Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
barneyM
PostNapisane: 2017-07-11, 22:13 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.12.2015, 09:42
Posty: 45
Płeć: Nie określono
Imię: Marcin
VOLVO: V70
Silnik: 2.4i 20v
KW/KM/NM: 170KM
Rok: 2000
Przebieg: 320
Potrzebuje rozeznania zanim uderzę go gaziarza.
Sprawa przedstawia się następująco:
Problem pojawił się około miesiąca temu i dotyczy przełączania na gaz jak silnik jest zimny, np po nocnym postoju.
Temp przełączania ustawiona na 25 czy 30 stopni, no i właśnie jak nie przypilnuję i i sam się przełączy to zdycha (w trakcie jazdy też) i strasznie ciężko go odpalić, muszę przełączyć na samą benzynę, dusić gaz i po około 30 sekundach kręcenia rozrusznikiem powoli zaczyna łapać i przez chwilę jakoś nierówno chodzi, faluje. Towarzyszy temu dość dziwny zapaszek (nie przypomina mi to ani gazu ani benzyny). Ustabilizuje się po chwili i mogę przełączać na gaz bez problemu.
Problemu nie ma jak silnik jest jeszcze w miarę ciepły albo jak z rana minutę dłużej go pogonię na benzynie, przełącza się bez marudzenia na gaz.
Wtryski gazowe wymienione pół roku temu u fachowca na barracudy, reduktor regenerowałem własnoręcznie jakieś półtora roku temu, filtry gazowe mają też ok pół roku.
Co może powodować właśnie takie akcje?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
adamusss
PostNapisane: 2017-07-12, 12:56 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4.02.2012, 13:57
Posty: 1784
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Płeć: Mężczyzna
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Nadmiar gazu w kolektorze, który zbiera się tam przez noc w skutek jakiejś nieszczelności - albo któryś wtrysk puszcza albo gaz dostaje się podciśnieniem bezpośrednio z reduktora.

_________________
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70: Zderzak tył


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
barneyM
PostNapisane: 2017-07-12, 19:44 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.12.2015, 09:42
Posty: 45
Płeć: Nie określono
Imię: Marcin
VOLVO: V70
Silnik: 2.4i 20v
KW/KM/NM: 170KM
Rok: 2000
Przebieg: 320
Raczej pudło, odpalam na benzynie bez problemu.
Jak za wcześnie przełączy się na gaz to go zdusza najwyraźniej i wtedy mam problem, jak się tylko ciut dłużej zagrzeje przechodzi na lpg bezproblemowo.
Zapomniałem napisać że reduktor to kme silver. Czy to właśnie może być tak że reduktor jak jest zimny to daje takiego strzała gazu że dusi silnik?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
wojtekT6
PostNapisane: 2017-07-13, 08:45 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 29.08.2014, 21:34
Posty: 295
Lokalizacja: Chełm
Płeć: Mężczyzna
Imię: Wojtek
VOLVO: S80
Silnik: T6
Rok: 2000
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 200000
barneyM, pewnie korekty na temperaturę gazu są do poprawy, albo podnieś o 5 stopni temp przełączania i po problemie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
adamusss
PostNapisane: 2017-07-13, 19:41 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4.02.2012, 13:57
Posty: 1784
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Płeć: Mężczyzna
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Ja też mam temp. przejścia na 25 albo 30*C i nie mam z tym żadnych problemów... teraz jest lato, a te silniki się szybko nagrzewają... rozumiem w zimie, ale jak Ci dławi to albo instalacja wymaga dostrojenia albo coś się w samochodzie poddało...

-- 13 lip 2017, o 19:43 --

barneyM napisał(a):
przełączania na gaz jak silnik jest zimny, np po nocnym postoju.

a moja wcześniejsza wypowiedź dotyczyła tego... z tym że myślałem, że poblem jest z odpalaniem po nocy, ale napisałeś z przełączaniem... więc mój błąd ;)

_________________
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70: Zderzak tył


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
barneyM
PostNapisane: 2017-07-13, 20:38 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.12.2015, 09:42
Posty: 45
Płeć: Nie określono
Imię: Marcin
VOLVO: V70
Silnik: 2.4i 20v
KW/KM/NM: 170KM
Rok: 2000
Przebieg: 320
Jeszcze niedawno przełączał się bez zająknięcia, zimą też elegancko sam przechodził na gaz. Czuć było że to nie nowy reduktor ale było ok. A problem w sumie pojawił się nagle. Zauważyłem że jak zdechnie to ułatwia odpalanie kilkukrotne przełączenie na zapłon, chyba wtedy przepustnica się otwiera i gaz z kolektora się rozrzedza. Nie wiem czy dobrze myślę. Czy w samym reduktorze mogło się po prostu zabrudzić coś i dlatego puszcza gaz pod ciśnieniem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
adamusss
PostNapisane: 2017-07-14, 01:46 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4.02.2012, 13:57
Posty: 1784
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Płeć: Mężczyzna
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
idzie gaz w podcisnienie jak zły - miałem Silvera ze sporym przelotem i było dokładnie to samo...

_________________
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70: Zderzak tył


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
barneyM
PostNapisane: 2017-07-18, 23:04 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.12.2015, 09:42
Posty: 45
Płeć: Nie określono
Imię: Marcin
VOLVO: V70
Silnik: 2.4i 20v
KW/KM/NM: 170KM
Rok: 2000
Przebieg: 320
Rozumiem że reduktor do wymiany? Ewentualnie znowu regeneracja ale jak tylko rok wytrzyma pracując jako tako to chyba lepiej coś nowego


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
zerard74
PostNapisane: 2017-07-19, 12:28 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 3.06.2009, 22:22
Posty: 542
Płeć: Mężczyzna
Imię: xxx
VOLVO: x
Silnik: x
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
barneyM napisał(a):
Rozumiem że reduktor do wymiany? Ewentualnie znowu regeneracja ale jak tylko rok wytrzyma pracując jako tako to chyba lepiej coś nowego
Tylko wymiana...a bezpiecznika nie przepala


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
barneyM
PostNapisane: 2017-07-29, 11:09 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.12.2015, 09:42
Posty: 45
Płeć: Nie określono
Imię: Marcin
VOLVO: V70
Silnik: 2.4i 20v
KW/KM/NM: 170KM
Rok: 2000
Przebieg: 320
Rozebrałem reduktor tak testowo żeby podczyścić chociaż, okazało się, że jest dosłownie zaklejony, nic dziwnego że nie działał jak trzeba. Zdecydowałem się na zregenerowanie, musiałem ten syf drucianką czyścić, ciekawe ile teraz wytrzyma bo tak oskrobana powierzchnia pewnie szybciej się zaklei? No i chyba skończę z tankowaniem na pewnej stacji przymarketowej.
Na razie objawy całkowicie ustąpiły.
Jeszcze mnie zastanawia jak się reguluje ciśnienie tą śrubką imbusową na tym KME silver?
Co mogę uzyskać tą regulacją?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
adamusss
PostNapisane: 2017-07-29, 13:56 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4.02.2012, 13:57
Posty: 1784
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Płeć: Mężczyzna
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
barneyM, kolego po takiej operacji to strojenie instalacji u gazownika koniecznie!
a kręcenie śrubką nic Ci nie da, jak nie masz podglądu (poprzez interfejs) ustawionego ciśnienia... lepiej nic nie kręć i j.w jedź na strojenie... ;)

_________________
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70: Zderzak tył


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Ossy
PostNapisane: 2017-07-30, 18:00 
Offline
V
V

Dołączył(a): 12.09.2015, 13:40
Posty: 34
Płeć: Nie określono
Imię: Piotr
VOLVO: S60
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 147/200/285
Rok: 2002
Przebieg: 162
zerard74 napisał(a):
No i chyba skończę z tankowaniem na pewnej stacji przymarketowej.


Daj znać o jaką stację chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
zerard74
PostNapisane: 2017-07-31, 12:21 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 3.06.2009, 22:22
Posty: 542
Płeć: Mężczyzna
Imię: xxx
VOLVO: x
Silnik: x
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Ossy napisał(a):
zerard74 napisał(a):
No i chyba skończę z tankowaniem na pewnej stacji przymarketowej.


Daj znać o jaką stację chodzi.
A gdzie to pisałem bo nie widzę i nie paiętam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
barneyM
PostNapisane: 2017-08-03, 21:23 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.12.2015, 09:42
Posty: 45
Płeć: Nie określono
Imię: Marcin
VOLVO: V70
Silnik: 2.4i 20v
KW/KM/NM: 170KM
Rok: 2000
Przebieg: 320
Market z czerwonym ptakiem, tak przypuszczam, w sumie tam najczęściej się tankowałem. Od jednorazowego tankowania na innych stacjach by sie tak chyba nie zalepiło. U gaziarza też byłem więc nie wybuchnę nigdzie po drodze :p
Dzięki za porady


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Ossy
PostNapisane: 2017-08-07, 10:26 
Offline
V
V

Dołączył(a): 12.09.2015, 13:40
Posty: 34
Płeć: Nie określono
Imię: Piotr
VOLVO: S60
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 147/200/285
Rok: 2002
Przebieg: 162
barneyM napisał(a):
Market z czerwonym ptakiem, tak przypuszczam, w sumie tam najczęściej się tankowałem. Od jednorazowego tankowania na innych stacjach by sie tak chyba nie zalepiło.


Muszę potwierdzić, że mój ostatni problem z LPG (też miałem zalepiony reduktor) był chyba związany z tą przymarketową stacją benzynową. Przez ostatni rok tankowałem na Statoil, Orlen, BP i było ok, a przez ostatni miesiąc tylko ten jeden market i pojawił się nagle ten problem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL