Volvo XC70 T6 305KM 2010r.- dobór instalacji
-
- V
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-02-09, 19:53
- Imię: Jan
- VOLVO: V70
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2014
- Status: Offline
Volvo XC70 T6 305KM 2010r.- dobór instalacji
Witam wszystkich.
Zrobiłem wstępne rozeznanie możliwości montażu instalacji, warsztaty rekomendują albo Brc albo Prinsa.
Poruszę jednak wątek butli, bo wyszło to podczas przymiarki.
Po przymiarce butli Stako w rozmiarze 630x182x225 należało wyjąć tylko podwójną podłogę i góra podłogi zamknęła się na równo. Ale to jest mała butla z przeciętnym napełnieniem.
Jednak po przymiarce butli Stako 630x18x240 podłoga przy końcu odstaje ok 2-3 cm bo w połowie podłogi od spodu jest wypust wzmacniający przez środek o wysokości 3 cm i na tym butla sprężynuje. Poza tym podłoga ma przy końcu wybrzuszenie bo znajduje się w niej drobny płaski schowek.
Warsztat stwierdził, że nie ma nawet co klepnąć tych wybrzuszeń w przestrzeni po kole dojazdowym aby butla zeszła niżej bo pod autem są duże tłumiki i po nierównościach będą obijały się o podwozie.
Gorsza rzecz to to, że podniesiona o te 2-3 cm podłoga blokuje automatyczną klapę i nie domyka się, tylko odbija w górę z powrotem.
Dla mnie satysfakcjonująca była by butla o wymiarach 630x18x250 ale nie widzę takiej opcji skoro 630x18x240 już nie daje rady.
Napiszcie proszę czy warto mścić się i przerabiać podłogę aby zyskać kilka litrów więcej czy zostawić butlę standardową i po prostu często tankować. Przypomnę, że w aucie przymiarki dotyczyły butli Stako.
Ogólnie wszystkie Wasze rady są mile widziane.
Zrobiłem wstępne rozeznanie możliwości montażu instalacji, warsztaty rekomendują albo Brc albo Prinsa.
Poruszę jednak wątek butli, bo wyszło to podczas przymiarki.
Po przymiarce butli Stako w rozmiarze 630x182x225 należało wyjąć tylko podwójną podłogę i góra podłogi zamknęła się na równo. Ale to jest mała butla z przeciętnym napełnieniem.
Jednak po przymiarce butli Stako 630x18x240 podłoga przy końcu odstaje ok 2-3 cm bo w połowie podłogi od spodu jest wypust wzmacniający przez środek o wysokości 3 cm i na tym butla sprężynuje. Poza tym podłoga ma przy końcu wybrzuszenie bo znajduje się w niej drobny płaski schowek.
Warsztat stwierdził, że nie ma nawet co klepnąć tych wybrzuszeń w przestrzeni po kole dojazdowym aby butla zeszła niżej bo pod autem są duże tłumiki i po nierównościach będą obijały się o podwozie.
Gorsza rzecz to to, że podniesiona o te 2-3 cm podłoga blokuje automatyczną klapę i nie domyka się, tylko odbija w górę z powrotem.
Dla mnie satysfakcjonująca była by butla o wymiarach 630x18x250 ale nie widzę takiej opcji skoro 630x18x240 już nie daje rady.
Napiszcie proszę czy warto mścić się i przerabiać podłogę aby zyskać kilka litrów więcej czy zostawić butlę standardową i po prostu często tankować. Przypomnę, że w aucie przymiarki dotyczyły butli Stako.
Ogólnie wszystkie Wasze rady są mile widziane.
Ostatnio zmieniony 2017-03-27, 19:48 przez mondpas, łącznie zmieniany 6 razy.
-
- V
- Posty: 74
- Rejestracja: 2014-09-22, 21:52
- Imię: Andrzej
- VOLVO: s80
- Silnik: d5
- KW/KM/NM: 120/163/340
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7
- Przebieg: 187000
- Status: Offline
Re: Volvo XC70 T6 305KM 2010r.- dobór instalacji
To ile ta Twoja rakieta 305 konna pali tej benzyny,że sam sobie odpowiadając na kłopoty po instalacji gazu jednak się w nie ładujesz.
-
- V
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-02-09, 19:53
- Imię: Jan
- VOLVO: V70
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2014
- Status: Offline
Re: Volvo XC70 T6 305KM 2010r.- dobór instalacji
Przy cenie lpg do benzyny zawsze wyjdzie ze warto montowac gaz.
Ostatnio zmieniony 2017-04-22, 22:54 przez mondpas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- V
- Posty: 74
- Rejestracja: 2014-09-22, 21:52
- Imię: Andrzej
- VOLVO: s80
- Silnik: d5
- KW/KM/NM: 120/163/340
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7
- Przebieg: 187000
- Status: Offline
Re: Volvo XC70 T6 305KM 2010r.- dobór instalacji
mondpas
To nie widzę tu żadnego problemu i powodu do zakładania gazu.A pieniążki które byś miał wydać na gaz i problemy które są z nim związane o czym aktualnie koledzy piszą na forum przydadzą się na wakacje.Oczywiście kilka osób będzie innego zdania i stwierdzą iż mają założoną świetną instalację przez fachurę co nie ma to tamto. Auto mocne swoje spalić musi ale 15 litrów benzyny to jest zupełnie przyzwoicie i tylko szerokości Ci życzę.
To nie widzę tu żadnego problemu i powodu do zakładania gazu.A pieniążki które byś miał wydać na gaz i problemy które są z nim związane o czym aktualnie koledzy piszą na forum przydadzą się na wakacje.Oczywiście kilka osób będzie innego zdania i stwierdzą iż mają założoną świetną instalację przez fachurę co nie ma to tamto. Auto mocne swoje spalić musi ale 15 litrów benzyny to jest zupełnie przyzwoicie i tylko szerokości Ci życzę.
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo XC70 T6 305KM 2010r.- dobór instalacji
@mondpas
Gdybyś zamiast tyle pisać czytał fora mógłbyś się już pewnie zorientować, że wszystkie wymienione przez Ciebie instalacje mogą działać prawidłowo lub nieprawidłowo w zależności od sposobu zamontowania i wystrojenia. Czyli ważniejsze KTO niż CO.
Zbiornika większego niż Bormech 650/230 59l nie podejmuję się tam zamontować a i to wymaga lekkiej ingerencji w podłogę.
Gdybyś zamiast tyle pisać czytał fora mógłbyś się już pewnie zorientować, że wszystkie wymienione przez Ciebie instalacje mogą działać prawidłowo lub nieprawidłowo w zależności od sposobu zamontowania i wystrojenia. Czyli ważniejsze KTO niż CO.
Zbiornika większego niż Bormech 650/230 59l nie podejmuję się tam zamontować a i to wymaga lekkiej ingerencji w podłogę.
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
-
- V
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-02-09, 19:53
- Imię: Jan
- VOLVO: V70
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2014
- Status: Offline
Re: Volvo XC70 T6 305KM 2010r.- dobór instalacji
To już zdążyłem wyczytać ale nic na to nie poradzę, że do Warszawy mam ponad 350 km, szukam więc kogoś z Twoim doświadczeniem bliżej.
Ostatnio zmieniony 2017-03-27, 19:49 przez mondpas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo XC70 T6 305KM 2010r.- dobór instalacji
mondpas pisze:szukam więc kogoś z Twoim doświadczeniem bliżej
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
-
- V
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-02-09, 19:53
- Imię: Jan
- VOLVO: V70
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2014
- Status: Offline
Re: Volvo XC70 T6 305KM 2010r.- dobór instalacji
Pisałem o przymiarce butli Stako w rozmiarze 630x182x225. Weszła idealnie bez dodatkowego luzu.
Jej pojemność nominalna to 53 litry, w opisie użytkowe to 42 litry.
Bormeh, o którym piszesz 650x230 ma 59l nominalnie, a ile przyjmie użytkowo, wcisnę 50 l ?
Jej pojemność nominalna to 53 litry, w opisie użytkowe to 42 litry.
Bormeh, o którym piszesz 650x230 ma 59l nominalnie, a ile przyjmie użytkowo, wcisnę 50 l ?
Ostatnio zmieniony 2017-03-27, 19:49 przez mondpas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo XC70 T6 305KM 2010r.- dobór instalacji
Jest na ten temat wątek, chyba nic nie dodammondpas pisze:Bormeh, o którym piszesz 650x230 ma 59l nominalnie, a ile przyjmie użytkowo, wcisnę 50 l ?
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl