Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3577
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Struna » 2018-02-28, 10:51

Volfgang pisze:gazownicy nieumiejętnie je zakładają ?
bardzo trafne spostrzeżenie

Niestety nie ma w zasadzie żadnych wymogów w kwestii otwarcia zakładu montującego LPG. Może go sobie otworzyć nawet i koleś handlujący całe życie kapustą na targu - i niestety takich przypadków jest sporo, że konwersją zajmują się ludzie nie mający bladego pojęcia o samochodach, silnikach itd.

Stąd później taka fama, że gaz niszczy silniki, że się musi check świecić na gazie, że auto musi być słabsze itd.
Gdyby pokusić się o oszacowanie ilości sensownych vs partackich zakładów montujących to wg mnie było by to coś w okolicy 5-8% vs 95-92%
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 206
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: chancevought » 2018-02-28, 20:15

Struna pisze:
Volfgang pisze:gazownicy nieumiejętnie je zakładają ?
bardzo trafne spostrzeżenie

Niestety nie ma w zasadzie żadnych wymogów w kwestii otwarcia zakładu montującego LPG. Może go sobie otworzyć nawet i koleś handlujący całe życie kapustą na targu - i niestety takich przypadków jest sporo, że konwersją zajmują się ludzie nie mający bladego pojęcia o samochodach, silnikach itd.

Stąd później taka fama, że gaz niszczy silniki, że się musi check świecić na gazie, że auto musi być słabsze itd.
Gdyby pokusić się o oszacowanie ilości sensownych vs partackich zakładów montujących to wg mnie było by to coś w okolicy 5-8% vs 95-92%
No to w takim razie trzeba życzyć wszystkim zainteresowanym, aby trafili do tych 5÷8 %. Ja na szczęście od kilkunastu lat należę do tych szczęśliwców, czego i innym życzę Obrazek

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

Volfgang
V
V
Posty: 16
Rejestracja: 2018-01-28, 19:06
Imię: Karol
VOLVO: V70
Silnik: 2.5
KW/KM/NM: 300KM
Rok: 2006
Przebieg: 190000
Status: Offline

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Volfgang » 2018-02-28, 21:25

chancevought pisze:]Ciekawi mnie czy zmiana gwaranta z producenta na warsztat dotyczy podejścia całego rynku do tej kwestii, czy tylko tych 2 wymienionych firm. Jak sprawa ma się z inni np. KME, Landi R, Lovato itd....

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
Tego nie wiem. Na chwilę obecną maiłem tylko informacje o Stagu. BRC póki co zostaje na starych warunkach ( ale to bede wiedział na dniach, ponieważ skontaktuje się z innym zakładem ). Reszta firm tez chyba, póki co bez zmian.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Mikaell » 2018-02-28, 22:44

chancevought pisze:1. Miałeś przypadek, że faktycznie byłeś w plecy i producent się na Ciebie wypiął nie uznając gwarancji?
Trudno powiedzieć, nie mam czasu na prowadzenie statystyk i rachunkowości zarządczej :) i lepiej nie pamiętać rzeczy niemiłych... ale owszem przejechałem się na reduktorach Romano.
Ogólnie rzecz biorąc staram się oferować graty, co do którch można mieć nadzieję podpartą silnymi przesłankami, że jednak co najmniej gwarancję przetrzymają :).
W sumie wtopy to kilka sztuk Romano, których reklamacji nie uznano, trochę Han...
chancevought pisze: 2. Co sądzisz o nowości KME Nevo Sky Direct dedykowanej ponoć do wszystkich benzyn z bezpośrednim wtryskiem paliwa?
Za małe jeszcze mam doświadczenie, aby sądzić :). "Dedykowane do wszystkich" to stwierdzenie trochę jakby sprzeczne samo w sobie. Nevo Sky Direct wygląda bardzo obiecująco, a nowa platforma, która ma być dostępna komercyjnie za jakies dwa miesiące, jeszcze bardziej. Będzie tyle opcji konfiguracji, emulacji, że możliwości dostosowania do rozmaitych strategii producentów sterowników/softów benzynowych będą ogromne. Pytanie, ile będzie udostępniane ciemnemu ludowi gazowniczemu:) - bo wersje inżynierskie to trochę jakby dać małpie brzytwę. (Inna rzecz, że dla mnóstwa montazystów opcje zwykłego sterownika IV gen to za dużo i nie zagladają tam). Może producent uzna, że bezpiecniej będzie sprzedawać gotowe ustawienia pod konkretne silniki? zobaczymy.
Jak na razie zdaje się być znacznie ciekawsze od Staga 400DPI, ale pamiętać trzeba ile lat różnicy dzieli te sterowniki.
Zobaczymy co i kiedy pokaże Alex, producent Optimy - system DI ma nazywac sie Idea i chwalą się bardzo niskim zużyciem benzyny. Tego nie widziałem jeszcze w działaniu, ale również sporo sobie obiecuję.
Osobiście jestem raczej wyleczony z zachwytu nad wtryskiem ciekłego gazu (DLM), a także dość ostrożnie podchodzę do rewolucyjnej koncepsji Stagowego 500DIS.
Tech od dawna pracuje nad ciekłym i jak na razie mało z tego wyniknęło dla rynku, a nie wiadomo kiedy wprowadzi IV gen z dotryskiem.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3577
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Struna » 2018-03-01, 11:30

Chyba jedna z największych wtop to były reduktory Magic 3 puszczające ciekły gaz do układu chłodzenia.
Na szczęście w końcu to poprawiono.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Czarny82 » 2018-03-01, 21:58

Struna pisze:Chyba jedna z największych wtop to były reduktory Magic 3 puszczające ciekły gaz do układu chłodzenia.
Na szczęście w końcu to poprawiono.
Zgadza się. Te poprawione są naprawdę bardzo wydajne, mam teraz taki u siebie w XC90, sprawuje się rewelacyjnie. Ustawiłem temperaturę przełączania na 20st (temperaturę gazu) i żadnych problemów.
W planach jest wyjęcie TwinTura z S60 i zastąpi go Magic.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3577
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Struna » 2018-03-01, 22:13

Czarny82 pisze:Ustawiłem temperaturę przełączania na 20st (temperaturę gazu)
a cóż to za sterownik, co się przełącza od temperatury gazu ?
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 206
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: chancevought » 2018-03-02, 08:55

Mikaell pisze:
chancevought pisze:1. Miałeś przypadek, że faktycznie byłeś w plecy i producent się na Ciebie wypiął nie uznając gwarancji?
Trudno powiedzieć, nie mam czasu na prowadzenie statystyk i rachunkowości zarządczej :) i lepiej nie pamiętać rzeczy niemiłych... ale owszem przejechałem się na reduktorach Romano.
Ogólnie rzecz biorąc staram się oferować graty, co do którch można mieć nadzieję podpartą silnymi przesłankami, że jednak co najmniej gwarancję przetrzymają :).
W sumie wtopy to kilka sztuk Romano, których reklamacji nie uznano, trochę Han...
chancevought pisze: 2. Co sądzisz o nowości KME Nevo Sky Direct dedykowanej ponoć do wszystkich benzyn z bezpośrednim wtryskiem paliwa?
Za małe jeszcze mam doświadczenie, aby sądzić :). "Dedykowane do wszystkich" to stwierdzenie trochę jakby sprzeczne samo w sobie. Nevo Sky Direct wygląda bardzo obiecująco, a nowa platforma, która ma być dostępna komercyjnie za jakies dwa miesiące, jeszcze bardziej. Będzie tyle opcji konfiguracji, emulacji, że możliwości dostosowania do rozmaitych strategii producentów sterowników/softów benzynowych będą ogromne. Pytanie, ile będzie udostępniane ciemnemu ludowi gazowniczemu:) - bo wersje inżynierskie to trochę jakby dać małpie brzytwę. (Inna rzecz, że dla mnóstwa montazystów opcje zwykłego sterownika IV gen to za dużo i nie zagladają tam). Może producent uzna, że bezpiecniej będzie sprzedawać gotowe ustawienia pod konkretne silniki? zobaczymy.
Jak na razie zdaje się być znacznie ciekawsze od Staga 400DPI, ale pamiętać trzeba ile lat różnicy dzieli te sterowniki.
Zobaczymy co i kiedy pokaże Alex, producent Optimy - system DI ma nazywac sie Idea i chwalą się bardzo niskim zużyciem benzyny. Tego nie widziałem jeszcze w działaniu, ale również sporo sobie obiecuję.
Osobiście jestem raczej wyleczony z zachwytu nad wtryskiem ciekłego gazu (DLM), a także dość ostrożnie podchodzę do rewolucyjnej koncepsji Stagowego 500DIS.
Tech od dawna pracuje nad ciekłym i jak na razie mało z tego wyniknęło dla rynku, a nie wiadomo kiedy wprowadzi IV gen z dotryskiem.
Dzięki Mikaell za oświecenie w temacie nowości w lpgObrazek

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Czarny82 » 2018-03-02, 13:44

Struna pisze:
Czarny82 pisze:Ustawiłem temperaturę przełączania na 20st (temperaturę gazu)
a cóż to za sterownik, co się przełącza od temperatury gazu ?
Sorki, od temp reduktora, tak to jest, jak się robi kilka rzeczy na raz.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Mikaell » 2018-03-02, 21:57

chancevought pisze:Dzięki Mikaell za oświecenie w temacie nowości w lpg
To tylko subiektywne spojrzenie z mojego stołka :)

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Czarny82 » 2018-03-03, 10:46

Mikaell Z tego co mi wiadomo to Tech przetestował już swoją instalację na bezpośrednim w swoim Passacie TFSI i wszystko sprawuje się dobrze. Niemniej jednak sam mam mieszane odczucia (pomimo iż uważam sterowniki Techa za godne polecenia). Niby wszystko jest OK ale jakoś z wielkim rozmachem nie wprowadzają tego na rynek. Stag tak samo, na targach pokazał swój "kombajn" ale na rynku cisza.
Jakoś nie jestem przekonany do wtrysku bezpośredniego ani w nowych autach ani do obecnych nowatorskich rozwiązań naszych rodzimych producentów z branży LPG.

Awatar użytkownika
JemRekami
VOLV
VOLV
Posty: 950
Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Lokalizacja: LZA/RZ
Status: Offline

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: JemRekami » 2018-03-03, 16:33

Stag tak samo, na targach pokazał swój "kombajn" ale na rynku cisza.
Najpewniej z powodu kosztów.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Mikaell » 2018-03-03, 22:02

JemRekami pisze:
Stag tak samo, na targach pokazał swój "kombajn" ale na rynku cisza.
Najpewniej z powodu kosztów.
Nie wiem co masz na myśli pisząc o kosztach.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3577
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Struna » 2018-03-04, 11:31

Przeprawa przez regulacje prawne jest niestety bardzo żmudna.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Mikaell » 2018-03-04, 20:54

AC twierdzi, że papierologię już załatwili jakoś na przełomie roku. W Polsce się nie udało, Czesi też sie poddali i finalnie udało się w Holandii. Ale z wejściem na rynek są ciągle ostrożni.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3577
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Struna » 2018-03-04, 22:20

Czas pokaże.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Czarny82 » 2018-03-04, 22:34

Z tego co mi wiadomo Tech też jest na etapie homologacji, instalacja jest przetestowana i działa. Kolejny krok na przód zrobiony, branża się rozwija i stara się podążać za "postepem" motoryzacji. Ciekawe tylko dokąd ten postęp nas zaprowadzi? Silniki stają się jednorazówkami i daleko im do trwałości tych z lat 90-2000. Bezpośredni wtrysk benzyny to ogólnie lipa i niepotrzebnie wprowadzone rozwiązanie.

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 206
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: chancevought » 2018-03-05, 07:06

Czarny82 pisze:.... Ciekawe tylko dokąd ten postęp nas zaprowadzi? Silniki stają się jednorazówkami i daleko im do trwałości tych z lat 90-2000. Bezpośredni wtrysk benzyny to ogólnie lipa i niepotrzebnie wprowadzone rozwiązanie.
I tutaj leży sedno problemu. Za parę lat nie będzie co kupić pod kątem eksploatacji na lpg i w ogóle na Pb. Zostaną jedynie łośki z przełomu max. 2012 r. (obecnie jeszcze stosunkowo drogie) i co dalej...?

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Mikaell » 2018-03-05, 17:54

dalej będziesz wypożyczał pojazd autonomiczny na zaplanowaną trasę tak jak teraz city bike....

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 206
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: chancevought » 2018-03-05, 18:36

Mikaell pisze:dalej będziesz wypożyczał pojazd autonomiczny na zaplanowaną trasę tak jak teraz city bike....
No pewnie.
I browarka się wypije Obrazek....
A tak poważnie, tylko kto na to wypożyczenie nowego łośka circa 2.5 tysi/mies. zarobi?



Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

neon2909
V
V
Posty: 87
Rejestracja: 2014-06-05, 21:58
Imię: Michal
VOLVO: xc 90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 240
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 15/18 lpg
Przebieg: 180000
Lokalizacja: Elbląg
Status: Offline

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: neon2909 » 2018-03-06, 08:13

Ja od tygodnia jeżdżę na instalacji Optima firmy Alex. Założyli mi kompa Optima expert, wtryski Baracuda 130, dwa filtry fazy lotnej Optima cyklon, reduktor KMN Gold. Instalacja sprawuje się rewelacyjnie. Żadnych szarpnięć przy przełączaniu, brak straty mocy, zero błędów w kompie. Spalanie na poziomie 14-16 litrów gazu co generalnie nie różni się od spalania benzyny. Zakładał mi to pan Bogdan Skarpetowski (gascar) w Gdańsku. Fajne podejście, dobra znajomość tematu i szybka realizacja. Nie chcę nikogo reklamować ale z czystym sumieniem mogę polecić.

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 206
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: chancevought » 2018-03-06, 09:29

neon2909 pisze:Ja od tygodnia jeżdżę na instalacji Optima firmy Alex. Założyli mi kompa Optima expert, wtryski Baracuda 130, dwa filtry fazy lotnej Optima cyklon, reduktor KMN Gold. Instalacja sprawuje się rewelacyjnie. Żadnych szarpnięć przy przełączaniu, brak straty mocy, zero błędów w kompie. Spalanie na poziomie 14-16 litrów gazu co generalnie nie różni się od spalania benzyny. Zakładał mi to pan Bogdan Skarpetowski (gascar) w Gdańsku. Fajne podejście, dobra znajomość tematu i szybka realizacja. Nie chcę nikogo reklamować ale z czystym sumieniem mogę polecić.
No to super. Oby tak było przez cały czas eksploatacji Obrazek
Pochwal się jak instalka będzie się sprawować za jakiś czas.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

Awatar użytkownika
JemRekami
VOLV
VOLV
Posty: 950
Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Lokalizacja: LZA/RZ
Status: Offline

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: JemRekami » 2018-03-06, 11:30

Mikaell pisze:
JemRekami pisze:
Stag tak samo, na targach pokazał swój "kombajn" ale na rynku cisza.
Najpewniej z powodu kosztów.
Nie wiem co masz na myśli pisząc o kosztach.
Np. to, że klientom nie opłaca się tego instalować przy obecnych kosztach instalacji; obecnie może Ci się zwrócić nawet w okolicach pół roku po założeniu LPG, a do wtrysku bezpośredniego? Po 3 latach i więcej?
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Czarny82 » 2018-03-06, 16:53

JemRekami pisze:
Np. to, że klientom nie opłaca się tego instalować przy obecnych kosztach instalacji; obecnie może Ci się zwrócić nawet w okolicach pół roku po założeniu LPG, a do wtrysku bezpośredniego? Po 3 latach i więcej?
Nie chodzi o koszty. Nie wszyscy producenci podpierają się dotryskiem. Przykładowo Tech opracował działającą instalację bez dotrysku, gaz podawany przez wtryskiwacze benzynowe. Auto odpala i ciągle pracuje na gazie, nie zużywa ani grama benzyny. Koszt na 4 cylindry ok 5-6 tyś zl, czyli trochę więcej niż porządna sekwencja.
Jednak mimo to na rynku cisza.
Podobna sytuacja jest podejrzewam u innych producentów.
Nie chodzi o kasę tylko pewnie coś innego.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

Post autor: Mikaell » 2018-03-06, 18:41

neon2909 pisze:Ja od tygodnia jeżdżę na instalacji Optima firmy Alex. Założyli mi kompa Optima expert, wtryski Baracuda 130, dwa filtry fazy lotnej Optima cyklon, reduktor KMN Gold.
KME Gold ? czy KME Gold GT (ew GTX) ?
neon2909 pisze:Spalanie na poziomie 14-16 litrów gazu co generalnie nie różni się od spalania benzyny.
Jeżeli nie różni się od spalania benzyny to nie jestem pewien czy bym się cieszył.
JemRekami pisze:Np. to, że klientom nie opłaca się tego instalować przy obecnych kosztach instalacji; obecnie może Ci się zwrócić nawet w okolicach pół roku po założeniu LPG, a do wtrysku bezpośredniego? Po 3 latach i więcej?
Policz. Znacznie krócej.

@Czarny82 Ztcw to poza Lpgtechem i Stagiem (z jego własną drogą) nikt nie podchodził do wtrysku ciekłego. (rozmawiamy o istniejących firmach :-) )
Obstawiam, że w ciągu roku max dwóch instalacje z dotryskiem zdobędą rynek. Tak to widzę z mojego punktu siedzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”