Volvo V40 korekty długie i krótkie...

ODPOWIEDZ
dead_avis
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2014-09-12, 10:50
Imię: Michal
VOLVO: v40
Silnik: B4184S2
KW/KM/NM: 122
Rok: 2000
Status: Offline

Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: dead_avis » 2017-02-27, 13:19

Witam

Słowem wstępu auto to Volvo V40 1,8B B4184S2 z roku 2000, poliftowe.
Instalacja LPG Blue Energy, reduktor KME silver, wtryski Hana czerwone.
Instalacja ma już 3 lata.

Na jesienie miałem problem z chceckiem ubogiej mieszanki.
Pojechałem do zakładu gdzie mi zakładali gaz (fili słupskiej) i tam gazownik stwierdził
że ten błąd wywala raczej sonda lambda bo na benzynie LTFT też jest wysokie >10%.
Błąd EFI 512 wg Volvo lub P0171 wg OBD.

Zaczęłam rozkminiać korekty i doszedłem do wnosku że ten gazownik się ch..a zna
bo korekta LTFT jaką on widział była ustalona na LPG i chwilowe ustawienie PB jej nie
skoryguje ( on jeździł autem może z 15 minut). Adaptacja w dół wartości LTFT wymaga
wielu kilometrów.

Ostatnio byłem w macierzystym zakładzie tej firmy gazowniczej ( w Rębiechowie ),
na przeglądzie serwisowym. Jechałem do nich na PB i korekta LTFT spadła do 8%.
Opowiedziałem im że korekta długo terminowa na LPG potrafi urosnąć
do 15-16%. Oni obejrzeli, wymienili filtry, trochę pojeździli no stwierdzili że regulować nie było co
ale ten filtr co jest w reduktorze to był w masakralnym stanie - pokazali mi go, wyglądał jak w rdzawym proszku.
Wyjeżdżając od nich zostałem na PB, pojeździłem na benzynie jeszcze tydzień i korekt spadła do 5,5%.

W weekend miałem wyjazd do Gdyni, jechałem już na LPG i o dziwo nic nie urosło (około 6% LTFT).
Czyli byłem zadowolony, droga w miarę wolna to i się jechało dobrze.
Z Gdyni jechała żona, wolniej niż ja, powiedzmy obroty bardziej z przedziału 2-3k, w porównaniu do moich 3-4k/min.
I korekta LTFT wystrzeliła do 12%.

Teraz pytanie - czy korekta długo terminowa może się modyfikować tak mocno w zależności od stylu jazdy ?
Czy może instalacja w niższym przedziale obrotów jest gorzej wystrojona ?

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Struna » 2017-03-01, 14:28

masz słabo wystrojoną instalację - tylko tyle i aż tyle
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

dead_avis
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2014-09-12, 10:50
Imię: Michal
VOLVO: v40
Silnik: B4184S2
KW/KM/NM: 122
Rok: 2000
Status: Offline

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: dead_avis » 2017-03-01, 14:44

Czyli z tego co rozumiem to strojąc instalację i dostając punty na wykresie
instalator najprawdopodobniej nałapał ich w wyższym przedziale >3000 obr/min
a w tym niższym się nie postarał ?

Mógłbym to spróbować zrobić sam, mam kabel i oprogramowanie ale ono zostawi
ślad modyfikacji i boję się że wtedy instalator się na wszystko wypnie.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Czarny82 » 2017-03-01, 15:11

Dokładnie, żle wystrojona instalacja. Górą może być dobrze a dołem już nie.
Ech... jak trudno teraz o dobrego instalatora. Większość zaczyna rozmowę od "Panie ja już 15 lat gaz zakładam..." albo "Kiedyś to były instalacje, była śruba, się kręciło i po problemie a teraz nawymyślali..." :lol: a tak naprawdę to tępe pały, odporne na wiedzę i wszelkie szkolenia. Lata doświadczenia to nie wszystko, technika idzie do przodu a oni stoją w miejscu. Są tacy co nie wiedzą co to korekty i AFR :shock:
Na szczęście są też i tacy, co się znają i ogarniają temat.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Struna » 2017-03-01, 16:01

dead_avis pisze:Mógłbym to spróbować zrobić sam
ano mógłbyś - często nie ogarniesz auta samym mnoznikiem, trzeba ruszyć korekty po obrotach.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

dead_avis
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2014-09-12, 10:50
Imię: Michal
VOLVO: v40
Silnik: B4184S2
KW/KM/NM: 122
Rok: 2000
Status: Offline

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: dead_avis » 2017-03-02, 08:54

Nie wydaje mi się żeby to były leśne dziadki. Ekipa wygląda na młodą (20-40).
Może mają za duży przemiał? No nie wiem... Teraz tak sobie myślę że moja
Volvina już od dawna tak dostaje, bo z tego co widzę to żeby wyskoczył błąd to suma
LTFT i STFT musi być bardzo duża >35%.

Tak to jest z mechanikami. Przy aucie grzebię wszystko razem ze Szwagrem (on jest mechaniorem od TIRów).
Ale że tak powiem nie od diagnostyki i elektroniki. Sami zrobiliśmy rozrząd i różne inne drobne naprawy.
Gaz to jedyna rzecz z którą jeżdżę na zewnątrz i tak jak się obawiałem, w końcu będę tego żałował... ;-(
Teraz takie czasy że trzeba być Alfą i Omegą od wszystkiego.

Jest ktoś z okolic Leborka (pomorskie), kto pomógłby na pierwszy raz pomóc poprawić takie ustawienia,
wolę entuzjastę z forum niż gazownika co ma na wszystko wylane...

Ja te korekty sprawdzam za pomocą ELM327 i Torque PRO, chyba niema opcji żeby on
je źle pokazywał ? Bo VolFCR ostatnio mi się sypie i nie bardzo mogą cokolwiek podejrzeć jak wejdę w
LiveData.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Struna » 2017-03-02, 11:01

Jak w okolice Koszalina nie za daleko to udaj się do neptun-elpigaz.pl
Bliżej masz Bytów - Piotr Kopczyński
W Gdańsku - kolega ulisses z forum lpg - ulissespl@gmail.com
Rumia - kolega Vanos

Link do mapki z namiarami

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 156285&z=8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

dead_avis
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2014-09-12, 10:50
Imię: Michal
VOLVO: v40
Silnik: B4184S2
KW/KM/NM: 122
Rok: 2000
Status: Offline

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: dead_avis » 2017-03-02, 14:24

Pomęczę jeszcze tego gazownika, u którego montowałem.
Napisałem mu dziś długi mail... na razie milczy.
Na tą instalację mam 2mc gwarancji jeszcze.
Po tym czasie pierw spróbuję sam, a jak rozjedzie się to na maxa to podjadę do Rumi (Vanos).
Szkoda że do mojego komputera niema nigdzie tak dokładnego opisu jak jest do instalacji np. STAG.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Struna » 2017-03-02, 14:31

czy stag, czy inny sterownik - zasada strojenia jest wszędzie taka sama, różnice są w interfejsie wynikającym z danego typu sterownika.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

dead_avis
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2014-09-12, 10:50
Imię: Michal
VOLVO: v40
Silnik: B4184S2
KW/KM/NM: 122
Rok: 2000
Status: Offline

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: dead_avis » 2017-03-02, 14:49

Na pierwszy raz dobrze by było mieć instrukcję z obrazkami z własnego komputera.
Choć oczywiście co do zasady robi się to tak samo.

Do mnie jest taki (ja mam jego nowszą wersję)
http://www.blue-power.eu/news%20Blue%20 ... e%20Simple" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Struna » 2017-03-02, 14:55

no i masz tam coś jak mnożnik w stagu oraz mapę po obrotach - całość się sprowadza do tego, aby tak dobrać nastawy, żeby dawkowanie nie powodowało rozbieżności w korektach w stosunku do zasilania benzyną.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Czarny82 » 2017-03-02, 19:41

Struna pisze:czy stag, czy inny sterownik - zasada strojenia jest wszędzie taka sama, różnice są w interfejsie wynikającym z danego typu sterownika.
Nie do końca jest tak jak piszesz. Np w Techa nie stroi się na mnożniku bo ogranicza się funkcje sterownika, stroi się go na mapie 3D, czasach wtrysku i korektach.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Struna » 2017-03-02, 20:09

A gdzie w powyższym cytacie widzisz coś na temat mnożnika?
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Czarny82 » 2017-03-02, 20:14

A w Stagu na co się stroi, na jakieś bzdurne kropki i mnożnik? Brak za to strojenia po korektach krótkoterminowych od samego początku strojenia.

U mnie mapka wygląda w taki sposób. Różnica korekt krótkoterminowych na benzynie i korekt krótkoterminowych podczas jazdy na gazie.
Obrazek

Korekta długoterminowa stoi na poziomie 1,6%.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Struna » 2017-03-02, 20:59

Czarny82 pisze:A w Stagu na co się stroi, na jakieś bzdurne kropki i mnożnik?
ustaw techa w tryb std i będziesz miał również te jak to określasz - bzdurne kropki i mnożnik.
To tylko jedna z metod - jedne sterowniki mają tak, inne inaczej. Zasada strojenia jednak jest wszędzie ta sama. Należy dostępnymi środkami tak dopasować dawkowanie aby odwzorować pracę na benzynie, a czy zrobisz to suwakiem, mnoznikiem, korektą po rpm czy współczynnikiem - to tylko ergonomia używania, a skutek ten sam.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Czarny82 » 2017-03-02, 21:01

Struna pisze:
Czarny82 pisze:A w Stagu na co się stroi, na jakieś bzdurne kropki i mnożnik?
ustaw techa w tryb std i będziesz miał również te jak to określasz - bzdurne kropki i mnożnik.
To tylko jedna z metod - jedne sterowniki mają tak, inne inaczej. Zasada strojenia jednak jest wszędzie ta sama. Należy dostępnymi środkami tak dopasować dawkowanie aby odwzorować pracę na benzynie, a czy zrobisz to suwakiem, mnoznikiem, korektą po rpm czy współczynnikiem - to tylko ergonomia używania, a skutek ten sam.
Oczywiście ale ustawiając algorytm standard ogranicza się sam sterownik techa.
Ma on tam wpisane funkcje od mazdy, od temp. reduktora czy wyjście z cutoffa itd.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Struna » 2017-03-02, 21:20

Jasne i jeszcze loda robi :)
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Czarny82 » 2017-03-02, 21:43

Struna pisze:Jasne i jeszcze loda robi :)
Ściągnij aplikację gas settings do lpgtech.
Bo widzę że raczej słabo ogarniasz całego techa.

Zmień algorytm sterujący "tech" na "standard" nagle pojawi się "Zubożanie Mazda". Czemu go nie ma kiedy mamy algorytm tech? Bo jest wpisany algorytm tech już.
Tak samo na standardzie i na techu zrób jazdę próbną na aucie gdzie pompuje się reduktor. Zobacz na czasy pb na wyjściu z cut-offa. Gdzie się bardziej skrócą na standardzie czy techu?
I jest jeszcze wiele innych rzeczy gdzie można porównać jak działa tech/standard.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Struna » 2017-03-02, 21:45

Czarny82 pisze:widzę że raczej słabo ogarniasz całego techa.
i zapewne dlatego tak wiele aut się pojawia na strojenie u mnie :)
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Czarny82 » 2017-03-02, 21:47

Struna pisze:
Czarny82 pisze:widzę że raczej słabo ogarniasz całego techa.
i zapewne dlatego tak wiele aut się pojawia na strojenie u mnie :)
Dużo osób jeździ na zakupy do biedronki, czy to znaczy że biedronka jest najlepsza?

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Struna » 2017-03-02, 22:02

Tak, masz rację - w du*** byłem i gówno widziałem.
Niech tak pozostanie.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

dead_avis
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2014-09-12, 10:50
Imię: Michal
VOLVO: v40
Silnik: B4184S2
KW/KM/NM: 122
Rok: 2000
Status: Offline

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: dead_avis » 2017-03-03, 09:12

Koledzy! Wyluzujcie!
Nigdy bym nie pomyślał że mój topic taką agresję wzbudzi.
Koniec tygodnia już bliski. Weekend... Strzelcie po parę piwek ;-)
Dzięki za potwierdzenie moich przypuszczeń że instalacja może nie w całym zakresie
obrotów odpowiednio zestrojona.
Mój gazownik nadal milczy... Chyba trzeba będzie go niespodziewanie odwiedzić w przyszłym tygodniu.

A znając życie i tak to będę sam ustawiał ;-)

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Struna » 2017-03-03, 12:52

dead_avis pisze:Nigdy bym nie pomyślał że mój topic taką agresję wzbudzi.
a gdzie Ty agresję widzisz ?
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: Czarny82 » 2017-03-03, 13:21

Struna pisze:
dead_avis pisze:Nigdy bym nie pomyślał że mój topic taką agresję wzbudzi.
a gdzie Ty agresję widzisz ?
Potwierdzam, to nie agresja tylko DYSKUSJA :D

dead_avis
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2014-09-12, 10:50
Imię: Michal
VOLVO: v40
Silnik: B4184S2
KW/KM/NM: 122
Rok: 2000
Status: Offline

Re: Volvo V40 korekty długie i krótkie...

Post autor: dead_avis » 2017-03-03, 14:06

To spoko. Dzięki za pomoc.


Normalnie pojechałbym i z siebie debila zrobił.
Włączyłem dziś z ciekawości podgląd wartości LTFT i STFT.
No i o ile STFT oscylowało gdzieś tam w przedziale +-15%.
To LTFT spadło do 1,6% !!! Wow jak nisko ;-)
Po czym po jakieś 20 km wzrosło do 7%.

Teraz ma do Was kolejne pytania.
1) Czy zmiany wartości LTFT właściwie no niewiadomo czemu
(przecież teraz spadło tak nisko na LPG) to nie objaw umierającej
sondy Lambda (pierwszej lub drugiej) ?
2) Jak u Was wygląda oscylacja STFT, czy to wygląda jak dokładna
sinusoida bo umnie to to taki jest połamaniec, i żeby w nim zobaczyć
jakąś prawidłowość i oscylację w dokładnych przedziałach to naprawdę trudno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”