[V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?

ODPOWIEDZ
SebaSeba
V
V
Posty: 6
Rejestracja: 2017-04-01, 20:49
Imię: Sebastian
VOLVO: V50
Silnik: 1.8B+LPG
KW/KM/NM: 125
Rok: 2007
Średnie spalanie: 9
Przebieg: 183000
Status: Offline

[V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?

Post autor: SebaSeba » 2017-04-01, 21:08

Witajcie,
Jestem nowy i wlasciwie to mam kilka problemow ktore tu porusze:)
Moze akurat ktos nakieruje mnie na ich rozwiazanie ;)
Tak sie koncza zakupy sercem a nie rozsadkiem ;P

1.Kontrolka check engine pojawila sie nie dlugo po zakupie, diagnoza mechanika to katalizator swirujacy przy LPG, "jezdzic i nie przejmowac sie" wiec odebralem go z palaca sie kontrolka... ale kontrolka znikla i zrobilem pozniej z 200km, zalalem auto LPG na stacji Auchan (nie mialem po drodze innej...) i po jakichs 50km po zapaleniu juz lekko przestudzonego silnika bylo okej ale zobaczylem ze dosc mocno kopci na bialo i pozniej po kolejnym postoju kopcenie ustalo ale zapalil sie znow checking engine i nie popuszcza...Czy mozna ja jakos wylaczyc (sama kontrolke), bo po kasowaniu ponoc wraca jak mowil mechanik. Czy moze byc tak ze sonda lambda zeswirowala, i pojawilo sie dyymienie przez wlasnie felerny gaz i zalanie dobrym gazem moze mu pomoc?

2.Przy okazji temat drugi. Czy macie tez problem z odczytaniem poziomu oleju na bagnecie? chcialbym go kontrolowac bo nie wiem czy nie przepala oleju ale ile razy sprawdzam to olej jest rozsmarowany po bagnecie i skupia sie wlasciwie na koncu i to ponizej minimum... Raczej cos jest nie tak bo bagnet wygladal tak jak opisuje zaraz po wymianie oleju wiec raczej nie bylo minimum a tu wyglada jak by na bagnecie przy wyciaganiu olej sie rozmazywal?

3. Zablokowane drzwi tylne, nie reaguja szyby i otwieranie...ani z klamki ani z pilota. Jedyna rekacja to jak pociagne klamke w srodku to podnosi sie ten "grzybek" przy drzwiach ale tez nie otwiera...gdzie to zawiezc do zrobienia? kogo szukac? elektryk/mechanik? Moze macie kogos ze slaska z doswiadczeniem w temacie?

Uff...To chyba tyle...
Jesli dobrneliscie to proszę i dziękuję za wszelką pomoc :)

Piter-18
VOL
VOL
Posty: 482
Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
Imię: Piotrek
VOLVO: S60/S40
Silnik: 2.0T/1.9D
KW/KM/NM: 180KM i 116KM
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/6
Przebieg: 0
Lokalizacja: Zabrze
Status: Offline

Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?

Post autor: Piter-18 » 2017-04-01, 23:42

Co do checka to ważny jest kod błędu, bo może być to przez padające podzespoły lpg co jest groźne dla głowicy...

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

commorpl
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2017-02-06, 18:28
Imię: Wojciech
VOLVO: V70
Silnik: 2.3 T
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 304000
Status: Offline

Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?

Post autor: commorpl » 2017-04-02, 07:17

Odnośnie lpg to zacznij od zakupu interfejsu ELM 327 mini BT. Do tego pobierz albo kup pełną wersję Torque. To nie są drogie rzeczy i do zapoznania się z błędami auta idealna.

Tak jak kolega wyżej napisal numery ( kody) usterek są ważne. Będziesz mógł je sobie wykasować jak sprzedawca przed sprzedażą.

Ja z błędami walczę od roku i do usterek na lpg jeszcze nie doszedłem, okazuje sie, że są błędy silnika, które te proste programiki nie widzą. Jutro kupuję Vidę i dopiero zacznie się zabawa.

W tym miejscu muszę podziękować koledze Chalskiemu bo to on mnie naprowadził na poprawę usterek silnika po wymianie rozrządu.

Wysłane z mojego A1-811 przy użyciu Tapatalka

-Kiwi-
VOLVO
VOLVO
Posty: 1096
Rejestracja: 2010-04-09, 18:21
Imię: Rys
VOLVO: V70 III
Silnik: 1.6EB/2.5T
KW/KM/NM: 150/200
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7.5/10
Przebieg: 255
Lokalizacja: Leszcz
Status: Offline

Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?

Post autor: -Kiwi- » 2017-04-02, 07:52

SebaSeba pisze:2.Przy okazji temat drugi. Czy macie tez problem z odczytaniem poziomu oleju na bagnecie? chcialbym go kontrolowac bo nie wiem czy nie przepala oleju ale ile razy sprawdzam to olej jest rozsmarowany po bagnecie i skupia sie wlasciwie na koncu i to ponizej minimum... Raczej cos jest nie tak bo bagnet wygladal tak jak opisuje zaraz po wymianie oleju wiec raczej nie bylo minimum a tu wyglada jak by na bagnecie przy wyciaganiu olej sie rozmazywal?
Jak włożysz bagnet, przekręć go 360' i wtedy wyciągnij. Tak się sprawdza olej w tym silniku, wiem że to dziwne :x

SebaSeba
V
V
Posty: 6
Rejestracja: 2017-04-01, 20:49
Imię: Sebastian
VOLVO: V50
Silnik: 1.8B+LPG
KW/KM/NM: 125
Rok: 2007
Średnie spalanie: 9
Przebieg: 183000
Status: Offline

Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?

Post autor: SebaSeba » 2017-04-02, 08:37

Zamowilem wtyczke do podlaczenia do samochodu.zobaczymy co go boli i wrocimy do tego tematu;) dzieki!:)

tank102
V
V
Posty: 2
Rejestracja: 2015-08-09, 17:49
Imię: Dariusz
VOLVO: Volvo S II 40 rok 2005
Silnik: 1,8 benzyna
Rok: 2005
Przebieg: 153500
Status: Offline

Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?

Post autor: tank102 » 2017-04-02, 18:28

Po prostu trzeba podjechać do dobrego warsztatu od zakładania gazu wyposażonego odpowiednie komputery i oprogramowanie. Po prostu trzeba dobrze wyregulować komputerowe LPG i będzie super.

SebaSeba
V
V
Posty: 6
Rejestracja: 2017-04-01, 20:49
Imię: Sebastian
VOLVO: V50
Silnik: 1.8B+LPG
KW/KM/NM: 125
Rok: 2007
Średnie spalanie: 9
Przebieg: 183000
Status: Offline

Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?

Post autor: SebaSeba » 2017-04-04, 18:56

Mam kody bledow
P0400 i P0420...komus cos to mowi?;)

Awatar użytkownika
coonrado
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 23053
Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 234567
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?

Post autor: coonrado » 2017-04-04, 20:27

SebaSeba,
ECM-0400 EGR control. Flow fault
Possible source
The EGR-valve has jammed in open position.
Blocked exhaust system.
Damaged control for the EGR-valve.

ECM-0420 Three-way catalytic converter (TWC) efficiency, bank 1.Signal too low
Possible source
Misfiring.
Air leakage in the intake system.
Leakage in the exhaust system.
Defective fuel pressure.
Uneven compression.
Aged or damaged three-way catalytic converter (TWC).

SebaSeba
V
V
Posty: 6
Rejestracja: 2017-04-01, 20:49
Imię: Sebastian
VOLVO: V50
Silnik: 1.8B+LPG
KW/KM/NM: 125
Rok: 2007
Średnie spalanie: 9
Przebieg: 183000
Status: Offline

Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?

Post autor: SebaSeba » 2017-04-04, 21:37

EGR?;) moze sie nie znam (na pewno sie nie znam) ale myslalem ze EGR to domena eko-terrorysty diesla i w benzynce mnie to nie spotka;ppp

Awatar użytkownika
coonrado
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 23053
Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 234567
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?

Post autor: coonrado » 2017-04-05, 08:15

SebaSeba, w benzynie też można spotkać EGR.

SebaSeba
V
V
Posty: 6
Rejestracja: 2017-04-01, 20:49
Imię: Sebastian
VOLVO: V50
Silnik: 1.8B+LPG
KW/KM/NM: 125
Rok: 2007
Średnie spalanie: 9
Przebieg: 183000
Status: Offline

Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?

Post autor: SebaSeba » 2017-04-05, 09:46

coonrado pisze:SebaSeba, w benzynie też można spotkać EGR.
Przykre ;P
Ale mam nadzieję że DPFu tam nie znajdę ??:D

Awatar użytkownika
coonrado
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 23053
Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 234567
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?

Post autor: coonrado » 2017-04-05, 10:31

SebaSeba, w tym silniku nie :sylwester:

Awatar użytkownika
zoller
V
V
Posty: 47
Rejestracja: 2015-11-08, 21:22
Imię: Zbyszek
VOLVO: C30
Silnik: 1.8
KW/KM/NM: 92/125
Rok: 2007
Przebieg: 175000
Lokalizacja: Okolice Poznania/ weekendy Środa Wlkp
Status: Offline

Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?

Post autor: zoller » 2017-05-08, 22:51

Po pierwsze. Przy tym silniku kontrola oleju jest niestety podstawą eksploatacji, a także odpowiedni olej w zapasie. Sam wymieniam olej trzy razy w roku, poza tym silnik jest też olejożerny. Chociaż przy mojej jeździe rzadko który nie bierze oleju i dla mnie jest to poziom akceptowalny. Po drugie. Konstrukcja katalizatora w tym konkretnym silniku powoduje jego zapychanie. Pierwszym objawem tego stanu rzeczy jest właśnie Check z kodem P0420 (mój katalizator wytrzymał 160 tys km) z resztą opisuję tę walkę tutaj http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=17 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false; . Po trzecie. EGR, dojście fatalne. Spróbuj odpiąć wtyczkę i ponownie ją wpiąć, po takiej operacji w moim konkretnym przypadku, błąd się już nie pojawił. Chociaż czytałem, że najczęściej pada elektronika ale to ktoś musi zdiagnozować. Z drzwiami nie pomogę mam C30
Niektórzy kupują samochody dla :-) DLA FANU !!!!

Pafitools
V
V
Posty: 49
Rejestracja: 2017-03-04, 08:26
Imię: Pawel
VOLVO: V70
Silnik: 2.5
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Przebieg: 263000
Status: Offline

Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?

Post autor: Pafitools » 2017-07-08, 16:33

SebaSeba pisze:(...)

2.Przy okazji temat drugi. Czy macie tez problem z odczytaniem poziomu oleju na bagnecie? chcialbym go kontrolowac bo nie wiem czy nie przepala oleju ale ile razy sprawdzam to olej jest rozsmarowany po bagnecie i skupia sie wlasciwie na koncu i to ponizej minimum... Raczej cos jest nie tak bo bagnet wygladal tak jak opisuje zaraz po wymianie oleju wiec raczej nie bylo minimum a tu wyglada jak by na bagnecie przy wyciaganiu olej sie rozmazywal?
Z olejem w tym silniku jest dziwnie.
Wyjmujesz bagnet, sprawdzasz - nie ma oleju.
Wyjmujesz bagnet, czekasz kilka minut, wkładasz bagnet, sprawdzasz, jest ok.

Z mojej praktyki: najlepiej jest wyciągnąć bagnet, 2-3 cm w górę, tak aby siedział w rurce, ale żeby powietrze mogło dotrzeć do wnętrza rurki. Poczekać kilka minut. Wtedy wyjąć bagnet, przetrzeć, włożyć, obrócić o 360 stopni, wyjąć i sprawdzić.
Oczywiście to wszystko przy zimnym silniku.
Jest: V70 2009
Były:
V50 1.8 125 KM + LPG, 2005, MY06;
V50 2.0 D 136 KM, 2007, MY08;
S40 I 1.8 16V 122 KM, 2001, MY02;

markysz
V
V
Posty: 2
Rejestracja: 2016-11-02, 21:05
Imię: Dawid
VOLVO: XC70
Silnik: 2.4T
Rok: 2001
Przebieg: 247000
Status: Offline

Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?

Post autor: markysz » 2017-07-11, 14:46

Co do check engine to tez z tym walcze.... i jak narazie nic nie wywalczyłem :(

Co do pkt. 3 to u mnie w xc70 były takie same objawy i winnym okazał sie moduł REM, ktory odpowiada w skrocie mowiąc za elektryke z tyłu samochodu

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”