują obydwa kompy
widocznie dostają błędne dane
a poza tym to jedź do sprawdzenia na kompa bo takie grzebanie na oślep to cie może drogo kosztować
czasu forsy i nerwów
[ Dodano: 2008-02-17, 15:06 ]
gorzej jak użyje talku do stóppopsikaj jakimś dezodorantem w okolicy tego kolektora - jak zasysa powietrze, to podskoczą obroty
_________________
- misterbit
- Przyjaciele
- Posty: 305
- Rejestracja: 2006-12-19, 23:10
- Imię: Adam
- VOLVO: xc90
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 6
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11-12l
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: LPG a Tłumik
posłuchaj mistba, miałem różne cuda w b230f (silnik)skakały obroty rzuczło nim nie miał siły powodem był podciśnieniowy zawór przelewowy na listwie wtryskiwaczy .Przewodem podciśnieniowym do kolektora ssącego pobierał benzynę szła mieszanka pb/lpg strzelał i głupiał po usunięcie było ok
pozdrawiam Adam
- mistba
- V
- Posty: 94
- Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
- VOLVO: nie ma
- Silnik: -
- Rok: 0
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: LPG a Tłumik
możesz cos wiecej na ten temat napisać ? usunąłeś ten przewód? bo tak zrozumiałem
- misterbit
- Przyjaciele
- Posty: 305
- Rejestracja: 2006-12-19, 23:10
- Imię: Adam
- VOLVO: xc90
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 6
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11-12l
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: LPG a Tłumik
na listwie wtrysków w B230F jest zawór podciśnieniowy (podejrzewam że jest tam jakaś membrana )który łączy się z kolektorem przewodem podciśnieniowym . powstało rozszczelnienie w zaworze i kolektor wytwarzając podciśnienie ssał benzynę a za razem i gaz co powodowało niezłą mieszankę zaślepiłem do przy zaworze i kolektorze przy zaworze ciśnienie jest około 3 bar więc trzeba zrobię to dokładnie. þamiętaj jednak że to spowoduje gorsze parametry w zasilaniu Pb i proponuje dokupić identyczny
pozdrawiam Adam
- mistba
- V
- Posty: 94
- Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
- VOLVO: nie ma
- Silnik: -
- Rok: 0
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: LPG a Tłumik
OK rozumiem jutro bedziemy działać i sie zobaczy co to może być
Dzięki za podpowiedzi, pozdr
Dzięki za podpowiedzi, pozdr
- mistba
- V
- Posty: 94
- Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
- VOLVO: nie ma
- Silnik: -
- Rok: 0
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: LPG a Tłumik
Dzisiaj podczas kontroli wszystkich węży podciśnieniowych, znaleźliśmy (a właściwie Adam) uszkodzenie dolotu powietrza do turbiny (zdjęcia poniżej), prawdopodobnie zamiast zasysać z kanału dolotowego od strony przepływomierza, zasysał bezpośrednio z spod samochodu omijając wszelkie czujniki, bo jak widać na fotkach cały pierścień do mocowania jest oberwany.
Właśnie jestem na etapie, poszukiwania niniejszej cześći, wszelkie podpowiedzi mile widziane
Właśnie jestem na etapie, poszukiwania niniejszej cześći, wszelkie podpowiedzi mile widziane
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
- adam78
- VOL
- Posty: 379
- Rejestracja: 2007-09-17, 23:05
- VOLVO: BeeMWu
- Silnik: M43
- KW/KM/NM: stanowczo za ma³o
- Rok: 1997
- Był na spocie: 3
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: LPG a Tłumik
Venom, to sie nie uda.
To jest 20 letnia guma. I w dodatku zamontowana bezpośrednio do turbiny a tam działa duża temperatura.
A swoją drogą to mam ochotę za....ć tego osła co montował instalację gazową w aucie Michała. Takiej partaniny to ja jeszcze w życiu nie widziałem
To jest 20 letnia guma. I w dodatku zamontowana bezpośrednio do turbiny a tam działa duża temperatura.
A swoją drogą to mam ochotę za....ć tego osła co montował instalację gazową w aucie Michała. Takiej partaniny to ja jeszcze w życiu nie widziałem
wujkowi Staszkowi rodacy
a wtedy będzie święto
Masochistyczne skłonności nie są warunkiem koniecznym do pracy w systemie operacyjnym Windows. Są jednak bardzo pomocne.
a wtedy będzie święto
Masochistyczne skłonności nie są warunkiem koniecznym do pracy w systemie operacyjnym Windows. Są jednak bardzo pomocne.
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
Re: LPG a Tłumik
zacisnąć opaską i wtopić w to kawałek drutu
ewentualnie jak to jest guma, to może to gumą uzupełnić? wczoraj widziałem, jak tak zalepiali dziure w oponie kawałkami podgrzej gumy
Podjedź z tym do "warsztatu z oponami" koło zakładów mięsnych i zapytaj
ewentualnie jak to jest guma, to może to gumą uzupełnić? wczoraj widziałem, jak tak zalepiali dziure w oponie kawałkami podgrzej gumy
Podjedź z tym do "warsztatu z oponami" koło zakładów mięsnych i zapytaj
855...
- m.c.2
- Przyjaciele
- Posty: 1834
- Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
- Imię: Michal
- VOLVO: 945
- Silnik: B230FK
- KW/KM/NM: 135
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12 lpg
- Przebieg: 475000
- Lokalizacja: Obrowo/Toruń
- Status: Offline
Re: LPG a Tłumik
venom, przeginasz ;p
mistba, może spróbuj zrobić fartuch z blachy i go wtopić od wewnątrz
mistba, może spróbuj zrobić fartuch z blachy i go wtopić od wewnątrz
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni