Strona 1 z 3

XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-20, 14:50
autor: cezar197332
Witam i proszę o opinię. Czy silnik 3.2 z 2010 roku 179/243 KM po montażu LPG potrzebuje regulacji luzów zaworowych ?

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-20, 17:59
autor: z1000
jeżeli wymaga regulacji luzów to niezależnie od tego czy jest zasilany LPG czy nie; pytanie jest następujące - dlaczego zasugerowano koledze taką konieczność?

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-20, 19:28
autor: cezar197332
Nie mam 100% pewności czy w tym silniku jest taka konieczność, jeśli tak to instalacja LPG w takim przypadku traci na ekonomice, biorąc pod uwagę regulację co 30000km. Potrzebuję naprawdę fachowej informacji na tema silnika :
3.2 R6 24V B6 324S5

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-20, 19:58
autor: z1000
o ile mi wiadomo to w silniku tym nie ma możliwości regulacji luzu zaworowego w sposób inny niż wymiana popychaczy (szklanek); koszt zabawy jest raczej wysoki...
ale raz jeszcze powtarzam pytanie, skąd przypuszczenie o konieczności regulacji owego luzu? jeżeli ma kolega jakiekolwiek podstawy by sądzić, że np. zawory wymagają korekty luzów to należy to wykonać niezależnie od tego czy auto zasilane jest LPG czy benzyną (przy zasilaniu LPG problemy z gniazdami w takim wypadku mogą pojawić się wcześniej niż przy benzynie ale w tym drugim wypadku też się w końcu pojawią) - dlatego przed montażem instalacji LPG warto zweryfikować stan silnika

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-20, 21:00
autor: cezar197332
Dzięki. W takim przypadku proszę o info , czy ktoś z tym silnikiem jeździ na LPG- jeśli tak to jakie opinie. ?

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-21, 15:16
autor: lb10
Mam taki silnik, a od września 2017 dodaną instalacje LPG (STAG). Do tej pory przejechałem z nią ok. 7000km, bez żadnych problemów. Nie słyszałem nigdy aby ten typ silnika wymagał specjalnego traktowania na LPG, a przed zakupem nieco się tym interesowałem. W XC60 największym problemem jest zainstalowanie rozsądnej wielkości butli, tak aby nie zmniejszyć zanadto bagażnika.

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-21, 16:01
autor: cezar197332
Dzięki - jutro jadę na oględziny przed montażem LPG i ew. wycenę.

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-21, 18:59
autor: Jakkub
Największym problemem w tym samochodzie pod względem lpg jest pojemność butli, rozważ jaki dystans na 1 tankowaniu byłby dla ciebie optymalny i uwzględnij spalanie na poziomie 15l i nie łudź się, że będzie palić mniej.
To dobry silnik i traktuje lpg jako drugie naturalne paliwo.

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-21, 19:30
autor: cezar197332
Super, dzięki Jakub za info. To jeszcze doradźcie czy montować włocha czy polaka.?

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-21, 20:38
autor: szmajgel
u mnie pod koniec tygodnia montowana będzie instalacja STAG :) powiedzcie mi czy czujecie jakaś różnice w osiągach benzyna vs LPG?

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-21, 22:47
autor: Jakkub
Minimalna, nieistotna w moim odczuciu maksymalnie do -5%.
Do S80 szczerze polecam zbiornik walcowy położony za tylnymi kanapami i uzyskuje się dzięki temu optymalny zasięg 600 km, przy butli 100l.
Co do instalacji tak ja wiele razy tu było napisane nieważne jaka tylko kto zakłada, to tego silnika kosztuje od 3000 do 4500 PLN.

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-22, 05:41
autor: cezar197332
Po założeniu instalacji odezwę się i powiem co? jak? za ile? i dla zainteresowanych podam namiary.

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-22, 07:41
autor: vol40vo
Jakkub pisze:Do S80 szczerze polecam zbiornik walcowy położony za tylnymi kanapami i uzyskuje się dzięki temu optymalny zasięg 600 km, przy butli 100l.
rozumiem, że te dane wynikają z własnego doświadczenia. Moim zdaniem zbiornik walcowy trochę szpeci przedział bagażnika, ale jeżeli ktoś sporo jeździ, to jego założenie ma duże i ekonomiczne uzasadnienie.

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-22, 15:48
autor: misieg
Ja się mieszczę w 14L na 100km cykl mieszany. Na autostradzie również w tych okolicach.

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-22, 16:55
autor: cezar197332
Dziś po wizycie U majstrów LPG stwierdzili , że to silnik FORDA FoMoCo i prawdopodobnie zawory regulowane mechanicznie ?-coś mi tu nie pasuje?!

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-22, 17:07
autor: Jakkub
U takich gazowników, którzy mówią "prawdopodobnie " nie zakładałbym instalacji. Poszperaj w "szukajce" i znajdź na forum warsztat polecany w Twojej okolicy, albo napisz gdzie mieszkasz to może ktoś Ci poleci.
Nie szukaj dziury w całym i jeżeli przebieg masz taki jak w profilu to na lpg pośmigasz 200 tys. bez problemu i bez regulacji zaworów, ale nikt Ci tego nie zabroni zrobić jeżeli się uprzesz. W silniach Subaru ponoć co 40 tys. trzeba regulować, ale w Volvo nie słyszałem, pomimo że te silniki to mariaż Forda z Volvo.

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-23, 10:48
autor: cezar197332
Dzięki-Jakub te info. z doświadczenia czy przekonania?

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-23, 10:54
autor: dypek
cezar197332 pisze:Dziś po wizycie U majstrów LPG stwierdzili , że to silnik FORDA FoMoCo i prawdopodobnie zawory regulowane mechanicznie ?-coś mi tu nie pasuje?!
Dali ci znać że nie mają o tym pojęcia i żebyś omijał ich szeroko. Ja na 3.2 mam nalatane z 80-100 na lpg i nic nie trzeba regulować tankujesz i jeździsz.

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-23, 11:03
autor: cezar197332
Super - dzięki.

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-23, 17:32
autor: Jakkub
Z doświadczenia, jeżdżę na gazie odkąd czasów kiedy był po 30 gr/litr i zawsze wybieram silniki, które dobrze go znoszą i nie ma w nich przedwczesnego wypalania gniazd zaworowych, aczkolwiek każdą głowicę można "upalić" jeżeli jeździ się na zbyt ubogiej mieszance. Z obecnych na rynku silników uważam, że to jeden z lepszych do zagazowania.

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-23, 18:09
autor: Mikaell
dypek pisze:ezar197332 napisał(a):
Dziś po wizycie U majstrów LPG stwierdzili , że to silnik FORDA FoMoCo i prawdopodobnie zawory regulowane mechanicznie ?-coś mi tu nie pasuje?!

Dali ci znać że nie mają o tym pojęcia i żebyś omijał ich szeroko. Ja na 3.2 mam nalatane z 80-100 na lpg i nic nie trzeba regulować tankujesz i jeździsz.
Pojęcie mieli ponieważ luzy są regulowane mechanicznie.
W programach serwisowych nie znalazłem informacji o konieczności / interwale regulacji zaworów.
Żaden z naszych klientów również nie regulował zaworów i nie ma problemów, aczkolwiek, chyba żadnen z tych motorów nie przejeździł jeszcze 100k km.
Zagadywaliśmy człowieka z Domu Volvo (kierownik zmiany serwisu, któremu gazowaliśmy V70II :-)) o zawory w 3.2 i wydawało mu się, że być może z raz to robili.
A procedura kontroli jest paskudna - raczej nie do wykonania bez special tools (no chyba żeby sobie zrobić z pokrywy dekla zawórów starego silnika).

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2018-05-23, 19:50
autor: cezar197332
Dzięki - Mikaell

-- 2018-06-18, 16:47 --

15-go czerwca odebrałem auto po zagazowaniu : instalacja BRC P&D , koszt 4000zł., jak na razie bez uwag , zużycie ok 13,7 l/100km. Uważam to za dobry wynik- jak ktoś zainteresowany szczegółami -więcej na priv. 695-760-278

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2019-03-28, 17:50
autor: mogadis
Odświeżając temat opowiem ku rozwadze wszystkim optymistom takim jakim byłem ja ( byłem do wczoraj) , że w przypadku konieczności regulacji luzów zaworowych w przypadku silnika 3.2 ( nie wiem jak jest w t6 ) praktycznie jesteśmy skazani na jego wymianę ) używka z włożeniem kosztuje niewiele więcej od regulacji) Opinia dotyczy xc60 3.2 AWD z LPG zamontowanym przy 45 000, obecnie 120 000 - silnik praktycznie do wymiany. Silnik rwie, szarpie na wolnych obrotach, czasem gaśnie po przejechaniu kilkuset metrów do kilometra - różnie. Skrzynia szarpie, Silnik miał mierzone ciśnienie, niskie nie równe ciśnienie na cylindrach. Nie uwierzyłbym gdyby to nie było moje auto.

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2019-03-28, 18:04
autor: cezar197332
Rozumiem, że na LPG przejechane 80tys., a jaka instalacja i tryb jazdy?

Re: XC 60 3.2 LPG

: 2019-03-28, 19:53
autor: explosive_s
ciekawy temat. Gdziekolwiek nie przeczytam opinii, dowiem się, że 3.2 jest "dobry" do gazu. Tu okazuje się, że po 80 tys. do wymiany. Jak to w końcu jest? Przypadek unikalny czy smutna rzeczywistość?