[V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?
-
- V
- Posty: 6
- Rejestracja: 2017-04-01, 20:49
- Imię: Sebastian
- VOLVO: V50
- Silnik: 1.8B+LPG
- KW/KM/NM: 125
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 9
- Przebieg: 183000
- Status: Offline
[V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?
Witajcie,
Jestem nowy i wlasciwie to mam kilka problemow ktore tu porusze:)
Moze akurat ktos nakieruje mnie na ich rozwiazanie
Tak sie koncza zakupy sercem a nie rozsadkiem ;P
1.Kontrolka check engine pojawila sie nie dlugo po zakupie, diagnoza mechanika to katalizator swirujacy przy LPG, "jezdzic i nie przejmowac sie" wiec odebralem go z palaca sie kontrolka... ale kontrolka znikla i zrobilem pozniej z 200km, zalalem auto LPG na stacji Auchan (nie mialem po drodze innej...) i po jakichs 50km po zapaleniu juz lekko przestudzonego silnika bylo okej ale zobaczylem ze dosc mocno kopci na bialo i pozniej po kolejnym postoju kopcenie ustalo ale zapalil sie znow checking engine i nie popuszcza...Czy mozna ja jakos wylaczyc (sama kontrolke), bo po kasowaniu ponoc wraca jak mowil mechanik. Czy moze byc tak ze sonda lambda zeswirowala, i pojawilo sie dyymienie przez wlasnie felerny gaz i zalanie dobrym gazem moze mu pomoc?
2.Przy okazji temat drugi. Czy macie tez problem z odczytaniem poziomu oleju na bagnecie? chcialbym go kontrolowac bo nie wiem czy nie przepala oleju ale ile razy sprawdzam to olej jest rozsmarowany po bagnecie i skupia sie wlasciwie na koncu i to ponizej minimum... Raczej cos jest nie tak bo bagnet wygladal tak jak opisuje zaraz po wymianie oleju wiec raczej nie bylo minimum a tu wyglada jak by na bagnecie przy wyciaganiu olej sie rozmazywal?
3. Zablokowane drzwi tylne, nie reaguja szyby i otwieranie...ani z klamki ani z pilota. Jedyna rekacja to jak pociagne klamke w srodku to podnosi sie ten "grzybek" przy drzwiach ale tez nie otwiera...gdzie to zawiezc do zrobienia? kogo szukac? elektryk/mechanik? Moze macie kogos ze slaska z doswiadczeniem w temacie?
Uff...To chyba tyle...
Jesli dobrneliscie to proszę i dziękuję za wszelką pomoc
Jestem nowy i wlasciwie to mam kilka problemow ktore tu porusze:)
Moze akurat ktos nakieruje mnie na ich rozwiazanie
Tak sie koncza zakupy sercem a nie rozsadkiem ;P
1.Kontrolka check engine pojawila sie nie dlugo po zakupie, diagnoza mechanika to katalizator swirujacy przy LPG, "jezdzic i nie przejmowac sie" wiec odebralem go z palaca sie kontrolka... ale kontrolka znikla i zrobilem pozniej z 200km, zalalem auto LPG na stacji Auchan (nie mialem po drodze innej...) i po jakichs 50km po zapaleniu juz lekko przestudzonego silnika bylo okej ale zobaczylem ze dosc mocno kopci na bialo i pozniej po kolejnym postoju kopcenie ustalo ale zapalil sie znow checking engine i nie popuszcza...Czy mozna ja jakos wylaczyc (sama kontrolke), bo po kasowaniu ponoc wraca jak mowil mechanik. Czy moze byc tak ze sonda lambda zeswirowala, i pojawilo sie dyymienie przez wlasnie felerny gaz i zalanie dobrym gazem moze mu pomoc?
2.Przy okazji temat drugi. Czy macie tez problem z odczytaniem poziomu oleju na bagnecie? chcialbym go kontrolowac bo nie wiem czy nie przepala oleju ale ile razy sprawdzam to olej jest rozsmarowany po bagnecie i skupia sie wlasciwie na koncu i to ponizej minimum... Raczej cos jest nie tak bo bagnet wygladal tak jak opisuje zaraz po wymianie oleju wiec raczej nie bylo minimum a tu wyglada jak by na bagnecie przy wyciaganiu olej sie rozmazywal?
3. Zablokowane drzwi tylne, nie reaguja szyby i otwieranie...ani z klamki ani z pilota. Jedyna rekacja to jak pociagne klamke w srodku to podnosi sie ten "grzybek" przy drzwiach ale tez nie otwiera...gdzie to zawiezc do zrobienia? kogo szukac? elektryk/mechanik? Moze macie kogos ze slaska z doswiadczeniem w temacie?
Uff...To chyba tyle...
Jesli dobrneliscie to proszę i dziękuję za wszelką pomoc
-
- VOL
- Posty: 482
- Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
- Imię: Piotrek
- VOLVO: S60/S40
- Silnik: 2.0T/1.9D
- KW/KM/NM: 180KM i 116KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12/6
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Zabrze
- Status: Offline
Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?
Co do checka to ważny jest kod błędu, bo może być to przez padające podzespoły lpg co jest groźne dla głowicy...
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- V
- Posty: 3
- Rejestracja: 2017-02-06, 18:28
- Imię: Wojciech
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.3 T
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 304000
- Status: Offline
Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?
Odnośnie lpg to zacznij od zakupu interfejsu ELM 327 mini BT. Do tego pobierz albo kup pełną wersję Torque. To nie są drogie rzeczy i do zapoznania się z błędami auta idealna.
Tak jak kolega wyżej napisal numery ( kody) usterek są ważne. Będziesz mógł je sobie wykasować jak sprzedawca przed sprzedażą.
Ja z błędami walczę od roku i do usterek na lpg jeszcze nie doszedłem, okazuje sie, że są błędy silnika, które te proste programiki nie widzą. Jutro kupuję Vidę i dopiero zacznie się zabawa.
W tym miejscu muszę podziękować koledze Chalskiemu bo to on mnie naprowadził na poprawę usterek silnika po wymianie rozrządu.
Wysłane z mojego A1-811 przy użyciu Tapatalka
Tak jak kolega wyżej napisal numery ( kody) usterek są ważne. Będziesz mógł je sobie wykasować jak sprzedawca przed sprzedażą.
Ja z błędami walczę od roku i do usterek na lpg jeszcze nie doszedłem, okazuje sie, że są błędy silnika, które te proste programiki nie widzą. Jutro kupuję Vidę i dopiero zacznie się zabawa.
W tym miejscu muszę podziękować koledze Chalskiemu bo to on mnie naprowadził na poprawę usterek silnika po wymianie rozrządu.
Wysłane z mojego A1-811 przy użyciu Tapatalka
-
- VOLVO
- Posty: 1096
- Rejestracja: 2010-04-09, 18:21
- Imię: Rys
- VOLVO: V70 III
- Silnik: 1.6EB/2.5T
- KW/KM/NM: 150/200
- Rok: 2009
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7.5/10
- Przebieg: 255
- Lokalizacja: Leszcz
- Status: Offline
Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?
Jak włożysz bagnet, przekręć go 360' i wtedy wyciągnij. Tak się sprawdza olej w tym silniku, wiem że to dziwneSebaSeba pisze:2.Przy okazji temat drugi. Czy macie tez problem z odczytaniem poziomu oleju na bagnecie? chcialbym go kontrolowac bo nie wiem czy nie przepala oleju ale ile razy sprawdzam to olej jest rozsmarowany po bagnecie i skupia sie wlasciwie na koncu i to ponizej minimum... Raczej cos jest nie tak bo bagnet wygladal tak jak opisuje zaraz po wymianie oleju wiec raczej nie bylo minimum a tu wyglada jak by na bagnecie przy wyciaganiu olej sie rozmazywal?
-
- V
- Posty: 6
- Rejestracja: 2017-04-01, 20:49
- Imię: Sebastian
- VOLVO: V50
- Silnik: 1.8B+LPG
- KW/KM/NM: 125
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 9
- Przebieg: 183000
- Status: Offline
Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?
Zamowilem wtyczke do podlaczenia do samochodu.zobaczymy co go boli i wrocimy do tego tematu;) dzieki!:)
-
- V
- Posty: 2
- Rejestracja: 2015-08-09, 17:49
- Imię: Dariusz
- VOLVO: Volvo S II 40 rok 2005
- Silnik: 1,8 benzyna
- Rok: 2005
- Przebieg: 153500
- Status: Offline
Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?
Po prostu trzeba podjechać do dobrego warsztatu od zakładania gazu wyposażonego odpowiednie komputery i oprogramowanie. Po prostu trzeba dobrze wyregulować komputerowe LPG i będzie super.
-
- V
- Posty: 6
- Rejestracja: 2017-04-01, 20:49
- Imię: Sebastian
- VOLVO: V50
- Silnik: 1.8B+LPG
- KW/KM/NM: 125
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 9
- Przebieg: 183000
- Status: Offline
Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?
Mam kody bledow
P0400 i P0420...komus cos to mowi?;)
P0400 i P0420...komus cos to mowi?;)
- coonrado
- Moderatorzy
- Posty: 23190
- Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
- Imię: Konrad
- VOLVO: S80 Titanium Gray
- Silnik: 2.5T AW55-50SN
- KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
- Rok: 2006
- Był na spocie: 27
- Średnie spalanie: 12l/100km
- Przebieg: 234567
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?
SebaSeba,
ECM-0400 EGR control. Flow fault
Possible source
The EGR-valve has jammed in open position.
Blocked exhaust system.
Damaged control for the EGR-valve.
ECM-0420 Three-way catalytic converter (TWC) efficiency, bank 1.Signal too low
Possible source
Misfiring.
Air leakage in the intake system.
Leakage in the exhaust system.
Defective fuel pressure.
Uneven compression.
Aged or damaged three-way catalytic converter (TWC).
ECM-0400 EGR control. Flow fault
Possible source
The EGR-valve has jammed in open position.
Blocked exhaust system.
Damaged control for the EGR-valve.
ECM-0420 Three-way catalytic converter (TWC) efficiency, bank 1.Signal too low
Possible source
Misfiring.
Air leakage in the intake system.
Leakage in the exhaust system.
Defective fuel pressure.
Uneven compression.
Aged or damaged three-way catalytic converter (TWC).
-
- V
- Posty: 6
- Rejestracja: 2017-04-01, 20:49
- Imię: Sebastian
- VOLVO: V50
- Silnik: 1.8B+LPG
- KW/KM/NM: 125
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 9
- Przebieg: 183000
- Status: Offline
Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?
EGR?;) moze sie nie znam (na pewno sie nie znam) ale myslalem ze EGR to domena eko-terrorysty diesla i w benzynce mnie to nie spotka;ppp
- coonrado
- Moderatorzy
- Posty: 23190
- Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
- Imię: Konrad
- VOLVO: S80 Titanium Gray
- Silnik: 2.5T AW55-50SN
- KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
- Rok: 2006
- Był na spocie: 27
- Średnie spalanie: 12l/100km
- Przebieg: 234567
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?
SebaSeba, w benzynie też można spotkać EGR.
-
- V
- Posty: 6
- Rejestracja: 2017-04-01, 20:49
- Imię: Sebastian
- VOLVO: V50
- Silnik: 1.8B+LPG
- KW/KM/NM: 125
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 9
- Przebieg: 183000
- Status: Offline
Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?
Przykre ;Pcoonrado pisze:SebaSeba, w benzynie też można spotkać EGR.
Ale mam nadzieję że DPFu tam nie znajdę ??:D
- coonrado
- Moderatorzy
- Posty: 23190
- Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
- Imię: Konrad
- VOLVO: S80 Titanium Gray
- Silnik: 2.5T AW55-50SN
- KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
- Rok: 2006
- Był na spocie: 27
- Średnie spalanie: 12l/100km
- Przebieg: 234567
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
- zoller
- V
- Posty: 47
- Rejestracja: 2015-11-08, 21:22
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: C30
- Silnik: 1.8
- KW/KM/NM: 92/125
- Rok: 2007
- Przebieg: 175000
- Lokalizacja: Okolice Poznania/ weekendy Środa Wlkp
- Status: Offline
Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?
Po pierwsze. Przy tym silniku kontrola oleju jest niestety podstawą eksploatacji, a także odpowiedni olej w zapasie. Sam wymieniam olej trzy razy w roku, poza tym silnik jest też olejożerny. Chociaż przy mojej jeździe rzadko który nie bierze oleju i dla mnie jest to poziom akceptowalny. Po drugie. Konstrukcja katalizatora w tym konkretnym silniku powoduje jego zapychanie. Pierwszym objawem tego stanu rzeczy jest właśnie Check z kodem P0420 (mój katalizator wytrzymał 160 tys km) z resztą opisuję tę walkę tutaj http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=17 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false; . Po trzecie. EGR, dojście fatalne. Spróbuj odpiąć wtyczkę i ponownie ją wpiąć, po takiej operacji w moim konkretnym przypadku, błąd się już nie pojawił. Chociaż czytałem, że najczęściej pada elektronika ale to ktoś musi zdiagnozować. Z drzwiami nie pomogę mam C30
Niektórzy kupują samochody dla DLA FANU !!!!
-
- V
- Posty: 49
- Rejestracja: 2017-03-04, 08:26
- Imię: Pawel
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.5
- Rok: 2009
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 263000
- Status: Offline
Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?
Z olejem w tym silniku jest dziwnie.SebaSeba pisze:(...)
2.Przy okazji temat drugi. Czy macie tez problem z odczytaniem poziomu oleju na bagnecie? chcialbym go kontrolowac bo nie wiem czy nie przepala oleju ale ile razy sprawdzam to olej jest rozsmarowany po bagnecie i skupia sie wlasciwie na koncu i to ponizej minimum... Raczej cos jest nie tak bo bagnet wygladal tak jak opisuje zaraz po wymianie oleju wiec raczej nie bylo minimum a tu wyglada jak by na bagnecie przy wyciaganiu olej sie rozmazywal?
Wyjmujesz bagnet, sprawdzasz - nie ma oleju.
Wyjmujesz bagnet, czekasz kilka minut, wkładasz bagnet, sprawdzasz, jest ok.
Z mojej praktyki: najlepiej jest wyciągnąć bagnet, 2-3 cm w górę, tak aby siedział w rurce, ale żeby powietrze mogło dotrzeć do wnętrza rurki. Poczekać kilka minut. Wtedy wyjąć bagnet, przetrzeć, włożyć, obrócić o 360 stopni, wyjąć i sprawdzić.
Oczywiście to wszystko przy zimnym silniku.
Jest: V70 2009
Były:
V50 1.8 125 KM + LPG, 2005, MY06;
V50 2.0 D 136 KM, 2007, MY08;
S40 I 1.8 16V 122 KM, 2001, MY02;
Były:
V50 1.8 125 KM + LPG, 2005, MY06;
V50 2.0 D 136 KM, 2007, MY08;
S40 I 1.8 16V 122 KM, 2001, MY02;
-
- V
- Posty: 2
- Rejestracja: 2016-11-02, 21:05
- Imię: Dawid
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2.4T
- Rok: 2001
- Przebieg: 247000
- Status: Offline
Re: [V50 1.8 125KM 2007] LPG i kontrolka check engine?
Co do check engine to tez z tym walcze.... i jak narazie nic nie wywalczyłem
Co do pkt. 3 to u mnie w xc70 były takie same objawy i winnym okazał sie moduł REM, ktory odpowiada w skrocie mowiąc za elektryke z tyłu samochodu
Co do pkt. 3 to u mnie w xc70 były takie same objawy i winnym okazał sie moduł REM, ktory odpowiada w skrocie mowiąc za elektryke z tyłu samochodu