Strona 5 z 18

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-02-28, 10:51
autor: Struna
Volfgang pisze:gazownicy nieumiejętnie je zakładają ?
bardzo trafne spostrzeżenie

Niestety nie ma w zasadzie żadnych wymogów w kwestii otwarcia zakładu montującego LPG. Może go sobie otworzyć nawet i koleś handlujący całe życie kapustą na targu - i niestety takich przypadków jest sporo, że konwersją zajmują się ludzie nie mający bladego pojęcia o samochodach, silnikach itd.

Stąd później taka fama, że gaz niszczy silniki, że się musi check świecić na gazie, że auto musi być słabsze itd.
Gdyby pokusić się o oszacowanie ilości sensownych vs partackich zakładów montujących to wg mnie było by to coś w okolicy 5-8% vs 95-92%

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-02-28, 20:15
autor: chancevought
Struna pisze:
Volfgang pisze:gazownicy nieumiejętnie je zakładają ?
bardzo trafne spostrzeżenie

Niestety nie ma w zasadzie żadnych wymogów w kwestii otwarcia zakładu montującego LPG. Może go sobie otworzyć nawet i koleś handlujący całe życie kapustą na targu - i niestety takich przypadków jest sporo, że konwersją zajmują się ludzie nie mający bladego pojęcia o samochodach, silnikach itd.

Stąd później taka fama, że gaz niszczy silniki, że się musi check świecić na gazie, że auto musi być słabsze itd.
Gdyby pokusić się o oszacowanie ilości sensownych vs partackich zakładów montujących to wg mnie było by to coś w okolicy 5-8% vs 95-92%
No to w takim razie trzeba życzyć wszystkim zainteresowanym, aby trafili do tych 5÷8 %. Ja na szczęście od kilkunastu lat należę do tych szczęśliwców, czego i innym życzę Obrazek

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-02-28, 21:25
autor: Volfgang
chancevought pisze:]Ciekawi mnie czy zmiana gwaranta z producenta na warsztat dotyczy podejścia całego rynku do tej kwestii, czy tylko tych 2 wymienionych firm. Jak sprawa ma się z inni np. KME, Landi R, Lovato itd....

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
Tego nie wiem. Na chwilę obecną maiłem tylko informacje o Stagu. BRC póki co zostaje na starych warunkach ( ale to bede wiedział na dniach, ponieważ skontaktuje się z innym zakładem ). Reszta firm tez chyba, póki co bez zmian.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-02-28, 22:44
autor: Mikaell
chancevought pisze:1. Miałeś przypadek, że faktycznie byłeś w plecy i producent się na Ciebie wypiął nie uznając gwarancji?
Trudno powiedzieć, nie mam czasu na prowadzenie statystyk i rachunkowości zarządczej :) i lepiej nie pamiętać rzeczy niemiłych... ale owszem przejechałem się na reduktorach Romano.
Ogólnie rzecz biorąc staram się oferować graty, co do którch można mieć nadzieję podpartą silnymi przesłankami, że jednak co najmniej gwarancję przetrzymają :).
W sumie wtopy to kilka sztuk Romano, których reklamacji nie uznano, trochę Han...
chancevought pisze: 2. Co sądzisz o nowości KME Nevo Sky Direct dedykowanej ponoć do wszystkich benzyn z bezpośrednim wtryskiem paliwa?
Za małe jeszcze mam doświadczenie, aby sądzić :). "Dedykowane do wszystkich" to stwierdzenie trochę jakby sprzeczne samo w sobie. Nevo Sky Direct wygląda bardzo obiecująco, a nowa platforma, która ma być dostępna komercyjnie za jakies dwa miesiące, jeszcze bardziej. Będzie tyle opcji konfiguracji, emulacji, że możliwości dostosowania do rozmaitych strategii producentów sterowników/softów benzynowych będą ogromne. Pytanie, ile będzie udostępniane ciemnemu ludowi gazowniczemu:) - bo wersje inżynierskie to trochę jakby dać małpie brzytwę. (Inna rzecz, że dla mnóstwa montazystów opcje zwykłego sterownika IV gen to za dużo i nie zagladają tam). Może producent uzna, że bezpiecniej będzie sprzedawać gotowe ustawienia pod konkretne silniki? zobaczymy.
Jak na razie zdaje się być znacznie ciekawsze od Staga 400DPI, ale pamiętać trzeba ile lat różnicy dzieli te sterowniki.
Zobaczymy co i kiedy pokaże Alex, producent Optimy - system DI ma nazywac sie Idea i chwalą się bardzo niskim zużyciem benzyny. Tego nie widziałem jeszcze w działaniu, ale również sporo sobie obiecuję.
Osobiście jestem raczej wyleczony z zachwytu nad wtryskiem ciekłego gazu (DLM), a także dość ostrożnie podchodzę do rewolucyjnej koncepsji Stagowego 500DIS.
Tech od dawna pracuje nad ciekłym i jak na razie mało z tego wyniknęło dla rynku, a nie wiadomo kiedy wprowadzi IV gen z dotryskiem.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-01, 11:30
autor: Struna
Chyba jedna z największych wtop to były reduktory Magic 3 puszczające ciekły gaz do układu chłodzenia.
Na szczęście w końcu to poprawiono.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-01, 21:58
autor: Czarny82
Struna pisze:Chyba jedna z największych wtop to były reduktory Magic 3 puszczające ciekły gaz do układu chłodzenia.
Na szczęście w końcu to poprawiono.
Zgadza się. Te poprawione są naprawdę bardzo wydajne, mam teraz taki u siebie w XC90, sprawuje się rewelacyjnie. Ustawiłem temperaturę przełączania na 20st (temperaturę gazu) i żadnych problemów.
W planach jest wyjęcie TwinTura z S60 i zastąpi go Magic.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-01, 22:13
autor: Struna
Czarny82 pisze:Ustawiłem temperaturę przełączania na 20st (temperaturę gazu)
a cóż to za sterownik, co się przełącza od temperatury gazu ?

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-02, 08:55
autor: chancevought
Mikaell pisze:
chancevought pisze:1. Miałeś przypadek, że faktycznie byłeś w plecy i producent się na Ciebie wypiął nie uznając gwarancji?
Trudno powiedzieć, nie mam czasu na prowadzenie statystyk i rachunkowości zarządczej :) i lepiej nie pamiętać rzeczy niemiłych... ale owszem przejechałem się na reduktorach Romano.
Ogólnie rzecz biorąc staram się oferować graty, co do którch można mieć nadzieję podpartą silnymi przesłankami, że jednak co najmniej gwarancję przetrzymają :).
W sumie wtopy to kilka sztuk Romano, których reklamacji nie uznano, trochę Han...
chancevought pisze: 2. Co sądzisz o nowości KME Nevo Sky Direct dedykowanej ponoć do wszystkich benzyn z bezpośrednim wtryskiem paliwa?
Za małe jeszcze mam doświadczenie, aby sądzić :). "Dedykowane do wszystkich" to stwierdzenie trochę jakby sprzeczne samo w sobie. Nevo Sky Direct wygląda bardzo obiecująco, a nowa platforma, która ma być dostępna komercyjnie za jakies dwa miesiące, jeszcze bardziej. Będzie tyle opcji konfiguracji, emulacji, że możliwości dostosowania do rozmaitych strategii producentów sterowników/softów benzynowych będą ogromne. Pytanie, ile będzie udostępniane ciemnemu ludowi gazowniczemu:) - bo wersje inżynierskie to trochę jakby dać małpie brzytwę. (Inna rzecz, że dla mnóstwa montazystów opcje zwykłego sterownika IV gen to za dużo i nie zagladają tam). Może producent uzna, że bezpiecniej będzie sprzedawać gotowe ustawienia pod konkretne silniki? zobaczymy.
Jak na razie zdaje się być znacznie ciekawsze od Staga 400DPI, ale pamiętać trzeba ile lat różnicy dzieli te sterowniki.
Zobaczymy co i kiedy pokaże Alex, producent Optimy - system DI ma nazywac sie Idea i chwalą się bardzo niskim zużyciem benzyny. Tego nie widziałem jeszcze w działaniu, ale również sporo sobie obiecuję.
Osobiście jestem raczej wyleczony z zachwytu nad wtryskiem ciekłego gazu (DLM), a także dość ostrożnie podchodzę do rewolucyjnej koncepsji Stagowego 500DIS.
Tech od dawna pracuje nad ciekłym i jak na razie mało z tego wyniknęło dla rynku, a nie wiadomo kiedy wprowadzi IV gen z dotryskiem.
Dzięki Mikaell za oświecenie w temacie nowości w lpgObrazek

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-02, 13:44
autor: Czarny82
Struna pisze:
Czarny82 pisze:Ustawiłem temperaturę przełączania na 20st (temperaturę gazu)
a cóż to za sterownik, co się przełącza od temperatury gazu ?
Sorki, od temp reduktora, tak to jest, jak się robi kilka rzeczy na raz.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-02, 21:57
autor: Mikaell
chancevought pisze:Dzięki Mikaell za oświecenie w temacie nowości w lpg
To tylko subiektywne spojrzenie z mojego stołka :)

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-03, 10:46
autor: Czarny82
Mikaell Z tego co mi wiadomo to Tech przetestował już swoją instalację na bezpośrednim w swoim Passacie TFSI i wszystko sprawuje się dobrze. Niemniej jednak sam mam mieszane odczucia (pomimo iż uważam sterowniki Techa za godne polecenia). Niby wszystko jest OK ale jakoś z wielkim rozmachem nie wprowadzają tego na rynek. Stag tak samo, na targach pokazał swój "kombajn" ale na rynku cisza.
Jakoś nie jestem przekonany do wtrysku bezpośredniego ani w nowych autach ani do obecnych nowatorskich rozwiązań naszych rodzimych producentów z branży LPG.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-03, 16:33
autor: JemRekami
Stag tak samo, na targach pokazał swój "kombajn" ale na rynku cisza.
Najpewniej z powodu kosztów.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-03, 22:02
autor: Mikaell
JemRekami pisze:
Stag tak samo, na targach pokazał swój "kombajn" ale na rynku cisza.
Najpewniej z powodu kosztów.
Nie wiem co masz na myśli pisząc o kosztach.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-04, 11:31
autor: Struna
Przeprawa przez regulacje prawne jest niestety bardzo żmudna.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-04, 20:54
autor: Mikaell
AC twierdzi, że papierologię już załatwili jakoś na przełomie roku. W Polsce się nie udało, Czesi też sie poddali i finalnie udało się w Holandii. Ale z wejściem na rynek są ciągle ostrożni.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-04, 22:20
autor: Struna
Czas pokaże.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-04, 22:34
autor: Czarny82
Z tego co mi wiadomo Tech też jest na etapie homologacji, instalacja jest przetestowana i działa. Kolejny krok na przód zrobiony, branża się rozwija i stara się podążać za "postepem" motoryzacji. Ciekawe tylko dokąd ten postęp nas zaprowadzi? Silniki stają się jednorazówkami i daleko im do trwałości tych z lat 90-2000. Bezpośredni wtrysk benzyny to ogólnie lipa i niepotrzebnie wprowadzone rozwiązanie.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-05, 07:06
autor: chancevought
Czarny82 pisze:.... Ciekawe tylko dokąd ten postęp nas zaprowadzi? Silniki stają się jednorazówkami i daleko im do trwałości tych z lat 90-2000. Bezpośredni wtrysk benzyny to ogólnie lipa i niepotrzebnie wprowadzone rozwiązanie.
I tutaj leży sedno problemu. Za parę lat nie będzie co kupić pod kątem eksploatacji na lpg i w ogóle na Pb. Zostaną jedynie łośki z przełomu max. 2012 r. (obecnie jeszcze stosunkowo drogie) i co dalej...?

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-05, 17:54
autor: Mikaell
dalej będziesz wypożyczał pojazd autonomiczny na zaplanowaną trasę tak jak teraz city bike....

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-05, 18:36
autor: chancevought
Mikaell pisze:dalej będziesz wypożyczał pojazd autonomiczny na zaplanowaną trasę tak jak teraz city bike....
No pewnie.
I browarka się wypije Obrazek....
A tak poważnie, tylko kto na to wypożyczenie nowego łośka circa 2.5 tysi/mies. zarobi?



Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-06, 08:13
autor: neon2909
Ja od tygodnia jeżdżę na instalacji Optima firmy Alex. Założyli mi kompa Optima expert, wtryski Baracuda 130, dwa filtry fazy lotnej Optima cyklon, reduktor KMN Gold. Instalacja sprawuje się rewelacyjnie. Żadnych szarpnięć przy przełączaniu, brak straty mocy, zero błędów w kompie. Spalanie na poziomie 14-16 litrów gazu co generalnie nie różni się od spalania benzyny. Zakładał mi to pan Bogdan Skarpetowski (gascar) w Gdańsku. Fajne podejście, dobra znajomość tematu i szybka realizacja. Nie chcę nikogo reklamować ale z czystym sumieniem mogę polecić.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-06, 09:29
autor: chancevought
neon2909 pisze:Ja od tygodnia jeżdżę na instalacji Optima firmy Alex. Założyli mi kompa Optima expert, wtryski Baracuda 130, dwa filtry fazy lotnej Optima cyklon, reduktor KMN Gold. Instalacja sprawuje się rewelacyjnie. Żadnych szarpnięć przy przełączaniu, brak straty mocy, zero błędów w kompie. Spalanie na poziomie 14-16 litrów gazu co generalnie nie różni się od spalania benzyny. Zakładał mi to pan Bogdan Skarpetowski (gascar) w Gdańsku. Fajne podejście, dobra znajomość tematu i szybka realizacja. Nie chcę nikogo reklamować ale z czystym sumieniem mogę polecić.
No to super. Oby tak było przez cały czas eksploatacji Obrazek
Pochwal się jak instalka będzie się sprawować za jakiś czas.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-06, 11:30
autor: JemRekami
Mikaell pisze:
JemRekami pisze:
Stag tak samo, na targach pokazał swój "kombajn" ale na rynku cisza.
Najpewniej z powodu kosztów.
Nie wiem co masz na myśli pisząc o kosztach.
Np. to, że klientom nie opłaca się tego instalować przy obecnych kosztach instalacji; obecnie może Ci się zwrócić nawet w okolicach pół roku po założeniu LPG, a do wtrysku bezpośredniego? Po 3 latach i więcej?

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-06, 16:53
autor: Czarny82
JemRekami pisze:
Np. to, że klientom nie opłaca się tego instalować przy obecnych kosztach instalacji; obecnie może Ci się zwrócić nawet w okolicach pół roku po założeniu LPG, a do wtrysku bezpośredniego? Po 3 latach i więcej?
Nie chodzi o koszty. Nie wszyscy producenci podpierają się dotryskiem. Przykładowo Tech opracował działającą instalację bez dotrysku, gaz podawany przez wtryskiwacze benzynowe. Auto odpala i ciągle pracuje na gazie, nie zużywa ani grama benzyny. Koszt na 4 cylindry ok 5-6 tyś zl, czyli trochę więcej niż porządna sekwencja.
Jednak mimo to na rynku cisza.
Podobna sytuacja jest podejrzewam u innych producentów.
Nie chodzi o kasę tylko pewnie coś innego.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-06, 18:41
autor: Mikaell
neon2909 pisze:Ja od tygodnia jeżdżę na instalacji Optima firmy Alex. Założyli mi kompa Optima expert, wtryski Baracuda 130, dwa filtry fazy lotnej Optima cyklon, reduktor KMN Gold.
KME Gold ? czy KME Gold GT (ew GTX) ?
neon2909 pisze:Spalanie na poziomie 14-16 litrów gazu co generalnie nie różni się od spalania benzyny.
Jeżeli nie różni się od spalania benzyny to nie jestem pewien czy bym się cieszył.
JemRekami pisze:Np. to, że klientom nie opłaca się tego instalować przy obecnych kosztach instalacji; obecnie może Ci się zwrócić nawet w okolicach pół roku po założeniu LPG, a do wtrysku bezpośredniego? Po 3 latach i więcej?
Policz. Znacznie krócej.

@Czarny82 Ztcw to poza Lpgtechem i Stagiem (z jego własną drogą) nikt nie podchodził do wtrysku ciekłego. (rozmawiamy o istniejących firmach :-) )
Obstawiam, że w ciągu roku max dwóch instalacje z dotryskiem zdobędą rynek. Tak to widzę z mojego punktu siedzenia.