[S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

ODPOWIEDZ
jogin211
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2017-08-09, 15:26
Imię: Traktorek
VOLVO: Jest
Silnik: Benzynowy
Status: Offline

[S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: jogin211 » 2017-10-22, 14:56

no i stało się ;)

Dnia 17.10.2017 auto odstawione do Auto Gaz Serwis Dariusz Tomczyk (Gdansk ul. Piekarnicza) we wtorek a odebrane w czwatek o 22.00 :) bardzo słowny warsztat wywiązujący się z terminów (!)

zestaw składa się z:
Reduktor KME EXTREME
Zbiornik POLMOCON 52,5L
Sterownik Stag Qmax Plus
Wtryski Barracuda
Wlew gazu pod klapeczką.
cena 4500zl
świece NGK Laser Iridium
poniżej pare informacji i spostrzeżeń.

na chwile obecną auto wyraźnie słabsze, turbo wstaje od ok 4 tys ( :/ ), aktywna lampka check engine wynikająca z błędów pochodzących od czujnika cisnienia paliwa na listwie. Przy hamowaniu silnikiem wali marchewami. Obecenie przejchane ok 150km na gazie. Po przejechaniu pierwszego tysiąca na LPG udam się na pierwszy przegląd. Nastepnie ponownie na hamownie. Auto hamowane (przed oddaniem do gazownika) w poniedziałek 16.10.2017 legitymowało sie mocą 275KM/380Nm.

W poniedziałek przed wjazdem na hamownię sprawdzałem stan oleju- był max. Do tej pory nawet jednej kropelki nie ubyło a przejechałem ponad 1000km na PB98- stan oleju sprawdzam często, z rana, na zimnym, minimum raz w tygodniu. Wczoraj jadąc kawałek za Gdańsk wyswietlił się komunikat o niskim stanie oleju. Sprawdziłem bagnet- faktycznie minimum. Olej uzupełniono do stanu max. Stylu jazdy nie zmieniłem.

Co do spalania, ciężko mi cokolwiek powiedzieć bo zbiornik nie jest skalibrowany ze wskaznikiem, więcej bede wiedział gdy zaleje go od pustego i wyzeruje licznik. Jak już wspomniałem przejechane ok 150km a wskaznik pokazuje 1/4 zbiornika- wcześniej dotankowane było 38litrów LPG.

pozdrawiam

PrzemoTomczak
V
V
Posty: 80
Rejestracja: 2014-04-27, 18:10
Imię: Przemo
Status: Offline

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: PrzemoTomczak » 2017-10-22, 21:16

Bardzo za bogata mieszanka. No i oczywiście także przez to za gorąco.
Do tego check od cisnienia paliwa -> QMAX Plus ma wbudowany emulator który doskonale sobie z nim radzi.

Czym prędzej do poprawki bo skutki będą paskudne.

Partaczy trafiłeś, jedź do kogoś z autoryzacją STAGa.

Awatar użytkownika
kogutos
VOLVO
VOLVO
Posty: 1309
Rejestracja: 2009-07-13, 16:32
Imię: Tomek
VOLVO: 940
Silnik: 2316,1.5bar Mitsu 19T
KW/KM/NM: ---/250+/350+
Rok: 1996
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: who cares?
Przebieg: 345000
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: kogutos » 2017-10-22, 22:00

PrzemoTomczak pisze:Bardzo za bogata mieszanka. No i oczywiście także przez to za gorąco.
A to ciekawe??
PrzemoTomczak pisze:Czym prędzej do poprawki bo skutki będą paskudne.

Partaczy trafiłeś, jedź do kogoś z autoryzacją STAGa.
A to gwarantuje,że silnik zostanie wystrojony na AFR i korekty?
Były:
745 B230FB
S70 2,5 20V
764 B230FT
Obecne:
V940 Kombi B230FK
------------------------
Tuning B230FK/FT,swapy,sznurowanie na standalone,strojenie,naprawy bieżące,spawanie wydechów.Strojenie i poprawki LPG (wymiana wtrysków,reduktorów itp) Info PW.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: Mikaell » 2017-10-23, 15:43

PrzemoTomczak pisze:Partaczy trafiłeś, jedź do kogoś z autoryzacją STAGa.
Auto Gaz Serwis Dariusz Tomczyk to jest - (kopiuję ze strony AC :-)
"Rekomendowany Warsztat Serwisowy:
Serwisy świadczące dobry poziom usług, polecane klientom poszukującym fachowego montażu instalacji autogaz specjalizującego się w marce STAG. W grupie tej znajdują się warsztaty, których usługi są na dobrym – akceptowanym przez producenta poziomie montażu instalacji."
:-)

Nie czekałbym do przejechania tego 1k km do przeglądu "0" tylko jechał od razu z prośbą o poprawienie.
W R jest zmienne ciśnienie ale emulator Stagowy powinien sobie poradzić.

krzychuw88
V
V
Posty: 14
Rejestracja: 2017-01-29, 14:04
Imię: Krzysztof
VOLVO: S40
Silnik: B4164S2
KW/KM/NM: 80kW
Rok: 2001
Przebieg: 265000
Status: Offline

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: krzychuw88 » 2017-10-24, 18:44

Na ubogiej mieszance jest za gorąco. Uważaj bo głowica ci się rozpłynie. Auto nie może być wyraźnie słabsze, jeśli jest to jakiś element jest za słaby.

Wysłane z mojego ZUK Z1 przy użyciu Tapatalka

jogin211
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2017-08-09, 15:26
Imię: Traktorek
VOLVO: Jest
Silnik: Benzynowy
Status: Offline

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: jogin211 » 2017-10-29, 21:56

Auto podstrojone. Zaemulowany czujnik cisnienia paliwa. Auto zywsze. Spalanie znacznie nizsze. Check sie nie uaktywnia. Patrząc przez ramię widzialem, ze dodane mial kilkanascie bledow DTC tak jak by z pamieci bledow i je wywalił. Czy aby to jest mozliwe, zeby usunąć same "biblioteki błędow" aby komunikaty o tych bledach sie zwyczajnie nie aktywowaly wywalając checka?

Tak, za pareset km bedzie strojenie po AFR.

Na chwile obecna po butowaniu silnika i zaraz po puszczeniu pedału gazu i hamowaniu sinikiem na biegu na ktorym sie jedzie wali w wydech i strzlela jak szalony. Ma to niby na celu podtrzymanie cisnienia w instalacji aby turbo nie spompowalo membran w reduktorze??.

Interesująca teoria przyznam.

Darkseeder
VOLV
VOLV
Posty: 773
Rejestracja: 2007-05-29, 20:02
Imię: Rafi
VOLVO: S40
Silnik: 2.0
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 190000
Lokalizacja: Zgierz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: Darkseeder » 2017-10-29, 22:58

jogin211 pisze:
Na chwile obecna po butowaniu silnika i zaraz po puszczeniu pedału gazu i hamowaniu sinikiem na biegu na ktorym sie jedzie wali w wydech i strzlela jak szalony. Ma to niby na celu podtrzymanie cisnienia w instalacji aby turbo nie spompowalo membran w reduktorze??.

Interesująca teoria przyznam.
Teoria ciekawa, ale może na scenariusz Star Treka jeśli rozpatrywać jakiś gwiezdny napęd.
Jak wali w wydech znaczy za dużo gazu podaje albo w złym momencie.
Sam mam (jeszcze) zagazowane v70R i nic takiego nie ma miejsca, a jeździ na gazie jak szalony. Coś jest nie tak

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
jest Volvo - jest dobrze

Awatar użytkownika
kogutos
VOLVO
VOLVO
Posty: 1309
Rejestracja: 2009-07-13, 16:32
Imię: Tomek
VOLVO: 940
Silnik: 2316,1.5bar Mitsu 19T
KW/KM/NM: ---/250+/350+
Rok: 1996
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: who cares?
Przebieg: 345000
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: kogutos » 2017-10-30, 11:30

Niech Ci sprawdzą czy któryś wtryskiwacz jest otwarty cały czas. Wątpię żeby nowa Barracuda była walnięta ale ... wszystko może się zdarzyć.
jogin211 pisze:Na chwile obecna po butowaniu silnika i zaraz po puszczeniu pedału gazu i hamowaniu sinikiem na biegu na ktorym sie jedzie wali w wydech i strzlela jak szalony. Ma to niby na celu podtrzymanie cisnienia w instalacji aby turbo nie spompowalo membran w reduktorze??.
Nie ma prawa się dziać coś takiego chyba ,że patrz wyżej.
Przerosty po cut off'ie to normalne przy turbo. Kwestia jakie są duże.
Były:
745 B230FB
S70 2,5 20V
764 B230FT
Obecne:
V940 Kombi B230FK
------------------------
Tuning B230FK/FT,swapy,sznurowanie na standalone,strojenie,naprawy bieżące,spawanie wydechów.Strojenie i poprawki LPG (wymiana wtrysków,reduktorów itp) Info PW.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: Mikaell » 2017-10-31, 08:27

jogin211 pisze:Auto podstrojone. Zaemulowany czujnik cisnienia paliwa. Auto zywsze. Spalanie znacznie nizsze. Check sie nie uaktywnia. Patrząc przez ramię widzialem, ze dodane mial kilkanascie bledow DTC tak jak by z pamieci bledow i je wywalił. Czy aby to jest mozliwe, zeby usunąć same "biblioteki błędow" aby komunikaty o tych bledach sie zwyczajnie nie aktywowaly wywalając checka?
Co masz na myśli pisząc o pamięci błędów i bibliotekach? We współczesnych sterownikach LPG korzystających z połączenia z OBD jest możliwość kasowania błędów sterownika benzynowego przez sterownik gazowy. Wykorzystanie tej opcji do celów innych niż kasowanie błędów niewydolności katalizatora uważam za druciarstwo. Proponuję ściągnięci instrukcji do programu ze strony AC - rozdział "2.8.3 Błędy sterowania silnika" - tam jest to objaśnione.
jogin211 pisze:Tak, za pareset km bedzie strojenie po AFR.
Akurat oddałem wczoraj klientowi S60R (podobno jakieś 350KM) i w trakcie jazdy odbiorczej wykorzystując odczyty sondy szerokopasmowej samochodu wystroiłem auto. Nie sądzę aby wymagało później jakiś poprawek :)
jogin211 pisze:Na chwile obecna po butowaniu silnika i zaraz po puszczeniu pedału gazu i hamowaniu sinikiem na biegu na ktorym sie jedzie wali w wydech i strzlela jak szalony. Ma to niby na celu podtrzymanie cisnienia w instalacji aby turbo nie spompowalo membran w reduktorze??.
Interesująca teoria przyznam.
Najprawdopodobniej gazownik skorzystał z opcji upuszczania ciśnienia na cut-offie. Moim zdaniem chyba niekonieczne. Barracuda otwiera się bez problemu i przy 4 barach :-).

Awatar użytkownika
bodzioklb
VOLV
VOLV
Posty: 520
Rejestracja: 2017-01-15, 11:02
Imię: Boguslaw
VOLVO: XC70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 210/460
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kluczbork
Status: Offline

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: bodzioklb » 2017-11-09, 13:33

to nie gazownik tylko druciarz...
Czeck engine + zamulone auto - tak to odebrałeś? Gdyby to było moje auto to bym nie zapłacił grosza do momentu aż będzie bez błedów i normalnego przyśpieszania...

Swoje odebrałem od gazownika - żadnych błędów, nie czuć różnicy na LPG vs. Pb...

-- 2017-11-09, 14:35 --
jogin211 pisze: Po przejechaniu pierwszego tysiąca na LPG udam się na pierwszy przegląd.
No brawo za takie myślenie - niech od razu sprawdzą czy gniazd zaworowych nie wypaliło :lol: :lol: :lol:

-- 2017-11-09, 14:38 --

i jeszcze jedna kwestia - wiesz że sterownik Stag ma możliwość kasowania błędów silnika :?: - teraz pytanie czy nie masz błędów czy po prostu masz je kasowane na bieżąco przez sterownik :mrgreen:

jogin211
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2017-08-09, 15:26
Imię: Traktorek
VOLVO: Jest
Silnik: Benzynowy
Status: Offline

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: jogin211 » 2017-11-27, 10:49

Dzisiaj jade na strojenie afr, jesli gazownik bedzie udawal greka to wysle moje uwagi na.pismie ;)

Edit:
Po probach ogarniecia tego balaganu podjeta zostaoa decyzja o wymianie reduktora na KME Gold Turbo i rozwierceniu dysz. Z dobrych rzeczy to auto nie wali w wydech jak szalone- zdarzy sie po dluzszym pałowaniu ze strzeli ale na szczescie juz nie na.taką skale. Jestem umowiony na wymiane jak tylko czesci dotrą na miejsce. Na koniec mam obiecaną hamownie ;)

Awatar użytkownika
bodzioklb
VOLV
VOLV
Posty: 520
Rejestracja: 2017-01-15, 11:02
Imię: Boguslaw
VOLVO: XC70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 210/460
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kluczbork
Status: Offline

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: bodzioklb » 2017-11-27, 14:46

jogin211 pisze:rozwierceniu dysz.
Czyli druciarstwa ciąg dalszy...

Awatar użytkownika
ayrsen
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1747
Rejestracja: 2008-02-28, 04:39
Imię: ayrsen
VOLVO: S60
Silnik: 2.5T AWD GT
KW/KM/NM: 188/255/405
Rok: 0
Był na spocie: 12
Przebieg: 0
Lokalizacja: Polska
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: ayrsen » 2017-11-27, 14:55

jogin211 pisze:Z dobrych rzeczy to auto nie wali w wydech jak szalone- zdarzy sie po dluzszym pałowaniu ze strzeli ale na szczescie juz nie na.taką skale.
LPG to zupełnie nie mój świat, więc pytam jako totalny laik: czy eksploatacja na LPG, nie wspominając o "pałowaniu", gdy masz wcześniej opisane problemy i nieznane AFR (domniemanie mocno niewłaściwego) jest aby na pewno dobrym pomysłem? Czy tam będzie jeszcze co stroić/mierzyć/eksploatować, gdy już części będą prawidłowe?
S60 2.5T AWD GT | BSR Stage 2 | Eibach PRO-KIT & 10mm spacers | iPd Anti-Sway Bars - HD Links - Adjustable Rear Toe Rods - Rear Camber Bushing Kit - Rear Chassis Brace | S60R Brembo - Gauges - Steering Wheel - Door Sills - Rear Lip & Valance - 18" Pegasus | Garmin RTI

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: Mikaell » 2017-11-27, 15:34

jogin211 pisze:Po probach ogarniecia tego balaganu podjeta zostaoa decyzja o wymianie reduktora na KME Gold Turbo i rozwierceniu dysz.
a/ może się mniej pompować ewentualnie, ale raczej nie wyrobi termiczne
b/ dysze należało wykręcić.

Awatar użytkownika
bodzioklb
VOLV
VOLV
Posty: 520
Rejestracja: 2017-01-15, 11:02
Imię: Boguslaw
VOLVO: XC70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 210/460
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kluczbork
Status: Offline

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: bodzioklb » 2017-11-27, 15:39

Mikaell pisze:
jogin211 pisze: a/ może się mniej pompować ewentualnie, ale raczej nie wyrobi termiczne
Dlaczego miałby nie wyrobić termicznie ?

Ja mam Twin'a który też miałby rzekomo się nie wyrabiać a jednak się wyrabia - podstawa to sprawny termostat i drożna nagrzewnica

Awatar użytkownika
kogutos
VOLVO
VOLVO
Posty: 1309
Rejestracja: 2009-07-13, 16:32
Imię: Tomek
VOLVO: 940
Silnik: 2316,1.5bar Mitsu 19T
KW/KM/NM: ---/250+/350+
Rok: 1996
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: who cares?
Przebieg: 345000
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: kogutos » 2017-11-27, 16:32

bodzioklb pisze:
jogin211 pisze:rozwierceniu dysz.
Czyli druciarstwa ciąg dalszy...
Możesz rozwinąć tą tezę?
Mikaell pisze:a/ może się mniej pompować ewentualnie, ale raczej nie wyrobi termiczne
Też tak sądzę.
bodzioklb pisze:Ja mam Twin'a który też miałby rzekomo się nie wyrabiać a jednak się wyrabia - podstawa to sprawny termostat i drożna nagrzewnica
Twin jak sama nazwa wskazuje to dwa reduktory w jednej kanapce więc nie porównuj termiki do singla.

-- 27 lis 2017, o 17:33 --
bodzioklb pisze:
jogin211 pisze:rozwierceniu dysz.
Czyli druciarstwa ciąg dalszy...
Możesz rozwinąć tą tezę?
Mikaell pisze:a/ może się mniej pompować ewentualnie, ale raczej nie wyrobi termiczne
Też tak sądzę.
bodzioklb pisze:Ja mam Twin'a który też miałby rzekomo się nie wyrabiać a jednak się wyrabia - podstawa to sprawny termostat i drożna nagrzewnica
Twin jak sama nazwa wskazuje to dwa reduktory w jednej kanapce więc nie porównuj termiki do singla.
Były:
745 B230FB
S70 2,5 20V
764 B230FT
Obecne:
V940 Kombi B230FK
------------------------
Tuning B230FK/FT,swapy,sznurowanie na standalone,strojenie,naprawy bieżące,spawanie wydechów.Strojenie i poprawki LPG (wymiana wtrysków,reduktorów itp) Info PW.

Awatar użytkownika
bodzioklb
VOLV
VOLV
Posty: 520
Rejestracja: 2017-01-15, 11:02
Imię: Boguslaw
VOLVO: XC70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 210/460
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kluczbork
Status: Offline

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: bodzioklb » 2017-11-27, 18:43

Nie rozwiercać tylko wymienić na właściwe tzn. większe

Awatar użytkownika
kogutos
VOLVO
VOLVO
Posty: 1309
Rejestracja: 2009-07-13, 16:32
Imię: Tomek
VOLVO: 940
Silnik: 2316,1.5bar Mitsu 19T
KW/KM/NM: ---/250+/350+
Rok: 1996
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: who cares?
Przebieg: 345000
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: kogutos » 2017-11-27, 19:02

Acha, czyli rozwiercanie dysz to jest zabieg według Ciebie niezgodny ze sztuką.OK. Ciekawe,nawet rzekłbym,bardzo ciekawe.
I myślisz,że do każdych wtrysków leżą na półkach w sklepie wszystkie rozmiary zrobione fabrycznie począwszy od 1,5mm do 3mm co 0,2mm?
Były:
745 B230FB
S70 2,5 20V
764 B230FT
Obecne:
V940 Kombi B230FK
------------------------
Tuning B230FK/FT,swapy,sznurowanie na standalone,strojenie,naprawy bieżące,spawanie wydechów.Strojenie i poprawki LPG (wymiana wtrysków,reduktorów itp) Info PW.

Awatar użytkownika
mac-pro
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 3632
Rejestracja: 2015-03-12, 17:14
Imię: Adam
VOLVO: C30
Silnik: T5
KW/KM/NM: 257/350/550
Rok: 2009
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: taniutko to już było
Przebieg: 666000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: mac-pro » 2017-11-27, 20:08

jogin211, polskie znaki są obowiązkowe, również w dziale o gazie.

:pisz:

Awatar użytkownika
bodzioklb
VOLV
VOLV
Posty: 520
Rejestracja: 2017-01-15, 11:02
Imię: Boguslaw
VOLVO: XC70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 210/460
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kluczbork
Status: Offline

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: bodzioklb » 2017-11-27, 22:48

kogutos pisze:Acha, czyli rozwiercanie dysz to jest zabieg według Ciebie niezgodny ze sztuką.OK. Ciekawe,nawet rzekłbym,bardzo ciekawe.
I myślisz,że do każdych wtrysków leżą na półkach w sklepie wszystkie rozmiary zrobione fabrycznie począwszy od 1,5mm do 3mm co 0,2mm?
Może tak może nie... Przy dyszach nie ważny rodzaj wtrysku i one nie sa do nich dedykowane ;-)
Ważna średnica i dobór jej. A średnic do wyboru do koloru wiec rozwiercanie to ostateczność lub oszczędność druciarzy
Zapewne te są wklejone i będą rozwiercane na kolektorze...
Ciekaw jestem czy choć zdejmie kolektor :-)

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: Mikaell » 2017-11-27, 23:56

bodzioklb pisze:Może tak może nie... Przy dyszach nie ważny rodzaj wtrysku i one nie sa do nich dedykowane ;-)
Ważna średnica i dobór jej. A średnic do wyboru do koloru wiec rozwiercanie to ostateczność lub oszczędność druciarzy
Zapewne te są wklejone i będą rozwiercane na kolektorze...
Ciekaw jestem czy choć zdejmie kolektor :-)
Spróbuj może trochę się zorientować w przedmiocie wypowiedzi.

Awatar użytkownika
kogutos
VOLVO
VOLVO
Posty: 1309
Rejestracja: 2009-07-13, 16:32
Imię: Tomek
VOLVO: 940
Silnik: 2316,1.5bar Mitsu 19T
KW/KM/NM: ---/250+/350+
Rok: 1996
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: who cares?
Przebieg: 345000
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: kogutos » 2017-11-28, 06:43

On kompletnie nie wie o czym jest dyskusja.
Myli dwie różne rzeczy. Ale to już zostawmy jemu,niech próbuje to rozszyfrować :lol:
Były:
745 B230FB
S70 2,5 20V
764 B230FT
Obecne:
V940 Kombi B230FK
------------------------
Tuning B230FK/FT,swapy,sznurowanie na standalone,strojenie,naprawy bieżące,spawanie wydechów.Strojenie i poprawki LPG (wymiana wtrysków,reduktorów itp) Info PW.

jogin211
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2017-08-09, 15:26
Imię: Traktorek
VOLVO: Jest
Silnik: Benzynowy
Status: Offline

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: jogin211 » 2017-11-30, 12:23

Panowie nie straszcie mnie tymi zabiegami. Jest to moja pierwsza "zakładana" instalacja, poprzednia auta miały już założone i (chyba) wystrojone prawidłowo bo nigdy żadnych kłopotów z eksploatacją nie było.

@ayrsen dużo jeździłem i jeżdżę różnymi samochodami z LPG i poza ogromną różnicą na stacji nic innego (niekorzystnego) nie zauważam. Co do eksploatacji mojej R'ki (którą zgwałciłem instalacją) szczerze powiem, że nie odczuwam żadnej różnicy w pracy silnika, stan oleju jest kontrolowany bardzo często (prawie codziennie- po poprzedniej przygodzie) gdzie przy normalnej jeździe w ogóle go nie ubywa :) stan płynu chłodzącego również nie budzi zastrzeżeń. Trochę mnie kusi aby przy nadciągającym wielkimi krokami małym serwisie obejrzeć wał oraz panewki.

Chodzi mi po głowie jakiś prosty interfejs OBD/Bluetooth, w którym będę miał podgląd interesujących mnie parametrów; w tym właśnie wspomniane AFR, EGT, boost, ciśnienie i temp oleju- coś możecie polecić?

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S60R] B5254T4 2.5T AWD 300KM/400Nm KME Extreme, Stag Qmax Plus, Barracuda

Post autor: Mikaell » 2017-11-30, 15:55

Zacznij od najtańszego ELM 327 na Bluetootha i powinno wystarczyć.
Twoje auto nie ma kontroli EGT, musiałbyś doinstalować czujnik i domontować wskaźnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”