[850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG

ODPOWIEDZ
jackdruid
V
V
Posty: 107
Rejestracja: 2016-02-21, 10:08
Imię: Jacek
VOLVO: 850
Silnik: 2,0
KW/KM/NM: 105
Rok: 1994
Przebieg: 360000
Status: Offline

[850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG

Post autor: jackdruid » 2018-02-10, 11:17

Witam , potrzebuję informacji , jak zabezpieczane w naszych autkach są parowniki LPG , aby podczas włączenia stacyjki , ale
przed uruchomieniem silnika nie otwierały się zawory gazu . Musiałem wymienić całą instalację lpg z holenderskiej na blosa , a w związku z tym musiałem wymienić parownik. Całość jest włączana przełącznikiem benzyna-gaz , ale w momencie , kiedy zostawię przełącznik na gazie i włączę stacyjkę , czuć wyraźnie woń gazu , czego w poprzedniej instalacji nie było . Prawdopodobnie powinienem podłączyć przekaźnik włączający całą instalację pod jakiś obwód , który sterowany jest podciśnieniem lub w inny sposób uruchamiany dopiero w momencie odpalenia silnika , ale nie mam pojęcia , co mozna by było wykorzystać .Proszę o wszelkie rady i sugestie, bo często odpalanie "na szybko" jest kłopotliwe, pozdrawiam

jackdruid
V
V
Posty: 107
Rejestracja: 2016-02-21, 10:08
Imię: Jacek
VOLVO: 850
Silnik: 2,0
KW/KM/NM: 105
Rok: 1994
Przebieg: 360000
Status: Offline

Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG

Post autor: jackdruid » 2018-02-12, 15:05

Żaden z Panów (lub Pań ) nie ma jakichkolwiek podpowiedzi , który obwód mógłby posłużyć do włączania instalacji LPG dopiero przy uruchamianiu silnika :/ ?

Jacek B.
V
V
Posty: 24
Rejestracja: 2018-01-22, 16:49
Imię: Jacek
VOLVO: 850
Silnik: 20 10V i 2,0T5
KW/KM/NM: 126 i 210
Rok: 1995
Przebieg: 300000
Status: Offline

Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG

Post autor: Jacek B. » 2018-02-12, 22:19

Gaz powinien być "puszczony" stale dopiero jak silnik chodzi. W najstarszej instalacji jaką używałem - z ręcznym przełączaniem, po przekręceniu stacyjki przy przełączniku na LPG, gaz był podawany przez chwilę (tak jak masz z elektryczną pompą paliwa po przekręceniu kluczyka - nie był tego w niektórych wcześniejszych autach). Żeby odpalić zimny silnik, kilka razy przekręcałem kluczyk i wracałem, żeby "podpompować" gaz. Jeżeli masz stały dopływ to coś jest nie tak. Więcej nie podpowiem, bo sam musiał bym szukać :) Popatrz na elektroda.pl
Centralkę sam zakładałeś?

Awatar użytkownika
urbek
VOLV
VOLV
Posty: 644
Rejestracja: 2008-10-30, 08:02
Imię: Pawel
VOLVO: V850 2.5 20v / V70 II 2.3 T5
Silnik: B5254S / B5234T3
KW/KM/NM: 125/170 / 184/250
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kobyłka
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG

Post autor: urbek » 2018-02-12, 22:30

No d
Jacek B. pisze:Centralkę sam zakładałeś?
No dokładnie co z centralką?? U mnie jest tak że dopiero po przekroczeniu pewnych obrotów otwiera się zawór gazowy.
Pozdrawiam
urbek

Jak widać na załączonym obrazku mózg mam, ale czy to o czymś świadczy??

jackdruid
V
V
Posty: 107
Rejestracja: 2016-02-21, 10:08
Imię: Jacek
VOLVO: 850
Silnik: 2,0
KW/KM/NM: 105
Rok: 1994
Przebieg: 360000
Status: Offline

Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG

Post autor: jackdruid » 2018-02-13, 10:06

urbek pisze:No d
Jacek B. pisze:Centralkę sam zakładałeś?
No dokładnie co z centralką?? U mnie jest tak że dopiero po przekroczeniu pewnych obrotów otwiera się zawór gazowy.
Dziękuję za podpowiedzi :) . Co do samej instalacji , to żadnej centralki nie mam , bo funkcję dozowania gazu przejął sam blos. W poprzedniej instalacji rozdzielacz był sterowany elektronicznie i podawał gaz na kolektory. Obecnie mam podłączone elektrozawory pod przekaźnik , który w momencie przełączania z benzyny na gaz , odłącza wtryski benzynowe i włącza elektrozawory na butli i parowniku. . Po pierwszym uruchomieniu na benzynę można go odpalać na gazie , ale właśnie zależy mi na tym , by impuls na elektrozawory szedł dopiero w momencie uruchamiania silnika , a nie cały czas. Prawdopodobnie musiałby być podpięty pod jakiś wyłącznik uruchamiany podciśnieniem lub pod obwód , który jest aktywny dopiero w momencie uruchamiania silnika , a nie tylko włączenia stacyjki . I stąd moje pytanie , gdzie w naszych autach szukać takiego układu .Pozdrawiam i czekam na dalsze porady

jackdruid
V
V
Posty: 107
Rejestracja: 2016-02-21, 10:08
Imię: Jacek
VOLVO: 850
Silnik: 2,0
KW/KM/NM: 105
Rok: 1994
Przebieg: 360000
Status: Offline

Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG

Post autor: jackdruid » 2018-02-13, 10:06

Coś poszło nie tak i wysłałem dwa razy ten sam post ;( , proszę moderatorów o usunięcie zbędnych wpisów

Jacek B.
V
V
Posty: 24
Rejestracja: 2018-01-22, 16:49
Imię: Jacek
VOLVO: 850
Silnik: 20 10V i 2,0T5
KW/KM/NM: 126 i 210
Rok: 1995
Przebieg: 300000
Status: Offline

Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG

Post autor: Jacek B. » 2018-02-13, 12:17

Potrzebujesz przekaźnik jak do pompy paliwa, tylko trzeba spojrzeć w schemat instalacji np. Twojego auta jak to jest podłączone. Wtedy po przekręceniu kluczyka gaz zostanie podany przez kilka sekund i zostanie wyłączony, chyba że uruchomisz silnik to będzie podawany ciągle. Najprościej go chyba podłączyć do przekaźnika pompy paliwa (głównie ten styk dający info o pracującym silniku).

jackdruid
V
V
Posty: 107
Rejestracja: 2016-02-21, 10:08
Imię: Jacek
VOLVO: 850
Silnik: 2,0
KW/KM/NM: 105
Rok: 1994
Przebieg: 360000
Status: Offline

Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG

Post autor: jackdruid » 2018-02-13, 14:25

Jacek B. pisze:Potrzebujesz przekaźnik jak do pompy paliwa, tylko trzeba spojrzeć w schemat instalacji np. Twojego auta jak to jest podłączone. Wtedy po przekręceniu kluczyka gaz zostanie podany przez kilka sekund i zostanie wyłączony, chyba że uruchomisz silnik to będzie podawany ciągle. Najprościej go chyba podłączyć do przekaźnika pompy paliwa (głównie ten styk dający info o pracującym silniku).
Dziękuję za podpowiedź , a czy może orientujesz się , jak to działa w praktyce ? Czy mam rozumieć ,że w momencie odpalenia silnika przekaźnik przestaje działać , czy na odwrót , dopiero zaczyna ? :?

Awatar użytkownika
urbek
VOLV
VOLV
Posty: 644
Rejestracja: 2008-10-30, 08:02
Imię: Pawel
VOLVO: V850 2.5 20v / V70 II 2.3 T5
Silnik: B5254S / B5234T3
KW/KM/NM: 125/170 / 184/250
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kobyłka
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG

Post autor: urbek » 2018-02-13, 15:19

Najprościej to było zostawić centralkę która odłączy Tobie wtryski i poda napięcie na elektrozawór. Bo inaczej musisz jeszcze pomyśleć nad odcięciem pompy paliwa.
Pozdrawiam
urbek

Jak widać na załączonym obrazku mózg mam, ale czy to o czymś świadczy??

Jacek B.
V
V
Posty: 24
Rejestracja: 2018-01-22, 16:49
Imię: Jacek
VOLVO: 850
Silnik: 20 10V i 2,0T5
KW/KM/NM: 126 i 210
Rok: 1995
Przebieg: 300000
Status: Offline

Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG

Post autor: Jacek B. » 2018-02-13, 15:45

Centralka najlepsza by była...
Przekaźnik, ten co miałby być do gazu powinien mieć wg. mnie 2 plusy sterujące. Jeden załącza cewkę przekaźnika na kilka sekund po przekręceniu kluczyka - wtedy na kilka sekund otwiera elektrozawory gazowe. A drugi plus jest podawany na przekaźnik po uruchomieniu silnika i wtedy gaz otwarty ciągle.

Dodatkowo jak poprzednik pisze, powinno być odcięcie pompy paliwa, żeby Ci dwóch paliw nie podawało :)

Jeszcze raz: centralka najlepsza.
Nie wiem jak działają instalacje z blosem... czy tylko tzw. mikser jest inny, czy sterowanie też.

Awatar użytkownika
urbek
VOLV
VOLV
Posty: 644
Rejestracja: 2008-10-30, 08:02
Imię: Pawel
VOLVO: V850 2.5 20v / V70 II 2.3 T5
Silnik: B5254S / B5234T3
KW/KM/NM: 125/170 / 184/250
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kobyłka
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG

Post autor: urbek » 2018-02-13, 15:58

U mnie właśnie jest tak jest. Centralka służy tylko do odłączenia wtryskiwaczy i otwarcia w tym samym czasie zaworu gazowego. Z tego co się orientuje to Blos działa jak zwykła podciśnieniowa instalacja.
Pozdrawiam
urbek

Jak widać na załączonym obrazku mózg mam, ale czy to o czymś świadczy??

jackdruid
V
V
Posty: 107
Rejestracja: 2016-02-21, 10:08
Imię: Jacek
VOLVO: 850
Silnik: 2,0
KW/KM/NM: 105
Rok: 1994
Przebieg: 360000
Status: Offline

Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG

Post autor: jackdruid » 2018-02-13, 16:08

urbek pisze:Najprościej to było zostawić centralkę która odłączy Tobie wtryski i poda napięcie na elektrozawór. Bo inaczej musisz jeszcze pomyśleć nad odcięciem pompy paliwa.
Niestety nie mogłem nic zostawić ze starej instalacji , bo właśnie elektronika szwankowała i mogłoby być tak ,że "wkleiłbym" zepsuty podzespół do nowej instalacji . Co do wyłączania pompy paliwowej , to przy zakładaniu nowej instalacji wyszukałem w internecie , że w naszych autkach lepiej nie wyłączać pompy (ponoć potrafi się "zastać") tylko odłącza się masę wtryskiwaczy (jest sprowadzona do jednego punktu, więc bardzo prosty zabieg ). Czy moglibyście mi poradzić , jaką najprostszą centralkę wybrać , bo szukałem w Aledrogo i jest tego tyle , że nie wiem czym się kierować , jeszcze raz dzięki i czekam na dalsze uwagi
P.S. Kolega URBEK ma rację , ta instalacja działa , jak zwykła podciśnieniowa .

Awatar użytkownika
urbek
VOLV
VOLV
Posty: 644
Rejestracja: 2008-10-30, 08:02
Imię: Pawel
VOLVO: V850 2.5 20v / V70 II 2.3 T5
Silnik: B5254S / B5234T3
KW/KM/NM: 125/170 / 184/250
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kobyłka
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG

Post autor: urbek » 2018-02-13, 16:19

Ja o ile dobrze pamiętam mam coś takiego : STAG 2-E6 EMULATOR WTRYSKIWACZY WTYK BOSCH 6 CYL.
Pozdrawiam
urbek

Jak widać na załączonym obrazku mózg mam, ale czy to o czymś świadczy??

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”