XC 60 3.2 LPG

cezar197332
V
V
Posty: 13
Rejestracja: 2018-05-20, 14:22
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Status: Offline

XC 60 3.2 LPG

Post autor: cezar197332 » 2018-05-20, 14:50

Witam i proszę o opinię. Czy silnik 3.2 z 2010 roku 179/243 KM po montażu LPG potrzebuje regulacji luzów zaworowych ?

z1000
V
V
Posty: 56
Rejestracja: 2016-04-11, 16:26
Imię: Adam
VOLVO: xc70 3.2
Silnik: benzynowy
KW/KM/NM: moc szatańska
Średnie spalanie: 3,9l nie, jednak 3,4
Przebieg: 666
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: z1000 » 2018-05-20, 17:59

jeżeli wymaga regulacji luzów to niezależnie od tego czy jest zasilany LPG czy nie; pytanie jest następujące - dlaczego zasugerowano koledze taką konieczność?

cezar197332
V
V
Posty: 13
Rejestracja: 2018-05-20, 14:22
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: cezar197332 » 2018-05-20, 19:28

Nie mam 100% pewności czy w tym silniku jest taka konieczność, jeśli tak to instalacja LPG w takim przypadku traci na ekonomice, biorąc pod uwagę regulację co 30000km. Potrzebuję naprawdę fachowej informacji na tema silnika :
3.2 R6 24V B6 324S5

z1000
V
V
Posty: 56
Rejestracja: 2016-04-11, 16:26
Imię: Adam
VOLVO: xc70 3.2
Silnik: benzynowy
KW/KM/NM: moc szatańska
Średnie spalanie: 3,9l nie, jednak 3,4
Przebieg: 666
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: z1000 » 2018-05-20, 19:58

o ile mi wiadomo to w silniku tym nie ma możliwości regulacji luzu zaworowego w sposób inny niż wymiana popychaczy (szklanek); koszt zabawy jest raczej wysoki...
ale raz jeszcze powtarzam pytanie, skąd przypuszczenie o konieczności regulacji owego luzu? jeżeli ma kolega jakiekolwiek podstawy by sądzić, że np. zawory wymagają korekty luzów to należy to wykonać niezależnie od tego czy auto zasilane jest LPG czy benzyną (przy zasilaniu LPG problemy z gniazdami w takim wypadku mogą pojawić się wcześniej niż przy benzynie ale w tym drugim wypadku też się w końcu pojawią) - dlatego przed montażem instalacji LPG warto zweryfikować stan silnika

cezar197332
V
V
Posty: 13
Rejestracja: 2018-05-20, 14:22
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: cezar197332 » 2018-05-20, 21:00

Dzięki. W takim przypadku proszę o info , czy ktoś z tym silnikiem jeździ na LPG- jeśli tak to jakie opinie. ?

lb10
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2017-02-04, 23:23
Imię: Leszek
VOLVO: xc60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 1779/243/320
Rok: 2011
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 98000
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: lb10 » 2018-05-21, 15:16

Mam taki silnik, a od września 2017 dodaną instalacje LPG (STAG). Do tej pory przejechałem z nią ok. 7000km, bez żadnych problemów. Nie słyszałem nigdy aby ten typ silnika wymagał specjalnego traktowania na LPG, a przed zakupem nieco się tym interesowałem. W XC60 największym problemem jest zainstalowanie rozsądnej wielkości butli, tak aby nie zmniejszyć zanadto bagażnika.

cezar197332
V
V
Posty: 13
Rejestracja: 2018-05-20, 14:22
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: cezar197332 » 2018-05-21, 16:01

Dzięki - jutro jadę na oględziny przed montażem LPG i ew. wycenę.

Jakkub
VO
VO
Posty: 150
Rejestracja: 2013-12-10, 14:08
Imię: Jakub
VOLVO: S80 T6 II / S80 II / ex V70 II
Silnik: 3.0T AWD / 3.2 / ex 2.5 T
KW/KM/NM: 305/234/ex209
Rok: 2010
Średnie spalanie: 16 / 14 lpg
Przebieg: 62000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: Jakkub » 2018-05-21, 18:59

Największym problemem w tym samochodzie pod względem lpg jest pojemność butli, rozważ jaki dystans na 1 tankowaniu byłby dla ciebie optymalny i uwzględnij spalanie na poziomie 15l i nie łudź się, że będzie palić mniej.
To dobry silnik i traktuje lpg jako drugie naturalne paliwo.

cezar197332
V
V
Posty: 13
Rejestracja: 2018-05-20, 14:22
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: cezar197332 » 2018-05-21, 19:30

Super, dzięki Jakub za info. To jeszcze doradźcie czy montować włocha czy polaka.?

szmajgel
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2018-05-10, 14:11
Imię: Damian
VOLVO: S80 II
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 238
Rok: 2007
Przebieg: 155666
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: szmajgel » 2018-05-21, 20:38

u mnie pod koniec tygodnia montowana będzie instalacja STAG :) powiedzcie mi czy czujecie jakaś różnice w osiągach benzyna vs LPG?

Jakkub
VO
VO
Posty: 150
Rejestracja: 2013-12-10, 14:08
Imię: Jakub
VOLVO: S80 T6 II / S80 II / ex V70 II
Silnik: 3.0T AWD / 3.2 / ex 2.5 T
KW/KM/NM: 305/234/ex209
Rok: 2010
Średnie spalanie: 16 / 14 lpg
Przebieg: 62000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: Jakkub » 2018-05-21, 22:47

Minimalna, nieistotna w moim odczuciu maksymalnie do -5%.
Do S80 szczerze polecam zbiornik walcowy położony za tylnymi kanapami i uzyskuje się dzięki temu optymalny zasięg 600 km, przy butli 100l.
Co do instalacji tak ja wiele razy tu było napisane nieważne jaka tylko kto zakłada, to tego silnika kosztuje od 3000 do 4500 PLN.

cezar197332
V
V
Posty: 13
Rejestracja: 2018-05-20, 14:22
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: cezar197332 » 2018-05-22, 05:41

Po założeniu instalacji odezwę się i powiem co? jak? za ile? i dla zainteresowanych podam namiary.

Awatar użytkownika
vol40vo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1440
Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poland
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: vol40vo » 2018-05-22, 07:41

Jakkub pisze:Do S80 szczerze polecam zbiornik walcowy położony za tylnymi kanapami i uzyskuje się dzięki temu optymalny zasięg 600 km, przy butli 100l.
rozumiem, że te dane wynikają z własnego doświadczenia. Moim zdaniem zbiornik walcowy trochę szpeci przedział bagażnika, ale jeżeli ktoś sporo jeździ, to jego założenie ma duże i ekonomiczne uzasadnienie.
Bi-fuel V40

misieg
V
V
Posty: 64
Rejestracja: 2017-05-13, 07:08
Imię: Michu
VOLVO: XC70
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 175/238/320
Rok: 2012
Lokalizacja: Cz-Dz
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: misieg » 2018-05-22, 15:48

Ja się mieszczę w 14L na 100km cykl mieszany. Na autostradzie również w tych okolicach.

cezar197332
V
V
Posty: 13
Rejestracja: 2018-05-20, 14:22
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: cezar197332 » 2018-05-22, 16:55

Dziś po wizycie U majstrów LPG stwierdzili , że to silnik FORDA FoMoCo i prawdopodobnie zawory regulowane mechanicznie ?-coś mi tu nie pasuje?!

Jakkub
VO
VO
Posty: 150
Rejestracja: 2013-12-10, 14:08
Imię: Jakub
VOLVO: S80 T6 II / S80 II / ex V70 II
Silnik: 3.0T AWD / 3.2 / ex 2.5 T
KW/KM/NM: 305/234/ex209
Rok: 2010
Średnie spalanie: 16 / 14 lpg
Przebieg: 62000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: Jakkub » 2018-05-22, 17:07

U takich gazowników, którzy mówią "prawdopodobnie " nie zakładałbym instalacji. Poszperaj w "szukajce" i znajdź na forum warsztat polecany w Twojej okolicy, albo napisz gdzie mieszkasz to może ktoś Ci poleci.
Nie szukaj dziury w całym i jeżeli przebieg masz taki jak w profilu to na lpg pośmigasz 200 tys. bez problemu i bez regulacji zaworów, ale nikt Ci tego nie zabroni zrobić jeżeli się uprzesz. W silniach Subaru ponoć co 40 tys. trzeba regulować, ale w Volvo nie słyszałem, pomimo że te silniki to mariaż Forda z Volvo.

cezar197332
V
V
Posty: 13
Rejestracja: 2018-05-20, 14:22
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: cezar197332 » 2018-05-23, 10:48

Dzięki-Jakub te info. z doświadczenia czy przekonania?

dypek
VO
VO
Posty: 298
Rejestracja: 2012-05-04, 22:45
Imię: X
VOLVO: S80
Silnik: T6
KW/KM/NM: 300
Rok: 2014
Był na spocie: 10
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mazury
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: dypek » 2018-05-23, 10:54

cezar197332 pisze:Dziś po wizycie U majstrów LPG stwierdzili , że to silnik FORDA FoMoCo i prawdopodobnie zawory regulowane mechanicznie ?-coś mi tu nie pasuje?!
Dali ci znać że nie mają o tym pojęcia i żebyś omijał ich szeroko. Ja na 3.2 mam nalatane z 80-100 na lpg i nic nie trzeba regulować tankujesz i jeździsz.

cezar197332
V
V
Posty: 13
Rejestracja: 2018-05-20, 14:22
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: cezar197332 » 2018-05-23, 11:03

Super - dzięki.

Jakkub
VO
VO
Posty: 150
Rejestracja: 2013-12-10, 14:08
Imię: Jakub
VOLVO: S80 T6 II / S80 II / ex V70 II
Silnik: 3.0T AWD / 3.2 / ex 2.5 T
KW/KM/NM: 305/234/ex209
Rok: 2010
Średnie spalanie: 16 / 14 lpg
Przebieg: 62000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: Jakkub » 2018-05-23, 17:32

Z doświadczenia, jeżdżę na gazie odkąd czasów kiedy był po 30 gr/litr i zawsze wybieram silniki, które dobrze go znoszą i nie ma w nich przedwczesnego wypalania gniazd zaworowych, aczkolwiek każdą głowicę można "upalić" jeżeli jeździ się na zbyt ubogiej mieszance. Z obecnych na rynku silników uważam, że to jeden z lepszych do zagazowania.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 671
Rejestracja: 2012-02-29, 00:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: Mikaell » 2018-05-23, 18:09

dypek pisze:ezar197332 napisał(a):
Dziś po wizycie U majstrów LPG stwierdzili , że to silnik FORDA FoMoCo i prawdopodobnie zawory regulowane mechanicznie ?-coś mi tu nie pasuje?!

Dali ci znać że nie mają o tym pojęcia i żebyś omijał ich szeroko. Ja na 3.2 mam nalatane z 80-100 na lpg i nic nie trzeba regulować tankujesz i jeździsz.
Pojęcie mieli ponieważ luzy są regulowane mechanicznie.
W programach serwisowych nie znalazłem informacji o konieczności / interwale regulacji zaworów.
Żaden z naszych klientów również nie regulował zaworów i nie ma problemów, aczkolwiek, chyba żadnen z tych motorów nie przejeździł jeszcze 100k km.
Zagadywaliśmy człowieka z Domu Volvo (kierownik zmiany serwisu, któremu gazowaliśmy V70II :-)) o zawory w 3.2 i wydawało mu się, że być może z raz to robili.
A procedura kontroli jest paskudna - raczej nie do wykonania bez special tools (no chyba żeby sobie zrobić z pokrywy dekla zawórów starego silnika).

cezar197332
V
V
Posty: 13
Rejestracja: 2018-05-20, 14:22
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: cezar197332 » 2018-05-23, 19:50

Dzięki - Mikaell

-- 2018-06-18, 16:47 --

15-go czerwca odebrałem auto po zagazowaniu : instalacja BRC P&D , koszt 4000zł., jak na razie bez uwag , zużycie ok 13,7 l/100km. Uważam to za dobry wynik- jak ktoś zainteresowany szczegółami -więcej na priv. 695-760-278

mogadis
V
V
Posty: 11
Rejestracja: 2012-07-03, 18:49
Imię: Grzegorz
VOLVO: xc60, S60
Silnik: 3,2 i 2.5T
Rok: 2013
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Podkarpackie
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: mogadis » 2019-03-28, 17:50

Odświeżając temat opowiem ku rozwadze wszystkim optymistom takim jakim byłem ja ( byłem do wczoraj) , że w przypadku konieczności regulacji luzów zaworowych w przypadku silnika 3.2 ( nie wiem jak jest w t6 ) praktycznie jesteśmy skazani na jego wymianę ) używka z włożeniem kosztuje niewiele więcej od regulacji) Opinia dotyczy xc60 3.2 AWD z LPG zamontowanym przy 45 000, obecnie 120 000 - silnik praktycznie do wymiany. Silnik rwie, szarpie na wolnych obrotach, czasem gaśnie po przejechaniu kilkuset metrów do kilometra - różnie. Skrzynia szarpie, Silnik miał mierzone ciśnienie, niskie nie równe ciśnienie na cylindrach. Nie uwierzyłbym gdyby to nie było moje auto.

cezar197332
V
V
Posty: 13
Rejestracja: 2018-05-20, 14:22
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: cezar197332 » 2019-03-28, 18:04

Rozumiem, że na LPG przejechane 80tys., a jaka instalacja i tryb jazdy?

explosive_s
V
V
Posty: 18
Rejestracja: 2018-06-17, 17:41
Imię: Marcin
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238PS/320Nm
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/10
Przebieg: 155
Lokalizacja: 3miasto
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: explosive_s » 2019-03-28, 19:53

ciekawy temat. Gdziekolwiek nie przeczytam opinii, dowiem się, że 3.2 jest "dobry" do gazu. Tu okazuje się, że po 80 tys. do wymiany. Jak to w końcu jest? Przypadek unikalny czy smutna rzeczywistość?

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”