Re: LPG a Tłumik

Awatar użytkownika
mistba
V
V
Posty: 94
Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
VOLVO: nie ma
Silnik: -
Rok: 0
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: LPG a Tłumik

Post autor: mistba » 2008-01-29, 18:39

Niedawno kupiłem 480 kę a poprzedni właściciel przy wymianie tłumika zalożył go z cienkiego :evil: i teraz pytanie, czy spadajace obroty silnika sa spowodowanie za małą przepustowością rury i silnik się "dusi" czy mam szukać czego innego?

Awatar użytkownika
Wooli
VO
VO
Posty: 321
Rejestracja: 2007-08-01, 15:47
VOLVO: 480S & S60
Silnik: 2.0 & D5
KW/KM/NM: 109KM & 185KM
Rok: 0
Był na spocie: 3
Przebieg: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline
Kontakt:

Re: LPG a Tłumik

Post autor: Wooli » 2008-01-29, 19:04

wedlug mnie przyczyn moze bic kilka... i nie koniecznie to musi byc tlumik. Pytanie czy np. masz prawidlowa mieszanke paliwowo-powietrzna albo czy silniczek krokowy dziala poprawnie? ale nie znam sie na tym dokladnie wiec nie chcialbym tutaj uchodzic za jakiegos super eksperta (mechanika) ;)
Z volvo jak z winem... im starsze tym lepsze! :)

Awatar użytkownika
m.c.2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1834
Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
Imię: Michal
VOLVO: 945
Silnik: B230FK
KW/KM/NM: 135
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 475000
Lokalizacja: Obrowo/Toruń
Status: Offline

Re: LPG a Tłumik

Post autor: m.c.2 » 2008-01-29, 19:45

bankowo tłumik go zatyka

po to się montuje strumiennice żeby prędkość wylotowa spalin mogła być większa
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni

Awatar użytkownika
misterbit
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 305
Rejestracja: 2006-12-19, 23:10
Imię: Adam
VOLVO: xc90
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 185
Rok: 6
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11-12l
Przebieg: 0
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: LPG a Tłumik

Post autor: misterbit » 2008-01-29, 23:28

lepiej go w ogóle zdejm ,rozłącz i sprawdź czy to jest ale tłumik wywal i to najlepiej na posesje poprzedniego właściciela :mrgreen:
pozdrawiam Adam

Awatar użytkownika
mistba
V
V
Posty: 94
Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
VOLVO: nie ma
Silnik: -
Rok: 0
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: LPG a Tłumik

Post autor: mistba » 2008-01-30, 23:23

misterbit pisze:lepiej go w ogóle zdejm ,rozłącz i sprawdź czy to jest ale tłumik wywal i to najlepiej na posesje poprzedniego właściciela :mrgreen:
to nie jest takie proste gostek zespawal wszystko razem :evil:
normalnie rece opadaja :?
ale będę próbować :)
dzięki pozdr

Awatar użytkownika
mistba
V
V
Posty: 94
Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
VOLVO: nie ma
Silnik: -
Rok: 0
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: LPG a Tłumik

Post autor: mistba » 2008-02-16, 12:43

Mały raport:

Tłumik wymieniony ale zaczeło coś być bardziej poważnego

LPG szlag trafił, po przełączeniu z Pb gaśnie na wolnych i dusi w czasie jazdy
obroty silnika podwyzszone,na wolnych do 1100 -1200
do tego dalej nierówno pracuje na benzynce
sprawdzony krokowy, przepływomierz, przepustnica żadnych efektów
sonda lambda ?

Awatar użytkownika
venom
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6244
Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
Imię: Michal
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 96
Był na spocie: 32
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
Status: Offline

Re: LPG a Tłumik

Post autor: venom » 2008-02-16, 13:26

Może to lpg tak do końca nie padło i podaje za bogatą mieszankę (Pb+lpg)
Zobacz przełącznik gazu, ewentualnie zakręć butle.
855... ;)

Awatar użytkownika
mistba
V
V
Posty: 94
Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
VOLVO: nie ma
Silnik: -
Rok: 0
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: LPG a Tłumik

Post autor: mistba » 2008-02-16, 14:27

A jest możliwośc żeby oba wtryski chodziły i z LPG i Pb??
Bo gaz mam pełną sekwencje STAG 200

Awatar użytkownika
venom
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6244
Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
Imię: Michal
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 96
Był na spocie: 32
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
Status: Offline

Re: LPG a Tłumik

Post autor: venom » 2008-02-16, 15:30

tego Ci nie powiem bo nie wiem ;) zakręć butle i przetestuj
855... ;)

Awatar użytkownika
Artur78
VIP
VIP
Posty: 10068
Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
Imię: Artur
VOLVO: V70
Silnik: B5202S
KW/KM/NM: 126
Rok: 1997
Był na spocie: 101
Średnie spalanie: ile wleję
Przebieg: 433000
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: LPG a Tłumik

Post autor: Artur78 » 2008-02-16, 18:29

mistba, mieszanina LPG i PB jest niepalna (lub trudnopalna) i jeżeli chodzą wtryski Pb i LPG silnik by gasnął. Sprawdź na stacji kontroli pojazdów skład spalin (koszt 20-30 zeta). Możliwe, że wyjdzie Ci niewłaściwy skład mieszanki (za bogata lub za uboga) - poznasz to po zawartości procentowej tlenu w spalinach.

Pozdrawiam !
-> Mój czarnuch - V70 <-
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB

moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97

Awatar użytkownika
mistba
V
V
Posty: 94
Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
VOLVO: nie ma
Silnik: -
Rok: 0
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: LPG a Tłumik

Post autor: mistba » 2008-02-16, 19:13

dzięki da78, będę brał to pod uwagę, ostatnio pojawiła sie teoria czy gazo-macherzy z wioski Ząbkowice Śl nie złożyli czasem źle kolektora, czy też może uszkodzili uszczelkę, trzeba rozebrać i sprawdzić, moze tam powietrze dodatkowe łapie :609:

Awatar użytkownika
adam78
VOL
VOL
Posty: 379
Rejestracja: 2007-09-17, 23:05
VOLVO: BeeMWu
Silnik: M43
KW/KM/NM: stanowczo za ma³o
Rok: 1997
Był na spocie: 3
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: LPG a Tłumik

Post autor: adam78 » 2008-02-16, 19:33

To może dodam coś z doświadczeń z autem Mistby.
Silnik pracuje na benzynie nierówno - wahnięcia ok. 50-100 obr/min. Bieg jałowy ustawiony na jakies 900 obr ale silnik potrafi po chwili samoczynnie wejść na 1200 obr. Przy przegazowaniu obroty spadaja na 600 , silnik kilka razy pobuja obrotami i ustawi je na 900.
Brak mocy na biegu jałowym. Jak samochód się toczy na pierwszym biegu bez dodawania gazu to całe auto "skacze" bo silnik nie jest w stanie trzymać obrotów.
Na gazie głupieje - gaśnie albo trzyma wysokie obroty biegu jałowego. A za chwile samo się uspokaja i pracuje normalnie.
Przełozylismy z mojej turbiny następujące elementy:
-silnik krokowy
-przepustnica z czujnikiem połozenia
-przepływomierz
Bez skutku.
Odłączyliśmy instalacje gazową i tez nic.

W moim aucie jak kręcę śruba wolnych obrotów to każdy obrót śruby to zmiana o ok. 200 obr/min.
U Mistby silnik i na gazie i na benzynie prawie nie reaguje na tą regulację. Najpierw jest długo nic a później sam zwiększa obroty.
Podejrzewam jakąś nieszczelność (lewe powietrze) na odcinku przepustnica - silnik. Przy zakładaniu instalacji gazowej był zdejmowany kolektor dolotowy i podejrzewam ze jakiś palant albo uszkodził uszczelkę albo źle skręcił kolektor.
Ewentualnie sonda lambda. Bo juz mi sie pomysły kończą :(
wujkowi Staszkowi rodacy

a wtedy będzie święto

Masochistyczne skłonności nie są warunkiem koniecznym do pracy w systemie operacyjnym Windows. Są jednak bardzo pomocne.

Awatar użytkownika
m.c.2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1834
Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
Imię: Michal
VOLVO: 945
Silnik: B230FK
KW/KM/NM: 135
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 475000
Lokalizacja: Obrowo/Toruń
Status: Offline

Re: LPG a Tłumik

Post autor: m.c.2 » 2008-02-16, 21:07

a co z sondą?

ja bym podjechał do gazownika na kompa koszt niewielki a może coś wyjdzie
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni

Awatar użytkownika
venom
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6244
Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
Imię: Michal
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 96
Był na spocie: 32
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
Status: Offline

Re: LPG a Tłumik

Post autor: venom » 2008-02-16, 22:23

popsikaj jakimś dezodorantem w okolicy tego kolektora - jak zasysa powietrze, to podskoczą obroty :mrgreen:
855... ;)

Awatar użytkownika
mistba
V
V
Posty: 94
Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
VOLVO: nie ma
Silnik: -
Rok: 0
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: LPG a Tłumik

Post autor: mistba » 2008-02-17, 10:45

Oj nie wiem czy to pomoże :mrgreen: chyba że maja sie wydobywać pachnące spaliny :mrgreen:

Awatar użytkownika
maraga
VO
VO
Posty: 280
Rejestracja: 2007-10-04, 15:30
Imię: Marek
VOLVO: S80
Silnik: 5cyl
KW/KM/NM: 125/170
Rok: 2000
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ??
Przebieg: 361000
Lokalizacja: Kęty
Status: Offline

Re: LPG a Tłumik

Post autor: maraga » 2008-02-17, 14:57

mistba pisze: LPG szlag trafił, po przełączeniu z Pb gaśnie na wolnych i dusi w czasie jazdy
obroty silnika podwyzszone,na wolnych do 1100 -1200
te obroty to na pb?
bo z tego co wiem to powinno wyglądać tak gaz ~1100 a benzyna 900

[ Dodano: 2008-02-17, 15:03 ]
jeszcze jedno możliwe że to nic z gazem lub benzyną tylko czujnik położenia wału kolega miał podobne efekty w punto
poza tym masz kłopot na obu paliwach czyli przyczyna powinna leżeć po stronie jakiegoś elementu który wykorzystują obydwa kompy
widocznie dostają błędne dane
a poza tym to jedź do sprawdzenia na kompa bo takie grzebanie na oślep to cie może drogo kosztować
czasu forsy i nerwów

[ Dodano: 2008-02-17, 15:06 ]
popsikaj jakimś dezodorantem w okolicy tego kolektora - jak zasysa powietrze, to podskoczą obroty :mrgreen:
_________________
gorzej jak użyje talku do stóp :mrgreen:

Awatar użytkownika
misterbit
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 305
Rejestracja: 2006-12-19, 23:10
Imię: Adam
VOLVO: xc90
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 185
Rok: 6
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11-12l
Przebieg: 0
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: LPG a Tłumik

Post autor: misterbit » 2008-02-17, 22:22

posłuchaj mistba, miałem różne cuda w b230f (silnik)skakały obroty rzuczło nim nie miał siły powodem był podciśnieniowy zawór przelewowy na listwie wtryskiwaczy .Przewodem podciśnieniowym do kolektora ssącego pobierał benzynę szła mieszanka pb/lpg strzelał i głupiał po usunięcie było ok
pozdrawiam Adam

Awatar użytkownika
mistba
V
V
Posty: 94
Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
VOLVO: nie ma
Silnik: -
Rok: 0
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: LPG a Tłumik

Post autor: mistba » 2008-02-17, 22:52

możesz cos wiecej na ten temat napisać ? usunąłeś ten przewód? bo tak zrozumiałem

Awatar użytkownika
misterbit
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 305
Rejestracja: 2006-12-19, 23:10
Imię: Adam
VOLVO: xc90
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 185
Rok: 6
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11-12l
Przebieg: 0
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: LPG a Tłumik

Post autor: misterbit » 2008-02-18, 15:53

na listwie wtrysków w B230F jest zawór podciśnieniowy (podejrzewam że jest tam jakaś membrana )który łączy się z kolektorem przewodem podciśnieniowym . powstało rozszczelnienie w zaworze i kolektor wytwarzając podciśnienie ssał benzynę a za razem i gaz co powodowało niezłą mieszankę zaślepiłem do przy zaworze i kolektorze przy zaworze ciśnienie jest około 3 bar więc trzeba zrobię to dokładnie. þamiętaj jednak że to spowoduje gorsze parametry w zasilaniu Pb i proponuje dokupić identyczny
pozdrawiam Adam

Awatar użytkownika
mistba
V
V
Posty: 94
Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
VOLVO: nie ma
Silnik: -
Rok: 0
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: LPG a Tłumik

Post autor: mistba » 2008-02-18, 17:49

OK rozumiem jutro bedziemy działać i sie zobaczy co to może być
Dzięki za podpowiedzi, pozdr

Awatar użytkownika
mistba
V
V
Posty: 94
Rejestracja: 2008-01-20, 00:33
VOLVO: nie ma
Silnik: -
Rok: 0
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: LPG a Tłumik

Post autor: mistba » 2008-02-19, 22:12

Dzisiaj podczas kontroli wszystkich węży podciśnieniowych, znaleźliśmy (a właściwie Adam) uszkodzenie dolotu powietrza do turbiny (zdjęcia poniżej), prawdopodobnie zamiast zasysać z kanału dolotowego od strony przepływomierza, zasysał bezpośrednio z spod samochodu omijając wszelkie czujniki, bo jak widać na fotkach cały pierścień do mocowania jest oberwany.
Właśnie jestem na etapie, poszukiwania niniejszej cześći, wszelkie podpowiedzi mile widziane :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
venom
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6244
Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
Imię: Michal
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 96
Był na spocie: 32
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
Status: Offline

Re: LPG a Tłumik

Post autor: venom » 2008-02-19, 22:20

owiń taśmą wulkanizacyjną, zgrzej, itp
855... ;)

Awatar użytkownika
adam78
VOL
VOL
Posty: 379
Rejestracja: 2007-09-17, 23:05
VOLVO: BeeMWu
Silnik: M43
KW/KM/NM: stanowczo za ma³o
Rok: 1997
Był na spocie: 3
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: LPG a Tłumik

Post autor: adam78 » 2008-02-20, 18:22

Venom, to sie nie uda.
To jest 20 letnia guma. I w dodatku zamontowana bezpośrednio do turbiny a tam działa duża temperatura.

A swoją drogą to mam ochotę za....ć tego osła co montował instalację gazową w aucie Michała. Takiej partaniny to ja jeszcze w życiu nie widziałem :evil:
wujkowi Staszkowi rodacy

a wtedy będzie święto

Masochistyczne skłonności nie są warunkiem koniecznym do pracy w systemie operacyjnym Windows. Są jednak bardzo pomocne.

Awatar użytkownika
venom
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6244
Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
Imię: Michal
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 96
Był na spocie: 32
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
Status: Offline

Re: LPG a Tłumik

Post autor: venom » 2008-02-20, 18:32

zacisnąć opaską i wtopić w to kawałek drutu ;)
ewentualnie jak to jest guma, to może to gumą uzupełnić? wczoraj widziałem, jak tak zalepiali dziure w oponie ;) kawałkami podgrzej gumy ;)
Podjedź z tym do "warsztatu z oponami" koło zakładów mięsnych i zapytaj
855... ;)

Awatar użytkownika
m.c.2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1834
Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
Imię: Michal
VOLVO: 945
Silnik: B230FK
KW/KM/NM: 135
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 475000
Lokalizacja: Obrowo/Toruń
Status: Offline

Re: LPG a Tłumik

Post autor: m.c.2 » 2008-02-20, 20:51

venom, przeginasz ;p
mistba, może spróbuj zrobić fartuch z blachy i go wtopić od wewnątrz :?
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”