Re: Wtrysk LPG do V850
-
- Przyjaciele
- Posty: 795
- Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
- Imię: Michal
- VOLVO: 480, Krokodyl
- Silnik: B20FT :D
- KW/KM/NM: 176/240/340
- Rok: 1994
- Był na spocie: 17
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 310
- Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wtrysk LPG do V850
Potrzebuję się poradzić Was ludziska mi przychylne, czy ma ktoś pojęcie o sterowaniu wtryskiem gazu. Muszę pozbyć się Blosa i włożyć wtrysk i nie wiem czy brać się samemu za to. Ma ktoś możliwość załatwienia takiego całego układu wtrysku gazu z jakiegoś autka?? Nowe jest za drogie, potrzebuję sterowanie, oraz wtryski, ew. jeszcze reduktor
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
- zyniu
- VIP
- Posty: 7285
- Rejestracja: 2006-03-31, 16:36
- Imię: Marcin
- VOLVO: Volvo 850
- Silnik: 2.5 20V
- Rok: 1992
- Był na spocie: 35
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wtrysk LPG do V850
Czemu wywalasz blosa?
Kupię deskę rozdzielczą w kolorze beżowym bez dodatków typu drewno - sama konsola "dół" bez parapetu. Deska musi mieć komplet niepołamanych mocowań i być w stanie wizualnym przynajmniej dobrym.
<<< http://www.paradavolvo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; >>> 358 z 570 <<<
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: Wtrysk LPG do V850
Kup używane, i sobie zamontuj.
Zapewne zrobisz to lepiej, niż 90 procent z reguły domorosłych, choć koncesjonowanych gazerów.
Niemal wszyscy producenci sterowników instalacji sekwencyjnych publikują instrukcje montażu sformułowane niemal "jak krowie na rowie", i korzystajac z nich nie sposób się pomylić.
Moja jedyna uwaga dotyczy montażu dolotu gazu do kolektora ssącego:
Należy poświęcić parę godzin, by go zdjąć, powiercić, pogwintować, i zamontować dopiero po dokładnym oczyszczeniu z opiłków.
I jeszcze jeden drobiazg:
Jako, że mamy MPI, czyli wtrysk jednoczesny, szukaj centralki obsługującej ten tryb, a dużym ułatwieniem montażu jest podłączenie się tylko do jednego wtryskiwacza, choćby instrukcja sugerowała co innego...
Poczytaj w instrukcji montażu, jakie zawory (wtryskiwacze), reduktory, i inne istotne elementy osprzętu są zalecane do danej centralki, by uniknąć notorycznego zapalania się kontrolki usterki silnika, i innych przykrych niespodzianek.
Zyniu: Nie po to nasze silniki maja komputery, byśmy cofali się do epoki choćby nie wiem jak dobrych gaźników.
Zapewne zrobisz to lepiej, niż 90 procent z reguły domorosłych, choć koncesjonowanych gazerów.
Niemal wszyscy producenci sterowników instalacji sekwencyjnych publikują instrukcje montażu sformułowane niemal "jak krowie na rowie", i korzystajac z nich nie sposób się pomylić.
Moja jedyna uwaga dotyczy montażu dolotu gazu do kolektora ssącego:
Należy poświęcić parę godzin, by go zdjąć, powiercić, pogwintować, i zamontować dopiero po dokładnym oczyszczeniu z opiłków.
I jeszcze jeden drobiazg:
Jako, że mamy MPI, czyli wtrysk jednoczesny, szukaj centralki obsługującej ten tryb, a dużym ułatwieniem montażu jest podłączenie się tylko do jednego wtryskiwacza, choćby instrukcja sugerowała co innego...
Poczytaj w instrukcji montażu, jakie zawory (wtryskiwacze), reduktory, i inne istotne elementy osprzętu są zalecane do danej centralki, by uniknąć notorycznego zapalania się kontrolki usterki silnika, i innych przykrych niespodzianek.
Zyniu: Nie po to nasze silniki maja komputery, byśmy cofali się do epoki choćby nie wiem jak dobrych gaźników.
-
- Przyjaciele
- Posty: 795
- Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
- Imię: Michal
- VOLVO: 480, Krokodyl
- Silnik: B20FT :D
- KW/KM/NM: 176/240/340
- Rok: 1994
- Był na spocie: 17
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 310
- Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wtrysk LPG do V850
Problem nie leży w tym, że jest to gaźnik. Ściąg rure pomiędzy filtrem, a przepustnicą i zobacz jaki masz dolot. Teraz oglądnij BLOSa, nawet na full-otwartej przepustnicy. Będziesz wiedział o co chodzi. Blos może jest i dobry, ale do silników 1.6, a nie 2.5... Aleksiasty, czy jesteś w stanie pokierować mnie, gdzie mogę dostać taką instalację?? Ja nie wiem już gdzie szukać a sprawa pilna, Volvo umiera
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: Wtrysk LPG do V850
Przeszukaj allegro.
Nie wiem, czy zakup całego kompletu jest lepszy, niż dobór elementów najlepiej dopasowanych do sterownika.
Ja kupiłbym nowy reduktor, i wtryskiwacze, a reszta może być używana, oczywiście poza rurami , które kupuje się "z metra"
Nie wiem, czy zakup całego kompletu jest lepszy, niż dobór elementów najlepiej dopasowanych do sterownika.
Ja kupiłbym nowy reduktor, i wtryskiwacze, a reszta może być używana, oczywiście poza rurami , które kupuje się "z metra"
Ostatnio zmieniony 2008-02-21, 21:36 przez Aleksiasty, łącznie zmieniany 1 raz.
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
Re: Wtrysk LPG do V850
kwaku85, na jakieś stronie wyczytałem, że takiego blosa do większych silników się rozwierca
855...
- zyniu
- VIP
- Posty: 7285
- Rejestracja: 2006-03-31, 16:36
- Imię: Marcin
- VOLVO: Volvo 850
- Silnik: 2.5 20V
- Rok: 1992
- Był na spocie: 35
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wtrysk LPG do V850
Pierwsze słyszę. Były kiedyś dwa typy blosów - do małych i do dużych silników. Niestety te do dużych pojemności są już nieosiągalne. Z tego co wiem jakimś rozwiązaniem może być zamontowanie dwóch gaźników, ale wyregulowanie ich na 5 cylindrów może być więcej niż kłopotliwe.venom pisze:na jakieś stronie wyczytałem, że takiego blosa do większych silników się rozwierca
Kupię deskę rozdzielczą w kolorze beżowym bez dodatków typu drewno - sama konsola "dół" bez parapetu. Deska musi mieć komplet niepołamanych mocowań i być w stanie wizualnym przynajmniej dobrym.
<<< http://www.paradavolvo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; >>> 358 z 570 <<<
- zork
- VO
- Posty: 209
- Rejestracja: 2007-09-08, 21:16
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: bylo 850 GLT USDM
- Silnik: bylo B5254FS @LPG
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław/Kalisz
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wtrysk LPG do V850
blosy ludzie montują do pojemności typu 3.0 (omegi), 4.0 w jakiś toyotach itd...
kwaku85, poszukaj na allegro, jakiś stacjach utylizacji pojazdów za rozbitkami z gazem - tylko minimum v6 chyba (czy volvo ma wtrysk full-group? mpi to multi point injection, ogólnie wtrysk wielopunktowy...)
kwaku85, poszukaj na allegro, jakiś stacjach utylizacji pojazdów za rozbitkami z gazem - tylko minimum v6 chyba (czy volvo ma wtrysk full-group? mpi to multi point injection, ogólnie wtrysk wielopunktowy...)
kierownik Saaba 900 T
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
Re: Wtrysk LPG do V850
zyniu,
o blosie http://www.mapet-tuning.com/sklep/gaz/blos.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
całość http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=5828" onclick="window.open(this.href);return false;Nie ma czegoś takiego jak blos pod komputer i nie. Jest tylko 1 rodzaj blosa, w dwóch rozmiarach (taki do 150 KM - po obrobieniu i portingu wydala do ok. 200 KM) i taki do 250 KM (wydala do 300 KM jak rozdłubać). Można stosować 2x mały zamiast duży (te duże są już praktycznie nie do kupienia niestety).
o blosie http://www.mapet-tuning.com/sklep/gaz/blos.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
855...
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: Wtrysk LPG do V850
zork, akurat nasze dwudziestozaworowe mają LHjetronik3.2 z jednoczesnym otwarciem wszystkich wtryskiwaczy.
Uturbione 5204, i 5234 mają Fenixa z pełną sekwencją.
Uturbione 5204, i 5234 mają Fenixa z pełną sekwencją.
-
- V
- Posty: 102
- Rejestracja: 2007-01-28, 21:46
- VOLVO: 850 2.5 20V 96'
- Silnik: B5254FS
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Szprotawa / Sandbach
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wtrysk LPG do V850
Pod koniec produkcji 850tki ( roczniki 96 i 97' ) pojawil sie, rownolegle do wciaz stosowanego LH-Jetronica, Motronic 4.4, ktory oferowal sekwencyjne sterownie wtryskiem...Aleksiasty pisze: akurat nasze dwudziestozaworowe mają LHjetronik3.2 z jednoczesnym otwarciem wszystkich wtryskiwaczy.
pozdrawiam
[ Dodano: 2008-02-24, 15:34 ]
kwaku85, Mysle, ze przede wszystkim powinienes samokrytycznie zweryfikowac to co napisales tutaj :
http://volvoforum.pl/topics63/850-zaloz" onclick="window.open(this.href);return false; ... htm#106878
..a tak w temacie ..90% sukcesu to wlasciwy dobor elementow, reszta to juz dosc podrecznikowa sprawa. Inna kwestia to kalibracja - tutaj pomocna jest hamownia obciazeniowa + analizator spanin... jak sie nie ma do takowego zestawu dostepu to pozostaje metoda prob i bledow.
pozdrawiam i zycze powodzenia
-
- Przyjaciele
- Posty: 795
- Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
- Imię: Michal
- VOLVO: 480, Krokodyl
- Silnik: B20FT :D
- KW/KM/NM: 176/240/340
- Rok: 1994
- Był na spocie: 17
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 310
- Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wtrysk LPG do V850
Ach tak, dzięki za przypomnienie, rzeczywiście, gafa jedna wielka mi się trafiła, nawet komputery pomyliłem Dalej kurcze nie mogę znaleźć tej instalacji, nie mogę trafić żadnego auta po dzwonie z gazem Już lecę tam sprostować temat blosa...
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: Wtrysk LPG do V850
W sekwencji nie ma takiej potrzeby.Blyskacz pisze:Inna kwestia to kalibracja - tutaj pomocna jest hamownia obciazeniowa + analizator spanin... jak sie nie ma do takowego zestawu dostepu to pozostaje metoda prob i bledow.
Wystarczy ustawienie ciśnienia na reduktorze, właściwego dla zainstalowanych dysz, a do tego wystarczy "pokładowy" analizator w postaci czujnika zawatrości tlenu w spalinach, potocznie zwanego sondą lambda.
A te "mapy wtrysku" ustawiane w jakimśtam zakresie, to w większości przypadków zwykły pic, podobnie, jak sól, i cytryna do tequilli. Autochtoni walą z gwinta...
-
- Przyjaciele
- Posty: 795
- Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
- Imię: Michal
- VOLVO: 480, Krokodyl
- Silnik: B20FT :D
- KW/KM/NM: 176/240/340
- Rok: 1994
- Był na spocie: 17
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 310
- Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wtrysk LPG do V850
Widziałem już jakieś centralki na allegro. ale nie wiem jak to podobierać. Na dobrą sprawę wystarczyłaby centralka na 1 cylinder Załóżmy że posiadam już butlę, przełącznik gaz-bzyna, oraz doprowadzone rurki do silnika (stara instalacja),- to teraz wnioskuję że powinienem kupić jakikolwiek komputer gazu, który obsłuży 5 wtrysków full-group i wedle jego dokumentacji dobrać tylko reduktor i wtryski?? Czy coś pominąłem?? Co z lambdą i resztą podłączeń?? Na co zwrócić uwagę??
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
-
- V
- Posty: 102
- Rejestracja: 2007-01-28, 21:46
- VOLVO: 850 2.5 20V 96'
- Silnik: B5254FS
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Szprotawa / Sandbach
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wtrysk LPG do V850
Niestety jestes w bledzie - praktycznie zaden z elementow wchodzacych w sklad instalacji lpg ( i nie tylko ) nie posiada idealnie liniowej charakterystyki pracy stad konieczne sa korekcje ...Aleksiasty pisze:W sekwencji nie ma takiej potrzeby.
W oparciu o sygnal z sondy lambda nie jestes w stanie poprawnie dobrac korekcji dla pracy przy duzym obciazeniu - bedziesz wiedzial, ze jest bogato, ale nie bedziesz wiedzial czy wystarczajaco.. a moze juz za bardzo... itd.
Oczywiscie mozna tak jak to robi wiekszosc gazownikow - " autokalibracja " potem test drogowy.... jakos jedzie to ok - efekcie nie wykorzystuje sie mozliwosci instalacji i auta.
Prawda jest taka, ze dostepne instalacje gazowe to urzadzenia " uniwersalne " i jak wszystko co uniwersalne wymaga odpowiedzniego wkladu pracy, by nadawalo sie do czegos - oczywiscie jak ktos ma spore doswiadczenie, to i bez sprzetu dosc szybko "wstrzeli" sie w stosowny zakres, watpie jednak, by takowe autor watku posiadal....
co do tequili - ja tam wole zdecydowanie wersje z cytrynka i sola... najlepiej " po hiszpańsku "
pozdrawiam
-
- Przyjaciele
- Posty: 795
- Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
- Imię: Michal
- VOLVO: 480, Krokodyl
- Silnik: B20FT :D
- KW/KM/NM: 176/240/340
- Rok: 1994
- Był na spocie: 17
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 310
- Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wtrysk LPG do V850
A no, widocznie nie posiadam, ale mam już dość wszelakich magików, którzy przy tym aucie grzebią, bo mnie to za drogo kosztuje. Wiem jak zamontować wtryski, poradzę sobie z podłączeniem, do regulacji mogę już gdzieś podjechać, ale dobrać elementów za boga nie potrafię. Dlatego proszę o pomoc, chyba po to między innymi powstały fora, żeby ludzie nie musieli ciągle być na łasce takich "magików". Błyskacz, pomożesz?? Bo widzę że konkretna wiedzę posiadasz na ten temat
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: Wtrysk LPG do V850
Blyskacz, W 850-kach jest coś takiego, jak czujnik tlenu, służący właśnie do korekcji na bieżąco składu mieszanki, zależnie od ciśnienia, jakości paliwa, stopnia zużycia wtryskiwaczy etc...
I nie ma żadnej gwałtownej potrzeby "strojenia" sterownika, w 99-ciu procentach bazującego na czasach wtrysku zadanych przez sterownik silnika, bo wymagania dotyczące składu mieszanki LPG/powietrze są bardzo zblizone do benzyna/powietrze w funkcji obrotów, i obciążenia silnika.
Zresztą, pokaż mi takich magików, którzy nawet dysponując hamownią, i analizatorem są skłonni za normalne pieniądze dostroić sterownik LPG w całym zakresie obciążenia, temperatury, i obrotów.
[ Dodano: 2008-02-25, 23:07 ]
kwaku85, Rzuć jakimś przykładem, a wspólnymi siłami spróbujemy skomponować w miarę sensowną instalację.
Ja jeżdżę na KME Diego, ale niespecjalnie mi się podoba, bo nie ma awaryjnego trybu uruchamiania na gazie, nawet przy 40-to stopniowym upale.
Drugim mankamentem jest brak funkcji automatycznego powrotu do zasilania LPG po krótkotrwałym spadku ciśnienia gazu, spowodowanym niewydolnością reduktora/parownika.
Przełączenie na benzynę w czasie jazdy też nie jest najprostszym zadaniem.
Na gaz przełącza się dopiero po lekkim kopnięciu pedału gazu, inaczej ciągnie na benzynie przez całe miasto...
Poza tymi wkurzającymi drobiazgami działa jak należy.
I nie ma żadnej gwałtownej potrzeby "strojenia" sterownika, w 99-ciu procentach bazującego na czasach wtrysku zadanych przez sterownik silnika, bo wymagania dotyczące składu mieszanki LPG/powietrze są bardzo zblizone do benzyna/powietrze w funkcji obrotów, i obciążenia silnika.
Zresztą, pokaż mi takich magików, którzy nawet dysponując hamownią, i analizatorem są skłonni za normalne pieniądze dostroić sterownik LPG w całym zakresie obciążenia, temperatury, i obrotów.
[ Dodano: 2008-02-25, 23:07 ]
kwaku85, Rzuć jakimś przykładem, a wspólnymi siłami spróbujemy skomponować w miarę sensowną instalację.
Ja jeżdżę na KME Diego, ale niespecjalnie mi się podoba, bo nie ma awaryjnego trybu uruchamiania na gazie, nawet przy 40-to stopniowym upale.
Drugim mankamentem jest brak funkcji automatycznego powrotu do zasilania LPG po krótkotrwałym spadku ciśnienia gazu, spowodowanym niewydolnością reduktora/parownika.
Przełączenie na benzynę w czasie jazdy też nie jest najprostszym zadaniem.
Na gaz przełącza się dopiero po lekkim kopnięciu pedału gazu, inaczej ciągnie na benzynie przez całe miasto...
Poza tymi wkurzającymi drobiazgami działa jak należy.
-
- Przyjaciele
- Posty: 712
- Rejestracja: 2007-03-29, 20:59
- VOLVO: Lancia Delta / Alfa Romeo MiTo
- Silnik: 1.4 turbo multiair / 1,4 multiair
- KW/KM/NM: 170KM / 105KM
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Świnoujście
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wtrysk LPG do V850
myle sie czy do instalacji sekwencyjnej nie potrzeba brac sygnalu z sondy, z tego co wiem to u mnie sekwencja zostala tak skalibrowana i dobrane dysze aby czasy wtrysku gazu i benzyny praktycznie sie pokrywaly, jak cos to mam dostep do gazownika z aso renault , gdzie zakladalem gaz zarowno do R19 II gen jak i sekwencje do v70 2.0 , jestem zadowolony zarowno z instalacji w r19 jak i w v70, w 19 instalacja przejechala juz ponad 200 tys a w volvo jakies 50 tys bez zadnych problemow. W razie czego jak zadacie konkretne pytanie moge spytac gazownika , ktory napewno odpowie.
eska
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: Wtrysk LPG do V850
Nie potrzeba.kogut1235 pisze:myle sie czy do instalacji sekwencyjnej nie potrzeba brac sygnalu z sondy
Sygnał z sondy jest potrzebny do wstępnego ustawienia ciśnienia gazu.
Równie dobrze można skorzystać z dowolnego innego analizatora spalin, by uniknąć zbędnej ingerencji w instalację auta
No, i właśnie o to mi chodziło, że całe te "czary-mary" z kalibracją polegają na niemal wiernym przełożeniu czasu wtryskiwaczy benzynowych na czas otwarcia zaworów gazowych.kogut1235 pisze:z tego co wiem to u mnie sekwencja zostala tak skalibrowana i dobrane dysze aby czasy wtrysku gazu i benzyny praktycznie sie pokrywaly,
Korekcja wprowadzana przez sterownik LPG dotyczy przede wszystkim bezwładności z natury większych, i cięższych elementów osprzętu gazowego, ale tego żaden komputer nie pokaże...
-
- Przyjaciele
- Posty: 795
- Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
- Imię: Michal
- VOLVO: 480, Krokodyl
- Silnik: B20FT :D
- KW/KM/NM: 176/240/340
- Rok: 1994
- Był na spocie: 17
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 310
- Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wtrysk LPG do V850
Ja nawet zacząłem tak kombinować kiedyś, żeby zrobić tylko przełączanie sygnału z wtrysków benzynowych, bezpośrednio przekaźnikiem na wtryski gazowe. Z tego co widzę byłoby to nawet możliwe, tylko musiałbym dobrać odpowiednie dysze Ja myślałem że lambda będzie szaleć po przełączeniu na gaz, myślałem że będą zupełnie inne warunki pracy lambdy na gazie. Czy w razie czego, sam taką mapę silnika mogę wstępnie ustawić?? Poszukam dziś po południu jakiegoś używanego komputera, pomożesz mi Aleksiasty podobierać to wszystko??
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
- zork
- VO
- Posty: 209
- Rejestracja: 2007-09-08, 21:16
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: bylo 850 GLT USDM
- Silnik: bylo B5254FS @LPG
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław/Kalisz
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wtrysk LPG do V850
bo chyba będą, po to montuje się wszelakie emulatory lambdy...kwaku85 pisze:Ja myślałem że lambda będzie szaleć po przełączeniu na gaz, myślałem że będą zupełnie inne warunki pracy lambdy na gazie.
LPG z racji mniejszej kaloryczności/wartości opałowej powinny mieć chyba dłuższy czas wtrysku, chociaż to można raczej wyregulować ciśnieniem i wydajnością wtrysków...
Kwaku, jest jeszcze takie przysłowie - chytry płaci 2x - żeby po eksperymentach nie wyszło tak że kupisz nowy "front" za 1x00pln
kierownik Saaba 900 T
- zyniu
- VIP
- Posty: 7285
- Rejestracja: 2006-03-31, 16:36
- Imię: Marcin
- VOLVO: Volvo 850
- Silnik: 2.5 20V
- Rok: 1992
- Był na spocie: 35
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wtrysk LPG do V850
Emulatory montuje się przy instalkach 2 gen. - przy wtrysku sie ich nie stosuje.zork pisze:po to montuje się wszelakie emulatory lambdy...
Kupię deskę rozdzielczą w kolorze beżowym bez dodatków typu drewno - sama konsola "dół" bez parapetu. Deska musi mieć komplet niepołamanych mocowań i być w stanie wizualnym przynajmniej dobrym.
<<< http://www.paradavolvo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; >>> 358 z 570 <<<
- zork
- VO
- Posty: 209
- Rejestracja: 2007-09-08, 21:16
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: bylo 850 GLT USDM
- Silnik: bylo B5254FS @LPG
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław/Kalisz
- Status: Offline
- Kontakt:
-
- V
- Posty: 102
- Rejestracja: 2007-01-28, 21:46
- VOLVO: 850 2.5 20V 96'
- Silnik: B5254FS
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Szprotawa / Sandbach
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wtrysk LPG do V850
.. i ten czujnik jest zupelnie nie przydatny w sytuacji o ktorej pisalem wczesniej - w warunkach znacznego obciazenia sterownik podaje czasy wtrysku z mapy, bez korekcji od sondy lambda, ktore to czasy beda srednio trafione dla lpg.Aleksiasty pisze:W 850-kach jest coś takiego, jak czujnik tlenu, służący właśnie do korekcji na bieżąco składu mieszanki
Aleksiasty, Jak slusznie zauwazyles sygnal z sondy jest sygnalem korygujacym a nie zasadniczym - stad zasadnicza wada instalacji IIgen - do sterowania wykorzystywany jest sygnal " po fakcie ".
Dokladne strojenie potrzebne jest, poza osiagami, rowniez ze wzgledu na funkcje adaptacyjne sterownika benzynowego - jak nie stworzysz poprawnej charakterystyki " mnoznika" ( dobranie cisnienia, srednicy dysz i wtryskiwaczy nie zapewnia uzyskania stalej zaleznosci w szerokim zakresie obciazen - konieczne sa korekcje ze strony elektroniki ) to w efekcie sterownik benzynowy przyuczy sie ( lub nie, w zaleznosci od tego jak wielkie sa rozbieznosci ) do warunkow pracy na lpg, co bedzie skutkowalo pogorszeniem pracy po przelaczeniu na benzyne ( do czasu ponownej adaptacji ) i tak w kolko...
co do magikow... nie wiem co rozumiesz poprzez " normalne pieniadze" wprawnemu mechanikowi zebranie kilkudziesieciu punktow charakterystyki nie zajmuje wiecej niz 15 - 20 min, do tego czas potrzebny na uwiazanie auta, podpiecie sprzetu.. w sumie w godzince powinno sie zamknac... czyli jakies 200-300zl jest imo normalna cena za taka usluge i z tego co wiem za tyle to robia.
.. na temat Diego nie bede sie dlugo wypowiadal - do starych silnikow z jednym torem sterowania od biedy sie nadaje... ale to raczej jeden z gorszych sterownikow lpg na rynku.
kwaku85, zaproponuj cos, okresl budzet, to cos wymyslimy ...skoro chcesz sie uczyc na swoich bledach
pozdrawiam
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: Wtrysk LPG do V850
Napisz, gdzie to robią, a chętnie sam pojadę, by dostroić, ale raczej z czystej ciekawości, bo zarówno spalanie, jak i osiągi całkowicie spełniają moje oczekiwania.Blyskacz pisze:czyli jakies 200-300zl jest imo normalna cena za taka usluge i z tego co wiem za tyle to robia
Według mijej wiedzy, LHjetronic 3.2 nie ma funkcji adaptacyjnych, i korzysta z map na stałe zaszytych w pamięci, i raczej nie występują tu zakłócenia związane z innymi warunkami pracy na LPG, nawet mocno niedostrojonej.
Nie wiem, jak ma się sprawa w nieco nowszych sterownikach typu Fenix, i Motronic.