volvo 745 B230FT+LPG
-
- V
- Posty: 4
- Rejestracja: 2007-08-13, 02:12
- VOLVO: 740
- Silnik: 2.3
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: volvo 745 B230FT+LPG
jaka instalacja lpg wrzucic do tego auta i czy wogole da rade. czy nie bedzie z nim jakis problemow?
- V945turbo
- VOLVO
- Posty: 2532
- Rejestracja: 2007-07-05, 14:47
- Imię: Michal
- VOLVO: 744 USA
- Silnik: B230FT+ 16v?
- KW/KM/NM: ???/ 155
- Rok: 1989
- Był na spocie: 69
- Średnie spalanie: 15L
- Przebieg: 250
- Lokalizacja: lsw
- Status: Offline
Re: volvo 745 B230FT+LPG
Da radę.Ja bym założył sekwencyjną i jeżeli zrobi to jakich dobry "fachura" to bedzie ładnie jeździł! Chodzi o motyw turbo bo nie każda instalacja sie nadaje, ja mam w swoim BRC i spisuje sie dosyc dobrze juz 130tysi zrobiła!
764 83' D24TIC-->745 90' B200F-->945 97' B230FT+ --> 945 94' B230FT+ -->744 89' B234F>b230FT-->745 90' B230F-->744 91' B234F -->744 89' B230FT-->744 88' B204GT -->945 96' B230FK+ -->745 89' B234F->944 97" B230FK+ --> ??
- m.c.2
- Przyjaciele
- Posty: 1834
- Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
- Imię: Michal
- VOLVO: 945
- Silnik: B230FK
- KW/KM/NM: 135
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12 lpg
- Przebieg: 475000
- Lokalizacja: Obrowo/Toruń
- Status: Offline
Re: volvo 745 B230FT+LPG
ekonomicznie ma senspolska112345 pisze:i czy wogole
porządna instalka do turbo to min. 2500
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni
-
- V
- Posty: 4
- Rejestracja: 2007-08-13, 02:12
- VOLVO: 740
- Silnik: 2.3
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: volvo 745 B230FT+LPG
Ale czy nie bedzie z tym jakis powaznym problemow bo czytalem ze turbo+lpg to nie zadobry pomysl. Podobno szybko siada silnik a jeszcze czybciej turbina.
- maniek887
- VO
- Posty: 230
- Rejestracja: 2007-05-20, 20:06
- VOLVO: 940 GLE
- Silnik: B204E
- Rok: 1991
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: sochaczew
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: volvo 745 B230FT+LPG
ja już takie bzdety czytałem o LPG że czasem to ręce opadają aż sie wieżyc nie chce że ludzie takie farmazony wymyślają. Prawda jest taka że największym problemem LPG są monterzy którzy sie za to biorą ,jeżeli pojedziesz do porządnego fachury który wie o co chodzi to będziesz sie cieszył długa i bezproblemową eksploatacją .
-
- V
- Posty: 4
- Rejestracja: 2007-08-13, 02:12
- VOLVO: 740
- Silnik: 2.3
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: volvo 745 B230FT+LPG
No tak do konca to sie z tym nie zgadzam. Sam fakt ze gaz ma wieksza temperature zaplonu powoduje wieksze szkody. Dodatkowo rozmawialem z monterem i mechanikiem no i mowili ze samochod moze dobrze chodzic albo na benzynie albo na gazie. Albo jeszcze moze miec klopoty z niskimi obrotami jezeli bedzie chodzil w trybie pol sekwencji. A tak wogole to w jakim trybie chodzi ten silnik Full Group czy pol sekwencja (wogole jak to sprawdzic)?
- chrzanek
- Przyjaciele
- Posty: 480
- Rejestracja: 2007-02-13, 14:06
- VOLVO: 760
- Silnik: mocny
- KW/KM/NM: na razie wystarczy
- Rok: 1989
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: volvo 745 B230FT+LPG
polska112345 zmien gazownika
B230FT to full grupa, wiekszosc jak to slyszy to rezygnuje z gazowania ( w sumie dobrze ze nie biora sie za cos czego nie potrafia)
Co do instalki polecany jest ten zaklad: http://www.egp.pl/
Ja mialem pozytywne wrazenia po wizycie tutaj: http://www.auto-dakar.pl/
Generalnie jezeli chodzi o turbine to polecam film:
Ja mam instalke ESGI II (jakis klon BRC czy czegos innego) i sobie chwale.
Ale ja jestem dziwny i truskawki cukrem sypie........
B230FT to full grupa, wiekszosc jak to slyszy to rezygnuje z gazowania ( w sumie dobrze ze nie biora sie za cos czego nie potrafia)
Co do instalki polecany jest ten zaklad: http://www.egp.pl/
Ja mialem pozytywne wrazenia po wizycie tutaj: http://www.auto-dakar.pl/
Generalnie jezeli chodzi o turbine to polecam film:
Ja mam instalke ESGI II (jakis klon BRC czy czegos innego) i sobie chwale.
Ale ja jestem dziwny i truskawki cukrem sypie........
Prezesowy Sleeper
-
- Przyjaciele
- Posty: 1494
- Rejestracja: 2007-11-24, 11:55
- VOLVO: 960
- Silnik: 3,0
- KW/KM/NM: 204
- Rok: 1991
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Szamotuły
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: volvo 745 B230FT+LPG
polska112345, przemyśl ,czy w ogóle warto?Ja bym swojemu tego nie zrobił...Chyba ,że za rok,dwa sprzedajesz nienajnowszy w końcu pojazd...Tylko czy się zwróci w tym czasie?Najtaniej wyjdzie 2500,-m.c.2, ma rację,przeglądy droższe,świece,kable,filtry będziesz zmieniał 2X częściej...regulacje też kosztują ,jak będziesz oszczędzał to póżniej stracisz ,a i na benie trzeba trochę polatać ,chyba ,że już nigdy nie będziesz...Jeśli jeżdzisz na krótkich odcinkach ,daj sobie spokój...
-
- Status: Offline
Re: volvo 745 B230FT+LPG
Z tym trudno się zgodzić, że wymiana kabli świec 2x częściej czyba raczej 1,5 ( tak przynajmniej niektórzy mechanicy/gazownicy radzą) a co do filtra powietrza ten akurat nie musi być częściej wymieniany niż instrukcja przewiduje, generalnie z uwagi na ceny benzyny gaz sie opłaca nawet przy małych przebiegach ale najlepiej samemu dokładnei sobie to przeliczyć, a instalke jak coś an raty brać i śmigać
- chrzanek
- Przyjaciele
- Posty: 480
- Rejestracja: 2007-02-13, 14:06
- VOLVO: 760
- Silnik: mocny
- KW/KM/NM: na razie wystarczy
- Rok: 1989
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: volvo 745 B230FT+LPG
Dj.George rozumiem, że nie lubisz gazu, ale nie musisz wprowadzać innych w błąd!!!!
Na gaziurze zmieniasz:
- filtr powietrza - ja zmieniam co olej, kosztuje grosze a wplywa na spalanie, nic nie stoi na przeszkodzie żeby zmieniać żadziej, bez różnicy jakie paliwo
- olej - co 10kkm - bez różnicy jakie paliwo
- świece - co 20 tyś - 2x cześciej niż na PB, ale można kupić platynowe i problem znika
- filtr paliwa - de facto się nie wymienia
- filtr gazu - co 20tyś
- kable - zmiana raz na 100tyś, jak na benzynie, tylko Sentech
- regulacje - dobry gazownik i zapominasz o regulacjach....
Wiem, zaraz napiszesz, że lecą zawory, pada turbina, i krowy mleka nie dają.....
Starając się być obiektywnym, stwierdzam, że LPG ma wady i zalety. Zaletą jest m.in wieksza liczba oktanowa, wadą nieumiejętna instalacja... Jeżeli nie widać różnicy to po co przepłacać?
Dodam jeszcze, że B230FT działa dobrze zarówno na sekwencji jak i na Blosie.
Na gaziurze zmieniasz:
- filtr powietrza - ja zmieniam co olej, kosztuje grosze a wplywa na spalanie, nic nie stoi na przeszkodzie żeby zmieniać żadziej, bez różnicy jakie paliwo
- olej - co 10kkm - bez różnicy jakie paliwo
- świece - co 20 tyś - 2x cześciej niż na PB, ale można kupić platynowe i problem znika
- filtr paliwa - de facto się nie wymienia
- filtr gazu - co 20tyś
- kable - zmiana raz na 100tyś, jak na benzynie, tylko Sentech
- regulacje - dobry gazownik i zapominasz o regulacjach....
Wiem, zaraz napiszesz, że lecą zawory, pada turbina, i krowy mleka nie dają.....
Starając się być obiektywnym, stwierdzam, że LPG ma wady i zalety. Zaletą jest m.in wieksza liczba oktanowa, wadą nieumiejętna instalacja... Jeżeli nie widać różnicy to po co przepłacać?
Dodam jeszcze, że B230FT działa dobrze zarówno na sekwencji jak i na Blosie.
Prezesowy Sleeper