[850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG
-
- V
- Posty: 107
- Rejestracja: 2016-02-21, 10:08
- Imię: Jacek
- VOLVO: 850
- Silnik: 2,0
- KW/KM/NM: 105
- Rok: 1994
- Przebieg: 360000
- Status: Offline
[850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG
Witam , potrzebuję informacji , jak zabezpieczane w naszych autkach są parowniki LPG , aby podczas włączenia stacyjki , ale
przed uruchomieniem silnika nie otwierały się zawory gazu . Musiałem wymienić całą instalację lpg z holenderskiej na blosa , a w związku z tym musiałem wymienić parownik. Całość jest włączana przełącznikiem benzyna-gaz , ale w momencie , kiedy zostawię przełącznik na gazie i włączę stacyjkę , czuć wyraźnie woń gazu , czego w poprzedniej instalacji nie było . Prawdopodobnie powinienem podłączyć przekaźnik włączający całą instalację pod jakiś obwód , który sterowany jest podciśnieniem lub w inny sposób uruchamiany dopiero w momencie odpalenia silnika , ale nie mam pojęcia , co mozna by było wykorzystać .Proszę o wszelkie rady i sugestie, bo często odpalanie "na szybko" jest kłopotliwe, pozdrawiam
przed uruchomieniem silnika nie otwierały się zawory gazu . Musiałem wymienić całą instalację lpg z holenderskiej na blosa , a w związku z tym musiałem wymienić parownik. Całość jest włączana przełącznikiem benzyna-gaz , ale w momencie , kiedy zostawię przełącznik na gazie i włączę stacyjkę , czuć wyraźnie woń gazu , czego w poprzedniej instalacji nie było . Prawdopodobnie powinienem podłączyć przekaźnik włączający całą instalację pod jakiś obwód , który sterowany jest podciśnieniem lub w inny sposób uruchamiany dopiero w momencie odpalenia silnika , ale nie mam pojęcia , co mozna by było wykorzystać .Proszę o wszelkie rady i sugestie, bo często odpalanie "na szybko" jest kłopotliwe, pozdrawiam
-
- V
- Posty: 107
- Rejestracja: 2016-02-21, 10:08
- Imię: Jacek
- VOLVO: 850
- Silnik: 2,0
- KW/KM/NM: 105
- Rok: 1994
- Przebieg: 360000
- Status: Offline
Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG
Żaden z Panów (lub Pań ) nie ma jakichkolwiek podpowiedzi , który obwód mógłby posłużyć do włączania instalacji LPG dopiero przy uruchamianiu silnika ?
-
- V
- Posty: 24
- Rejestracja: 2018-01-22, 16:49
- Imię: Jacek
- VOLVO: 850
- Silnik: 20 10V i 2,0T5
- KW/KM/NM: 126 i 210
- Rok: 1995
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG
Gaz powinien być "puszczony" stale dopiero jak silnik chodzi. W najstarszej instalacji jaką używałem - z ręcznym przełączaniem, po przekręceniu stacyjki przy przełączniku na LPG, gaz był podawany przez chwilę (tak jak masz z elektryczną pompą paliwa po przekręceniu kluczyka - nie był tego w niektórych wcześniejszych autach). Żeby odpalić zimny silnik, kilka razy przekręcałem kluczyk i wracałem, żeby "podpompować" gaz. Jeżeli masz stały dopływ to coś jest nie tak. Więcej nie podpowiem, bo sam musiał bym szukać Popatrz na elektroda.pl
Centralkę sam zakładałeś?
Centralkę sam zakładałeś?
- urbek
- VOLV
- Posty: 644
- Rejestracja: 2008-10-30, 08:02
- Imię: Pawel
- VOLVO: V850 2.5 20v / V70 II 2.3 T5
- Silnik: B5254S / B5234T3
- KW/KM/NM: 125/170 / 184/250
- Rok: 1995
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kobyłka
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG
No d
No dokładnie co z centralką?? U mnie jest tak że dopiero po przekroczeniu pewnych obrotów otwiera się zawór gazowy.Jacek B. pisze:Centralkę sam zakładałeś?
Pozdrawiam
urbek
Jak widać na załączonym obrazku mózg mam, ale czy to o czymś świadczy??
urbek
Jak widać na załączonym obrazku mózg mam, ale czy to o czymś świadczy??
-
- V
- Posty: 107
- Rejestracja: 2016-02-21, 10:08
- Imię: Jacek
- VOLVO: 850
- Silnik: 2,0
- KW/KM/NM: 105
- Rok: 1994
- Przebieg: 360000
- Status: Offline
Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG
Dziękuję za podpowiedzi . Co do samej instalacji , to żadnej centralki nie mam , bo funkcję dozowania gazu przejął sam blos. W poprzedniej instalacji rozdzielacz był sterowany elektronicznie i podawał gaz na kolektory. Obecnie mam podłączone elektrozawory pod przekaźnik , który w momencie przełączania z benzyny na gaz , odłącza wtryski benzynowe i włącza elektrozawory na butli i parowniku. . Po pierwszym uruchomieniu na benzynę można go odpalać na gazie , ale właśnie zależy mi na tym , by impuls na elektrozawory szedł dopiero w momencie uruchamiania silnika , a nie cały czas. Prawdopodobnie musiałby być podpięty pod jakiś wyłącznik uruchamiany podciśnieniem lub pod obwód , który jest aktywny dopiero w momencie uruchamiania silnika , a nie tylko włączenia stacyjki . I stąd moje pytanie , gdzie w naszych autach szukać takiego układu .Pozdrawiam i czekam na dalsze poradyurbek pisze:No dNo dokładnie co z centralką?? U mnie jest tak że dopiero po przekroczeniu pewnych obrotów otwiera się zawór gazowy.Jacek B. pisze:Centralkę sam zakładałeś?
-
- V
- Posty: 107
- Rejestracja: 2016-02-21, 10:08
- Imię: Jacek
- VOLVO: 850
- Silnik: 2,0
- KW/KM/NM: 105
- Rok: 1994
- Przebieg: 360000
- Status: Offline
Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG
Coś poszło nie tak i wysłałem dwa razy ten sam post , proszę moderatorów o usunięcie zbędnych wpisów
-
- V
- Posty: 24
- Rejestracja: 2018-01-22, 16:49
- Imię: Jacek
- VOLVO: 850
- Silnik: 20 10V i 2,0T5
- KW/KM/NM: 126 i 210
- Rok: 1995
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG
Potrzebujesz przekaźnik jak do pompy paliwa, tylko trzeba spojrzeć w schemat instalacji np. Twojego auta jak to jest podłączone. Wtedy po przekręceniu kluczyka gaz zostanie podany przez kilka sekund i zostanie wyłączony, chyba że uruchomisz silnik to będzie podawany ciągle. Najprościej go chyba podłączyć do przekaźnika pompy paliwa (głównie ten styk dający info o pracującym silniku).
-
- V
- Posty: 107
- Rejestracja: 2016-02-21, 10:08
- Imię: Jacek
- VOLVO: 850
- Silnik: 2,0
- KW/KM/NM: 105
- Rok: 1994
- Przebieg: 360000
- Status: Offline
Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG
Dziękuję za podpowiedź , a czy może orientujesz się , jak to działa w praktyce ? Czy mam rozumieć ,że w momencie odpalenia silnika przekaźnik przestaje działać , czy na odwrót , dopiero zaczyna ?Jacek B. pisze:Potrzebujesz przekaźnik jak do pompy paliwa, tylko trzeba spojrzeć w schemat instalacji np. Twojego auta jak to jest podłączone. Wtedy po przekręceniu kluczyka gaz zostanie podany przez kilka sekund i zostanie wyłączony, chyba że uruchomisz silnik to będzie podawany ciągle. Najprościej go chyba podłączyć do przekaźnika pompy paliwa (głównie ten styk dający info o pracującym silniku).
- urbek
- VOLV
- Posty: 644
- Rejestracja: 2008-10-30, 08:02
- Imię: Pawel
- VOLVO: V850 2.5 20v / V70 II 2.3 T5
- Silnik: B5254S / B5234T3
- KW/KM/NM: 125/170 / 184/250
- Rok: 1995
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kobyłka
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG
Najprościej to było zostawić centralkę która odłączy Tobie wtryski i poda napięcie na elektrozawór. Bo inaczej musisz jeszcze pomyśleć nad odcięciem pompy paliwa.
Pozdrawiam
urbek
Jak widać na załączonym obrazku mózg mam, ale czy to o czymś świadczy??
urbek
Jak widać na załączonym obrazku mózg mam, ale czy to o czymś świadczy??
-
- V
- Posty: 24
- Rejestracja: 2018-01-22, 16:49
- Imię: Jacek
- VOLVO: 850
- Silnik: 20 10V i 2,0T5
- KW/KM/NM: 126 i 210
- Rok: 1995
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG
Centralka najlepsza by była...
Przekaźnik, ten co miałby być do gazu powinien mieć wg. mnie 2 plusy sterujące. Jeden załącza cewkę przekaźnika na kilka sekund po przekręceniu kluczyka - wtedy na kilka sekund otwiera elektrozawory gazowe. A drugi plus jest podawany na przekaźnik po uruchomieniu silnika i wtedy gaz otwarty ciągle.
Dodatkowo jak poprzednik pisze, powinno być odcięcie pompy paliwa, żeby Ci dwóch paliw nie podawało
Jeszcze raz: centralka najlepsza.
Nie wiem jak działają instalacje z blosem... czy tylko tzw. mikser jest inny, czy sterowanie też.
Przekaźnik, ten co miałby być do gazu powinien mieć wg. mnie 2 plusy sterujące. Jeden załącza cewkę przekaźnika na kilka sekund po przekręceniu kluczyka - wtedy na kilka sekund otwiera elektrozawory gazowe. A drugi plus jest podawany na przekaźnik po uruchomieniu silnika i wtedy gaz otwarty ciągle.
Dodatkowo jak poprzednik pisze, powinno być odcięcie pompy paliwa, żeby Ci dwóch paliw nie podawało
Jeszcze raz: centralka najlepsza.
Nie wiem jak działają instalacje z blosem... czy tylko tzw. mikser jest inny, czy sterowanie też.
- urbek
- VOLV
- Posty: 644
- Rejestracja: 2008-10-30, 08:02
- Imię: Pawel
- VOLVO: V850 2.5 20v / V70 II 2.3 T5
- Silnik: B5254S / B5234T3
- KW/KM/NM: 125/170 / 184/250
- Rok: 1995
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kobyłka
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG
U mnie właśnie jest tak jest. Centralka służy tylko do odłączenia wtryskiwaczy i otwarcia w tym samym czasie zaworu gazowego. Z tego co się orientuje to Blos działa jak zwykła podciśnieniowa instalacja.
Pozdrawiam
urbek
Jak widać na załączonym obrazku mózg mam, ale czy to o czymś świadczy??
urbek
Jak widać na załączonym obrazku mózg mam, ale czy to o czymś świadczy??
-
- V
- Posty: 107
- Rejestracja: 2016-02-21, 10:08
- Imię: Jacek
- VOLVO: 850
- Silnik: 2,0
- KW/KM/NM: 105
- Rok: 1994
- Przebieg: 360000
- Status: Offline
Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG
Niestety nie mogłem nic zostawić ze starej instalacji , bo właśnie elektronika szwankowała i mogłoby być tak ,że "wkleiłbym" zepsuty podzespół do nowej instalacji . Co do wyłączania pompy paliwowej , to przy zakładaniu nowej instalacji wyszukałem w internecie , że w naszych autkach lepiej nie wyłączać pompy (ponoć potrafi się "zastać") tylko odłącza się masę wtryskiwaczy (jest sprowadzona do jednego punktu, więc bardzo prosty zabieg ). Czy moglibyście mi poradzić , jaką najprostszą centralkę wybrać , bo szukałem w Aledrogo i jest tego tyle , że nie wiem czym się kierować , jeszcze raz dzięki i czekam na dalsze uwagiurbek pisze:Najprościej to było zostawić centralkę która odłączy Tobie wtryski i poda napięcie na elektrozawór. Bo inaczej musisz jeszcze pomyśleć nad odcięciem pompy paliwa.
P.S. Kolega URBEK ma rację , ta instalacja działa , jak zwykła podciśnieniowa .
- urbek
- VOLV
- Posty: 644
- Rejestracja: 2008-10-30, 08:02
- Imię: Pawel
- VOLVO: V850 2.5 20v / V70 II 2.3 T5
- Silnik: B5254S / B5234T3
- KW/KM/NM: 125/170 / 184/250
- Rok: 1995
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kobyłka
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [850.2,0.105kW,1994] podłączenie instalacji LPG
Ja o ile dobrze pamiętam mam coś takiego : STAG 2-E6 EMULATOR WTRYSKIWACZY WTYK BOSCH 6 CYL.
Pozdrawiam
urbek
Jak widać na załączonym obrazku mózg mam, ale czy to o czymś świadczy??
urbek
Jak widać na załączonym obrazku mózg mam, ale czy to o czymś świadczy??