Moja wina, nie zaktualizowałem informacji. 4 lata temu było TDI teraz juz jest 2.5twojtekT6 pisze:WolandNS, eee w opisie masz 2.5 TDI, a tu piszesz o regulacji LPG? Ale ogólnie patrząc na LPG to 16l trochę sporo jeśli faktycznie było 2/3 trasa.
Spalanie gazu
- WolandNS
- V
- Posty: 18
- Rejestracja: 2012-11-02, 18:49
- Imię: Roland
- VOLVO: S70 AWD
- Silnik: 2.5t
- KW/KM/NM: 193 km
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 16
- Przebieg: 203
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
-
- V
- Posty: 8
- Rejestracja: 2014-08-10, 09:18
- Imię: piotr
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.5 T
- KW/KM/NM: 193
- Rok: 1998
- Przebieg: 360000
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Zależy jaka trasawojtekT6 pisze:WolandNS, Ale ogólnie patrząc na LPG to 16l trochę sporo jeśli faktycznie było 2/3 trasa.
Kiedyś wyjechałem z miasta, depnąłem na autostradzie nie przepisowo ( w końcu 200 KM) i na tankowaniu gazu wyszło mi ponad 19 gazu.
Kolega często jak jeździł Poznań-Warszawa to spalanie 16-17 to standard, no ale też nie jeździł przepisowe 140 .
Pozdro
pyra
PS też o 2,5 LPT mówię
- Artur78
- VIP
- Posty: 10068
- Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
- Imię: Artur
- VOLVO: V70
- Silnik: B5202S
- KW/KM/NM: 126
- Rok: 1997
- Był na spocie: 101
- Średnie spalanie: ile wleję
- Przebieg: 433000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Spalanie gazu
348 km, 34,6 litra LPG co daje 9,94 litra LPG/100 km.
100% trasa, 4 osoby + bagaż, prędkości przepisowe.
LPG tanieje, tankowałem na Orlenie po 2,18 zł/litr (miesiąc temu po 2,38).
100% trasa, 4 osoby + bagaż, prędkości przepisowe.
LPG tanieje, tankowałem na Orlenie po 2,18 zł/litr (miesiąc temu po 2,38).
Mój czarnuch - V70
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
- herbu
- V
- Posty: 113
- Rejestracja: 2011-12-06, 12:46
- Imię: Bartek
- VOLVO: Na razie nie Volvo
- Silnik: 1.6 TDic
- KW/KM/NM: 80
- Rok: 1991
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 5
- Przebieg: 350000
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Też miałem V70 2.5T. Rozbieżności w spalaniu były bardzo duże w zależności od sposobu użytkowania. Potrafił być oszczędny i spalić w trasie niecałe 10 litrów LPG na 100 km (jadąc delikatnie do 100 km/h). Ale w mieście przy normalnym użytkowaniu spalanie rosło dwukrotnie. A dało się i więcej przy pełnym wykorzystaniu potencjału auta...pyra pisze:PS też o 2,5 LPT mówię
- weryfany
- VO
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
- Imię: Piotr
- VOLVO: V50 ASB AWD RTI
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 220KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11/100
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Zamość
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Mi na trasie Zamość - Piaski i powrót Piaski - Zamość, spalił 17,2 LPG przejechany dystans 175km ~ 10L/100km
Dodam że mam silnik 2.4T (200KM) S60 i każdy kierowca przed zakupem wmawiał mi że 10 Litrów to wciskanie kitu.
Tankowanie na trasie w Zamościu do pełnego zbiornika LPG i po powrocie na tej samej stacji tankowanie do pełnego LPG.
Komputer pokładowy wskazał średnie spalania o 1 litr mniejsze.
Dodam że mam silnik 2.4T (200KM) S60 i każdy kierowca przed zakupem wmawiał mi że 10 Litrów to wciskanie kitu.
Tankowanie na trasie w Zamościu do pełnego zbiornika LPG i po powrocie na tej samej stacji tankowanie do pełnego LPG.
Komputer pokładowy wskazał średnie spalania o 1 litr mniejsze.
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB
-
- VO
- Posty: 303
- Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
- Imię: Wojtek
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 14 LPG
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Chełm
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
weryfany, nie tylko 2,4T jest w stanie osiągnąć taki wynik, jakieś pół roku temu na trasie Chełm - Wa-wa - Chełm jadąc przepisowo bez szaleństw zszedłem do 10,5 l/100km LPG, ale fakt jeśli jest tylko miasto to 15-16 to norma
- weryfany
- VO
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
- Imię: Piotr
- VOLVO: V50 ASB AWD RTI
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 220KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11/100
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Zamość
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Fakt w mieście to 15-16 norma
Poprzednie moje Volvo s40 1998 2.0 LPG spalał około 14L w mieście a na trasie 8.5L LPG
Poprzednie moje Volvo s40 1998 2.0 LPG spalał około 14L w mieście a na trasie 8.5L LPG
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB
-
- V
- Posty: 8
- Rejestracja: 2014-08-10, 09:18
- Imię: piotr
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.5 T
- KW/KM/NM: 193
- Rok: 1998
- Przebieg: 360000
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Ta nie raz w trasie schodzę na 10-11 LPG a ojciec zawsze schodzi poniżej 10 na ale ma 82 lata.herbu pisze:Też miałem V70 2.5T. Rozbieżności w spalaniu były bardzo duże w zależności od sposobu użytkowania. Potrafił być oszczędny i spalić w trasie niecałe 10 litrów LPG na 100 km (jadąc delikatnie do 100 km/h). Ale w mieście przy normalnym użytkowaniu spalanie rosło dwukrotnie. A dało się i więcej przy pełnym wykorzystaniu potencjału auta...pyra pisze:PS też o 2,5 LPT mówię
Wczesniej zwróciłem uwagę na te większe wskazania niż minimalne.
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Wczoraj w trasie ~600 km, byłem zmuszony zatankować na Orlenie. Po przejechaniu 5 km od zatankowania, check engine i błąd P2096. Znów check engine przez Orlenowski gaz.
Od ostatniego tankowania na Orlenie i towarzyszącemu temu check engine-owi (błąd P0171), minęło ~8 tys. km. Tankowane w tym czasie wszędzie, tylko nie na Orlenie (również za granicą). Nigdy żaden błąd nie wyskoczył. Wczorajsza trasa, dopiero ostatnie tankowanie (Orlen) i błąd j.w. Nigdy już na żadnym Orlenie nie zatankuję.
A najciekawsze jest to, że wielokrotnie tankowałem na stacjach, które gaz z Orlenu biorą. I błędów nie było. Tankowane na orlenie (poprzedni błąd , stacja w okolicy Zgorzelca, wczoraj w okolicy Ostródy) i błędy. Niech ktoś powie, że gaz na Orlenie nie jest zły...
Od ostatniego tankowania na Orlenie i towarzyszącemu temu check engine-owi (błąd P0171), minęło ~8 tys. km. Tankowane w tym czasie wszędzie, tylko nie na Orlenie (również za granicą). Nigdy żaden błąd nie wyskoczył. Wczorajsza trasa, dopiero ostatnie tankowanie (Orlen) i błąd j.w. Nigdy już na żadnym Orlenie nie zatankuję.
A najciekawsze jest to, że wielokrotnie tankowałem na stacjach, które gaz z Orlenu biorą. I błędów nie było. Tankowane na orlenie (poprzedni błąd , stacja w okolicy Zgorzelca, wczoraj w okolicy Ostródy) i błędy. Niech ktoś powie, że gaz na Orlenie nie jest zły...
-
- VOLVO
- Posty: 2643
- Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
- Imię: Sebastian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
- KW/KM/NM: 103/140/220
- Rok: 2002
- Był na spocie: 8
- Przebieg: 355000
- Lokalizacja: Świdnik/Lublin
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Ja od 2 lat tankuje praktycznie tylko na Orlenie i zero problemów. Może to kwestia regionu?kreciq pisze:Niech ktoś powie, że gaz na Orlenie nie jest zły...
- Artur78
- VIP
- Posty: 10068
- Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
- Imię: Artur
- VOLVO: V70
- Silnik: B5202S
- KW/KM/NM: 126
- Rok: 1997
- Był na spocie: 101
- Średnie spalanie: ile wleję
- Przebieg: 433000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Spalanie gazu
Na gazie z Orlenu przejechałem 240.000 km (60.000 km Fiatem Punto i ponad 180.000 km Volvo). Nigdy żadnych problemów nie miałem z LPG.kreciq pisze:Niech ktoś powie, że gaz na Orlenie nie jest zły...
Mój czarnuch - V70
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Myślę, że wiele zależy od regionu i stanu zbiornika (i pompy) na danej stacji...
- JemRekami
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
- Imię: Przemek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: B5244S2
- Rok: 1999
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 263
- Lokalizacja: LZA/RZ
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Myślę, że to jakiś zbieg okoliczności albo felerna stacja. Ew. Dziurawy filtr.
Wysmyrane kciukami.
Wysmyrane kciukami.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Panowie, popatrzcie na mapę Polski. Zobaczcie gdzie jest Zgorzelec, a gdzie Ostróda. Nie piszcie o regionie, bo się to kupy nie trzyma. Chyba że tym regionem są granice kraju.
I jak wytłumaczycie ten brak wszystkiego złego na wszystkich innych stacjach?
Pewnie jakbym dostroił instalację do badziewnego Orlenowskiego gazu i tankował tylko na ich stacjach, to problemów też bym nie miał.
Dziś zatankowałem na 123 Statoil i póki co, nic złego się nie dzieje Poza tym, czuję że pod nogą auto lepiej reaguje.
I jak wytłumaczycie ten brak wszystkiego złego na wszystkich innych stacjach?
Pewnie jakbym dostroił instalację do badziewnego Orlenowskiego gazu i tankował tylko na ich stacjach, to problemów też bym nie miał.
Dziś zatankowałem na 123 Statoil i póki co, nic złego się nie dzieje Poza tym, czuję że pod nogą auto lepiej reaguje.
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
No ja Ci powiem, że na jednych stacjach tankuję chętnie, a inne omijam szerokim łukiem - nie ważne jak bardzo markowe one są...
Pewien znajomy zatankował na pewnym Orlenie (taki przypadek akurat) i po (jednym czy kilku) tankowaniu filtry zasyfione rudą... normalnie zapylone rdzą/rdzawym nalotem i to na gęsto - pierwszy raz coś takiego widziałem i też mu instalacja przez to niegomagała... więc nie tylko gaz, ale i stan infrastruktury
Pewien znajomy zatankował na pewnym Orlenie (taki przypadek akurat) i po (jednym czy kilku) tankowaniu filtry zasyfione rudą... normalnie zapylone rdzą/rdzawym nalotem i to na gęsto - pierwszy raz coś takiego widziałem i też mu instalacja przez to niegomagała... więc nie tylko gaz, ale i stan infrastruktury
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
To felerne tankowanie było przy trasie nr 7 na odcinku 2-pasmowym.
- Rokos
- VO
- Posty: 244
- Rejestracja: 2014-09-13, 15:00
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50 T5 Sport
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 260
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: 12 lpg
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
kreciq, pewnie się złożyło błędy silnika z tankowaniem... takie tam fatum.
Ja jednego razu tankowałem na stacji krzak gdzieś na wypizdowie , bo ani beny , ani lpg i kuźwa potem szedł jak dziki .
Ja jednego razu tankowałem na stacji krzak gdzieś na wypizdowie , bo ani beny , ani lpg i kuźwa potem szedł jak dziki .
---------------------------------------------
V50 T5 260+ Sport 2006
C30 T5 230 R-Design 2008
V50 T5 AWD manual 2006
V50 T5 260+ Sport 2006
C30 T5 230 R-Design 2008
V50 T5 AWD manual 2006
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Rokos, pewnie bym tak założył, gdyby nie bezproblemowe ~8 tys km i brak błędów po zatankowaniu gdzie indziej. Gdyby to się stało pierwszy raz...
Jak auto nie ma mocy pod nogą, to nie zakładasz, że zwichnąłeś nogę.
Jak auto nie ma mocy pod nogą, to nie zakładasz, że zwichnąłeś nogę.
- JemRekami
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
- Imię: Przemek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: B5244S2
- Rok: 1999
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 263
- Lokalizacja: LZA/RZ
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
No ok, ale że w jednej stacji coś padło, to nie znaczy, że w całej sieci będzie tak samo. Za dużo zmiennych.
Wysmyrane kciukami.
Wysmyrane kciukami.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
To samo mam na myśli...JemRekami pisze:No ok, ale że w jednej stacji coś padło, to nie znaczy, że w całej sieci będzie tak samo. Za dużo zmiennych
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Dzisiaj trasa 700 km. Tankowane na Lotosie i Moya. Błędów od gazu brak. Trzykrotnie natomiast wyskoczył błąd od MAP sensora. Trzykrotnie zakleił się cały gril śniegiem. Niezłą pogodę dzisiaj mieli na Pomorzu Zachodnim...
-
- VOLVO
- Posty: 2643
- Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
- Imię: Sebastian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
- KW/KM/NM: 103/140/220
- Rok: 2002
- Był na spocie: 8
- Przebieg: 355000
- Lokalizacja: Świdnik/Lublin
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Może masz źle wystrojoną instalacje że jak trochę gorszy gaz to od razu wali błędy Ja nigdy nie miałem odkąd mam instalacje problemów z nią gdzie bym gazu nie tankował.
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Normalnie mam korekty LTFT +/- 6, w zależności od pogody (bez znaczenia gaz/benzyna). Na Orlenowskim gazie, korekty wahały się +/- 18 i poza skalę. Wtedy check gryzł w oczy. Korekty LTFT pierwsze, do 2 tys obr, wtedy łapie błędy. Korekty wyższe w normie.
-
- Przyjaciele
- Posty: 1723
- Rejestracja: 2011-08-07, 14:03
- Imię: ANDRZEJ
- VOLVO: V 70 / S80 I
- Silnik: 2.5 / 2.4
- KW/KM/NM: 144 / 170
- Rok: 2001
- Był na spocie: 24
- Średnie spalanie: 10.5 /13 LPG
- Przebieg: 1000000
- Lokalizacja: NL KERKRADE
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
ciekawe co piszesz .... mam znajomego co woził gaz cysterką i mówił że tam skąd brał przyjeżdżali wszyscy i orlen i shell i BPi i prywatni ...... wszyscy biorą z jednego źrudła a cena na każdej stacji inna ale gaz powinien być taki sam........... a w tym przypadku pojedź do dobrego gazownika niech ci porządnie ustawi i będziesz miał spokój.snow pisze:jak trochę gorszy gaz to od razu wali błędy
DOBRZE MIEĆ 1.5 METRA STALI PRZED SOBĄ
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Spalanie gazu
Który gazownik tak mi wyreguluje instalację, że przestanie walić błędami od TYLKO Orlenowego gazu, tankowanego TYLKO na Orlenie? Który gazownik wyreguluje mi tak instalację, że TYLKO od tego gazu korekty lecą na łeb na szyję?
Jak pisałem wyżej, przez 8 tys. km i unikaniu Orlenu, z autem wszystko było OK.
To tak, jakbyś mi powiedział, że po wlaniu denaturatu do zbiornika paliwa, jak zacznie walić błędami, mam jechać do mechanika, aby mi wyregulował dawkę paliwa. I od tej pory auto mi będzie jeździć na wszystkim...
To mylenie przyczyny ze skutkiem.
Jak pisałem wyżej, przez 8 tys. km i unikaniu Orlenu, z autem wszystko było OK.
To tak, jakbyś mi powiedział, że po wlaniu denaturatu do zbiornika paliwa, jak zacznie walić błędami, mam jechać do mechanika, aby mi wyregulował dawkę paliwa. I od tej pory auto mi będzie jeździć na wszystkim...
To mylenie przyczyny ze skutkiem.