Strona 6 z 18

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-08, 08:06
autor: neon2909
Technik montujący instalacje optimy stwierdził, że nie ma potrzeby stosowania dotrysków, lubryfikacji itp. Podobno gniazda zaworowe w 3,2 są na tyle mocne że bez problemu poradzą sobie z gorszymi warunkami spalania. Śmiał się, że dotrysk zakładają warsztaty które nie są pewne czy instalacja przy większym zapotrzebowaniu na gaz się "wyrobi" z pracą na wyższych obrotach itp. Proponował mi dodanie do paliwa i wprowadzenie do zbiornika z gazem specjalnego preparatu który ma za zadanie ochraniać zawory itp. Wyglądało to tak:

https://sklep.czyszczenia.pl/sklep/ukla ... emium-164/" onclick="window.open(this.href);return false;

Może któryś z Was stosuje taki dodatek i ma jakieś doświadczenia z tym związane ?

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-08, 09:04
autor: chancevought
neon2909 pisze:Technik montujący instalacje optimy stwierdził, że nie ma potrzeby stosowania dotrysków, lubryfikacji itp. Podobno gniazda zaworowe w 3,2 są na tyle mocne że bez problemu poradzą sobie z gorszymi warunkami spalania. Śmiał się, że dotrysk zakładają warsztaty które nie są pewne czy instalacja przy większym zapotrzebowaniu na gaz się "wyrobi" z pracą na wyższych obrotach itp. Proponował mi dodanie do paliwa i wprowadzenie do zbiornika z gazem specjalnego preparatu który ma za zadanie ochraniać zawory itp. Wyglądało to tak:

https://sklep.czyszczenia.pl/sklep/ukla ... emium-164/" onclick="window.open(this.href);return false;

Może któryś z Was stosuje taki dodatek i ma jakieś doświadczenia z tym związane ?
Najlepiej jeśli ktoś stosował tego typu dodatek, a potem zaglądał do silnika i sprawdzał efekty działania dodatku Obrazek

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-08, 16:01
autor: wod2u
neon2909 pisze:Proponował mi dodanie do paliwa i wprowadzenie do zbiornika z gazem specjalnego preparatu który ma za zadanie ochraniać zawory itp. Wyglądało to tak:

https://sklep.czyszczenia.pl/sklep/ukla ... emium-164/" onclick="window.open(this.href);return false;

Może któryś z Was stosuje taki dodatek i ma jakieś doświadczenia z tym związane ?
Dwie sprawy: dodatki do czyszczenia zaworów dodawane do benzyny są dostępne na rynku i są tańsze od tego zestawu - chociażby Ventil Sauber od Liqui Moly. Ale generalnie dodatki czyszczące do paliwa typu STP/Amsoil zrobią to samo i też taniej.
A propo drugiego składnika czyli tego czegos dodawanego do LPG - na lpg-forum były opisy, że ktoś cos podobnego zastosował i zakleiło mu wtryskiwacze. Ja wiem, że to zapewne nie ten sam specyfik ale doradzałbym ostrożność. Zawory najlepiej chroni dobre wystrojenie instalacji i regularna konktrola/korekta luzów.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-08, 16:15
autor: Struna
akurat TUNAP jest ok - krzywdy nie zrobi.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-08, 20:37
autor: wod2u
Struna pisze:akurat TUNAP jest ok - krzywdy nie zrobi.
OK, a czy zrobi robotę taką, żeby warto było wydawać na niego 200zł? Proszę nie czytać tego jako szydery, ja na prawdę jestem ciekawy. :?

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-08, 22:00
autor: Volfgang
Kontaktowałem się z innym warsztatem. BRC póki co zmieniło zasad gwarancji. Zdecydowałem się na montaż BRC P&D Reduktor MAX. Dla jasności nie kierowałem się tutaj tylko tą gwarancją, która też daje do myślenia ale po rozmowie z gazownikiem uznałem, że gościu zna się na rzeczy i przekonał mnie do tego zestawu.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-09, 11:29
autor: Struna
Powiedz, co takiego Ci powiedział co Cię przekonało ?
Powiedział, że na 99% będą wiercić kolektor z alu na aucie i opiłki pójdą w silnik, a pod maską będziesz miał spaghetti ?
wod2u pisze:OK, a czy zrobi robotę taką, żeby warto było wydawać na niego 200zł?
no niestety nie jest zbyt atrakcyjny cenowo, dodatkowo dosyć kłopotliwy w aplikowaniu, ale generalnie robi to co do niego należy.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-10, 20:37
autor: Volti
Haha czemu spaghetti?>? Moim zdaniem jeśli jest tak, jak pisze autor czyli gazownik zna się na robocie i instalację dobrze założy to nie będzie problemów. Instalacja sama w sobie moim zdaniem jest żywotna. A montaż to druga sprawa.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-10, 21:54
autor: Volfgang
Chodzi o samą rozmowę gościu mi wszystko objaśnił, wytłumaczył jak O to widzi. Montował już nie jedną P&D, więc ma doświadczenie. O żadnych opiłkach nic nie wspomniał ale wiesz wydaje mi się, że coś takiego nie może mieć miejsca inaczej co drugi gazownik musiałby fundować klientowi drugą głowicę albo od razu dawać w gratisie :)

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-10, 23:15
autor: kogutos
To pochwal się relacją ze zdjęciami jak Ci to zamontują.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-11, 10:48
autor: Czarny82
Volfgang pisze:Chodzi o samą rozmowę gościu mi wszystko objaśnił, wytłumaczył jak O to widzi. Montował już nie jedną P&D, więc ma doświadczenie. O żadnych opiłkach nic nie wspomniał ale wiesz wydaje mi się, że coś takiego nie może mieć miejsca inaczej co drugi gazownik musiałby fundować klientowi drugą głowicę albo od razu dawać w gratisie :)
To jeszcze mało wiesz. W rozmowie większość ładnie mówi, szczególnie do kogoś kto nie jest w temacie. 80% samochodów ma niepoprawny montaż instalacji i tyle samo nie miało ściąganego kolektora. Samo gadanie że gość założył już wiele BRC to za mało. Zresztą BRC nie należy do najlepszych instalacji, są na rynku lepsze i nasze polskie ale o tym już nie będę się rozpisywać.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-11, 11:58
autor: kogutos
Czarny82, daj sobie spokój.On ma już wbite do głowy BRC i nic tego nie zmieni. Zapłaci 2k więcej za wrzut i marketing.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-11, 12:55
autor: Czarny82
kogutos pisze:Czarny82, daj sobie spokój.On ma już wbite do głowy BRC i nic tego nie zmieni. Zapłaci 2k więcej za wrzut i marketing.
Chyba masz rację. Po tym jak pisze, widać że jest już zachwycony tą instalacją jeszcze przed montażem.
Oby to jemu działało, żebyśmy nie czytali później nowego posta w stylu " LPG Problem".
Dobrze piszesz, najczęściej jest to wrzut z marketingiem i ciężko komuś przetłumaczyć że można lepiej i niejednokrotnie taniej. Nic osobiście nie mam do cen instalacji, pod warunkiem jakości montażu i bardzo dobrych komponentów, wiadomo jakość musi kosztować.
Albo robić coś dobrze, albo wcale.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-12, 11:10
autor: JemRekami
Albo opiłki się wypalą. :lol:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-12, 15:28
autor: chancevought
JemRekami pisze:Albo opiłki się wypalą. :lol:
Nie żartujcie sobie z Kolegi :oops:

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-14, 22:36
autor: Volfgang
Fala hejtu się polała bezlitośnie :kiepsko: Panowie, a pokażcie mi gdzie ktoś napisał jakieś przeciwwskazania odnośnie instalacji BRC, a zalety co do Staga czy innej instalacji ? Sugestie były ku wyborze odpowiedniego gazownika i po sprawie. Wydaje mi się, że takiego znalazłem. A co do markietingu to już wg nie rozumiem co to ma do rzeczy. Odnośnie cen to jakie 2k więcej ? Przecież ceny instalacji są do siebie zbliżone. Dodatkowo, na lpg forum które sami poleciliście dowiedziałem się, że jednak BRC ma znacznie żywotniejsze wtryski.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-22, 15:45
autor: wod2u
Volfgang pisze:Fala hejtu się polała bezlitośnie :kiepsko: Panowie, a pokażcie mi gdzie ktoś napisał jakieś przeciwwskazania odnośnie instalacji BRC, a zalety co do Staga czy innej instalacji ? Sugestie były ku wyborze odpowiedniego gazownika i po sprawie. Wydaje mi się, że takiego znalazłem. A co do markietingu to już wg nie rozumiem co to ma do rzeczy. Odnośnie cen to jakie 2k więcej ? Przecież ceny instalacji są do siebie zbliżone. Dodatkowo, na lpg forum które sami poleciliście dowiedziałem się, że jednak BRC ma znacznie żywotniejsze wtryski.
No ale przecież było powiedziane, że dostaniesz najprawdopodobniej wtryski na listwie, zamiast pojedynczych, długie i nierówne wężyki, bo każdy wtrysk będzie w innej odległości od kanału dolotowego. Do tego wtryski raczej będą leżeć co też nie poprawia ich żywotności.
kogutos pisze:To pochwal się relacją ze zdjęciami jak Ci to zamontują.
Też czekam na zdjęcia. Może akurat twój gazownik nie okaże się paprokiem, aczkolwiek ja na Twoim miejscu sprawdziłbym jego poprzednie montaże (jeśli ma jakąś stronę ze zdjeciami) a nie opierał się tylko na rozmowie.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-23, 15:56
autor: Rivos
Ja montowałem u Mikaella:
  • sterownik LPG Tech
    wtryski Baracuda
    reduktor KME Extreme

Nie licząc walki z pojemnością butli (początkowo wchodziło mniej niż podaje producent) wszystko spisuje się świetnie, bez konieczności jakichkolwiek poprawek - kontrolki się nie świecą, silnik pracuje równo nawet w trybie skrzyni sport i pedałem gazu wdeptanym w podłogę, spalanie akceptowalne, niezauważalna utrata mocy (o ile wystąpiła) - przejechałem od montażu ponad 1000 km.
Generalnie polecam.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-23, 16:20
autor: chancevought
Rivos pisze:Ja montowałem u Mikaella:
  • sterownik LPG Tech
    wtryski Baracuda
    reduktor KME Extreme

Nie licząc walki z pojemnością butli (początkowo wchodziło mniej niż podaje producent) wszystko spisuje się świetnie, bez konieczności jakichkolwiek poprawek - kontrolki się nie świecą, silnik pracuje równo nawet w trybie skrzyni sport i pedałem gazu wdeptanym w podłogę, spalanie akceptowalne, niezauważalna utrata mocy (o ile wystąpiła) - przejechałem od montażu ponad 1000 km.
Generalnie polecam.
No to super.
Tak powinno być :)
Brawa dla Mikaella
btw
jak kupię T6 to też do niego zawitam, chociaż od dłuższego czasu szukam i nic ciekawego nie wchodzi z ofert = same z USA i po przejściach lub po reszta po dzwonach ;(
chyba będzie .... rudolf diesel :?

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-23, 16:35
autor: Rivos
chancevought pisze:
Rivos pisze:Ja montowałem u Mikaella:
  • sterownik LPG Tech
    wtryski Baracuda
    reduktor KME Extreme

Nie licząc walki z pojemnością butli (początkowo wchodziło mniej niż podaje producent) wszystko spisuje się świetnie, bez konieczności jakichkolwiek poprawek - kontrolki się nie świecą, silnik pracuje równo nawet w trybie skrzyni sport i pedałem gazu wdeptanym w podłogę, spalanie akceptowalne, niezauważalna utrata mocy (o ile wystąpiła) - przejechałem od montażu ponad 1000 km.
Generalnie polecam.
No to super.
Tak powinno być :)
Brawa dla Mikaella
btw
jak kupię T6 to też do niego zawitam, chociaż od dłuższego czasu szukam i nic ciekawego nie wchodzi z ofert = same z USA i po przejściach lub po reszta po dzwonach ;(
chyba będzie .... rudolf diesel :?
Ja akurat bardzo cenię sobie samochody z USA. Łatwiej sprawdzić historię - pomijając raporty Carfax, nie każdy o tym wie, że samochody zza wielkiej wody mają oznaczony VIN na każdym metalowym elemencie. Będąc nawet totalnym laikiem jesteś w stanie sprawdzić, czy element nie był wymieniany. Faktem jednak jest, że większość samochodów z USA na naszym rynku miało dość poważne przygody. Ja zanim zakupiłem swój egzemplarz obejrzałem lub przynajmniej przeanalizowałem Carfax kilkudziesięciu XC60 i BMW X3.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-23, 17:13
autor: chancevought
Rivos pisze:
chancevought pisze:
Rivos pisze:Ja montowałem u Mikaella:
  • sterownik LPG Tech
    wtryski Baracuda
    reduktor KME Extreme

Nie licząc walki z pojemnością butli (początkowo wchodziło mniej niż podaje producent) wszystko spisuje się świetnie, bez konieczności jakichkolwiek poprawek - kontrolki się nie świecą, silnik pracuje równo nawet w trybie skrzyni sport i pedałem gazu wdeptanym w podłogę, spalanie akceptowalne, niezauważalna utrata mocy (o ile wystąpiła) - przejechałem od montażu ponad 1000 km.
Generalnie polecam.
No to super.
Tak powinno być :)
Brawa dla Mikaella
btw
jak kupię T6 to też do niego zawitam, chociaż od dłuższego czasu szukam i nic ciekawego nie wchodzi z ofert = same z USA i po przejściach lub po reszta po dzwonach ;(
chyba będzie .... rudolf diesel :?
Ja akurat bardzo cenię sobie samochody z USA. Łatwiej sprawdzić historię - pomijając raporty Carfax, nie każdy o tym wie, że samochody zza wielkiej wody mają oznaczony VIN na każdym metalowym elemencie. Będąc nawet totalnym laikiem jesteś w stanie sprawdzić, czy element nie był wymieniany. Faktem jednak jest, że większość samochodów z USA na naszym rynku miało dość poważne przygody. Ja zanim zakupiłem swój egzemplarz obejrzałem lub przynajmniej przeanalizowałem Carfax kilkudziesięciu XC60 i BMW X3.
Ja również jestem za autami z USA. Sam sprowadzałem osobiście z pomocą znajomego dekadę temu swojego krosa z Florydy. Ale dolar był wówczas taniutki... Trafić na w miarę uczciwy egzemplarz tu na miejscu po imporcie z USA z "czystym titlem" jest dość trudno (chyba, że od Nero na tym forum). Każde auto ma więcej lub mniej "za uszami" Ja szukam obecnie coś krajowego, udokumentowanego, łatwego do zweryfikowania z ostatnich lat produkcji XC70, a z motorem T6 ogolnie lipa. Był 1 po kolizji czołowej, ale poszedł...
Szukam dalej.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-25, 18:53
autor: Darecki196
Witam. Odnośnie do zakupów w USA to jak ktoś się spędzi troszkę czasu na Copart lub IAA to może znaleźć ciekawy egzemplarz. Szukałem w Polsce około 2 miesięcy i to była totalna klapa (stopień uszkodzenia lub przebieg), oczywiście nikt tych samochodów za wodą za damo nie oddaje. Jeżeli znajdziesz samochód z uszkodzą atrapą błotnikiem itp., to nie rozpacz. Oczywiście możesz kupić samochód z uszkodzonym błotnikiem czy drzwiami a przy okazji się okaże na miejscu, że skrzynia już ledwo zipie, Więc ryzyko musisz sam podjąć, moim zdaniem warto.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-26, 02:15
autor: wredny
Założyłem lpg w auto-dakar.
Sterownik kme
Wtryski yeti+
Reduktor kme extreme
Butla 67l

Wszystko gra i buczy, żadnego spadku mocy, a auto wnikliwie przetestowałem pod tym kątem. Instalacja założona z największą dbałością (fotki na fb) i powinna dać radę na więcej niż te moje 325KM gdyby mi coś kiedyś odbiło ;)
Ponieważ butla jest trochę pod kątem wchodzi tylko 51l, popracują nad tym przy pierwszym przeglądzie.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-26, 06:23
autor: Tomi01
Sory że trochę nie w temacie, czy chodzi o to auto
" onclick="window.open(this.href);return false;
jeśli tak to miałbym do ciebie prośbę. Czy mógłbyś zrobić kilka fotek montażu cb radia, bo szukam pomysłu na montaż w v40.

Re: Volvo 3.0 T - jakie LPG wybrać?

: 2018-03-26, 06:42
autor: wredny
Tak, to moje auto. CB założyło aso volvo na życzenie pierwszej właścicielki, więc fotek z montażu brak. Generalnie uchwyt jest przykręcony do tyłu wodospadu skąd też wychodzą pezewody zasilające i poprowadzony jest kabel antenowy. Miałem je demontować, ale koledzy na spocie mnie przekonali żeby jednak zostawić, tego schowka i tak bym nie używał...


Jedna uwaga co do montażu przełącznika gazu. Mogłem wybrać lepiej ze względu na to, że niebieskie diody poziomu lpg są dosyć mocne i trochę absorbują uwagę podczas jazdy nocnej kiedy ruszę kolanem.