dlaczego drugą, a nie trzecią?KULAEXECUTIVE pisze:gdzie zamontują mi 2 generacje z blosem
Poradnik użytkowników instalacji LPG
- vol40vo
- VOLVO
- Posty: 1459
- Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
- Imię: SE
- VOLVO: V40 Sport Edition
- Silnik: benzyna + LPG
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poland
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Bi-fuel V40
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
- Imię: Pawel
- VOLVO: 960 EXECUTIVE
- Silnik: 2.9 R6
- Rok: 1997
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Bo 3 g nikt nie używa
- vol40vo
- VOLVO
- Posty: 1459
- Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
- Imię: SE
- VOLVO: V40 Sport Edition
- Silnik: benzyna + LPG
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poland
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
używają, ja jestem tego przykładem i pewnie by się jeszcze spora gromadka znalazła na tym forum.KULAEXECUTIVE pisze:Bo 3 g nikt nie używa
-- 6 kwi 2014, o 13:36 --
Zbiornik Koltec Necam
Bi-fuel V40
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
- Imię: Pawel
- VOLVO: 960 EXECUTIVE
- Silnik: 2.9 R6
- Rok: 1997
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
a gdzie 3 montują i za ile ? w wawie ?
- Boa1982
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
- Imię: Rafal
- VOLVO: 245
- Silnik: D24
- KW/KM/NM: WUCHTA
- Rok: 1992
- Średnie spalanie: 7l/100km
- Przebieg: 365
- Lokalizacja: Luboń
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Moje B200FT, od samego początku po zakupie sporo palił, przy normalnej jeździe ~20-21l/100km (oczywiście LPG), w trasie (na autostradzie i drogach szybkiego ruchu) było znośnie, ~13l/100km (przy średniej 120-140km/h). Po ogarnięciu podstawowych spraw z mechaniką stwierdziłem, że trzeba podpiąć pod kompa.
Wczoraj znalazłem u siebie w mieście gościa od instalacji, podjechałem, podpiął i pierwsze co stwierdził, to że ma zbyt bogatą mieszankę, delikatnie zubożył. Niestety byłem pierwszy raz przy takiej "operacji" i nie wiem, w jakich jednostkach były wyświetlone w tabelce, ale były tam 4 linijki, bodajże:
1. Postój
2. Małe obciążenie.
3. Średnie obciążenie.
4. Max obciążenie.
Każda z nich miała po dwa okienka.
Wartości wpisane były pomiędzy 25-30, niestety nie pamiętam w którym oknie jakie.
Przy okazji okazało się, że czujnik temp przy reduktorze jest do wymiany. Standardowo zalecił też wymianę filtrów, bo nie wiadomo kiedy były wymieniane. Jesteśmy umówieni na wizytę po weekendzie, tymczasem ja mam zbadać jak wygląda temat spalania.
Zdziwiło gościa to, że przy reduktorze występują u mnie dwa filtry, powiedział, że takie rozwiązanie nie ma wg niego uzasadnienia i jeden zdemontujemy.
Być może będzie też trzeba wymienić wtryski gazu.
Teraz pytania.
1. Czy ktoś wie coś w temacie tych wartości dawki gazu
2. Czy faktycznie wystarczy 1 filtr przy reduktorze
3. Jakie wtryski polecacie
Rozpiska instalki w załączniku.
Dzięki i pozdrawiam.
Wczoraj znalazłem u siebie w mieście gościa od instalacji, podjechałem, podpiął i pierwsze co stwierdził, to że ma zbyt bogatą mieszankę, delikatnie zubożył. Niestety byłem pierwszy raz przy takiej "operacji" i nie wiem, w jakich jednostkach były wyświetlone w tabelce, ale były tam 4 linijki, bodajże:
1. Postój
2. Małe obciążenie.
3. Średnie obciążenie.
4. Max obciążenie.
Każda z nich miała po dwa okienka.
Wartości wpisane były pomiędzy 25-30, niestety nie pamiętam w którym oknie jakie.
Przy okazji okazało się, że czujnik temp przy reduktorze jest do wymiany. Standardowo zalecił też wymianę filtrów, bo nie wiadomo kiedy były wymieniane. Jesteśmy umówieni na wizytę po weekendzie, tymczasem ja mam zbadać jak wygląda temat spalania.
Zdziwiło gościa to, że przy reduktorze występują u mnie dwa filtry, powiedział, że takie rozwiązanie nie ma wg niego uzasadnienia i jeden zdemontujemy.
Być może będzie też trzeba wymienić wtryski gazu.
Teraz pytania.
1. Czy ktoś wie coś w temacie tych wartości dawki gazu
2. Czy faktycznie wystarczy 1 filtr przy reduktorze
3. Jakie wtryski polecacie
Rozpiska instalki w załączniku.
Dzięki i pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FOTOGRAF ŚLUBNY POZNAŃ
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Moje B200FT rzyga Hanami. Za pierwszym razem Sikor zmieniał na gwarancji wtryskiwacz, później mi się posypał jeden, a jak się sypnęły kolejny raz, zmieniliśmy na Barracudy i chodzą póki co zaj...efajnie!Boa1982 pisze:Moje B200FT,
3. Jakie wtryski polecacie
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
- Boa1982
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
- Imię: Rafal
- VOLVO: 245
- Silnik: D24
- KW/KM/NM: WUCHTA
- Rok: 1992
- Średnie spalanie: 7l/100km
- Przebieg: 365
- Lokalizacja: Luboń
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
A z ciekawości jakie to koszty
I ile Tobie średnio pali B200FT
I ile Tobie średnio pali B200FT
FOTOGRAF ŚLUBNY POZNAŃ
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Koszty? Nie chcę skłamać, a nie pamiętam na 100%, więc nie bierz tego zbyt poważnie co piszę, ale o ile dobrze pamiętam to 70pln/szt? Wymiana to moment, więc łba nie urywa.
Mi pali 13 - 14 litrów lpg. Mogę pisać, że cykl miejski, bo samochodem telepię się głównie do roboty i z powrotem, ale w praktyce wygląda to tak: 30% miasto w korkach (pracuję w biurowej dzielnicy Warszawy z trudnym dojazdem), 70% teren podmiejski. Każdorazowo 30km, czyli w obie strony 60km. No i zwykle staram się nie mulić otoczenia, więc pedał w podłogę do prędkości przelotowej i później się telepię (inna sprawa, że to ekonomiczny styl jazdy wbrew pozorom).
Na trasie Warszawa - Świnoujście (głównie autostrada + ekspresówka) w lato (ja, żonka + 2 dzieci w wieku 7msc i 3 lat, więc samochód zapakowany pod dach) spalił mi 10-11l lpg, przy powrocie 12-13l lpg (samochód był jeszcze bardziej dociążony i miał wyższą prędkość przelotową, zbliżoną do tego co Ty piszesz 120-140), ale to było dawno temu i na starych wtryskiwaczach.
Mi pali 13 - 14 litrów lpg. Mogę pisać, że cykl miejski, bo samochodem telepię się głównie do roboty i z powrotem, ale w praktyce wygląda to tak: 30% miasto w korkach (pracuję w biurowej dzielnicy Warszawy z trudnym dojazdem), 70% teren podmiejski. Każdorazowo 30km, czyli w obie strony 60km. No i zwykle staram się nie mulić otoczenia, więc pedał w podłogę do prędkości przelotowej i później się telepię (inna sprawa, że to ekonomiczny styl jazdy wbrew pozorom).
Na trasie Warszawa - Świnoujście (głównie autostrada + ekspresówka) w lato (ja, żonka + 2 dzieci w wieku 7msc i 3 lat, więc samochód zapakowany pod dach) spalił mi 10-11l lpg, przy powrocie 12-13l lpg (samochód był jeszcze bardziej dociążony i miał wyższą prędkość przelotową, zbliżoną do tego co Ty piszesz 120-140), ale to było dawno temu i na starych wtryskiwaczach.
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
- zbij
- Przyjaciele
- Posty: 2247
- Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: s80 2,4 LPG
- Silnik: b5244s2 + M56
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
LPG to nieograniczone pole do nadużyć przez wszelkiej maści fachowców.
Trzeba być wyjątkowo czujnym.
Trzeba być wyjątkowo czujnym.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
-
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Mi b200ft pali też koło 20l lpg w mieście to duzo czy tak normalnie ? nigdy wczesniej gazu nie miałem słabo to ogarniam
- Boa1982
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
- Imię: Rafal
- VOLVO: 245
- Silnik: D24
- KW/KM/NM: WUCHTA
- Rok: 1992
- Średnie spalanie: 7l/100km
- Przebieg: 365
- Lokalizacja: Luboń
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Z tego co piszą koledzy na forum, to dużo.
Wiadomo, że wiele zależy od stylu jazdy, ale przy tym samym stylu w 850 z silnikiem 2.0 126KM miałem max 13l/100km, więc różnica znaczna.
Wiadomo, że wiele zależy od stylu jazdy, ale przy tym samym stylu w 850 z silnikiem 2.0 126KM miałem max 13l/100km, więc różnica znaczna.
FOTOGRAF ŚLUBNY POZNAŃ
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Ale to nie był redblock poprzedni właściciel mojego palił 15. Ja rzadko tyle spalam, a samochód ten sam. Noga inna i trochę inna trasa.
Starannie wydziergane na Tapatalku.
Starannie wydziergane na Tapatalku.
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
- Boa1982
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
- Imię: Rafal
- VOLVO: 245
- Silnik: D24
- KW/KM/NM: WUCHTA
- Rok: 1992
- Średnie spalanie: 7l/100km
- Przebieg: 365
- Lokalizacja: Luboń
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
No nie był redblock, ale 13-14, to on mi palił jak do prawdy ostro goniłem te ~120 kucyów, tymczasem tutaj mam ~20l gdy ledwo je bacikiem smagamMataj pisze:Ale to nie był redblock poprzedni właściciel mojego palił 15. Ja rzadko tyle spalam, a samochód ten sam. Noga inna i trochę inna trasa.
Starannie wydziergane na Tapatalku.
FOTOGRAF ŚLUBNY POZNAŃ
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Pytanie ile pali benzyny. Przy sensownie ustawionej instalacji różnica pewnie powinna wynieść ze 20-25% i w stosunku do zużycia benzyny bym się odnosił, a tak? Każdy ma inną nogę, ile warunki eksploatacji samochodu, więc zużycie będzie inne. 20l gazu to moim zdaniem jest dużo, za dużo zwłaszcza, jeśli jeździsz oszczędnie, ale to tylko moja subiektywna ocena.
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
- Boa1982
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
- Imię: Rafal
- VOLVO: 245
- Silnik: D24
- KW/KM/NM: WUCHTA
- Rok: 1992
- Średnie spalanie: 7l/100km
- Przebieg: 365
- Lokalizacja: Luboń
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Tak, moim zdaniem to też za dużo. 16 bym zniósł, ale 20 NIE ZNIESE!!!
FOTOGRAF ŚLUBNY POZNAŃ
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
- alienek
- Przyjaciele
- Posty: 1602
- Rejestracja: 2007-08-27, 16:22
- Imię: Michal
- VOLVO: XC70 T6
- Silnik: 3.0
- KW/KM/NM: 329 KM
- Rok: 2013
- Był na spocie: 69
- Średnie spalanie: 16L
- Przebieg: 288000
- Lokalizacja: Gniezno
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Onegdaj (2005 oidp) miałem b204ft w swoim autku, w wersji 200 KM, z instalacją IV generacji. W mieście nie paliło więcej jak 15l gazu, na trasie 11-12 przy odpowiednim traktowaniu autka z turbiną:)
.
- Boa1982
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
- Imię: Rafal
- VOLVO: 245
- Silnik: D24
- KW/KM/NM: WUCHTA
- Rok: 1992
- Średnie spalanie: 7l/100km
- Przebieg: 365
- Lokalizacja: Luboń
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Piękny wynik, szczególnie patrząc na to, że miałeś 16valienek pisze:Onegdaj (2005 oidp) miałem b204ft w swoim autku, w wersji 200 KM, z instalacją IV generacji. W mieście nie paliło więcej jak 15l gazu, na trasie 11-12 przy odpowiednim traktowaniu autka z turbiną:)
Zastanawia mnie, że w trasie wcale najgorzej nie miałem, bo owszem te 13l/100km (przy stałej 120-140km/h na dystansie 360km) to tak na moje oko max 1-2 litry za dużo, natomiast na mieście aż 21 i to przy na prawdę dziadkowym jeżdżeniu to już dobre 6l za dużo.
FOTOGRAF ŚLUBNY POZNAŃ
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
- herbu
- V
- Posty: 113
- Rejestracja: 2011-12-06, 12:46
- Imię: Bartek
- VOLVO: Na razie nie Volvo
- Silnik: 1.6 TDic
- KW/KM/NM: 80
- Rok: 1991
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 5
- Przebieg: 350000
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Sam się zastanawiam jak to jest.Boa1982 pisze:Zastanawia mnie, że w trasie wcale najgorzej nie miałem, bo owszem te 13l/100km (przy stałej 120-140km/h na dystansie 360km) to tak na moje oko max 1-2 litry za dużo, natomiast na mieście aż 21 i to przy na prawdę dziadkowym jeżdżeniu to już dobre 6l za dużo.
Miałem jakiś czas temu V70 2.5T, FWD, 193KM, manual. Oczywiście z LPG. Na trasie przy spokojnej jeździe schodziło minimalnie poniżej 10 - udało mi się uzyskać spalanie 9.8. W mieście za to przy normalniej jeździe, nie emeryckiej, ale i bez szaleństw, spalał dwa razy więcej 19-21l.
Teraz mam 960 2.5 24V, 170KM, również z sekwencyjną LPG i automatem. W trasie przy spokojnej jeździe minimalnie udało mi się uzyskać około 12,5, natomiast w mieście jest niewiele więcej, bo jak na razie zamykam się w 15. A to przecież automat, więc powinno być sporo więcej. I gdzie tu logika?
- Boa1982
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
- Imię: Rafal
- VOLVO: 245
- Silnik: D24
- KW/KM/NM: WUCHTA
- Rok: 1992
- Średnie spalanie: 7l/100km
- Przebieg: 365
- Lokalizacja: Luboń
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Też bym tak chciał jak Ty masz w 960
FOTOGRAF ŚLUBNY POZNAŃ
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
U mnie jak było ciut za bogato to po regulacji spalanie zeszło w mieście o litr w dół. U Ciebie też powinno. Teraz co jakiś czas sam sobie reguluję w obu samochodach (poza Volvo mamy Corollę E11).
Te wszystkie "średnie spalania" są bardzo, ale to BARDZO subiektywne... Czasem przy miejskiej jeździe starczy jeden przejazd kolejowy, na którym spędzasz po 5-10 minut w obie strony i już wynik jest niemiarodajny w porównaniu do innych miejskich. Nawet jak jeżdżę tą samą drogą do pracy to czasy przejazdów potrafią się różnić diametralnie i być powtarzalne kilka dni z rzędu, a później inaczej ustawią światła i jak jeździłem 40-50 minut, tak jadę 1h15min...
Te wszystkie "średnie spalania" są bardzo, ale to BARDZO subiektywne... Czasem przy miejskiej jeździe starczy jeden przejazd kolejowy, na którym spędzasz po 5-10 minut w obie strony i już wynik jest niemiarodajny w porównaniu do innych miejskich. Nawet jak jeżdżę tą samą drogą do pracy to czasy przejazdów potrafią się różnić diametralnie i być powtarzalne kilka dni z rzędu, a później inaczej ustawią światła i jak jeździłem 40-50 minut, tak jadę 1h15min...
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
-
- V
- Posty: 29
- Rejestracja: 2014-02-08, 22:54
- Imię: Mariusz
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 140KM
- Rok: 2003
- Przebieg: 246000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Jak dla mnie to padl Ci ktorys z wtryskiwaczy, lub nawet 2 i leja gazem, ewentualnie masz gdzies spora nieszczelnosc jak instalacja ma kilka latek a nie bylo do niej zagladane, moze tez sonda swirowac, sprawdz tez spalanie na Benzynie tak jak koledzy doradzali, co do wtryskow zakladaj albo Baracudy, albo LpgTechy, ja mam u Siebie w S60 od 20 tys km i sobie chwale (mam cala instalke LPG Techa), a spalanie trasa, glownie autostrada, espresowki 150-160km/h momentami 180 11,6L/100km, miasto (30% Warszawa, 70% reszta cykl podmiejski) 12L/100km, wiec jestem mega zadowolony ze spalania
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Tak naprawdę, to oprócz wskazania l/100km przydałby się wskaźnik l/motogodzinę, a jeszcze lepiej l/kWh bo jak dystans z Poleczki na Arbuzową czyli 6 kilometrów zajmuje 50 minut i silnik cały czas napędza wszystkie miłe akcelbanty to nie dziw, że na 100 kilometrów w superpozycji wychodzi nawet 35 litrów.
Na szczęście w drugą stronę jest lepiej, bo tylko 27 minut, to i na wskaźniku średnia nieco poniżej 19...
Niby piechotą byłoby szybciej, ale bez podgrzewanego fotela.
Na szczęście w drugą stronę jest lepiej, bo tylko 27 minut, to i na wskaźniku średnia nieco poniżej 19...
Niby piechotą byłoby szybciej, ale bez podgrzewanego fotela.
-
- V
- Posty: 56
- Rejestracja: 2010-06-01, 20:16
- Imię: Mike
- VOLVO: v40 v70I i v70II i v70 III
- Silnik: 1.9 tdi & D5 2,4T
- KW/KM/NM: 115KM, ~200KM
- Rok: 2003
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7 i 13
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
-z mojego doświadczenia bezproblemowa instalacja dla tego auta. (mam sekwencje STAG-butla w koło, reduktor na 300KM - zapas mocy, wymiana filtrów gazu razem z olejem silnikowym co 10 tys).
-Volvo świetnie się spisuje na LPG.
-dbam o olej co 10 tys KM. - pełny syntetyk.
-Najważniejsza jest dobra kalibracja instalacji - na terenie śląska mogę polecić dla kogoś kto odwiedził już wielu... i ciągle ma check engine.(kontrolne włączoną).
jeśli ktoś ma 2.4T 193KM to mogę dokładnie przekazać wszystkie informacje na ten temat, jeśli może to być pomocne.
-wlew ukryty w klapce nie nizszy wyglądu auta.
Minusy:
-wymieniałem wydech szybciej niż w aucie bez gazu.
-jest presja z garażami podziemnymi.(ale uważam ze auto sprawne, które nie śmierdzi oparami -nie stanowi zagrożenia).
(brak kontrolek błędu przy tak czułym aucie jak volvo dodaje pewności).
-bagażnik mniejszy o koło zapasowe... (dzielnie je mam mimo ze mógłbym użyć zestawu naprawczego).
-Volvo świetnie się spisuje na LPG.
-dbam o olej co 10 tys KM. - pełny syntetyk.
-Najważniejsza jest dobra kalibracja instalacji - na terenie śląska mogę polecić dla kogoś kto odwiedził już wielu... i ciągle ma check engine.(kontrolne włączoną).
jeśli ktoś ma 2.4T 193KM to mogę dokładnie przekazać wszystkie informacje na ten temat, jeśli może to być pomocne.
-wlew ukryty w klapce nie nizszy wyglądu auta.
Minusy:
-wymieniałem wydech szybciej niż w aucie bez gazu.
-jest presja z garażami podziemnymi.(ale uważam ze auto sprawne, które nie śmierdzi oparami -nie stanowi zagrożenia).
(brak kontrolek błędu przy tak czułym aucie jak volvo dodaje pewności).
-bagażnik mniejszy o koło zapasowe... (dzielnie je mam mimo ze mógłbym użyć zestawu naprawczego).
wszystkie auta daja radoche ale volvo najwieksza
- Boa1982
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
- Imię: Rafal
- VOLVO: 245
- Silnik: D24
- KW/KM/NM: WUCHTA
- Rok: 1992
- Średnie spalanie: 7l/100km
- Przebieg: 365
- Lokalizacja: Luboń
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Ostatnio przy mroźnych dniach są momenty, że czuję gaz w kabinie. Co to może być
Ktoś mi mówił, że przy dużych mrozach, jeśli mamy stary reduktor może któraś z uszczelek puszczać.
Czy to dobry trop
Ktoś mi mówił, że przy dużych mrozach, jeśli mamy stary reduktor może któraś z uszczelek puszczać.
Czy to dobry trop
FOTOGRAF ŚLUBNY POZNAŃ
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
Ex: 850 B5202S, Honda Shadow VT700, Ducati 600SS HF
Teraz: 945 B200FT & Suzuki GSX 750S Katana '84
- herbu
- V
- Posty: 113
- Rejestracja: 2011-12-06, 12:46
- Imię: Bartek
- VOLVO: Na razie nie Volvo
- Silnik: 1.6 TDic
- KW/KM/NM: 80
- Rok: 1991
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 5
- Przebieg: 350000
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Może być - na mrozie guma traci swoją sprężystość i mogą wychodzić takie kwiatki. I nawet nie musi chodzić o sam reduktor, a o wszelakie węże gumowe powiązane z LPG.Boa1982 pisze:Ktoś mi mówił, że przy dużych mrozach, jeśli mamy stary reduktor może któraś z uszczelek puszczać.
Czy to dobry trop
Na włączonym silniku maska do góry i może usłyszysz, lub poczujesz wyciek. Jeśli nic nie znajdziesz, to do jakiegoś speca od LPG, albo nawet na SKP - czujnikiem pomogą Ci zlokalizować przeciek, o ile jest