XC 60 3.2 LPG

mogadis
V
V
Posty: 11
Rejestracja: 2012-07-03, 18:49
Imię: Grzegorz
VOLVO: xc60, S60
Silnik: 3,2 i 2.5T
Rok: 2013
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Podkarpackie
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: mogadis » 2019-03-28, 19:51

Jazda dynamiczna, autostrada 80 km x2 - raz, dwa razy w tygodniu, czasem trzy, poza tym miasto, dojazd do pracy 5 km i w trakcie dnia przemieszczania się, ogólnie dziennie 30 - 60 km. Instalacja jest przyzwoita, barakudy, kme - koszt instalacji ponad cztery klocki. Montowana u fachowca z bardzo dobrymi opiniami.
Podsumowując, servis który badał temat twierdzi, że te silniki w żadnym razie nie są do gazu i ogólnie dziwią się obiegowej opinii, że silniki volvo są idealne do gazu D.

z1000
V
V
Posty: 96
Rejestracja: 2016-04-11, 16:26
Imię: Adam
VOLVO: sprzedałem xc70 3.2
Silnik: benzynowy
KW/KM/NM: moc szatańska
Średnie spalanie: zbyt niskie
Przebieg: 666
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: z1000 » 2019-03-28, 20:32

mogadis pisze:Odświeżając temat opowiem ku rozwadze wszystkim optymistom takim jakim byłem ja ( byłem do wczoraj) , że w przypadku konieczności regulacji luzów zaworowych w przypadku silnika 3.2 ( nie wiem jak jest w t6 ) praktycznie jesteśmy skazani na jego wymianę ) używka z włożeniem kosztuje niewiele więcej od regulacji) Opinia dotyczy xc60 3.2 AWD z LPG zamontowanym przy 45 000, obecnie 120 000 - silnik praktycznie do wymiany. Silnik rwie, szarpie na wolnych obrotach, czasem gaśnie po przejechaniu kilkuset metrów do kilometra - różnie. Skrzynia szarpie, Silnik miał mierzone ciśnienie, niskie nie równe ciśnienie na cylindrach. Nie uwierzyłbym gdyby to nie było moje auto.
ale chyba problem nie pojawił się z dnia na dzień? czy zweryfikowałeś co jest przyczyną problemów?
szukam... logiki z postępowaniu administracji tego forum... jak na razie bezskutecznie

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: Mikaell » 2019-03-28, 20:50

mogadis pisze:Instalacja jest przyzwoita, barakudy, kme - koszt instalacji ponad cztery klocki. Montowana u fachowca z bardzo dobrymi opiniami.
Czy jesteś pewien, że była dobrze wystrojona ? Ktoś zaglądał do korekt paliwowych? CE się nigdy nie zapalał ?
mogadis pisze:Podsumowując, servis który badał temat twierdzi, że te silniki w żadnym razie nie są do gazu i ogólnie dziwią się obiegowej opinii, że silniki volvo są idealne do gazu D.
Prośba o rozwinięcie tematu. Na czym polegały te badania ? Kto je przeprowadził ?

mogadis
V
V
Posty: 11
Rejestracja: 2012-07-03, 18:49
Imię: Grzegorz
VOLVO: xc60, S60
Silnik: 3,2 i 2.5T
Rok: 2013
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Podkarpackie
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: mogadis » 2019-03-29, 10:39

Mikaell pisze:
mogadis pisze:Instalacja jest przyzwoita, barakudy, kme - koszt instalacji ponad cztery klocki. Montowana u fachowca z bardzo dobrymi opiniami.
Czy jesteś pewien, że była dobrze wystrojona ? Ktoś zaglądał do korekt paliwowych? CE się nigdy nie zapalał ?
Teraz wiem, że chyba nie była, instalator nie mówił mi, że są problemy, nie sugerował idź Pan do kogoś niech to wystroi. Nie wiem, nie znam się, auto było na przeglądach w trakcie których mówiłem, że coś jest nie tak, świecił się błąd, wspominałem że praca silnika mi nie odpowiada, że gaśnie na krzyżówkach co jest denerwujące i niebezpieczne. Generalnie spychologia , idź Pan do mechanika, a mechanik to wina gazu. Instalacja robiona w Bolęcinie i z pewnością moją winą jest że przeglądy robiłem stanowczo za rzadko, ale gdy je robiłem to problemy były , mechanik powiedział, że to wina instalacji jakieś rok temu, ale na przeglądzie ponownie powiedziano mi, że to wina silnika. Generalnie teraz to równie dobrze można powiedzieć, że luzy były przed założeniem instalacji :D Pewnie jestem pierwszy który w tym silniku przy 38 000 mil miał luzy. Silnik do wymiany - tyle. W sumie moja wina bo auto bardzo eksploatowałem, a trzeba było pojechać do Bolęcina , auto zaparkować i zgłosić gwarancję. Generalnie ciężka komunikacja jest z Panem, jak ktoś jest laikiem to nie polecam.
mogadis pisze:Podsumowując, servis który badał temat twierdzi, że te silniki w żadnym razie nie są do gazu i ogólnie dziwią się obiegowej opinii, że silniki volvo są idealne do gazu D.
Mikaell pisze:Prośba o rozwinięcie tematu. Na czym polegały te badania ? Kto je przeprowadził ?
Serwis z Radomia , nie ściągali głowicy, sprawdzili ciśnienie na cylindrach, różnice znaczne, na jednym 6 bar na pozostałych nie pamiętam, buda czasami na wolnych obrotach trzęsie jak w starym esie odpalanym na korbę :D

kogut1991
V
V
Posty: 58
Rejestracja: 2019-03-26, 10:24
Imię: Tomasz
VOLVO: S60 II AWD
Silnik: B6304T4
KW/KM/NM: 304KM / 440Nm
Rok: 2011
Przebieg: 200
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: kogut1991 » 2019-03-29, 10:56

Na 99% źle wystrojony gaz.
Dokładnie taką samą historię miałem z x-type 3.0
Dopiero po zakupie kabli wystroiłem sam, ale tylko po korektach. Dopiero wtedy uspokoiłem CE. Pełny but został znakiem zapytania, nie miałem AFR. :/
Dookoła pełno stroicieli w garażu na taborecie. :wpale: Takich spotykałem w poprzednim aucie.
Omijać tych gamoni szerokim łukiem.
Teraz przy montażu jadę 100km bo człowiek bardzo polecany.
Ale mega uwagę zwrócę na strojenie. :569:

z1000
V
V
Posty: 96
Rejestracja: 2016-04-11, 16:26
Imię: Adam
VOLVO: sprzedałem xc70 3.2
Silnik: benzynowy
KW/KM/NM: moc szatańska
Średnie spalanie: zbyt niskie
Przebieg: 666
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: z1000 » 2019-03-29, 11:06

mogadis pisze:Podsumowując, servis który badał temat twierdzi, że te silniki w żadnym razie nie są do gazu i ogólnie dziwią się obiegowej opinii, że silniki volvo są idealne do gazu D.
chyba nie tak do końca skoro sam potem dodałeś, że...
mogadis pisze: auto było na przeglądach w trakcie których mówiłem, że coś jest nie tak, świecił się błąd, wspominałem że praca silnika mi nie odpowiada, że gaśnie na krzyżówkach co jest denerwujące i niebezpieczne. Generalnie spychologia , idź Pan do mechanika, a mechanik to wina gazu.
każdy silnik możesz zajechać jeżeli będziesz miał źle zestrojoną instalację, tak jak i najmniej polecane silniki do LPG mogą z dobrze zrobioną instalacją przelatać setki tysięcy kilometrów... bardzo często jest tak, że ktoś kupuje auto z LPG (bądź sam zleca montaż) i uważa, że od teraz to już tylko jazda za pół darmo, a tak niestety nie jest; ale najzabawniejsze jest to, że koszty serwisowania instalacji LPG są naprawdę śmiesznie niskie i nie rozumiem ludzi, którzy olewają ten temat
szukam... logiki z postępowaniu administracji tego forum... jak na razie bezskutecznie

Jakkub
VO
VO
Posty: 152
Rejestracja: 2013-12-10, 13:08
Imię: Jakub
VOLVO: S80 T6 II / S80 II / ex V70 II
Silnik: 3.0T AWD / 3.2 / ex 2.5 T
KW/KM/NM: 305/234/ex209
Rok: 2010
Średnie spalanie: 16 / 14 lpg
Przebieg: 62000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: Jakkub » 2019-03-29, 11:41

To nie wina silnika tylko Ciebie, ponieważ ignorowałeś złą pracę auta, jeżeli auto jest sprawne i dobrze założona ilnstalacja, serwisowana, filtry co 10 tyś. km, prawidłowe korekty i 20% wyższe spalanie niż benzyny, check nie pali się, to nie jest prosty silnik, ale widać że potrafi i tak sporo znieść tj. 80 tyś km orania zaworami. W moich 70 tyś na lpg w 3.2 i 40 tyś. w T6. Miałem problem w T6 z checkiem, który wynikał z nieszczelności kolektora ssące i drążyłem, aż znalazłem i check nie pali się, w 3.2 pomimo, że wtryski lpg miały przejechanie 30 tyś. km lały , po wymianie na nowe żadnego podbijania obrotów.

mogadis
V
V
Posty: 11
Rejestracja: 2012-07-03, 18:49
Imię: Grzegorz
VOLVO: xc60, S60
Silnik: 3,2 i 2.5T
Rok: 2013
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Podkarpackie
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: mogadis » 2019-03-29, 11:46

z1000 pisze:
mogadis pisze:Podsumowując, servis który badał temat twierdzi, że te silniki w żadnym razie nie są do gazu i ogólnie dziwią się obiegowej opinii, że silniki volvo są idealne do gazu D.
chyba nie tak do końca skoro sam potem dodałeś, że...
mogadis pisze: auto było na przeglądach w trakcie których mówiłem, że coś jest nie tak, świecił się błąd, wspominałem że praca silnika mi nie odpowiada, że gaśnie na krzyżówkach co jest denerwujące i niebezpieczne. Generalnie spychologia , idź Pan do mechanika, a mechanik to wina gazu.
każdy silnik możesz zajechać jeżeli będziesz miał źle zestrojoną instalację, tak jak i najmniej polecane silniki do LPG mogą z dobrze zrobioną instalacją przelatać setki tysięcy kilometrów... bardzo często jest tak, że ktoś kupuje auto z LPG (bądź sam zleca montaż) i uważa, że od teraz to już tylko jazda za pół darmo, a tak niestety nie jest; ale najzabawniejsze jest to, że koszty serwisowania instalacji LPG są naprawdę śmiesznie niskie i nie rozumiem ludzi, którzy olewają ten temat
Nigdzie nie napisałem, że regularnie serwisowałem auto w Radomiu, pojechałem do nich bo miałem dość spychologii, dlatego też stwierdzam, że to moja wina, gdybym pojechał do nich rok wcześniej dzisiaj nie miałbym problemu, chociaż... Równie dobrze powiedzieliby mi że to wina instalacji a instalator że to wina usterki silnika. To już przerabiałem

Jeżeli jadę na instalację 200 km to chyba w jakimś celu? Jeżeli czekam na termin kilka miesięcy to chyba po to aby takich sytuacji uniknąć. Jeżeli mówię, świeci mi się błąd silnika, auto mi gaśnie okresowo to instalator powinien albo rozwiązać problem albo podać adres gdzie mi temat załatwią. Auto dwa miesiące po montażu zaczęło gasnąć, poinformowałem o tym montera, nie uzyskałem odpowiedzi. PO kilku miesiącach pojawił się błąd silnika, po kilku sam zgasł, po dwóch znowu się pojawił. Dodam ponownie w tym czasie auto miało robione przeglądy mechaniczne oraz gazowy. Przy przeglądzie gazowym sugerowano przepustnice, przegląd mechaniczny to wykluczył, następny przegląd gazowy - zero informacji że auto jest źle zestrojone. Sam bazując na domysłach miałem zamiar pojechać do Krakowa i wstawić auto na strojenie poza warsztatem gdzie montowałem instalacje. Chociaż bazując na jego opiniach wydawało mi się to dziwne.
Opowiadam o tym nie po to aby komuś robić przykrość, bo instalacje mam naprawdę estetycznie zamontowaną, gdzieś jednak wkradła się rutyna i osoba zielona tak jak ja , spoza branży, nie mająca czasu robić kolejnego fakultetu została potraktowana z kopa. Może można by było tego uniknąć, a może po prostu raz na kilka set lub tysięcy tak się zdarza.
Podsumowując, kupując to auto z tym silnikiem kierowałem się opiniami o nim na forach, teraz przy awarii uzyskałem informację, że w opinii ludzi serwisujących na co dzień te silniki, nie nadają się one do gazu, być może rzecz dyskusyjna dla ludzi z branży, nie dla mnie, biorąc pod rozwagę mój portfel ;D

-- 29 mar 2019, o 12:58 --
Jakkub pisze:To nie wina silnika tylko Ciebie, ponieważ ignorowałeś złą pracę auta, jeżeli auto jest sprawne i dobrze założona ilnstalacja, serwisowana, filtry co 10 tyś. km, prawidłowe korekty i 20% wyższe spalanie niż benzyny, check nie pali się, to nie jest prosty silnik, ale widać że potrafi i tak sporo znieść tj. 80 tyś km orania zaworami. W moich 70 tyś na lpg w 3.2 i 40 tyś. w T6. Miałem problem w T6 z checkiem, który wynikał z nieszczelności kolektora ssące i drążyłem, aż znalazłem i check nie pali się, w 3.2 pomimo, że wtryski lpg miały przejechanie 30 tyś. km lały , po wymianie na nowe żadnego podbijania obrotów.
Ale co miałem wziąć świder i drążyć? Zignorowałem ? Na jakiej podstawie tak oceniasz? Miałem wejść do kanału i drążyć czy postawić auto na podjeździe i czekać, aż ktoś się zlituje do niego zajrzeć. Montaż w Bolęcinie, miałem powody sądzić że wszystko jest ok, gdy nie było to zgłaszałem problemy. Owszem nie zbyt natarczywie, trzeba było powiedzieć - kur... Panie wieź się Pan ogarnij i zdiagnozuj problem. Mój instalator swój fach zna, opinie ma bardzo dobre. Winę rzeczywiście ponoszę ja. Dzisiaj zupełnie inaczej bym to rozegrał.

z1000
V
V
Posty: 96
Rejestracja: 2016-04-11, 16:26
Imię: Adam
VOLVO: sprzedałem xc70 3.2
Silnik: benzynowy
KW/KM/NM: moc szatańska
Średnie spalanie: zbyt niskie
Przebieg: 666
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: z1000 » 2019-03-29, 12:14

kolego mogadis, to są Twoje słowa...
mogadis pisze:Podsumowując, servis który badał temat twierdzi, że te silniki w żadnym razie nie są do gazu i ogólnie dziwią się obiegowej opinii, że silniki volvo są idealne do gazu D.
a problem w Twoim wypadku nie dotyczył tego, że masz niewłaściwy silnik do LPG tylko tego, że instalacja była nieprawidłowo przygotowana do pracy; pomimo tego, że miałeś świadomość występowania problemów nadal użytkowałeś auto i wyszedł klops..
ja w żadnym wypadku nie chcę Ciebie oceniać i krytykować, jedynie staram się wskazać, że podana przez Twoich mechaników opinia, że silniki volvo nie nadają się do gazu jest... moim zdaniem przynajmniej słaba i nijak nie tłumaczy Twoich kłopotów z samochodem
szukam... logiki z postępowaniu administracji tego forum... jak na razie bezskutecznie

Jakkub
VO
VO
Posty: 152
Rejestracja: 2013-12-10, 13:08
Imię: Jakub
VOLVO: S80 T6 II / S80 II / ex V70 II
Silnik: 3.0T AWD / 3.2 / ex 2.5 T
KW/KM/NM: 305/234/ex209
Rok: 2010
Średnie spalanie: 16 / 14 lpg
Przebieg: 62000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: Jakkub » 2019-03-29, 17:37

Niektórzy kupując Volvo myślą, że to pancerne auta, nie do zajechania. Twój niestety przypadek jest przykładem tego , że trzeba dbać o nie jak o każde auto jeżeli chce się nim długo cieszyć. Niestety volva są drogie w użytkowaniu i późniejszych naprawach, dlatego ciężko kupić w dobrym stanie Volvo powyżej 8 lat, ale Ci co dbają o nie, nie chcą się z nimi rozstawać, mam na myśli V70/S80. Na Twoim miejscu szukałabym drugiego silnika.

mogadis
V
V
Posty: 11
Rejestracja: 2012-07-03, 18:49
Imię: Grzegorz
VOLVO: xc60, S60
Silnik: 3,2 i 2.5T
Rok: 2013
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Podkarpackie
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: mogadis » 2019-03-29, 18:30

z1000 pisze:kolego mogadis, to są Twoje słowa...
mogadis pisze:Podsumowując, servis który badał temat twierdzi, że te silniki w żadnym razie nie są do gazu i ogólnie dziwią się obiegowej opinii, że silniki volvo są idealne do gazu D.
a problem w Twoim wypadku nie dotyczył tego, że masz niewłaściwy silnik do LPG tylko tego, że instalacja była nieprawidłowo przygotowana do pracy; pomimo tego, że miałeś świadomość występowania problemów nadal użytkowałeś auto i wyszedł klops..
ja w żadnym wypadku nie chcę Ciebie oceniać i krytykować, jedynie staram się wskazać, że podana przez Twoich mechaników opinia, że silniki volvo nie nadają się do gazu jest... moim zdaniem przynajmniej słaba i nijak nie tłumaczy Twoich kłopotów z samochodem
Kolego to nie są moi mechanicy, to jest nie autoryzowany serwis, który cieszy się renomą i zaufaniem, wyrazili opinię, można z nią polemizować, można się z nią nie zgadzać, ale nie można jej przemilczeć. Nie powiedzieli mi, że mam luzy bo źle serwisowałem auto, powiedzieli że ten silnik nie jest do lpg mimo obiegowej opinii. Pisze o tym nie po to aby kogoś odciągać od instalacji lub oskarżać o szerzenie propagandy, ale po to aby ktoś uczył się na moich błędach. Skorzystałem z usługi w Bolęcinie, sygnalizowałem, że coś jest nie tak. Nie jestem kompetentny do wdawania się w polemikę czy instalacja była wadliwie skonfigurowana bo się na tym nie znam, ale wydaje mi się , podkreślam wydaje mi się że jest to mało możliwe ze względu na osobę która to montowała, pozostaje więc kwestia, że zbyt rzadko się u niej pojawiałem, pomijam że jak już byłem to jasno precyzowałem, że coś jest nie tak. Podsumowując dla tych co się nie znają jak ja i nie mają czasu tego drążyć, szukając instalatora pierwsze co się liczy to komunikacja. Musi to być osoba otwarta, niestety w mojej ocenie w Bolęcinie tego zabrakło, skoro monter bagatelizował za pierwszym razem, że coś jest nie tak, widocznie pomiary nic niepokojącego nie wskazywały, bo wątpię aby celowo mnie zlał. Więc ja jeździłem jak ten głupi myśląc że to kwestia elektroniki przewód lub coś. Oczywiście Instalator sugerował jak juz wspominałem sprawdzenie przepustnicy, było wszystko ok. Przy ostatnim serwisie, jakiś miesiąc temu zasugerował sprawdzenia auta pod kątem elektryki i przewodów, bo jak stwierdził kultura pracy tego silnika powinna być dużo lepsza, no to pojechałem do Radomia, bo gdzie miałem jechać ? Przecież nie do ASO :D Stwierdzono co juz pisałem. koniec historii, każdy własne wnioski wyciągnie, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Czołem.

z1000
V
V
Posty: 96
Rejestracja: 2016-04-11, 16:26
Imię: Adam
VOLVO: sprzedałem xc70 3.2
Silnik: benzynowy
KW/KM/NM: moc szatańska
Średnie spalanie: zbyt niskie
Przebieg: 666
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: z1000 » 2019-03-30, 08:18

mogadis pisze:Nie powiedzieli mi, że mam luzy bo źle serwisowałem auto, powiedzieli że ten silnik nie jest do lpg mimo obiegowej opinii
a czym podparli tę śmiałą tezę? niczym... w zasadzie to nawet nie wiesz co się z silnikiem stało i dlaczego, ale panowie z Radomia powiedzieli, że silnik zły
mogadis pisze: to jest nie autoryzowany serwis, który cieszy się renomą i zaufaniem
o monterze gazu też początkowo pisałeś tak:
mogadis pisze:Instalacja jest przyzwoita, barakudy, kme - koszt instalacji ponad cztery klocki. Montowana u fachowca z bardzo dobrymi opiniami
a potem tak:
mogadis pisze:instalator nie mówił mi, że są problemy, nie sugerował idź Pan do kogoś niech to wystroi. Nie wiem, nie znam się, auto było na przeglądach w trakcie których mówiłem, że coś jest nie tak, świecił się błąd, wspominałem że praca silnika mi nie odpowiada, że gaśnie na krzyżówkach co jest denerwujące i niebezpieczne. Generalnie spychologia , idź Pan do mechanika
powodów awarii może być wiele ale panowie z Radomia...
mogadis pisze:wyrazili opinię, można z nią polemizować, można się z nią nie zgadzać, ale nie można jej przemilczeć
są ludzie, którzy twierdzą, że ziemia jest płaska i amerykanie wcale na księżycu nie wylądowali, tych opinii też nie powinno się przemilczeć...
tylko patrzeć jak zmienisz zdanie o panach z Radomia
mogadis pisze: koniec historii, każdy własne wnioski wyciągnie, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Czołem.
i to jest bardzo dobra koncepcja
szukam... logiki z postępowaniu administracji tego forum... jak na razie bezskutecznie

mlun
VO
VO
Posty: 163
Rejestracja: 2013-02-15, 21:34
Imię: Cezary
VOLVO: s60
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: mlun » 2019-03-30, 09:54

Hmmmm jak w Bolęcinie i estetycznie zamontowane to być może u Damiana? Swoją drogavktos pisał ze sioniki w Volvo po 2010 roku już nie są tak "pancerne". Aczkolwiek sporo ich jeździ zagazowanych i nie słychać zeby nagminnie padały.

mogadis
V
V
Posty: 11
Rejestracja: 2012-07-03, 18:49
Imię: Grzegorz
VOLVO: xc60, S60
Silnik: 3,2 i 2.5T
Rok: 2013
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Podkarpackie
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: mogadis » 2019-03-30, 12:00

z1000 pisze:
mogadis pisze:Nie powiedzieli mi, że mam luzy bo źle serwisowałem auto, powiedzieli że ten silnik nie jest do lpg mimo obiegowej opinii
a czym podparli tę śmiałą tezę? niczym... w zasadzie to nawet nie wiesz co się z silnikiem stało i dlaczego, ale panowie z Radomia powiedzieli, że silnik zły
Panowie z Radomia nie są anonimowi, posiadają jakąś wiedzę, jakieś doświadczenie, sporo szkoleń - bardzo chętnie oddam w serwis pojazd do Ciebie, widzę, że trafiłem na konkretnego specjalistę , podaj adres i nazwę firmy , jadę i pokrywam koszty oraz czekam na rzeczową , fachową kontr opinię.
mogadis pisze: to jest nie autoryzowany serwis, który cieszy się renomą i zaufaniem
z1000 pisze:o monterze gazu też początkowo pisałeś tak:
mogadis pisze:Instalacja jest przyzwoita, barakudy, kme - koszt instalacji ponad cztery klocki. Montowana u fachowca z bardzo dobrymi opiniami
a potem tak:
mogadis pisze:instalator nie mówił mi, że są problemy, nie sugerował idź Pan do kogoś niech to wystroi. Nie wiem, nie znam się, auto było na przeglądach w trakcie których mówiłem, że coś jest nie tak, świecił się błąd, wspominałem że praca silnika mi nie odpowiada, że gaśnie na krzyżówkach co jest denerwujące i niebezpieczne. Generalnie spychologia , idź Pan do mechanika
Wytłumacz mi gdzie tu jest niekonsekwencja i gdzie pierwsze przeczy drugiemu?
z1000 pisze:powodów awarii może być wiele ale panowie z Radomia...
mogadis pisze:wyrazili opinię, można z nią polemizować, można się z nią nie zgadzać, ale nie można jej przemilczeć
z1000 pisze:są ludzie, którzy twierdzą, że ziemia jest płaska i amerykanie wcale na księżycu nie wylądowali, tych opinii też nie powinno się przemilczeć...
mogadis pisze:tylko patrzeć jak zmienisz zdanie o panach z Radomia
http://www.vipserwis.com/about.htmlb" onclick="window.open(this.href);return false; - oni maja taką opinię. Teraz przedstaw się nam proszę :)
mogadis pisze: koniec historii, każdy własne wnioski wyciągnie, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Czołem.
z1000 pisze:i to jest bardzo dobra koncepcja
Dokładnie. Nie zamierzam więcej wchodzić z Tobą w polemikę

z1000
V
V
Posty: 96
Rejestracja: 2016-04-11, 16:26
Imię: Adam
VOLVO: sprzedałem xc70 3.2
Silnik: benzynowy
KW/KM/NM: moc szatańska
Średnie spalanie: zbyt niskie
Przebieg: 666
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: z1000 » 2019-03-30, 12:30

no i nie dowiedziałem się dlaczego silniki volvo "wbrew obiegowej opinii" nie nadają się do gazu... jak słyszę taką teorię to pytam o jej uzasadnienie, a że usłyszałem ją od Ciebie to też Ciebie pytam,
czy gdyby Tobie powiedziano, że czerwone auta nie nadają się do LPG to też byś to przyjął jako pewnik? zwyczajnie nie zapytałeś o powód takiej opinii i tyle, a że wierzysz każdemu na słowo to już Twoja sprawa, jak na tym wyszedłeś sam widzisz... życzę dalszych sukcesów!
szukam... logiki z postępowaniu administracji tego forum... jak na razie bezskutecznie

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: Mikaell » 2019-04-01, 07:48

z1000 pisze:no i nie dowiedziałem się dlaczego silniki volvo "wbrew obiegowej opinii" nie nadają się do gazu...
Ja również jestem (nawet bardzo! ) zainteresowany poznaniem uzasadnienia tezy Panów Vipserwis.

Jak na razie przypadek kolegi mogadis potwierdza jedynie tezę, nawet Volvo nie jest odporne na długotrwałą eksploatację z niesprawnościami (czy to silnikowymi czy to wynikającymi ze źle wystrojonej instalacji).
Najgorszą rzeczą jaka może zdarzyć się użytkownikowi jest odsyłanie przez mechanika do instalatora i odwrotnie...
I niestety często wynika to z niekompetencji jednego i drugiego.
Niestety gazownicy w sporym stopniu zasłużyli sobie na podejście mechaników, którzy widząc instalację bez zastanowienia twierdzą: panie! wszystko przez gaz...
A z kolei gazownik gazem nie naprawi niesprawnego auta...
Biedny użytkownik musi drążyć temat i egzekwować wytłumaczenie przez odsyłającego jaką niesprawność silnika/instalacji podejrzewa i na podstawie jakich objawów / parametrów. Jeżeli nie rozumie o co chodzi niech prosi o wypisanie epikryzy :)

kogut1991
V
V
Posty: 58
Rejestracja: 2019-03-26, 10:24
Imię: Tomasz
VOLVO: S60 II AWD
Silnik: B6304T4
KW/KM/NM: 304KM / 440Nm
Rok: 2011
Przebieg: 200
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: kogut1991 » 2019-04-01, 09:56

Mikaell pisze: A procedura kontroli jest paskudna - raczej nie do wykonania bez special tools (no chyba żeby sobie zrobić z pokrywy dekla zawórów starego silnika).
Regulacja płytkowa?

A co do kolegi który tak walczy teraz z opinią czy dobre czy złe do gazu.
Poprostu jeżdzone było na lipnych korektach i silnik w końcu padł.

Awatar użytkownika
kivi
VOLVO
VOLVO
Posty: 5338
Rejestracja: 2012-10-08, 23:07
Imię: Krzysiek
VOLVO: EvoX, 535d
Silnik: 4B11T,M57N2 - 306D5
KW/KM/NM: 270/370/450; 360/800
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 17,2
Przebieg: 57000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: kivi » 2019-04-01, 11:28

Może zostanę znienawidzony, ale nie widziałem jeszcze silnika T6 na sterowniku DENSO, który dobrze chodziłby na gazie. Zawsze mniej lub bardziej źle. Podobno nie ma też dobrego rozwiazania na problem emulacji cisnienia paliwa, co objawia sie trudnosciami w rozruchu.
chiptuning volvo.
kiviracing.pl

ptre
VO
VO
Posty: 178
Rejestracja: 2014-03-03, 12:59
Imię: Piotr
VOLVO: 850
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 305/415/556
Rok: 1994
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: ptre » 2019-04-01, 12:23

cezar197332 pisze:Dzięki. W takim przypadku proszę o info , czy ktoś z tym silnikiem jeździ na LPG- jeśli tak to jakie opinie. ?
80 tys na LPG...xc90 3.2....
BRC...żadnych problemów z gazem...

mogadis
V
V
Posty: 11
Rejestracja: 2012-07-03, 18:49
Imię: Grzegorz
VOLVO: xc60, S60
Silnik: 3,2 i 2.5T
Rok: 2013
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Podkarpackie
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: mogadis » 2019-04-12, 17:00

Mikaell pisze:
z1000 pisze:no i nie dowiedziałem się dlaczego silniki volvo "wbrew obiegowej opinii" nie nadają się do gazu...
Ja również jestem (nawet bardzo! ) zainteresowany poznaniem uzasadnienia tezy Panów Vipserwis.

Jak na razie przypadek kolegi mogadis potwierdza jedynie tezę, nawet Volvo nie jest odporne na długotrwałą eksploatację z niesprawnościami (czy to silnikowymi czy to wynikającymi ze źle wystrojonej instalacji).
Najgorszą rzeczą jaka może zdarzyć się użytkownikowi jest odsyłanie przez mechanika do instalatora i odwrotnie...
I niestety często wynika to z niekompetencji jednego i drugiego.
Niestety gazownicy w sporym stopniu zasłużyli sobie na podejście mechaników, którzy widząc instalację bez zastanowienia twierdzą: panie! wszystko przez gaz...
A z kolei gazownik gazem nie naprawi niesprawnego auta...
Biedny użytkownik musi drążyć temat i egzekwować wytłumaczenie przez odsyłającego jaką niesprawność silnika/instalacji podejrzewa i na podstawie jakich objawów / parametrów. Jeżeli nie rozumie o co chodzi niech prosi o wypisanie epikryzy :)
Kolego Mikaell montowałem instalację w Bolęcinie, mam tam jakieś 200km, raczej nie robiłem wycieczki w celach turystycznych, doskonale wiesz, że zakład w którym robiłem montaż ma doskonałe opinie, więc? Panowie z Vipserwis zrobili mi w aucie pewne rzeczy, które śmiem twierdzić nie ogarnąłby mi nikt w Polsce, a już na pewno w ASO :D więc nie ma powodów aby podważać opinie zakładu który dziennie przerabia kilka samochodów marki volvo... Jeżeli jest powód to chętnie do Ciebie przyjadę i poddam swoje auto diagnostyce, dodam że auto było serwisowane regularnie, przeglądy itd. również w zakładzie, który ma doskonałe opinie. Także czekam na wytłumaczenia co takiego stało się w moim wozie, który po 60 tys na gazie ma silnik zryty do wymiany. Ponieważ posiadam już instalację, a silnik pójdzie do wymiany i wstawię t6 i chętnie podepnę u Ciebie to co tam mam, włącznie z wszelkimi sugestiami wymiany i zobaczymy jak to będzie kręcić na lpg dalej. Pozdrawiam

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: Mikaell » 2019-04-13, 14:44

mogadis pisze: Kolego Mikaell montowałem instalację w Bolęcinie, mam tam jakieś 200km, raczej nie robiłem wycieczki w celach turystycznych, doskonale wiesz, że zakład w którym robiłem montaż ma doskonałe opinie, więc?
Tak wiem - ma doskonałe opinie, od strony mechanicznej montaże są perfekcyjne a poziomu estetyki nie będę w stanie osiągnąć nigdy... :( Jednak nie ma jasności czy od początku napewno było dobrze wystrojone? Czy może jednak była rzeczywiście jakaś usterka silnikowa i jakieś problemy się nawarstwiały?
mogadis pisze: Panowie z Vipserwis zrobili mi w aucie pewne rzeczy, które śmiem twierdzić nie ogarnąłby mi nikt w Polsce, a już na pewno w ASO :D więc nie ma powodów aby podważać opinie zakładu który dziennie przerabia kilka samochodów marki volvo...
Nie znam kompetencji Vipserwis (a patrząc na ofertę wydają się bardzo wysokie) i nie wydaje mi się abym je jakoś istotnie podważał. Chodzi mi o uzasadnienie tezy, że te silniki nie nadają się do gazu.
(Jestem bardzo ciekaw tych pewnych rzeczy, których nikt w Polsce by nie ogarnął - z pobieżnego oglądu fb widziałem, że robią rzeczy typu nawigacja, ledy, wyłączanie ograniczników prędkości, etc. Znaczy mają guru elektronika - p. Tomasz. Ale ma to umiarkowany związek z mechaniką/elektroniką silnikową)
mogadis pisze: Jeżeli jest powód to chętnie do Ciebie przyjadę i poddam swoje auto diagnostyce, dodam że auto było serwisowane regularnie, przeglądy itd. również w zakładzie, który ma doskonałe opinie. Także czekam na wytłumaczenia co takiego stało się w moim wozie, który po 60 tys na gazie ma silnik zryty do wymiany.
Jeżeli nie dowiedziałeś się tego od Vipserwis teraz, to po wymianie silnika już się raczej nie dowiemy.
Kolega ptre osiągnął bezproblemowo 80k km, ja niestety nie mam ewidencji i nie jestem w stanie powiedzieć jakie największe przebiegi mają 3.2 robione przeze mnie. Pierwszy taki silnik robiłem na początku 2014, ale nie znam obecnego przebiegu, kojarzy mi się, że było sprzedane i nowy właściciel był na serwisie z rok temu ....
mogadis pisze: Ponieważ posiadam już instalację, a silnik pójdzie do wymiany i wstawię t6 i chętnie podepnę u Ciebie to co tam mam, włącznie z wszelkimi sugestiami wymiany i zobaczymy jak to będzie kręcić na lpg dalej. Pozdrawiam
Cudów nie obiecuję, ale oczywiście zapraszam. Z Radomia nie będzie już daleko :)
PS. A z podkarpackiego (bo nie wiem gdzie auto stoi) to może do kolegi Struna ?

mogadis
V
V
Posty: 11
Rejestracja: 2012-07-03, 18:49
Imię: Grzegorz
VOLVO: xc60, S60
Silnik: 3,2 i 2.5T
Rok: 2013
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Podkarpackie
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: mogadis » 2019-04-14, 09:32

Tak, przyznam, że dałem ciała, powinienem był rok temu pojechać na strojenie do kolegi Struna.

Awatar użytkownika
taifun
VOLV
VOLV
Posty: 601
Rejestracja: 2014-03-23, 20:00
Imię: Lukasz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 125/170
Rok: 2001
Średnie spalanie: 13 LPG
Przebieg: 210000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: taifun » 2019-04-17, 08:14

Silnik volvo starej konstrukcji ale robil je ford fomoco. Luzy reguluje sie za pomoca szklanek. Mam glowice na stole wlasnie

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: Mikaell » 2019-04-17, 15:13

Napisz coś więcej ! Z jakiego powodu głowica została zdemontowana i co będzie robione ?

cezar197332
V
V
Posty: 13
Rejestracja: 2018-05-20, 14:22
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Status: Offline

Re: XC 60 3.2 LPG

Post autor: cezar197332 » 2019-04-17, 16:36

Mam ten sam silnik zrobiony przez FoMoCo i zmodyfikowany przez inż.Volvo, też jestem zainteresowany co było powodem destrukcji(jazda na LPG bez wyobraźni, czy ten typ tak po prostu ma?)

-- 2019-04-17, 16:38 --

No może nie tak dokładnie, bo dotyczy 3.2 243km

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”