[v40, 1.8B+G, 2002r.] Zestaw naprawczy reduktora BRC, takie objawy mogą na to wskazywać?

ODPOWIEDZ
ojczyk
V
V
Posty: 20
Rejestracja: 2015-05-13, 11:30
Imię: Marcin
VOLVO: V40 1.8 B+G
Silnik: .
Rok: 2002
Przebieg: 0
Status: Offline

[v40, 1.8B+G, 2002r.] Zestaw naprawczy reduktora BRC, takie objawy mogą na to wskazywać?

Post autor: ojczyk » 2018-03-11, 14:15

Witajcie,

Opis problemu:

Podczas odpalania samochodu, kręci on kilka sekund zanim zaskoczy. Czasami nawet 7,8...

Czego się dowiedziałem:

1. Zawór zwrotny na pompie - można sprawdzić poprzez przekręcenie kluczyka na poziom 1, odczekanie kilku sekund i zapalenie. Jeśli to pomaga, to przyczyną może być zawór zwrotny. Sprawdzone - nie pomaga.

2. Membrana w parowniku - można sprawdzić poprzez zgaszenie samochodu na benzynie i zapalenie na benzynie. Sprawdzone - samochód zapala od razu.

Tylko, że czytając objawy niedomagającego reduktora:

- Problem z ustawieniem instalacji LPG - ciężko powiedzieć, podczas ostatniej wizyty w serwisie i wymianie filtrów, warsztat miał problem z aktualnym programem BRC :lol:
- Wyższe zużycie gazu - prawda, od pewnego czasu bierze mi 1-1,5 l/100 km więcej
- Spadek mocy - mój Łoś mocy nie ma od początku :) W tej konfiguracji, to na światłach każde Tico mnie bierze, a pod górkę, to TIRA problem wyprzedzić
- Falowanie obrotów na biegu jałowym - pracuje stabilnie

Czy to nie jest tak, że skoro obroty nie falują na luzie, to wyklucza wadliwość reduktora?

Widzę, że koszt takiego zestawu naprawczego to ok 65zł. Do tego trzeba dodać robociznę w serwisie. A czy trudny jest do tego dostęp i wymiana samemu i później tylko podjechać na serwis na regulację?
Ostatnio zmieniony 2018-03-11, 18:11 przez ojczyk, łącznie zmieniany 1 raz.

przemolka1
VO
VO
Posty: 341
Rejestracja: 2014-12-13, 07:47
Imię: przemek
VOLVO: XC90
Silnik: 3,2i
Rok: 2007
Przebieg: 133000
Status: Offline

Re: Zestaw naprawczy reduktora BRC, takie objawy mogą na to wskazywać?

Post autor: przemolka1 » 2018-03-11, 17:55

mogą puszczać wtryskiwacze gazowe i go zalewa gazem

Awatar użytkownika
amdr
VOLVO
VOLVO
Posty: 1268
Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
Imię: Pawel
VOLVO: C70
Silnik: T5 - B5234T3
KW/KM/NM: 176/240/330
Rok: 1999
Średnie spalanie: 14
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Zestaw naprawczy reduktora BRC, takie objawy mogą na to wskazywać?

Post autor: amdr » 2018-03-11, 18:19

U mnie jak kiedyś były problemy z odpalaniem rano to przyczyną było puszczanie gazu w kolektor przez wtryskiwacz (też BRC), można to sprawdzić zakręcając zawór na butli aż instalacja przełączy na benzynę, rano powinien odpalić od strzała.

Za 190zł możesz kupić Shark 1200, dobry reduktor wzorowany na BRC Genius MB1200 kosztującym 320zł, pewnie taki masz zamontowany.

P.S. miałem S40 1.8, fakt że to nie jedzie wcale.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”