Spalanie gazu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Czarny82 » 2017-06-01, 10:00

zerard74 pisze:Sorry Snow ależ jesteś w błędzie nic tu wartość opałowa w ty przypadku nie ma, w starych instalacjach gazowych regulowało się tak żeby te 20% było więcej w spalaniu...znam wielu naprawdę dobrych gazowników którzy naprawdę znają się na rzeczy. To co mówisz musiało być kiedyś teraz nie, w moim poprzednim aucie 855 różnica spalaniu gazu względem benzyny wynosiła 2 Litry
Zgadzam się, wartość opałowa wzięta ze strony o piecach daje nam jakiś pogląd na energetyczność paliwa przez nas używanego, ale piec to nie instalacja gazowa w aucie więc do końca też nie można się tym sugerować. Pieca się nie stroi, tak nie istnieje coś takiego jak czasy wtrysków, obciążenie czy obroty silnika.
Co do starych instalacji, tam różnice w spalaniu LPG do PB były wyższe ale i samo strojenie nie było tak dokładne jak teraz w najnowszych sekwencjach (należy też uwzględnić producenta sterownika, prawidłowość montażu, odpowiedni dobór części instalacji i oczywiście poziom wiedzy i umiejętności instalatora). Stare instalacje nie uwzględniały czasu wtrysku, obciążenia itp, poprostu kręciło się śrubą u regulowało pod wskazania analizatora spalin. W praktyce auta przeważnie chodziły na ubogo, stąd były spadki mocy, wyższe spalanie, problemy z głowicami i stąd też się wzięły opinie że LPG jest szkodliwe dla silnika co jest kompletną bzdurą.

Niestety najwięcej do powiedzenia na temat szkodliwości LPG dla silników mają przeważnie Ci, którzy mają stare instalacje, kiedyś mieli jakieś stare auta lub trafili na tzw druciaża bez pojęcia. Są też tacy co nie jeżdżą i nie jezdzili na gazie i nasłuchali się bzdur a teraz je powtarzają - czyli zgodnie z powiedzonkiem mojego kolegi "Gaz najbardziej szkodzi tym, co jego nie mają" :lol:

-- 2017-06-01, 10:10 --
snow pisze:Ale nigdy nie jest na zero, minimum te 10% ale to i tak trochę mało :)
Zgadzam się z Tobą, zero jest raczej niemożliwe do uzyskania, bynajmniej nigdy się z tym nie spotkałem. Ale wartości na poziomie 10% i troszkę niżej jak najbardziej jest możliwa i poprawna. Z kolei 20% i wyższe powinne (przy obecnym zaawansowaniu i możliwościach instalacji) już sugerować użytkownikowi, że warto jest sprawdzić czy oby coś się nie dzieje złego. Paradoksalnie wyższe spalanie gazu niż benzyny najczęściej wskazuje na zbyt ubogą mieszankę paliwa, czyli za mało LPG a za dużo powietrza, co prowadzi do uszkodzenia silnika. - to tak dla tych mniej obeznanych w temacie.

Awatar użytkownika
kivi
VOLVO
VOLVO
Posty: 5338
Rejestracja: 2012-10-08, 23:07
Imię: Krzysiek
VOLVO: EvoX, 535d
Silnik: 4B11T,M57N2 - 306D5
KW/KM/NM: 270/370/450; 360/800
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 17,2
Przebieg: 57000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: kivi » 2017-06-01, 10:16

A co tam nastroisz. Jak samochód idzie w Lambda 1 jak większośc volvo to nic nie wzbogacisz, bo korekta długoterminowa wyjdzie poza skale i zapali sie check.
A jak bedzie chodzil w stechio to temperatura spalin znacznie wyższa wraz z konsekwencjami.
chiptuning volvo.
kiviracing.pl

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3583
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Struna » 2017-06-01, 10:40

kivi pisze:A jak bedzie chodzil w stechio to temperatura spalin znacznie wyższa wraz z konsekwencjami.
a weź sobie to kiedyś zmierz - się możesz zdziwić...
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kivi
VOLVO
VOLVO
Posty: 5338
Rejestracja: 2012-10-08, 23:07
Imię: Krzysiek
VOLVO: EvoX, 535d
Silnik: 4B11T,M57N2 - 306D5
KW/KM/NM: 270/370/450; 360/800
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 17,2
Przebieg: 57000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: kivi » 2017-06-01, 10:46

Ale EGT czy skład?
chiptuning volvo.
kiviracing.pl

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3583
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Struna » 2017-06-01, 10:59

EGT
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Czarny82 » 2017-06-01, 11:29

kivi pisze:A co tam nastroisz. Jak samochód idzie w Lambda 1 jak większośc volvo to nic nie wzbogacisz, bo korekta długoterminowa wyjdzie poza skale i zapali sie check.
A jak bedzie chodzil w stechio to temperatura spalin znacznie wyższa wraz z konsekwencjami.
Dlatego właśnie jest co stroić żeby było dobrze. Najlepiej dobry sterownik z OBD i strojenie na korekty.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3583
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Struna » 2017-06-01, 11:34

Czarny82 pisze:Najlepiej dobry sterownik z OBD
ta, jasne :) potrzebne to jak świni siodło :)
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Czarny82 » 2017-06-01, 11:39

Struna pisze:
Czarny82 pisze:Najlepiej dobry sterownik z OBD
ta, jasne :) potrzebne to jak świni siodło :)
Wg Ciebie nie jest potrzebny a wg mnie Tak. Ma być DOBRY sterownik z OBD które działa i bierze udział w regulacji a nie tylko daje możliwość podglądu danych.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3583
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Struna » 2017-06-01, 11:40

korekcje OBD z użyciem sterownika gazu prawie zawsze kończą się źle
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Czarny82 » 2017-06-01, 11:48

Struna pisze:korekcje OBD z użyciem sterownika gazu prawie zawsze kończą się źle
Prawie tzn nie zawsze, dlatego piszę o tym jak ważny jest wybór sterownika w tym przypadku. To że sterownik jest z OBD nie znaczy że bierze ono czynny udział w regulacji.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3583
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Struna » 2017-06-01, 12:00

ale to właśnie te co biorą udział w regulacji powodują problemy - że już nie wspomnę o druciarzach, którzy tym udziałem chcą pominąć wystrojenie.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

zerard74
VOLVO
VOLVO
Posty: 1243
Rejestracja: 2009-06-03, 22:22
Imię: xxx
VOLVO: v
Silnik: 2.0 T
KW/KM/NM: 163
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 342106
Status: Offline

Re: Spalanie gazu

Post autor: zerard74 » 2017-06-01, 12:50

Tutaj mała uwaga...znów temat nie dosyć że daleko odbiegł od samego źródła to wyczuć można małe napięcie...są osoby które to chcąc dowieść swojej racji nie będę wymieniał bo i po co....ale czarny82 ma rację, w Polsce nie ma wielu gazowników którzy potrafią złożyć i dostroić instalację tak żeby auto spalało porównywalnie tyle gazu co benzyny nie niszcząc silnika i jego podzespołów..a tylko druciarz oleje różnicę w dawkowaniu paliwa nawet nie przykładają się do regulacji wskaźnika poziomu gazu tylko tak na "mniej więcej" ważne dla nich jest to żeby klient był zadowolony a jeśli auto nie szarpie nie wyskakują żadne błędy a przy tym małe zużycie gazu to czemu klient ma się nie cieszyć, właśnie tu jest mała różnica pomiędzy dobrym instalatorem i doborem samych części a druciarzem

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Czarny82 » 2017-06-01, 13:15

Struna pisze:ale to właśnie te co biorą udział w regulacji powodują problemy - że już nie wspomnę o druciarzach, którzy tym udziałem chcą pominąć wystrojenie.
Niewiem skąd się bierze Twoja opinia ale masz prawo mieć własne zdanie i nie musi być zgodne z moim. Pamiętaj że błędy montażwe też mają wielkie znaczenie, czasami jest niby wszystko OK a taka pierdoła jak dysza komplikuje sprawę i nie pozwala na poprawność wprowadzania korekt przez odczyt danych z OBD. Jak narazie nie spotkałem się żeby OBD przeszkadzało ale to może tylko dlatego że mam jedną sprawdzoną markę sterowników i ich się trzymam.

-- 2017-06-01, 13:34 --
zerard74 pisze:Polsce nie ma wielu gazowników którzy potrafią złożyć i dostroić instalację tak żeby auto spalało porównywalnie tyle gazu co benzyny nie niszcząc silnika i jego podzespołów..a tylko druciarz oleje różnicę w dawkowaniu paliwa nawet nie przykładają się do regulacji wskaźnika poziomu gazu tylko tak na "mniej więcej" ważne dla nich jest to żeby klient był zadowolony a jeśli auto nie szarpie nie wyskakują żadne błędy a przy tym małe zużycie gazu to czemu klient ma się nie cieszyć, właśnie tu jest mała różnica pomiędzy dobrym instalatorem i doborem samych części a druciarzem
Tak niestety jest, ale po części też winę ponoszą klienci którzy szukają najtańszej instalacji i sugerują się tym że ktoś tam zakłada taniej o 500zł, albo gadki że szwagier zakładał miesiąc temu i zapłacił 2300zł a ktoś chce od nich 3000zł. Tylko że nie biorą pod uwagę faktu że ten właśnie szwagier ma inne auto i że ich wozidło wymaga użycia innych komponentów co podnosi cenę instalacji gazowej. Jadą wtedy do takiego druciarza co ma jeden cudowny (najtańszy w hurtowni bo można na tym najwięcej kasy przyciąć) zestaw i montuje go do wszystkiego co mu w łapy wpadnie. Pogrzebie, zakombinuje jakoś to zestroi ot tak żeby tylko się kulało i wmawia klientowi że tak ma być. Zawsze kończy się to przekonywaniem klienta, że auto na gazie więcej pali, że zawsze jest słabsze i ich najlepsze tłumaczenie "Bo wie Pan, auto na gazie tak ma zawsze, bo to przecież gaz..."
W tym szaleństwie też jest metoda, klient zawsze będzie wracać na regulację bo coś się dzieje z autem i zawsze zostawi pieniądze bo przecież gazownik wyregulował. A i gazownik wyjdzie na fachowca, bo przecież pomógł (niestety w rzeczywistości tylko na chwilę).

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3583
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Struna » 2017-06-01, 13:45

Czarny82 pisze:Niewiem skąd się bierze Twoja opinia
z wieloletniej praktyki w tej tematyce
Czarny82 pisze:Jak narazie nie spotkałem się żeby OBD przeszkadzało
weź sobie jakiekolwiek auto z dwoma torami korekcyjnymi
Czarny82 pisze:mam jedną sprawdzoną markę sterowników i ich się trzymam.
pochwal się - rozwieję być może Twoje zaufanie :)
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gucio16
VOL
VOL
Posty: 378
Rejestracja: 2016-07-03, 17:16
Imię: Andrzej
VOLVO: s40 II MS/
Silnik: D3/ 200 KM
KW/KM/NM: 200KM/440 NM
Rok: 2012
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 105
Lokalizacja: Chełm
Status: Offline

Re: Spalanie gazu

Post autor: Gucio16 » 2017-06-01, 13:49

97 stron - i w końcu ktoś ustalił jakie jest spalanie gazu ?
Bo chyba jest tzw. bicie piany.
Ostatnio zmieniony 2017-06-01, 14:26 przez Gucio16, łącznie zmieniany 1 raz.

snow
VOLVO
VOLVO
Posty: 2643
Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 355000
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Status: Offline

Re: Spalanie gazu

Post autor: snow » 2017-06-01, 13:50

Ile się wleje tyle spala ;)

Struna pisze:
Czarny82 pisze:mam jedną sprawdzoną markę sterowników i ich się trzymam.
pochwal się - rozwieję być może Twoje zaufanie :)
Czarny to fan LPGTecha

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Czarny82 » 2017-06-01, 14:16

Do Struna z tego co widzę to Twoje wizyty na różnych forach są przeważnie tylko w celu zaczepki co widać po Twoim sposobie wypowiadania się na forum, odpowiedź pytaniem to nie odpowiedź.
Zawsze można się odezwać i udzielić odpowiedzi w grzeczniejszy sposób,zachować choćby elementarne zasady kultury,chociaż myślę że zwrócenie Tobie uwago nic tu nie wniesie.
Ale OK odpowiem na Twoje pytanie.
Raz - Auta z dwoma bankami to trochę inny temat i nie dotyczy większości samochodów poruszających się po drogach, najczęściej występuje w pojazdach o układzie V więc niezbyt powszechnych dlatego myślę że pisanie tu i wszelkie wywody są tu nie na miejscu bo i tak odchodzimy od tematu tego posta.
Dwa - takie auta faktycznie są problemowe jeśli chcemy wykorzystać OBD w celu wprowadzania korekt, ponieważ sterowniki niestety obsługują tylko jedną linię korekcyjną.
Trzy - z tego co mi wiadomo, niedługo pojawi się nowy sterownik na rynku który będzie już sobie z tym radzić.
Cztery - nie będę podawać nazwy sterowników ponieważ zaraz ktoś mnie posądzi o reklamę jak już to kiedyś miało miejsce. Niech każdy sobie korzysta z tego co chce. Każdy ma własne doświadczenia i niech się nimi kieruje, ja tego niemam zamiaru zmieniać.
Pięć - Nie tylko jedna marka ma fajnie działający sterownik choć i tak wolę swoją "ulubioną i sprawdzoną".

Jak widzisz, można się wypowiedzieć pełnymi zdaniami i bez głupich docinek i zaczepek. To co piszę wyżej nie ma na celu obrażać Ciebie, tylko najzwyczajniej zwrócić Tobie uwagę a co z tym zrobisz to już tylko i wyłącznie Twoja sprawa.
ENDE

-- 2017-06-01, 14:18 --
Gucio16 pisze:97 stron - i w końcu ktoś ustalił jakie jest spalanie gazu ?
Przecież już wcześniej pisaliśmy, że bardzo duże a określenie maksymalnego konkretnego dla danego modelu i silnika jest raczej niemożliwe i niepotrzebne.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3583
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Struna » 2017-06-01, 14:21

Czarny82, czyli co - jak Ci chcę pokazać, że jesteś w błędzie to nagle niby "obrażam" itd ?
Taka filozofia kalego, co ?
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Czarny82 » 2017-06-01, 14:22

snow pisze: Czarny to fan LPGTecha
Fan to za dużo i nie tylko Tech jest bardzo dobry. Każdy ma prawo mieć własny wybór i własne zdanie. Przynajmniej potrafię uzasadnić swoje zdanie i własne opinie a nie tak jak co niektórzy tylko głupio przygadywać. Poza tym co Twoja obecna wypowiedź wnosi do tematu?

-- 2017-06-01, 14:27 --
Struna pisze:Czarny82, czyli co - jak Ci chcę pokazać, że jesteś w błędzie to nagle niby "obrażam" itd ?
Taka filozofia kalego, co ?
Chodzi o sposób w jaki udzielasz informacji, jest trochę zaczepny i pretensjonalny, nie uważasz?
Pokazałeś akurat przypadek który nie jest zbyt powszechny i nie występuje w większości aut dlatego nie można odrazu pisać że OBD nie działa. Ale fakt, przyznam rację, przykład bardzo dobry i świetnie pokazuje że w tym przypadku OBD sobie nie radzi.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3583
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Struna » 2017-06-01, 14:38

Czarny82 pisze:Chodzi o sposób w jaki udzielasz informacji
ależ ja jeszcze jej nie udzieliłem - najpierw pytam aby ewentualnie się odnieść do właściwej kwestii
Czarny82 pisze:Pokazałeś akurat przypadek który nie jest zbyt powszechny
no dla mnie akurat bardzo powszechny - weźmy volvo T6, tam masz dwa banki, choć jest to silnik rzędowy.

A co do auto z jednym bankiem - prosty przykład gdzie OBD w sterowniku LPG również zrobi więcej szkody niż pożytku.
Powiedzmy że jeden z wtryskiwaczy gazowych zaczyna nierówno przylewać - co "widzi" sonda i korekty ?
Ano, że jest za bogato - co w związku z tym zrobi sterownik ? na siłę doprowadzi do zadanej korekty
jaki będzie skutek - średnia z sondy wyjdzie ok, ale jeden baniak nadal będzie miał nieco za bogato, za to cała reszta na ubogo

I gdzie tu widzisz "dobroć" korygowania po OBD ?
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Czarny82 » 2017-06-01, 14:57

Struna pisze: A co do auto z jednym bankiem - prosty przykład gdzie OBD w sterowniku LPG również zrobi więcej szkody niż pożytku.
Powiedzmy że jeden z wtryskiwaczy gazowych zaczyna nierówno przylewać - co "widzi" sonda i korekty ?
Ano, że jest za bogato - co w związku z tym zrobi sterownik ? na siłę doprowadzi do zadanej korekty
jaki będzie skutek - średnia z sondy wyjdzie ok, ale jeden baniak nadal będzie miał nieco za bogato, za to cała reszta na ubogo

I gdzie tu widzisz "dobroć" korygowania po OBD ?
To co piszesz akurat ma sens. Dla kogoś kto jest wyczulony i zna swoje auto,wie jak powinno chodzić, taka sytuacja jest raczej do wychwycenia bo silnik nie chodzi już idealnie. Ale z drugiej strony nie każdy musi się znać i to wychwycić. Przez krótki czas będzie tak jak piszesz więc nie powinno nic się stać dla silnika. W końcu sterownik nie będzie w stanie utrzymać korekt i walnie Check. Weź pod uwagę, że sterownik niema nieograniczonego zakresu regulacji i nie jest w stanie sobie poradzić z tym na dłuższą metę. Musi się w końcu pojawić nierówna praca silnika i jakieś niedomagania. Identycznie się też dzieje jeśli ktoś chce nadrobić swoje błędy montażowe lub niepoprawne zestrojenie i chce się ratować OBD.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3583
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Struna » 2017-06-01, 15:01

Czarny82 pisze:W końcu sterownik nie będzie w stanie utrzymać korekt i walnie Check.
ależ skąd - i to jest właśnie wielka muka tego sterowania.
Gdyby nie było korekcji po OBD to sterownik benzyny dosyć szybko by się "połapał" i walnął jakiś błąd, a tu masz jakąś protezę, która na siłę próbuje udawać, że jest ok - choć nie jest.
Czarny82 pisze:Weź pod uwagę, że sterownik niema nieograniczonego zakresu regulacji
ma wystarczająco duży zakres aby spowodowac poważną awarię silnika
Czarny82 pisze:nie jest w stanie sobie poradzić z tym na dłuższą metę
a po czym wnosisz ?
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

dypek
VOL
VOL
Posty: 434
Rejestracja: 2012-05-04, 22:45
Imię: X
VOLVO: S80
Silnik: T6
KW/KM/NM: 300
Rok: 2014
Był na spocie: 10
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mazury
Status: Offline

Re: Spalanie gazu

Post autor: dypek » 2017-06-01, 15:05

Moderatora proszę o wydzielenie tego spamu. To nie temat o sterownikach,strojeniu, itp tylko o spalaniu. Zróbcie sobie temat instalacje lpg w Volvo opinie porady,zdjęcia itp.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Spalanie gazu

Post autor: Czarny82 » 2017-06-01, 15:07

Przekonałem się na własnym przykładzie. W moim aucie chwilowo niedomagał jeden wtrysk (był przybrudzony) i sterownik sobie z tym nie poradził. Korekty był w stanie utrzymać ale pojawiały się szarpnięcia.

-- 2017-06-01, 15:29 --
dypek pisze:Moderatora proszę o wydzielenie tego spamu. To nie temat o sterownikach,strojeniu, itp tylko o spalaniu. Zróbcie sobie temat instalacje lpg w Volvo opinie porady,zdjęcia itp.
Fakt, odbiegliśmy od tematu. Ale cóż, LPG to temat rzeka, łatwo odejść od meritum sprawy podejmując dyskusję. To o czym teraz piszemy kolego, może odbiega od sedna sprawy ale ma wpływ na spalanie gazu.
Uważam, że spalanie LPG i tak już ustaliliśmy więc można byłoby całkowicie zamknąć temat.

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 747
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Spalanie gazu

Post autor: PeBe » 2017-06-01, 21:26

Czarny82 pisze:spalanie LPG i tak już ustaliliśmy więc można byłoby całkowicie zamknąć temat.
Ale jak to?! Ja się dopiero rozkręcam. Target for tonight is... zjechać poniżej 5 mil z galona :mrgreen:
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”