Witam,
Pacjent to 960 II serii z silnikiem 2,5l, do tego instalacja LPG.
Silnik na benzynie jeździ doskonale.
A oto tajemniczy i zagadkowy problem: Silnik po przełączeniu na gaz pracuje bardzo dobrze i ciepły i zimny. Jednakże kilka razy mi się już zdarzyło że silnik nagle przestaje pracować na trzy cylindry (1,2 i 4). Zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie po kilku sekundach kasuje problem i maszyna pracuje wzorowo. Ma to na pewno związek z kodem błędu 1-1-3 (błąd wtryskiwacza 1, 2 lub 4 cylindra) wyczytanym z migajki. Nie ma reguły kiedy się to dzieje, czasami kilka chwil po odpaleniu, czasami po przejechaniu 20 km.
Filtry LPG wymienione, instalacja ma już dziesięć lat, ale oprócz w/w problemu działa dobrze.
Coraz bardziej lubię ten samochód i chcialbym usunąć ten problem. Macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam cały Klan forumowy!
[960 2,5l, 1995] Kod błędu 113 - brak palenia na trzy cylindy
-
- V
- Posty: 8
- Rejestracja: 2014-01-27, 23:12
- VOLVO: 760
- Silnik: 2.4D
- Rok: 1984
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
[960 2,5l, 1995] Kod błędu 113 - brak palenia na trzy cylindy
760 2.4D '84
960 2.5 '95
960 2.5 '95
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [960 2,5l, 1995] Kod błędu 113 - brak palenia na trzy cylindy
Problem najprawdopodobniej powoduje praca emulatorów wtryskiwaczy benzynowych.
Jeżeli nie ma dedykowanego sterownika do wtryskiwaczy niskoomowych (Diego ) to pewnie są dodatkowe rezystory.
Namierzyć, przelutować ewentualnie wymienić.
Jeżeli nie ma dedykowanego sterownika do wtryskiwaczy niskoomowych (Diego ) to pewnie są dodatkowe rezystory.
Namierzyć, przelutować ewentualnie wymienić.
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
-
- V
- Posty: 8
- Rejestracja: 2014-01-27, 23:12
- VOLVO: 760
- Silnik: 2.4D
- Rok: 1984
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: [960 2,5l, 1995] Kod błędu 113 - brak palenia na trzy cylindy
Dziękuję za wskazówkę. Dziś przejrzałem instalację - przewody z wtryskiwaczy benzynowych i gazowych biegną bezpośrednio do sterownika. Sterownik Zenit 2005. Emulator jest zintegrowany pewnie ze sterownikiem? Przepraszam za może bałwańskie pytania, ale dopiero rozgryzam działanie instalacji LPG.
pozdr.
pozdr.
760 2.4D '84
960 2.5 '95
960 2.5 '95
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [960 2,5l, 1995] Kod błędu 113 - brak palenia na trzy cylindy
Emulatory wtryskiwaczy benzynowych są w większości instalacji w sterowniku gazowym.
Ale w przypadku niektórych silników - wydaje mi się, że Twoje 2,5l też do nich należy trzeba dolutować dodatkowe rezyzstory aby uniknąć błędów wtryskiwaczy gazowych. Ale być może nie masz ich dodatkowo.
Jeżeli nie jest to problem z wiązką ("zimne luty"), to być może problem z przekaźnikami emulatorów w samym sterowniku.
Najprościej chyba byłoby podmienić sterownik na identyczny (kopiując oczywiście aktualne ustawienia).
A jesteś pewien, że problem tylko na gazie? Może sterowanie cewkami WN ?
Ale w przypadku niektórych silników - wydaje mi się, że Twoje 2,5l też do nich należy trzeba dolutować dodatkowe rezyzstory aby uniknąć błędów wtryskiwaczy gazowych. Ale być może nie masz ich dodatkowo.
Jeżeli nie jest to problem z wiązką ("zimne luty"), to być może problem z przekaźnikami emulatorów w samym sterowniku.
Najprościej chyba byłoby podmienić sterownik na identyczny (kopiując oczywiście aktualne ustawienia).
A jesteś pewien, że problem tylko na gazie? Może sterowanie cewkami WN ?
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
-
- V
- Posty: 8
- Rejestracja: 2014-01-27, 23:12
- VOLVO: 760
- Silnik: 2.4D
- Rok: 1984
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: [960 2,5l, 1995] Kod błędu 113 - brak palenia na trzy cylindy
Problem występuje tylko na gazie, przełączenie na benzynę nie pomaga, tylko zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie kasuje problem.
Po obecnych przemyśleniach wykluczam wiązki, stawiam na rąbnięty sterownik (zresztą w serwisach nie mogli się z nim połączyc).
Sterownik to niesławny Zenit 2005. Zamówiłem już drugi.
Jak się uporam z problemem napiszę.
pozdr!
Po obecnych przemyśleniach wykluczam wiązki, stawiam na rąbnięty sterownik (zresztą w serwisach nie mogli się z nim połączyc).
Sterownik to niesławny Zenit 2005. Zamówiłem już drugi.
Jak się uporam z problemem napiszę.
pozdr!
760 2.4D '84
960 2.5 '95
960 2.5 '95