[Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Awatar użytkownika
Luczki
VOL
VOL
Posty: 377
Rejestracja: 2011-10-09, 18:25
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 i | B18U
KW/KM/NM: 66/89/140
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 LPG/ 100
Przebieg: 204500
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Luczki » 2012-11-14, 02:45

Witam. Posiadam instalację holenderską Vialle i ostatnio coś mi się z nią podziało. Ale najpierw chciałem się dowiedzieć która to generacja. Wlew gazu jest pod klapką obok wlewu benzyny, aby zatankować muszę dokręcić końcówkę, butla znajduję się w bagażniku za tylną kanapą i zajmuje całą szerokość bagażnika właściwie. Wiem że reduktor to Vialle F-type. Na desce rozdzielczej mam zamontowany przycisk LPG przy którym świeci się zielona dioda gdy pracuję na gazie i czerwona gdy na benzynie. Mogę sobie samemu przełączać dowolnie oczywiście jakie chce paliwo, lecz automatycznie to wygląda tak, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce zaświeca się zielona dioda i słychać z bagażnika z butli taki dźwięk "cyk", przy starcie dioda zmienia się na czerwoną (czyli odpala na benzynie), lecz dosłownie po chwili (około 3 sekund) z powrotem jest zielona i autko sobie pracuje już na gazie.

Pozdrawiam

_NAWIAS
Ostatnio zmieniony 2012-11-14, 11:14 przez Luczki, łącznie zmieniany 1 raz.
((=Volvo=))

Awatar użytkownika
t_c
VOLVO
VOLVO
Posty: 1387
Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
Imię: Jarek
VOLVO: 945
Silnik: B200FT
KW/KM/NM: 155
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13,4 lpg
Przebieg: 411000
Lokalizacja: WK i WL
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: t_c » 2012-11-14, 11:53

Luczki, Twój opis pasuje do I, II, III i IV generacji:) Zdjęcie silnika i okolic ułatwiłoby identyfikację.

Awatar użytkownika
Luczki
VOL
VOL
Posty: 377
Rejestracja: 2011-10-09, 18:25
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 i | B18U
KW/KM/NM: 66/89/140
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 LPG/ 100
Przebieg: 204500
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Luczki » 2012-11-14, 14:58

Ok. W takim razie zrobię zdjęcia i wstawię je, ale nie obiecuję że dzisiaj. Pozdrawiam

Dodam, że dowiedziałem się, że to II generacja, mam mikser a nie wtryski i wiem, że instalacja jest podpięta nie pod akumulator tylko pod komputer, który znajduje się pod popielniczką. Jest tam taki mały przekaźnik na kabelku, w ogóle żadne kable elektryczne z instalacji nie są wyciągnięte pod maskę. Jak się do tego zabrac? I co może być przyczyną, że nagle auto zgasło i już nie ma prądu w instalacji, nie świeci się żadna dioda na przełączniku gaz/benzyna, nie słychać "cyknięcia" w butli po starcie. Może komputer?
((=Volvo=))

Awatar użytkownika
t_c
VOLVO
VOLVO
Posty: 1387
Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
Imię: Jarek
VOLVO: 945
Silnik: B200FT
KW/KM/NM: 155
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13,4 lpg
Przebieg: 411000
Lokalizacja: WK i WL
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: t_c » 2012-11-16, 17:05

Jakieś zasilanie z instalacji samochodu to jednak być musi, a głucha cisza może oznaczać jego zanik. Na zasilaniu powinien być bezpiecznik, tylko trzeba go zlokalizować. Może być tak, że gazownik podpiął się pod któryś z bezpieczników w skrzynce, równie dobrze mógł założyć na kablu albo centralka od gazu może mieć swoje zabezpieczenie. Czyli szukamy prądu.

Awatar użytkownika
Luczki
VOL
VOL
Posty: 377
Rejestracja: 2011-10-09, 18:25
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 i | B18U
KW/KM/NM: 66/89/140
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 LPG/ 100
Przebieg: 204500
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Luczki » 2012-11-16, 20:01

Dzięki za podpowiedź, w takim razie będę szukał. Tylko nie wiem czy coś znajdę bez rozbierania większego auta, bo ja razem z moim kolegą mechanikiem widzieliśmy tylko i wyłącznie przekaźnik od gazu podpięty pod komputer, a pod maską nie jest nic podpięte pod przewody od akumulatora. Dziwne to troche...

Pozdrawiam
((=Volvo=))

Awatar użytkownika
t_c
VOLVO
VOLVO
Posty: 1387
Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
Imię: Jarek
VOLVO: 945
Silnik: B200FT
KW/KM/NM: 155
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13,4 lpg
Przebieg: 411000
Lokalizacja: WK i WL
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: t_c » 2012-11-16, 22:26

Luczki pisze:bez rozbierania większego auta
Może nie będzie tak źle:), jeżeli wiesz gdzie jest centralka od gazu to znajdziesz i jej zasilanie i całą resztę.
Nie wiem, może to być banalny bezpiecznik albo coś poważniejszego. Ale poszukiwania przyczyny zaczynałbym od rzeczy najprostszych.

Awatar użytkownika
Luczki
VOL
VOL
Posty: 377
Rejestracja: 2011-10-09, 18:25
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 i | B18U
KW/KM/NM: 66/89/140
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 LPG/ 100
Przebieg: 204500
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Luczki » 2012-11-18, 22:29

Okazuje się chyba, że ten mój komputer co myślałem ze to komp samochodowy a do niego jest podpięty jest jakiś mały przekaźnik czy cokolwiek to jest z symbolem "V" (Vialle) to nie nic innego jak komputer od gazu a to małe czarne coś nie wiem co to. Może pokaże zdjęcia i ktoś coś poradzi. Chodzi o to, że nagle sam zgasł i nie ma zasilania instalacja, dlatego nie wiem od czego zacząć, co się mogło stać.

Oto zdjęcia:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


A tutaj to co znalazłem w necie, w sensie te moje podzespoły czyli komputer i to małe coś co nie wiem dalej co to jest:
http://allegro.pl/komputer-sterownik-ga ... 75873.html

http://www.google.pl/imgres?start=133&u ... x=63&ty=19
((=Volvo=))

Awatar użytkownika
Dzikus
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2214
Rejestracja: 2008-01-24, 20:51
Imię: Robert
VOLVO: XC90 / V70
Silnik: D5 / TDI
KW/KM/NM: 200KM / 140KM
Rok: 2007
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: Dużo
Przebieg: 466
Lokalizacja: Międzyrzecz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Dzikus » 2012-11-19, 08:39

Luczki, przenoszę rozmowę z PW tu bo może będzie łatwiej w kilka osób to rozwiązać...To małe coś to zdaje się emulator. W LPI są bardzo podobne. Na komputerach do Vialle często jest duże V i napis Gentec. Jednak wg mnie musisz znaleźć zasilanie i sprawdzić czy dochodzi. Sprawdź wszystkie bezpieczniki. Przy LPI jest taka dodatkowa mała czarna skrzyneczka z 4 bezpiecznikami. Może u Ciebie będzie podobnie? Co byś tam nie miał jakoś musi być zasilane.
WildR mnie wcześniej tu wołali 😊

<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły :> >>>>

Awatar użytkownika
Luczki
VOL
VOL
Posty: 377
Rejestracja: 2011-10-09, 18:25
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 i | B18U
KW/KM/NM: 66/89/140
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 LPG/ 100
Przebieg: 204500
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Luczki » 2012-11-20, 00:33

Witam

Dzisiaj popatrzyłem dokładnie z latarką co i jak i znalazłem zasilanie, a właściwie jego brak. Spalony bezpiecznik 7,5 A który był na kablu zasilania komputera gazu :) udało się włączyć instalację i jest ok, ale nie do końca. Nie moge jeździć na gazie bo auto gaśnie, a jak rozpędzony jadąc przełącze na gaz to szarpie i się dusi. Reduktor padł? Co robić? W Węgrzcach gość śpiewa za nowy reduktor F-Type 1500 zł... Jestem w kropce :(
((=Volvo=))

Awatar użytkownika
Dzikus
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2214
Rejestracja: 2008-01-24, 20:51
Imię: Robert
VOLVO: XC90 / V70
Silnik: D5 / TDI
KW/KM/NM: 200KM / 140KM
Rok: 2007
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: Dużo
Przebieg: 466
Lokalizacja: Międzyrzecz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Dzikus » 2012-11-20, 10:19

Luczki, a słychać elektrozawory? Może któryś nie działa (i dlatego padł bezpiecznik?). Wątpię żeby reduktor padł nagle. A nawet jeśli to trzeba zbadać temat bo może da się podpasować jakiś inny.
WildR mnie wcześniej tu wołali 😊

<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły :> >>>>

Awatar użytkownika
Luczki
VOL
VOL
Posty: 377
Rejestracja: 2011-10-09, 18:25
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 i | B18U
KW/KM/NM: 66/89/140
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 LPG/ 100
Przebieg: 204500
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Luczki » 2012-11-20, 14:52

A jak ma byc slychac te elektrozawory? Chodzi o to cyknięcie w butli przy zapłonie?
Gość z Węgrzc z Auto Holandia powiedział, że nie podejdzie inny reduktor jak ten bo musi być taki i on ma jeszcze silniczek krokowy
((=Volvo=))

Awatar użytkownika
wamp10
V
V
Posty: 49
Rejestracja: 2009-12-11, 18:32
Imię: Wojtek
VOLVO: s60
Silnik: 2,4d
KW/KM/NM: 198KM/435NM RICA
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: lublin
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: wamp10 » 2012-11-20, 16:15

Słychać tylko ten elektrozawór przy butli.
Są jeszcze dwa na reduktorze,które uruchamiają się po uruchomieniu silnika.
Sprawdzić je można najłatwiej podając ''+'' i ''-'' UWAGA-coby nie zrobić zwarcia.
Po podaniu napięcia elektrozawór powinien zrobić ''tyk''- jeśli nic nie będzie słychać to czeka cię wymiana cewki.

Awatar użytkownika
Luczki
VOL
VOL
Posty: 377
Rejestracja: 2011-10-09, 18:25
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 i | B18U
KW/KM/NM: 66/89/140
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 LPG/ 100
Przebieg: 204500
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Luczki » 2012-11-21, 02:09

Wszystko słychać i gra. Nawet zapalilem dzisiaj raz i na gazie pracowal troche ale tylko przy dodaniu gazu zaczął sie dusic i padł... :( to wina reduktora? Wcisnalem gaz do dechy i falowaly obroty od 1 do 1,5 tys. A jak puscilem to bylo ledwo 700 i prawie gasl. Co to może byc?
((=Volvo=))

Awatar użytkownika
Dzikus
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2214
Rejestracja: 2008-01-24, 20:51
Imię: Robert
VOLVO: XC90 / V70
Silnik: D5 / TDI
KW/KM/NM: 200KM / 140KM
Rok: 2007
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: Dużo
Przebieg: 466
Lokalizacja: Międzyrzecz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Dzikus » 2012-11-21, 07:51

Luczki, a czasem w butli nikt nie zakręcił zaworu?
WildR mnie wcześniej tu wołali 😊

<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły :> >>>>

Awatar użytkownika
Luczki
VOL
VOL
Posty: 377
Rejestracja: 2011-10-09, 18:25
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 i | B18U
KW/KM/NM: 66/89/140
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 LPG/ 100
Przebieg: 204500
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Luczki » 2012-11-21, 10:24

Z tego co wiem, to moj mechanik mowil ze w tej butli nie ma zaworu, sam zresztą nic tam nie widzialem. Zresztą objawy sa teraz takie same jak przed czyszczeniem reduktora i przed awaria pradu (spalonego bezpiecznika).
((=Volvo=))

Awatar użytkownika
Dzikus
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2214
Rejestracja: 2008-01-24, 20:51
Imię: Robert
VOLVO: XC90 / V70
Silnik: D5 / TDI
KW/KM/NM: 200KM / 140KM
Rok: 2007
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: Dużo
Przebieg: 466
Lokalizacja: Międzyrzecz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Dzikus » 2012-11-21, 10:33

Luczki, a ja myślałem że przed awarią zasilania było cacy... A filtr fazy ciekłej masz tam? Może zatkany? Obawiam się że bez dobrej regulacji lub magika nic nie zrobisz bo teraz to błądzimy we mgle. Ewentualnie w ostateczności można wymienić cały przód ze sterownikiem bo jeśli reduktor kosztuje tyle co piszesz może być taniej. To co piszesz wygląda jakby silnik nie dostawał gazu lub dostawał go za dużo... z naciskiem na to pierwsze.
WildR mnie wcześniej tu wołali 😊

<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły :> >>>>

Awatar użytkownika
t_c
VOLVO
VOLVO
Posty: 1387
Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
Imię: Jarek
VOLVO: 945
Silnik: B200FT
KW/KM/NM: 155
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13,4 lpg
Przebieg: 411000
Lokalizacja: WK i WL
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: t_c » 2012-11-21, 15:32

WildR pisze:wygląda jakby silnik nie dostawał gazu
Luczki, mi też na to wygląda. Instalacja jest prosta, żaden gazownik nie powinien mieć problemów z ogarnięciem tematu.
Do sprawdzenia masz w sumie niewiele, robiłbym to w takiej kolejności:
- filtr(y) gazu,
- jeśli to II generacja, to na gdzieś między reduktorem a mikserem powinien być zawór sterowany silniczkiem krokowym,
- można obejrzeć miedziany przewód pod samochodem, czy nie jest zagnieciony,
- reduktor (czy nagrzewa się równo z silnikiem, jak się da to spuścić syf itd),
- powiadają, że z czasem w zbiorniku może zebrać się całkiem sporo wody, ale ja się z tym nigdy nie spotkałem.
Elektronikę zostawiłbym na koniec, chociaż z drugiej strony bezpieczniki nie palą się same z siebie..
1500 za reduktor? Za te pieniądze można mieć całą nową instalację II generacji, ze zbiornikiem...

Awatar użytkownika
Luczki
VOL
VOL
Posty: 377
Rejestracja: 2011-10-09, 18:25
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 i | B18U
KW/KM/NM: 66/89/140
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 LPG/ 100
Przebieg: 204500
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Luczki » 2012-11-22, 02:05

No widzicie, ale panowie z Węgrzc mają swój cudowny cennik :P Problemy się zaczęły jakieś 3 tyg temu, jadę sobie spokojnie, gaz jeszcze jest ( około 15 litrów) i nagle zaczyna szarpać, przerywać, prawie gaśnie więc szybko na benzyne i nie wiem o co chodzi... dojechałem do celu, auto wystygło, po jakims czasie odpalam, zaraz gazik wchodzi i jest dobrze. Ale tylko się nagrzał po 5 minutach około i znowu to samo. Także pojechałem do znajomych mechaników, którzy na gazie ogólnie się mało znają a na holendrach to już w ogóle. Wyjęli mi reduktor i powiedzieli że to pewnie jego wina. W tym czasie poczytałem o tym reduktorze ( F-Typ Vialle) , że w nim lubi się zatykać dysza wolnych obrotów i trzeba ją przeczyścić. Także przeczyścili mi wszystkie wystające elementy i rureczki wystające z reduktora, podobno trochę syfu tam było. Filtr jest aczkolwiek kwalifikuje się do wymiany. Następnie podpięli reduktor, zapalili i auto chodzi na gazie i wygląda że jest ok, zgasili, znowu włączyli i tak ze 3 razy aż nagle wszystko padło, auto zgasło. Próba odpalenia i nie ma prądu w instalacji. Stwierdzili, że to może komputer ale nie wiedzą w sumie i żebym się przejechał na te Węgrzce. Pojechałem tam i właśnie gośc mi zaśpiewał tak: zestaw naprawczy reduktora 300 zł, używany 500 zł, nowy 1500 zł... wyszedłem od razu i wróciłem do domu. Szukałem dalej przyczyny i w końcu sam doszedłem do tego 3 dni temu, że padł bezpiecznik. Ale na gazie dalej nie działa. Dzisiaj go odpaliłem standardowo tak jak jest na tej instalacji, a więc automatycznie start na benzynie, a po dosłownie 2 sekundach samo się przełączyło na gaz ( swoją drogą to już od ponad roku mnie zastanawia czy nie za szybko się to przełącza, ale jak działało to tematu nie drążyłem). I o dziwo chodzi, ale tylko wystarczyło lekko wcisnąć gaz i znowu dusi się, ledwo dycha, a jak się wciśnie gaz do dechy to faluje od 1 do 1,5 tysiąca obrotów, znowu puszczenie gazu to obroty spadają do 400 i mniej i prawie gaśnie, aż całym autem trzęsie...
Jutro jadę tam: http://www.alfa-auto.pl/?h=ko&u=kontakt

Przez telefon gość powiedział, że ma do tego komputer i się podepną, sprawdzą co jest i że umieją to naprawić.

Jak macie jeszcze jakieś pomysły to piszcie, dzięki wielkie za dotychczasową pomoc
:D

Pozdrawiam !
((=Volvo=))

Awatar użytkownika
Dzikus
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2214
Rejestracja: 2008-01-24, 20:51
Imię: Robert
VOLVO: XC90 / V70
Silnik: D5 / TDI
KW/KM/NM: 200KM / 140KM
Rok: 2007
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: Dużo
Przebieg: 466
Lokalizacja: Międzyrzecz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Dzikus » 2012-11-22, 08:08

Po 2s to na pewno silnik nie powinien pracować na gazie. Nawt LPI tak szybko nie przełącza a tam temperatura nie ma aż takiego znaczenia bo instalacja pracuje na ciekłym gazie. Tak sobie myślę że możesz mieć jeszcze usterkę tego czarnego emulatora bo zdaje się że to odpowiada za pracę benzyna lub gaz. Jeśli auto pracuje na 2 paliwach bo np załącza gaz a nie rozłącza benzyny to też objawy by się zgadzały. Jakby mu odłączyć benzynę jak się przełączy na gaz to wyjdzie czy nie pracuje na obu paliwach jednocześnie. Natomiast co do szybkiego przełączenia to może jakiś czujnik temp. może być uszkodzony (gdybam teraz bo nie znam dobrze tej instalki). Natomiast wg mnie nie powinien się tak szybko przełączyć na gaz bo może mieć kłopot z jego rozprężeniem. Jakby co to gdzieś mam 2 takie emulatory tylko trzeba by je porównać z Twoim czy są takie same.
WildR mnie wcześniej tu wołali 😊

<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły :> >>>>

dziubek62
V
V
Posty: 64
Rejestracja: 2009-01-31, 11:03
VOLVO: V70 II D5 ,440 1.8
Silnik: 2,4
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Skierniewice
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: dziubek62 » 2012-11-22, 10:36

Mam taką 440 od 8 lat w salonowej instalacji. Zawsze przełączał na gaz w momencie zapalania nawet nie pracuje 1 sekundy na gazie . Nigdy nie było z tym problemy a przejechałem nim ze 150 tyś.

Awatar użytkownika
Dzikus
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2214
Rejestracja: 2008-01-24, 20:51
Imię: Robert
VOLVO: XC90 / V70
Silnik: D5 / TDI
KW/KM/NM: 200KM / 140KM
Rok: 2007
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: Dużo
Przebieg: 466
Lokalizacja: Międzyrzecz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Dzikus » 2012-11-22, 10:52

Nie czepiam się tylko chcę dowiedzieć czegoś nowego…
Auto pracuje normalnie na rozprężonym gazie (chyba że Ty masz LPI – wtrysk fazy ciekłej). Gaz przy niskiej temperaturze przestaje się rozprężać i jest ciekły. Do jego ogrzania służy właśnie urządzenie takie jak reduktor/parownik. Ten jest grzany cieczą z układu chłodzenia. Po 2 s pracy silnika ciecz nie jest ogrzana więc i gaz nie jest ogrzany. Więc i silnik nie powinien teoretycznie pracować poprawnie. Chyba że kontrolka sygnalizuje że: a) auto jest przełączone na gaz a fizycznie zmiana paliwa następuje później, b) reduktor ma dodatkowe grzanie, c) instalacja pracuje i może pracować na ciekłym gazie, d) wiem mniej niż myślę że wiem :)
WildR mnie wcześniej tu wołali 😊

<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły :> >>>>

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2246
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: zbij » 2012-11-22, 13:12

LPI to chyba nie jest.
Gaz już w temp. otoczenia dostatecznie się rozpręża i spokojnie można odpalić na gazie nawet przy niewielkim mrozie - nie dotyczy LPI , która musi odpalić na benzynie.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

Awatar użytkownika
t_c
VOLVO
VOLVO
Posty: 1387
Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
Imię: Jarek
VOLVO: 945
Silnik: B200FT
KW/KM/NM: 155
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13,4 lpg
Przebieg: 411000
Lokalizacja: WK i WL
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: t_c » 2012-11-22, 13:32

Luczki pisze:zaraz gazik wchodzi i jest dobrze. Ale tylko się nagrzał po 5 minutach około i znowu to samo.
Rozumiem, że pisząc o nagrzaniu masz na myśli silnik. A czy sprawdzałeś jak się nagrzewa reduktor i przewody do i odprowadzające płyn chłodzący? Bo jeszcze może być tak, że reduktor jest zapowietrzony, słabo albo w ogóle się nie nagrzewa i po prostu zamarza. Odpalić odpalisz i będzie ok, dopóki reduktor nie zamarznie, kilka minut właśnie... Nie masz za mało płynu chłodzącego?

Awatar użytkownika
Dzikus
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2214
Rejestracja: 2008-01-24, 20:51
Imię: Robert
VOLVO: XC90 / V70
Silnik: D5 / TDI
KW/KM/NM: 200KM / 140KM
Rok: 2007
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: Dużo
Przebieg: 466
Lokalizacja: Międzyrzecz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Dzikus » 2012-11-22, 13:41

zbij pisze:LPI to chyba nie jest.
nie wiem bo nie widziałem instalki kolegi dziubek62, Miałem natomiast LPI z 95 roku.

zbij pisze:Gaz już w temp. otoczenia dostatecznie się rozpręża i spokojnie można odpalić na gazie nawet przy niewielkim mrozie
przy -10 też? Przy tej temperaturze to możesz wlać gaz przez lejek do wiadra. Jak taki ciekły dostanie się do dolotu to czasem może kolektor wylecieć przez maske. Jak się zrobi zapłon w dolocie :twisted:
LPI odpala na Pb ale dla tej instalacji temperatura gazu nie jest tak istotna i gdyby się dało odpalić to od razu na LPG nie powinno to mieć wpływu na pracę. Już widziałem reduktory wyglądające jak kula śniegu bo ktoś przy -6 C odpalał na gazie i zdążyło zamarznąć zanim się zagrzało. I nie chciało tak jechać za nic w świecie na gazie.. :)
Poza tym dopóki nie mamy określonej temperatury w instalacji mieszalnikowej to nie mamy pewności co do składu mieszanki a to nie jest dobre...

P.S nie chcę się wymądrzać, jak się mylę to mnie poprawcie, ale od dziecka mam zapędy do mechanikowania a mam któreś jak nie któreśnaste auto z gazem więc moje wywody poparte są moimi doświadczeniami. (czyt. jak mam skopane doświadczenia to i wywody :) )
WildR mnie wcześniej tu wołali 😊

<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły :> >>>>

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2246
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: zbij » 2012-11-22, 14:23

Nie chcę się czepiać ani wymądrzać , ale :
*LPI nie odpali na gazie - musi zapalić na benzynie ( podobnie gaźnikowce )
*przy minus 10 nie próbowałem , ale przy minus 4 - 6 *C nie ma problemu
*parownik zamarza nie dlatego , że jest zimny - przyczyny są inne : niewłaściwe miejsce zamontowania ( za wysoko ) , zapowietrzony układ chłodzący , za mało płynu ...
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”