Spalanie gazu
-
- V
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-02-09, 19:53
- Imię: Jan
- VOLVO: V70
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2014
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Silnik 3.0 T6 304 KM.
Założona instalacja to: Stag Q max plus, Kme twin tur i wtryski Barracuda.
Spalanie 30 l lpg na 100 km.
Wcześniej z pomiarów z tankowań 12,5 l benzyny.
Założona instalacja to: Stag Q max plus, Kme twin tur i wtryski Barracuda.
Spalanie 30 l lpg na 100 km.
Wcześniej z pomiarów z tankowań 12,5 l benzyny.
Ostatnio zmieniony 2017-11-28, 07:06 przez mondpas, łącznie zmieniany 1 raz.
- weryfany
- VO
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
- Imię: Piotr
- VOLVO: V50 ASB AWD RTI
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 220KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11/100
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Zamość
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Zmień gaziarza !
Znaczy się niech kolega zmieni.
Dobrze wystrojona instalacja spali więcej gazu ale bez przesady.
Jeśli palił wcześniej (w sumie to nadal pali jak się przełączy na benzynę) 12.5L to gazu powinien w okolicach +-14L (w praktyce od 15-30% więcej gazu)
Znaczy się niech kolega zmieni.
Dobrze wystrojona instalacja spali więcej gazu ale bez przesady.
Jeśli palił wcześniej (w sumie to nadal pali jak się przełączy na benzynę) 12.5L to gazu powinien w okolicach +-14L (w praktyce od 15-30% więcej gazu)
Ostatnio zmieniony 2017-11-22, 18:52 przez weryfany, łącznie zmieniany 1 raz.
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB
-
- V
- Posty: 1
- Rejestracja: 2017-11-22, 18:36
- Imię: Jasio
- VOLVO: Volvo S60
- Silnik: 2,4
- Rok: 2001
- Przebieg: 200
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Spalanie gazu
No wiadomo.. ten gazownik to taki z przypadku czy polecony ? Śmiem myśleć że to pierwsze .Jednak jeśli ta druga opcja to może jednak warto poszukać winy gdzie indziej
- Łysy
- VOLVO
- Posty: 3755
- Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
- Imię: Lucyfer
- VOLVO: S60
- Silnik: D5 ASB
- KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Jak 3.0 T6 300KM spali +- 14L LPG to to ja jutro idę do zakonu chyba z górki i na luzie .weryfany pisze:Jeśli palił wcześniej (w sumie to nadal pali jak się przełączy na benzynę) 12.5L to gazu powinien w okolicach +-14L (w praktyce od 15-30% więcej gazu)
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...
- weryfany
- VO
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
- Imię: Piotr
- VOLVO: V50 ASB AWD RTI
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 220KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11/100
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Zamość
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Przed zakupem mojego miałem okazję jazdy do Lublina i z powrotem S80 2.9 272KM i da się oszczędnie wozić ja uzyskałem 12.0L
No ale jak masz ciężką nogę to ja przed zakonem nie zatrzymuję, powodzenia
Co z tego że 300KM to znaczy że od razu więcej pali ?
No ale jak masz ciężką nogę to ja przed zakonem nie zatrzymuję, powodzenia
Co z tego że 300KM to znaczy że od razu więcej pali ?
Ostatnio zmieniony 2017-11-22, 19:06 przez weryfany, łącznie zmieniany 1 raz.
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
No w trasie to możliwe, bo w mieście to nierealne...
- Łysy
- VOLVO
- Posty: 3755
- Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
- Imię: Lucyfer
- VOLVO: S60
- Silnik: D5 ASB
- KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
No wiesz kupować 3,0 T6 i bać się nacisnąć gaz to chromolę taki interes i takie auto .weryfany pisze:No ale jak masz ciężką nogę to ja przed zakonem nie zatrzymuję, powodzenia
I idę o zakład ,że jeżdżąc 3,0T6 po mieście w korkach poniżej 20L LPG nie zejdziesz .
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...
- weryfany
- VO
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
- Imię: Piotr
- VOLVO: V50 ASB AWD RTI
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 220KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11/100
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Zamość
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Potrafisz czytać ze zrozumieniem ?mondpas pisze: Ponoc pali mu 30 l lpg na 100 km.
Wczesniej z pomiarow z tankowan 12,5 l benzyny.
Czy tylko piszesz bo masz nudę !
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB
- Łysy
- VOLVO
- Posty: 3755
- Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
- Imię: Lucyfer
- VOLVO: S60
- Silnik: D5 ASB
- KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
weryfany,
Potrafię czytać nie bój .
Odniosłem się do tych +- 14L ,bardziej mnie one rozbawiły niż te 30L .
Nie wnikam dlaczego tak jest ,ale jeśli faktycznie tyle wychlało to musi coś być mocno skopane .
Potrafię czytać nie bój .
Odniosłem się do tych +- 14L ,bardziej mnie one rozbawiły niż te 30L .
Nie wnikam dlaczego tak jest ,ale jeśli faktycznie tyle wychlało to musi coś być mocno skopane .
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...
- weryfany
- VO
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
- Imię: Piotr
- VOLVO: V50 ASB AWD RTI
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 220KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11/100
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Zamość
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
To wytłumacz to że pali 12.5L benzyny a 30L gazu
Jeden ma ubaw a drugi problem.
Jeden ma ubaw a drugi problem.
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB
- Łysy
- VOLVO
- Posty: 3755
- Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
- Imię: Lucyfer
- VOLVO: S60
- Silnik: D5 ASB
- KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
A co ja wróżka ?weryfany pisze:To wytłumacz to że pali 12.5L benzyny a 30L gazu
Napisałem wyżej ,że coś musi być mocno skopane , kto to zakładał ? Cieśla ?
Ps . Ostatnio na TVN był test 3 wózków jednym z nich było V60 (niestety nie wiem z jakim motorem) ale wersja Polestar 370KM .
Zgadnij jakie miał spalanie w mieście przy średniej prędkości 40km/h ,jazda miejska w korkach .
Ok nie nie męcz się - jedyne 22L BP . To tyle w temacie .
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...
-
- V
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-02-09, 19:53
- Imię: Jan
- VOLVO: V70
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2014
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Kolejna butla lpg została opróżniona, spalanie 25L /100km.
Ostatnio zmieniony 2017-11-28, 07:08 przez mondpas, łącznie zmieniany 1 raz.
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Jak na gazie jeździ tak samo, jak na benzynie, to jest gdzieś wyciek gazu.
- weryfany
- VO
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
- Imię: Piotr
- VOLVO: V50 ASB AWD RTI
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 220KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11/100
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Zamość
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Zdecydowanie coś jest nie tak jak powinno z tym ustawieniem gazu.mondpas pisze:A więc widzicie, że te 25 l gazu to jakaś abstrakcja.
Może i wyciek ale gaz było by czuć - zapach na postoju bynajmniej.
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB
- Łysy
- VOLVO
- Posty: 3755
- Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
- Imię: Lucyfer
- VOLVO: S60
- Silnik: D5 ASB
- KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Absolutnie tego nie neguję ,wszystko zależy od stylu jazdy . Generalnie jeśli auto spala te 13L BP to na LPG może spokojnie osiągnąć 16-18 i jest to normalne zwłaszcza przy 6 garkach i 300KM .mondpas pisze:Spalanie 12,5 L benzyny na 100km mierzone było z każdego tankowania pod korek z kilku tysięcy kilometrów. Styl jazdy niby wciąż taki sam i takie same trasy.
To nie jest 4 cylindry gdzie różnice wychodzą około 20% = 1,5-2L LPG .
Fakt ,że spalenie nawet 25LPG nie jest normalne (no chyba ,że pedał gazu w podłodze)i gdzieś popełniono błąd .
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...
-
- V
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-02-09, 19:53
- Imię: Jan
- VOLVO: V70
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2014
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Jak szybko po odpaleniu auto powinno przełączać się na gaz ?
Ostatnio zmieniony 2017-11-28, 07:09 przez mondpas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VOLVO
- Posty: 1243
- Rejestracja: 2009-06-03, 22:22
- Imię: xxx
- VOLVO: v
- Silnik: 2.0 T
- KW/KM/NM: 163
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 342106
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
A ty masz te przekonanie że ktoś kto kupuje auto z silnikiem 3.0 t6 to już z tym zamiarem że będzie zap...dalać.....dziwny twój tok myślenia, nie oglądaj już programów typu top gearŁysy pisze:No wiesz kupować 3,0 T6 i bać się nacisnąć gaz to chromolę taki interes i takie auto .
- JemRekami
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
- Imię: Przemek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: B5244S2
- Rok: 1999
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 263
- Lokalizacja: LZA/RZ
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Zależy, jak komputer jest ustawiony. U mnie po 30°C włącza się na gaz (choć mam wrażenie, że nawet tyle, to za mało, bo zdarza mu się szarpnąć na gazie, gdy nie jest rozgrzany), w zimie pali zauważalnie więcej. Gdzieś na jesieni zmieniają się jeszcze proporcje propan-butan w LPG, więc to też może mieć swoje odzwierciedlenie.Moze wiec jesli zbyt szybko auto przelacza sie na gaz a chyba tak jest, to potem pali gaz jak oszalały zanim silnik osiagnie te swoje 90 stopni. Ma to sens czy nie ?
To, że spali więcej, gdy jest zimny, to też nic dziwnego.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.
- diavoli1991
- VOLVO
- Posty: 1095
- Rejestracja: 2015-01-03, 21:20
- Imię: Damian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 125/170
- Rok: 2001
- Średnie spalanie: 11 l LPG/100 km
- Przebieg: 385000
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
JemRekami, u mnie jest ustawiony bodajże na 35 st. C i uważam że jest w porządku, przełącza sie płynnie ,bez żadnego szarpania
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
A u mnie przełącza się przy 21 stopniach, również płynnie. Tyle tylko, że ja mam ustawioną korektę po temperaturze.
- weryfany
- VO
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
- Imię: Piotr
- VOLVO: V50 ASB AWD RTI
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 220KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11/100
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Zamość
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Ja mam ustawione 30 st. C i nic nie czuć jak się przełącza na gaz ale w wakacje miałem 20 st. C i już było czuć to przełączenie się na gaz (typowe szarpnięcie).
Obroty zawsze są wyższe przy nie rozgrzanym silniku i jest to całkowicie normalne. Gaz jest dobry ale musi być dobrze zamontowany i wystrojony.
Jak serwis podjął się montażu instalacji gazowej i się wykręca teraz to nie świadczy o poważnym podejściu do klienta.
Nie ukrywam ale warto może było by tu podać namiary na ten warsztat aby inni się tam nie pakowali.
Obroty zawsze są wyższe przy nie rozgrzanym silniku i jest to całkowicie normalne. Gaz jest dobry ale musi być dobrze zamontowany i wystrojony.
Jak serwis podjął się montażu instalacji gazowej i się wykręca teraz to nie świadczy o poważnym podejściu do klienta.
Nie ukrywam ale warto może było by tu podać namiary na ten warsztat aby inni się tam nie pakowali.
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB
- diavoli1991
- VOLVO
- Posty: 1095
- Rejestracja: 2015-01-03, 21:20
- Imię: Damian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 125/170
- Rok: 2001
- Średnie spalanie: 11 l LPG/100 km
- Przebieg: 385000
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Ja zanim ustawiłem u siebie gaz to miałem mieszankę za uboga i błędy. Dopiero jak zmieniłem sondę na nową, skasowałem mapy benzynowe i pojezdzilem na samej benzynie pewien dystans pojechałem na regulacje gazu do gazownika który pod tą benzynę wyregulowal mi mapę gazu na postoju oraz podczas jazdy
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
- koks197811
- VOLV
- Posty: 823
- Rejestracja: 2014-01-10, 07:59
- Imię: Krzysiek
- VOLVO: v70
- Silnik: 2.3 T5
- KW/KM/NM: 250 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 13-18 lpg :)
- Przebieg: 220
- Lokalizacja: lubuskie
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
weryfany, Piotrek, bo se nosek ubrudzisz...
Co do problemu spalania 30l LPG to stanowczo za dużo.
Co do problemu spalania 30l LPG to stanowczo za dużo.
-
- V
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-02-09, 19:53
- Imię: Jan
- VOLVO: V70
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2014
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Wczoraj zawieźliśmy auto z problemem podstawowym, wysokie spalanie gazu.
Miał być wykonany test drogowy i ustawienia map.
Dzisiaj odbieramy auto i licznik przebiegu nie wskazywał, że auto przejechało jakiś dystans.
Ale gazownik twierdzi, że ustawiał mapę i kalibrował wtryski ( jeśli dobrze to nazywam ).
W drodze powrotnej tuż pod domem zapaliła się kontrolka silnika. Wcześniej pomimo dużego spalania nie było takich objawów.
Podjechaliśmy do innego warsztatu mechanicznego aby podłączyli komputer, aby odczytać co to za błąd. Wyskoczyło" zbyt uboga mieszanka ( rząd 1 )".
Czy można tym autem jeździć na lpg w takiej sytuacji ?
Miał być wykonany test drogowy i ustawienia map.
Dzisiaj odbieramy auto i licznik przebiegu nie wskazywał, że auto przejechało jakiś dystans.
Ale gazownik twierdzi, że ustawiał mapę i kalibrował wtryski ( jeśli dobrze to nazywam ).
W drodze powrotnej tuż pod domem zapaliła się kontrolka silnika. Wcześniej pomimo dużego spalania nie było takich objawów.
Podjechaliśmy do innego warsztatu mechanicznego aby podłączyli komputer, aby odczytać co to za błąd. Wyskoczyło" zbyt uboga mieszanka ( rząd 1 )".
Czy można tym autem jeździć na lpg w takiej sytuacji ?
Ostatnio zmieniony 2017-11-28, 07:12 przez mondpas, łącznie zmieniany 2 razy.
- weryfany
- VO
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
- Imię: Piotr
- VOLVO: V50 ASB AWD RTI
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 220KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11/100
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Zamość
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Mi na początku też się zapalała ale to kwestia regulacji / choć dziwne że nie masz przebiegu a auto dostrojone,
ja mam w swoim instalację zenit i gazownik (wiem źle to brzmi) siada na miejscu pasażera i jedziemy fragment na benzynie,
rysuje się krzywa benzyny (jak zwał tak zwał), przełącza na gaz gdzie sterownik dostosowuje krzywą gazu do krzywej benzyny,
zazwyczaj (tak widziałem w wielu zakładach instalacyjnych ta krzywa gazu jest ciut nad krzywą benzyny)
Sterownik można powiedzieć uczy się.
Jeśli się zapaliła to i silnik pracuje inaczej (bynajmniej jest tak u mnie i nie wiem czy to tryb awaryjny/ włącza się zastępcza jakaś mapa ale skasowanie błędu przywraca normalna pracę silnika, ja używałem takiego prostego testera za kilkadziesiąt złotych do skasowania emisji spalin się sprawdzał),
wiele osób olewa i jeździ dalej w tym stanie ale jak jest za uboga trzeba ją doregulować jeszcze. Nic się nie powinno stać ale wymaga regulacji i skasowania tego błędu bynajmniej u mnie po skasowaniu silnik wracał do bardzo miarowej pracy.
ja mam w swoim instalację zenit i gazownik (wiem źle to brzmi) siada na miejscu pasażera i jedziemy fragment na benzynie,
rysuje się krzywa benzyny (jak zwał tak zwał), przełącza na gaz gdzie sterownik dostosowuje krzywą gazu do krzywej benzyny,
zazwyczaj (tak widziałem w wielu zakładach instalacyjnych ta krzywa gazu jest ciut nad krzywą benzyny)
Sterownik można powiedzieć uczy się.
Jeśli się zapaliła to i silnik pracuje inaczej (bynajmniej jest tak u mnie i nie wiem czy to tryb awaryjny/ włącza się zastępcza jakaś mapa ale skasowanie błędu przywraca normalna pracę silnika, ja używałem takiego prostego testera za kilkadziesiąt złotych do skasowania emisji spalin się sprawdzał),
wiele osób olewa i jeździ dalej w tym stanie ale jak jest za uboga trzeba ją doregulować jeszcze. Nic się nie powinno stać ale wymaga regulacji i skasowania tego błędu bynajmniej u mnie po skasowaniu silnik wracał do bardzo miarowej pracy.
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB