LPG do Volvo V70 2.0T 2011r

ODPOWIEDZ
winiacz79
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2017-11-20, 15:12
Imię: Mateusz
VOLVO: Volvo V70
Silnik: 2.0T
KW/KM/NM: 149
Rok: 2011
Przebieg: 130000
Status: Offline

LPG do Volvo V70 2.0T 2011r

Post autor: winiacz79 » 2017-11-20, 15:14

Cześć,
napiszcie mi jakie są wady i zalety instalacji gazowej do Volvo V70 2.0T 2011r . Jaki jest koszt instalacji? Jaka instalacja byłaby najlepsza do tego silnika etc.?

Awatar użytkownika
yarecki
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 10819
Rejestracja: 2007-05-03, 23:11
Imię: Jarek
VOLVO: S80 D3/S90 T6
Silnik: D5204T/B420TT27
KW/KM/NM: 181 320
Rok: 2017
Był na spocie: 300
Średnie spalanie: ---
Przebieg: 122
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: LPG do Volvo V70 2.0T 2011r

Post autor: yarecki » 2017-11-21, 16:55

winiacz79, ja uważam, że gaz jest dobry do kuchenek i to też nie do końca. Jest oczywiście tanio :) Serio rzecz biorąc, mam w serwisie od kilku lat parę egzemplarzy, które mają założony LPG, auta są okej. Dwóch klientów lata nimi po 50 000 rocznie, i póki co wytrzymały. W obu przypadkach był tam zakładany układ oparty o STAGa. Jeśli chodzi o wycenę, zwróć się np. do GS Auto lub Klinika LPG - oba serwisy z Warszawy. Myślę, że koledzy Ci powiedzą o blaskach i cieniach.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: LPG do Volvo V70 2.0T 2011r

Post autor: Mikaell » 2017-11-22, 11:49

yarecki pisze:od kilku lat parę egzemplarzy, które mają założony LPG, auta są okej. Dwóch klientów lata nimi po 50 000 rocznie, i póki co wytrzymały. W obu przypadkach był tam zakładany układ oparty o STAGa.
Jarek
Piszesz o autach z wtryskiem bezpośrednim ??

Awatar użytkownika
yarecki
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 10819
Rejestracja: 2007-05-03, 23:11
Imię: Jarek
VOLVO: S80 D3/S90 T6
Silnik: D5204T/B420TT27
KW/KM/NM: 181 320
Rok: 2017
Był na spocie: 300
Średnie spalanie: ---
Przebieg: 122
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: LPG do Volvo V70 2.0T 2011r

Post autor: yarecki » 2017-11-22, 20:45

Mikaell pisze:
yarecki pisze:od kilku lat parę egzemplarzy, które mają założony LPG, auta są okej. Dwóch klientów lata nimi po 50 000 rocznie, i póki co wytrzymały. W obu przypadkach był tam zakładany układ oparty o STAGa.
Jarek
Piszesz o autach z wtryskiem bezpośrednim ??
Łi.

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 206
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: LPG do Volvo V70 2.0T 2011r

Post autor: chancevought » 2017-11-23, 14:31

yarecki pisze:mam w serwisie od kilku lat parę egzemplarzy, które mają założony LPG, auta są okej.
Witam.
A czy masz jakieś doświadczenie z nowszymi wersjami tego motoru, a więc 2.0 T5 z bezpośrednim wtryskiem o mocy 245KM, oczywiście w kontekście przydatności do jazdy na LPG :?:
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

Maniek299
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2017-11-21, 15:15
Imię: Marcin
VOLVO: Volvo V70
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 173
Rok: 2008
Przebieg: 190000
Status: Offline

Re: LPG do Volvo V70 2.0T 2011r

Post autor: Maniek299 » 2017-11-28, 09:36

winiacz79 pisze:Cześć,
napiszcie mi jakie są wady i zalety instalacji gazowej do Volvo V70 2.0T 2011r . Jaki jest koszt instalacji? Jaka instalacja byłaby najlepsza do tego silnika etc.?
Witam,

Wady i zalety...
Generalnie rynek teraz jest już taki, że nie ma złych instalacji, kwestia tylko doboru dobrego instalatora. Jedno jest pewne, nie ma co oszczędzać na instalacji, dzięki temu będziesz mieć większą pewność, że system będzie bezawaryjny.
Ja mogę Ci napisać co założyłem u siebie, mam Volvo V70 3.2 z 2008r ., rocznie robię około 70 tys.km, więc zyski są ogromne. Jeśli jesteś z Warszawy mogę Ci polecić serwis landirenzo na Łopuszańskiej, ja tam wykonałem swoja instalacje landirenzo omegas, zapłaciłem 3,5 tys, ta instalacja będzie bezpieczna również dla Twojego silnika. Masz tutaj link do ich filmiku na Yotube
" onclick="window.open(this.href);return false;

Viktor
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2014-03-07, 19:37
Status: Offline

Re: LPG do Volvo V70 2.0T 2011r

Post autor: Viktor » 2017-12-04, 09:21

winiacz79 pisze:Cześć,
napiszcie mi jakie są wady i zalety instalacji gazowej do Volvo V70 2.0T 2011r . Jaki jest koszt instalacji? Jaka instalacja byłaby najlepsza do tego silnika etc.?
Mam optimę nano, reduktor shark 1500, wtryskiwacz barracuda 1x4, jeżdżę już dobry rok i auto śmiga bez zarzutu, zaleta podstawowa to ogromna oszczędność kosztów, wad nie zauważyłem żadnych. Tak jak już tu ktoś zauważył wiele zależy od monterów, ja akurat miałam zakładany zestaw na Modlińskiej ale o Klinice lpg też słyszałam, są oblegani i mają trochę dłuższe terminy

entername
VO
VO
Posty: 234
Rejestracja: 2012-09-16, 12:35
Imię: Tomasz
VOLVO: inne
Silnik: inny
Rok: 1
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 0
Przebieg: 1
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: LPG do Volvo V70 2.0T 2011r

Post autor: entername » 2017-12-04, 11:19

Zalety:
- prawie 2 razy niższe koszty paliwa
- czasem minimalnie wyższa moc (niezauważalne, tylko na hamowni zobaczysz)
- znacznie większy zasięg (zbiornik benzynowy + butla z gazem)
- mniejsze zanieczyszczenie środowiska
- w skrajnych przypadkach mamy awaryjny system zasilania: gdy padnie wtryskiwacz benzynowy, uszkodzi się instalacja elektryczna od PB lub pompa paliwa to nadal możemy bezpiecznie jechać na LPG ;)

Wady:
- koszt samej instalacji (trzeba przekalkulować czas zwrotu i planowane użytkowanie auta)
- spora utrata miejsca w bagażniku (lub wnęki na zapas)
- zwiększone ryzyko drobnych awarii/napraw (dodatkowe elementy, które kiedyś na pewno się popsują)
- większy koszt przeglądów (68 zł) i serwisu przy okazji wymiany oleju (dodatkowe filtry (20-30 zł), wymiana wężyków i opasek (kilkanaście zł)
- konieczność znalezienia DOBREGO, pewnego, znającego konkretny silnik montażysty - jest wiele kroków, które można skopać, a przywrócenie źle założonej instalacji do stanu OK jest bardzo frustrujące (paradoksalnie niekoniecznie drogie)
- zwiększone ryzyko wywołania poważnej awarii silnika - wystarczy: zła regulacja, awaria jednego wtryskiwacza, problem z sondą lambda (cokolwiek, co zepsuje skład mieszanki) i raz dwa może wypalić zawory/gniazda. Trzeba być czujnym i od razu reagować na niepokojące sygnały
- teoretycznie LPG może skracać żywotność silnika (wyższa temp. spalania lpg niż benzyny i inny skład chemiczny mieszanki w cylindrze), ale przy regularnym serwisowaniu i sprawnym silniku bez problemu 300 tys. można zrobić bez jakichkolwiek zauważalnych efektów (przynajmniej w Volvo)
- możliwe szybsze zużycie katalizatora (to też nie jest reguła, w dużej mierze zależy od regulacji LPG i samego katalizatora)
- w skrajnych przypadkach zwiększone ryzyko pożaru - sam widziałem takie coś, ale grozi tylko w sytuacji rażących zaniedbań serwisowych (np. niesprawne elektrozawory, uszkodzone wężyki)
- generalnie, podsumowując powyższe: konieczność poświęcenia autku trochę więcej czasu i uwagi (np. co jakiś czas otworzyć maskę i sprawdzić stan wężyków/opasek; kilka dodatkowych minut co 10 tys. na wymianę filtrów; chwilę dłużej na przeglądzie; dodatkowa godzina/dwie gdy raz na 50 tys trzeba wymienić któryś wtryskiwać lub wyregulować instalację).

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 206
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: LPG do Volvo V70 2.0T 2011r

Post autor: chancevought » 2017-12-04, 13:54

entername pisze:Zalety:
- prawie 2 razy niższe koszty paliwa
- czasem minimalnie wyższa moc (niezauważalne, tylko na hamowni zobaczysz)
- znacznie większy zasięg (zbiornik benzynowy + butla z gazem)
- mniejsze zanieczyszczenie środowiska
- w skrajnych przypadkach mamy awaryjny system zasilania: gdy padnie wtryskiwacz benzynowy, uszkodzi się instalacja elektryczna od PB lub pompa paliwa to nadal możemy bezpiecznie jechać na LPG ;)

Wady:
- koszt samej instalacji (trzeba przekalkulować czas zwrotu i planowane użytkowanie auta)
- spora utrata miejsca w bagażniku (lub wnęki na zapas)
- zwiększone ryzyko drobnych awarii/napraw (dodatkowe elementy, które kiedyś na pewno się popsują)
- większy koszt przeglądów (68 zł) i serwisu przy okazji wymiany oleju (dodatkowe filtry (20-30 zł), wymiana wężyków i opasek (kilkanaście zł)
- konieczność znalezienia DOBREGO, pewnego, znającego konkretny silnik montażysty - jest wiele kroków, które można skopać, a przywrócenie źle założonej instalacji do stanu OK jest bardzo frustrujące (paradoksalnie niekoniecznie drogie)
- zwiększone ryzyko wywołania poważnej awarii silnika - wystarczy: zła regulacja, awaria jednego wtryskiwacza, problem z sondą lambda (cokolwiek, co zepsuje skład mieszanki) i raz dwa może wypalić zawory/gniazda. Trzeba być czujnym i od razu reagować na niepokojące sygnały
- teoretycznie LPG może skracać żywotność silnika (wyższa temp. spalania lpg niż benzyny i inny skład chemiczny mieszanki w cylindrze), ale przy regularnym serwisowaniu i sprawnym silniku bez problemu 300 tys. można zrobić bez jakichkolwiek zauważalnych efektów (przynajmniej w Volvo)
- możliwe szybsze zużycie katalizatora (to też nie jest reguła, w dużej mierze zależy od regulacji LPG i samego katalizatora)
- w skrajnych przypadkach zwiększone ryzyko pożaru - sam widziałem takie coś, ale grozi tylko w sytuacji rażących zaniedbań serwisowych (np. niesprawne elektrozawory, uszkodzone wężyki)
- generalnie, podsumowując powyższe: konieczność poświęcenia autku trochę więcej czasu i uwagi (np. co jakiś czas otworzyć maskę i sprawdzić stan wężyków/opasek; kilka dodatkowych minut co 10 tys. na wymianę filtrów; chwilę dłużej na przeglądzie; dodatkowa godzina/dwie gdy raz na 50 tys trzeba wymienić któryś wtryskiwać lub wyregulować instalację).
Podpisuję się pod wszystkim co napisałeś może poza ".... raz na 50 tys trzeba wymienić któryś wtryskiwacz..."
Opisuję z autopsji :
Mam już trzecie auto na 'muchozolu' i tak :
1. w pierwszym przez 70 tys na lpg wtryskiwacze działały bez zarzutu; potem auto sprzedałem
2. przez pierwsze 120tys na lpg wtryskiwacze działały bez zarzutu (poza 1 uszkodzonym, gdzie parę miesięcy po montażu 1 skapitulował i był wymieniony na gwarancji); potem zaczęły niedomagać (na zimnym silniku przy wilgotnej pogodzie koniec zimy/ pocz. wiosny), przyszło lato problem jak ręką odjął, auto sprzedałem informując kupującego o konieczności zapewne wymiany wtryskiwaczy
3. obecne auto ma obecnie najechane na lpg > 120tys km przez niecałe 9 lat i wtryskiwacze KME bez problemu jak na razie

Fakt, iż ok. raz w roku przy moich przebiegach ok. 10-15 tys km rocznie,melduję się na pełny przegląd instalacji lpg wraz z wymiana filtrów, podłączeniem auta pod komp u gazownika.
Co ciekawe, to u gazownika słyszałem też taką opinię w biurze obsługi klienta, iż po 50tys km wtryskiwacze można już wymieniać / zbierać na nowe, a sami mechanicy po diagnostyce mówią, że jest ok :) , czego wszystkim życzę :mrgreen:
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

entername
VO
VO
Posty: 234
Rejestracja: 2012-09-16, 12:35
Imię: Tomasz
VOLVO: inne
Silnik: inny
Rok: 1
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 0
Przebieg: 1
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: LPG do Volvo V70 2.0T 2011r

Post autor: entername » 2017-12-04, 18:26

W moim obecnym v70 najtańsze, najgorsze Magic Jety przeżyły gubo ponad 200 tys. ;) ale przy 5ciu wtryskiwaczach trzeba się liczyć z tym, że któryś padnie prędzej lub później (zazwyczaj później) - ot, trafi się jakiś gorszej jakości.

Witold_XC90
V
V
Posty: 28
Rejestracja: 2017-09-22, 19:44
Imię: Witold
VOLVO: XC90
Silnik: B8444S V8
Rok: 2010
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków, Małopolskie
Status: Offline

Re: LPG do Volvo V70 2.0T 2011r

Post autor: Witold_XC90 » 2017-12-04, 20:20

entername pisze:Zalety:
- prawie 2 razy niższe koszty paliwa
- czasem minimalnie wyższa moc (niezauważalne, tylko na hamowni zobaczysz)
- znacznie większy zasięg (zbiornik benzynowy + butla z gazem)
- mniejsze zanieczyszczenie środowiska
- w skrajnych przypadkach mamy awaryjny system zasilania: gdy padnie wtryskiwacz benzynowy, uszkodzi się instalacja elektryczna od PB lub pompa paliwa to nadal możemy bezpiecznie jechać na LPG ;)

Wady:
- koszt samej instalacji (trzeba przekalkulować czas zwrotu i planowane użytkowanie auta)
- spora utrata miejsca w bagażniku (lub wnęki na zapas)
- zwiększone ryzyko drobnych awarii/napraw (dodatkowe elementy, które kiedyś na pewno się popsują)
- większy koszt przeglądów (68 zł) i serwisu przy okazji wymiany oleju (dodatkowe filtry (20-30 zł), wymiana wężyków i opasek (kilkanaście zł)
- konieczność znalezienia DOBREGO, pewnego, znającego konkretny silnik montażysty - jest wiele kroków, które można skopać, a przywrócenie źle założonej instalacji do stanu OK jest bardzo frustrujące (paradoksalnie niekoniecznie drogie)
- zwiększone ryzyko wywołania poważnej awarii silnika - wystarczy: zła regulacja, awaria jednego wtryskiwacza, problem z sondą lambda (cokolwiek, co zepsuje skład mieszanki) i raz dwa może wypalić zawory/gniazda. Trzeba być czujnym i od razu reagować na niepokojące sygnały
- teoretycznie LPG może skracać żywotność silnika (wyższa temp. spalania lpg niż benzyny i inny skład chemiczny mieszanki w cylindrze), ale przy regularnym serwisowaniu i sprawnym silniku bez problemu 300 tys. można zrobić bez jakichkolwiek zauważalnych efektów (przynajmniej w Volvo)
- możliwe szybsze zużycie katalizatora (to też nie jest reguła, w dużej mierze zależy od regulacji LPG i samego katalizatora)
- w skrajnych przypadkach zwiększone ryzyko pożaru - sam widziałem takie coś, ale grozi tylko w sytuacji rażących zaniedbań serwisowych (np. niesprawne elektrozawory, uszkodzone wężyki)
- generalnie, podsumowując powyższe: konieczność poświęcenia autku trochę więcej czasu i uwagi (np. co jakiś czas otworzyć maskę i sprawdzić stan wężyków/opasek; kilka dodatkowych minut co 10 tys. na wymianę filtrów; chwilę dłużej na przeglądzie; dodatkowa godzina/dwie gdy raz na 50 tys trzeba wymienić któryś wtryskiwać lub wyregulować instalację).
Bardzo dobrze opisane, ale nie zgodzę się z:
entername pisze: - znacznie większy zasięg (zbiornik benzynowy + butla z gazem)
Kto może to wziąć pod uwagę? Nie po to się zakłada gaz, żeby tankować oba zbiorniki do pełna i je wyjeździć.

O wiele lepszy, chociaż często pomijany jest:
entername pisze: - mniejsze zanieczyszczenie środowiska
Do wad dodałbym jeszcze, konieczność częstego zaglądania na stację LPG (okolo dwa razy częściej niż gdyby jeździć tylko na benzynie - w zależności od pojemności)

entername
VO
VO
Posty: 234
Rejestracja: 2012-09-16, 12:35
Imię: Tomasz
VOLVO: inne
Silnik: inny
Rok: 1
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 0
Przebieg: 1
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: LPG do Volvo V70 2.0T 2011r

Post autor: entername » 2017-12-04, 21:00

Witold_XC90 pisze:
entername pisze: Kto może to wziąć pod uwagę? Nie po to się zakłada gaz, żeby tankować oba zbiorniki (...)
Do wad dodałbym jeszcze, konieczność częstego zaglądania na stację LPG (okolo dwa razy częściej niż gdyby jeździć tylko na benzynie - w zależności od pojemności)
Słusznie, ale można znaleźć zastosowanie -wyprawy wakacyjne do krajów, gdzie LPG jest mało popularne, a PB droższe niż u nas ;) A także gdy zależy nam na bardzo szybkim przemieszczeniu dużych odległości (np. uciekamy przed US lub CBA :p ).

Jeżeli nie masz nic przeciwko to dołączę Twój minus do mojej listy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”