Poradnik użytkowników instalacji LPG
-
- VO
- Posty: 243
- Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
- Imię: Wojtek
- VOLVO: v40
- Silnik: T4
- KW/KM/NM: 147/200/300
- Rok: 1997
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 15
- Przebieg: 180000
- Lokalizacja: kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
najlepsza rada to zmienić stację gazową
przy sekw to ciśnienie rzędu 1 Bara albo wiecej przepycha gaz przez te filtry
przy podciśnieniu silnik może nie mieć szans na zassanie odpowiedniej ilości gazu ,,,,
przy sekw to ciśnienie rzędu 1 Bara albo wiecej przepycha gaz przez te filtry
przy podciśnieniu silnik może nie mieć szans na zassanie odpowiedniej ilości gazu ,,,,
- Stuczekjan
- VOLV
- Posty: 978
- Rejestracja: 2011-10-06, 13:11
- Imię: Tomasz
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.9
- KW/KM/NM: 205 KM
- Rok: 99
- Był na spocie: 32
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 485000
- Lokalizacja: Inowrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Tak auto mi się dusi na benzynie i wyskakuje mi błąd złej mieszanki.Po każdym czyszczeniu krokowca przez jakiś czas mam spokój.Natomiast w krokowcu zbiera się taki czarny osad coś na wzór "sadzy".marek2367 pisze:Poza wizualnym aspektem zabrudzenia są jakieś poważniejsze przesłanki, żebyś często czyścił silniczek krokowy?
Pozdrawiam Tomek.
- marek2367
- Przyjaciele
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
- Imię: Marek
- VOLVO: 850 kombi
- Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
- KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
- Rok: 95
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 440000
- Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Ja też radzę zmienić miejsce tankowania gazu, a jeszcze lepiej założyć Blosa.
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
- Imię: Pawel
- VOLVO: 960 EXECUTIVE
- Silnik: 2.9 R6
- Rok: 1997
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Witam.
Instalacja 5 gen ma chorą cenę ( do mojego 8 tys )
Jak wygląda 4 gen. cenowo i jak zachowuje się auto,
No i jak to jest z tym blosem , to do wszystkich gen ?
pozdr
Instalacja 5 gen ma chorą cenę ( do mojego 8 tys )
Jak wygląda 4 gen. cenowo i jak zachowuje się auto,
No i jak to jest z tym blosem , to do wszystkich gen ?
pozdr
- marek2367
- Przyjaciele
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
- Imię: Marek
- VOLVO: 850 kombi
- Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
- KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
- Rok: 95
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 440000
- Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Blos jest bardzo dobrym rozwiązaniem, ale tylko dla systemów z mikserem ( silniki bez torbo).
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
- Imię: Pawel
- VOLVO: 960 EXECUTIVE
- Silnik: 2.9 R6
- Rok: 1997
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
czy instalacja z mikserem to 1i2 gen?
czy blos zakłada się do wszystkich gen?
czy nadal montuje się instalacje gazowe 2 gen?
co lepsze druga z blosem czy 3a bez?
czy blos zakłada się do wszystkich gen?
czy nadal montuje się instalacje gazowe 2 gen?
co lepsze druga z blosem czy 3a bez?
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Odpowiedzi udzieli: google.pl - a wystarczy poczytać czym się owe generacje się od siebie różnią, gdzie i jak się je zakłada oraz w jakich silnikach będzie ekonomiczne uzasadnienie zakładania którejkolwiek z nich...
Mi odpowiedź na w/w pytania (raczej z ciekawości) dał jeden artykuł o różnicach między nimi...
Szkoda pisać felietony
Mi odpowiedź na w/w pytania (raczej z ciekawości) dał jeden artykuł o różnicach między nimi...
Szkoda pisać felietony
- vol40vo
- VOLVO
- Posty: 1459
- Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
- Imię: SE
- VOLVO: V40 Sport Edition
- Silnik: benzyna + LPG
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poland
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Zauważyłem, że autor tematu pominął instalację LPG III generacji.
A takowa przecież jest zainstalowana w naszych Volvach - Necam - Koltec.
-- 14 mar 2014, o 04:22 --
Koltec EGI, czyli instalacji 3 generacji z wtryskiem gazu w fazie lotnej. W moim samochodzie
zainstalowana jest taka właśnie instalacja.
-- 14 mar 2014, o 04:24 --
Jak ją rozpoznać - Na reduktorze powinien znajdować się napis: KOLTEC i na tabliczce
znamionowej model no VG 392.
A takowa przecież jest zainstalowana w naszych Volvach - Necam - Koltec.
-- 14 mar 2014, o 04:22 --
Koltec EGI, czyli instalacji 3 generacji z wtryskiem gazu w fazie lotnej. W moim samochodzie
zainstalowana jest taka właśnie instalacja.
-- 14 mar 2014, o 04:24 --
Jak ją rozpoznać - Na reduktorze powinien znajdować się napis: KOLTEC i na tabliczce
znamionowej model no VG 392.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bi-fuel V40
- marek2367
- Przyjaciele
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
- Imię: Marek
- VOLVO: 850 kombi
- Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
- KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
- Rok: 95
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 440000
- Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Tak.KULAEXECUTIVE pisze:czy instalacja z mikserem to 1i2 gen?
Nie.KULAEXECUTIVE pisze:czy blos zakłada się do wszystkich gen?
Myślę, że tak.KULAEXECUTIVE pisze:czy nadal montuje się instalacje gazowe 2 gen?
KULAEXECUTIVE pisze:co lepsze druga z blosem czy 3a bez?
Ja wybrałbym najtańszą i dołożył Blosa.
Polecam lekturę :
http://volvoforum.pl/search.php?keyword ... mit=Szukaj" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
- Imię: Pawel
- VOLVO: 960 EXECUTIVE
- Silnik: 2.9 R6
- Rok: 1997
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
no dobra ogarnąłem ze 1 i 2 gen to raczej niezbyt dobre rozwiązanie (2 miałem w 1998 roku firmy Lovatto i ciagle ja musiałem serwisować ,strzelała i rozwaliła obudowę filtra pomimo okrągłych drzwiczek na gumce zamontowanych, ogólnie lipa) pisza na forum ze blos częściowo ale nie całkowicie załatwia sprawę .5 odpada ze względu na cene ,
zostaje 3 i 4 gen jaka jest roznica miedzy nimi ?
czy montaż wymaga ingerencji mechanicznej w silnik?
zostaje 3 i 4 gen jaka jest roznica miedzy nimi ?
czy montaż wymaga ingerencji mechanicznej w silnik?
- zbij
- Przyjaciele
- Posty: 2247
- Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: s80 2,4 LPG
- Silnik: b5244s2 + M56
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Lovato jest producentem wysokiej klasy elementów inst. gazowych, które świetnie sprawdzają się w wolnossących silnikach.
Strzały w dolot to wina usterek układu zapłonowego, A NIE instalacji gazowej.
Blos jest czymś w rodzaju gaźnika gazowego, zastępuje śrubę regulującą przepływ gazu.
Na forum jest/było kilku użytkowników 960 z inst. II generacji i blosem, którzy chwalili sobie taką konfigurację.
II generację sam sobie wyregulujesz, a jeśli jesteś kompletnym laikiem w temacie gazu, zrobi Ci to większość długoletnich użytkowników LPG i nie potrzeba do tego specjalistycznego sprzętu i tajemnej wiedzy.
III generacja to jakieś niezbyt popularne dziwadło i proponuję ominąć szerokim łukiem.
IV generacja tzw. sekwencja - fajna rzecz, ale jak czytam na forum o nieustannych problemach użytkowników z regulacją ( a tego nie zrobisz już sam, potrzeba komputera i ,, kumatego '' fachowca ), jakoś mnie nie przekonuje. Zdaję sobie sprawę, że wiele z tych problemów wynika z niewłaściwego montażu/zastosowania niewłaściwych elementów/niewłaściwego wyregulowania - ogólnie mówiąc zrobiono ,, na odpieprz ''.
V generacja - LPI - to obecnie najwyższa półka. Super - żadnych strat mocy, a nawet w pewnym zakresie moc wyższa niż na benzynie, spalanie identyczne jak benzyny, ale cena kosmiczna i jak się zepsuje - dramat. Znalezienie do tego naprawdę znającego temat fachowca - ekstremalnie trudne. Są w Polsce chyba cztery warsztaty.
KULAEXECUTIVE - II z blosem lub sekwencja ( o ile masz bezgraniczne zaufanie do montera ) - taki masz wybór.
Strzały w dolot to wina usterek układu zapłonowego, A NIE instalacji gazowej.
Blos jest czymś w rodzaju gaźnika gazowego, zastępuje śrubę regulującą przepływ gazu.
Na forum jest/było kilku użytkowników 960 z inst. II generacji i blosem, którzy chwalili sobie taką konfigurację.
II generację sam sobie wyregulujesz, a jeśli jesteś kompletnym laikiem w temacie gazu, zrobi Ci to większość długoletnich użytkowników LPG i nie potrzeba do tego specjalistycznego sprzętu i tajemnej wiedzy.
III generacja to jakieś niezbyt popularne dziwadło i proponuję ominąć szerokim łukiem.
IV generacja tzw. sekwencja - fajna rzecz, ale jak czytam na forum o nieustannych problemach użytkowników z regulacją ( a tego nie zrobisz już sam, potrzeba komputera i ,, kumatego '' fachowca ), jakoś mnie nie przekonuje. Zdaję sobie sprawę, że wiele z tych problemów wynika z niewłaściwego montażu/zastosowania niewłaściwych elementów/niewłaściwego wyregulowania - ogólnie mówiąc zrobiono ,, na odpieprz ''.
V generacja - LPI - to obecnie najwyższa półka. Super - żadnych strat mocy, a nawet w pewnym zakresie moc wyższa niż na benzynie, spalanie identyczne jak benzyny, ale cena kosmiczna i jak się zepsuje - dramat. Znalezienie do tego naprawdę znającego temat fachowca - ekstremalnie trudne. Są w Polsce chyba cztery warsztaty.
KULAEXECUTIVE - II z blosem lub sekwencja ( o ile masz bezgraniczne zaufanie do montera ) - taki masz wybór.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
-
- VO
- Posty: 243
- Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
- Imię: Wojtek
- VOLVO: v40
- Silnik: T4
- KW/KM/NM: 147/200/300
- Rok: 1997
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 15
- Przebieg: 180000
- Lokalizacja: kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Nie demonizujmy tematy 4 gen sekw
fakt faktem jest pare zasad których się trzeba trzymać a będzie dobrze
Volvo ma swietny kolektor ssący 4-5 cyl można zrobić nawierty od góry i zrobić analogiczną listwę do listwy pb z gazu na trójnikach
zasilić to ładnie nawet z obu stron z 1-2 reduktorów i będzie bajka do słabszych wolno ssących wystarczy barakuda i mocniejszy szark shark ...
sekwęcja wygrywa z blosem j 1-2 gen ze względu na zużycie gazu przy 1-2 i blosie to w granicach 30% przy sekw maks 10% + dobre wtryski
fakt faktem jest pare zasad których się trzeba trzymać a będzie dobrze
Volvo ma swietny kolektor ssący 4-5 cyl można zrobić nawierty od góry i zrobić analogiczną listwę do listwy pb z gazu na trójnikach
zasilić to ładnie nawet z obu stron z 1-2 reduktorów i będzie bajka do słabszych wolno ssących wystarczy barakuda i mocniejszy szark shark ...
sekwęcja wygrywa z blosem j 1-2 gen ze względu na zużycie gazu przy 1-2 i blosie to w granicach 30% przy sekw maks 10% + dobre wtryski
- amdr
- VOLVO
- Posty: 1268
- Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
- Imię: Pawel
- VOLVO: C70
- Silnik: T5 - B5234T3
- KW/KM/NM: 176/240/330
- Rok: 1999
- Średnie spalanie: 14
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Jeśli silnik jest na multiwtrysku to tylko sekwencja bo nadal silnikiem steruje ECU i każdy cylinder otrzymuje właściwą dawkę. Blosy i miksery tylko do gaźników i jedno punktowego wtrysku bo tam producent nie przewidział zasilania cylindrów osobno. Nie ma co uwsteczniać zasilania silnika.
Wysłane z mojego HTC Sensation za pomocą Tapatalk 4
Wysłane z mojego HTC Sensation za pomocą Tapatalk 4
- marek2367
- Przyjaciele
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
- Imię: Marek
- VOLVO: 850 kombi
- Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
- KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
- Rok: 95
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 440000
- Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Mam nadzieję, że kolega bierze pod uwagę też zużycie benzynytofu pisze:sekwęcja wygrywa z blosem j 1-2 gen ze względu na zużycie gazu przy 1-2 i blosie to w granicach 30% przy sekw maks 10% + dobre wtryski
Przy jeździe na krótkich odcinkach I i II z Blosem jest oszczędniejsza niż sekwencja. Przy długich trasach lepiej się sprawuje sekwencja, ale też więcej trzeba zainwestować.
- amdr
- VOLVO
- Posty: 1268
- Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
- Imię: Pawel
- VOLVO: C70
- Silnik: T5 - B5234T3
- KW/KM/NM: 176/240/330
- Rok: 1999
- Średnie spalanie: 14
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
A jaki to jest powód, że mogą krótkich odcinkach sekwencja pali więcej? Tu i tu parownik o tej samej zasadzie działania i w obu można ustawić przełączanie na +5 stopni.
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
- Imię: Pawel
- VOLVO: 960 EXECUTIVE
- Silnik: 2.9 R6
- Rok: 1997
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
[quote="amdr"]Jeśli silnik jest na multiwtrysku to tylko sekwencja bo nadal silnikiem steruje ECU i każdy cylinder otrzymuje właściwą dawkę. Blosy i miksery tylko do gaźników i jedno punktowego wtrysku bo tam producent nie przewidział zasilania cylindrów osobno. Nie ma co uwsteczniać zasilania silnika.
Trafne spostrzeżenie ,wezmę to pod uwagę.
Trafne spostrzeżenie ,wezmę to pod uwagę.
- marek2367
- Przyjaciele
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
- Imię: Marek
- VOLVO: 850 kombi
- Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
- KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
- Rok: 95
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 440000
- Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Teoretycznie tak, ale w praktyce takie ustawienia są mało popularne.amdr pisze:Tu i tu parownik o tej samej zasadzie działania i w obu można ustawić przełączanie na +5 stopni.
Ja kupiłem auto z II. Po dołożeniu Blosa chodzi lepiej i mniej pali. Zużycie benzyny na poziomie 0,5 l/100 km. Całkowity średni koszt paliwa: około 29 zł/100km. Nie odczuwam różnicy pomiędzy jazdą na gazie, a na benzynie. Inna sprawa, że mój silnik wybitnych osiągów nigdy nie miał mieć
Może należałoby porównać koszty założenia instalacji do spodziewanych oszczędności.
- amdr
- VOLVO
- Posty: 1268
- Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
- Imię: Pawel
- VOLVO: C70
- Silnik: T5 - B5234T3
- KW/KM/NM: 176/240/330
- Rok: 1999
- Średnie spalanie: 14
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Czyli teoria z du**, to że ktoś sekwencję ustawia z głową bo wywalałaby błędy a 2gen wszystko najniższym kosztem łącznie z przełączaniem na zimno nie znaczy, że mniej pali. Ferrari są głównie czerwone, fordy srebrne, więc czerwone samochody są szybsze.
Oczywiście nie neguję że chodzi ci dobrze i że z blosem jest lepiej, nie miałem styczności. W S40 miałem sekwencję i na miejskich dojazdach po 5km palił benzyny 1-3L/100 zależnie od pory roku (35-40 stopni ustawione).
Oczywiście nie neguję że chodzi ci dobrze i że z blosem jest lepiej, nie miałem styczności. W S40 miałem sekwencję i na miejskich dojazdach po 5km palił benzyny 1-3L/100 zależnie od pory roku (35-40 stopni ustawione).
- zbij
- Przyjaciele
- Posty: 2247
- Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: s80 2,4 LPG
- Silnik: b5244s2 + M56
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
To bzdura.amdr pisze: Blosy i miksery tylko do gaźników i jedno punktowego wtrysku bo tam producent nie przewidział zasilania cylindrów osobno.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
- marek2367
- Przyjaciele
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
- Imię: Marek
- VOLVO: 850 kombi
- Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
- KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
- Rok: 95
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 440000
- Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Nie napisałem, że mniej pali, tylko jest "oszczędniejsza". Miałem na myśli całkowity koszt paliwa ( benzyny i LPG ).amdr pisze:Czyli teoria z du**, to że ktoś sekwencję ustawia z głową bo wywalałaby błędy a 2gen wszystko najniższym kosztem łącznie z przełączaniem na zimno nie znaczy, że mniej pali.
Sam to potwierdziłeśamdr pisze:W S40 miałem sekwencję i na miejskich dojazdach po 5km palił benzyny 1-3L/100
- czuczutata
- Przyjaciele
- Posty: 130
- Rejestracja: 2013-12-27, 16:07
- Imię: Maciek
- VOLVO: XC90 V8 // S60R
- Silnik: V8 // T5R
- KW/KM/NM: 315/440//355/500
- Rok: 2007
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: od19LPG // od16Pb98
- Przebieg: 173
- Lokalizacja: Gdynia
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Chcialbym dodac jedno:
Na jednym z forow przeczytalem, ze "oszczedzanie na LPG zaczyna sie na stacji benzynowej, przy pierwszym tankowaniu gazu - nie w warsztacie montujacym".
Nie oszczedzajcie na podzespolach i na monterze!!
Na jednym z forow przeczytalem, ze "oszczedzanie na LPG zaczyna sie na stacji benzynowej, przy pierwszym tankowaniu gazu - nie w warsztacie montujacym".
Nie oszczedzajcie na podzespolach i na monterze!!
Było:
940 '1997 kombi 2.3T Pb+LPG; Sierra '1991 kombi 1.6 DOHC Pb+LPG; XC70 '1998 2.5T Pb+LPG, XC90 T6 '2003 Pb+LPG, Westfalia Nugget 2.5D '1987, Westfalia Nugget 2.5D '1988;
Jest:
XC90 V8 '2007 Sport Pb+LPG, S60R '2006 Pb98 BSR Stage 1 M66 AWD
940 '1997 kombi 2.3T Pb+LPG; Sierra '1991 kombi 1.6 DOHC Pb+LPG; XC70 '1998 2.5T Pb+LPG, XC90 T6 '2003 Pb+LPG, Westfalia Nugget 2.5D '1987, Westfalia Nugget 2.5D '1988;
Jest:
XC90 V8 '2007 Sport Pb+LPG, S60R '2006 Pb98 BSR Stage 1 M66 AWD
- zbij
- Przyjaciele
- Posty: 2247
- Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: s80 2,4 LPG
- Silnik: b5244s2 + M56
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
czuczutata to bardzo istotne zdanie! Jednak będąc średnio zorientowanym w temacie LPG, zdajesz się na wiedzę i uczciwość montera, a z tym niestety bywa różnie.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
-
- VO
- Posty: 243
- Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
- Imię: Wojtek
- VOLVO: v40
- Silnik: T4
- KW/KM/NM: 147/200/300
- Rok: 1997
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 15
- Przebieg: 180000
- Lokalizacja: kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Bardzo róznie
Generalnie sami powinniście wiedzieć co chcecie i czy dany monter montuje akurat to czy coś innego
Blos jest przewidziany do każdego silnika Wiem że nawet v8 zasilili 2 blosami i pięknie to chodziło .
"sekwencja" - jest to mylne pojęcie 4 generacji która ma możliwość obsługi różnego typu wtrysku paliwa między innym jest to pełna sekwencja.
Ja zamontowałem w silniku Fiata tempry 1,6 (sekwencje -stag)sterowanego jednym wtryskiwaczem pb do tego użyłem na początku 4 wtryskiwaczy a potem 2 lpg
i autko chodziło jak szalone czasy wtrysku max 1-7ms . tak że się da . nawet do mono wtrysku dać wtrysk lpg bo o sekwencji nie można mówić . choć działanie jest precyzyjne i sterowane przez Ecu auta .
Generalnie sami powinniście wiedzieć co chcecie i czy dany monter montuje akurat to czy coś innego
Blos jest przewidziany do każdego silnika Wiem że nawet v8 zasilili 2 blosami i pięknie to chodziło .
"sekwencja" - jest to mylne pojęcie 4 generacji która ma możliwość obsługi różnego typu wtrysku paliwa między innym jest to pełna sekwencja.
Ja zamontowałem w silniku Fiata tempry 1,6 (sekwencje -stag)sterowanego jednym wtryskiwaczem pb do tego użyłem na początku 4 wtryskiwaczy a potem 2 lpg
i autko chodziło jak szalone czasy wtrysku max 1-7ms . tak że się da . nawet do mono wtrysku dać wtrysk lpg bo o sekwencji nie można mówić . choć działanie jest precyzyjne i sterowane przez Ecu auta .
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
- Imię: Pawel
- VOLVO: 960 EXECUTIVE
- Silnik: 2.9 R6
- Rok: 1997
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
zbij pisze:Lovato jest producentem wysokiej klasy elementów inst. gazowych, które świetnie sprawdzają się w wolnossących silnikach.
Strzały w dolot to wina usterek układu zapłonowego, A NIE instalacji gazowej.
Blos jest czymś w rodzaju gaźnika gazowego, zastępuje śrubę regulującą przepływ gazu.
Na forum jest/było kilku użytkowników 960 z inst. II generacji i blosem, którzy chwalili sobie taką konfigurację.
II generację sam sobie wyregulujesz, a jeśli jesteś kompletnym laikiem w temacie gazu, zrobi Ci to większość długoletnich użytkowników LPG i nie potrzeba do tego specjalistycznego sprzętu i tajemnej wiedzy.
III generacja to jakieś niezbyt popularne dziwadło i proponuję ominąć szerokim łukiem.
IV generacja tzw. sekwencja - fajna rzecz, ale jak czytam na forum o nieustannych problemach użytkowników z regulacją ( a tego nie zrobisz już sam, potrzeba komputera i ,, kumatego '' fachowca ), jakoś mnie nie przekonuje. Zdaję sobie sprawę, że wiele z tych problemów wynika z niewłaściwego montażu/zastosowania niewłaściwych elementów/niewłaściwego wyregulowania - ogólnie mówiąc zrobiono ,, na odpieprz ''.
V generacja - LPI - to obecnie najwyższa półka. Super - żadnych strat mocy, a nawet w pewnym zakresie moc wyższa niż na benzynie, spalanie identyczne jak benzyny, ale cena kosmiczna i jak się zepsuje - dramat. Znalezienie do tego naprawdę znającego temat fachowca - ekstremalnie trudne. Są w Polsce chyba cztery warsztaty.
KULAEXECUTIVE - II z blosem lub sekwencja ( o ile masz bezgraniczne zaufanie do montera ) - taki masz wybór.
Może i strzały z silnika sa problemem instalacji zapłonowej, ale na benzynie tych strzałow nie ma a na gazie są...
i prosze nie pisac o dbaniu o auto i sprawnej instalacji bo mechanicy drenowali mnie co pół roku na pare dobrych złotych na kable boscha, nowe świece etc, kasowanie komputera, wymiany filtra itd, łacznie z uziemianiem auta :)P
- czuczutata
- Przyjaciele
- Posty: 130
- Rejestracja: 2013-12-27, 16:07
- Imię: Maciek
- VOLVO: XC90 V8 // S60R
- Silnik: V8 // T5R
- KW/KM/NM: 315/440//355/500
- Rok: 2007
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: od19LPG // od16Pb98
- Przebieg: 173
- Lokalizacja: Gdynia
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
to prawda, ze cos trzeba wiedziec o sprzecie, ktory chcemy zalozyc - i tutaj bardzo pozytywny fakt, ze ten temat sie pojawil.zbij pisze:Jednak będąc średnio zorientowanym w temacie LPG, zdajesz się na wiedzę i uczciwość montera, a z tym niestety bywa różnie.
Dobrze, ze ktos autorytatywnie przyznaje, ze LPG nie musi szkodzic silnikowi i tylko odpowiednia konfiguracja sprzetu i jego ustawien pozwala cieszyc sie z oszczednosci, ktore mozna przeznaczyc na lepsze opony, lepszy olej itd.....
Podobna wiedze trzeba miec tez w innych warsztatach. Przeciez bieznikowanych opon tez swiadomi sobie na auto nie zakladaja (chociaz jest to ekologiczne) ..... ale tak jest tez z zywnoscia i innymi towarami, za ktore placimy.
pozdrawiam,
M.
Było:
940 '1997 kombi 2.3T Pb+LPG; Sierra '1991 kombi 1.6 DOHC Pb+LPG; XC70 '1998 2.5T Pb+LPG, XC90 T6 '2003 Pb+LPG, Westfalia Nugget 2.5D '1987, Westfalia Nugget 2.5D '1988;
Jest:
XC90 V8 '2007 Sport Pb+LPG, S60R '2006 Pb98 BSR Stage 1 M66 AWD
940 '1997 kombi 2.3T Pb+LPG; Sierra '1991 kombi 1.6 DOHC Pb+LPG; XC70 '1998 2.5T Pb+LPG, XC90 T6 '2003 Pb+LPG, Westfalia Nugget 2.5D '1987, Westfalia Nugget 2.5D '1988;
Jest:
XC90 V8 '2007 Sport Pb+LPG, S60R '2006 Pb98 BSR Stage 1 M66 AWD