Poradnik użytkowników instalacji LPG

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
czuczutata
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 130
Rejestracja: 2013-12-27, 16:07
Imię: Maciek
VOLVO: XC90 V8 // S60R
Silnik: V8 // T5R
KW/KM/NM: 315/440//355/500
Rok: 2007
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: od19LPG // od16Pb98
Przebieg: 173
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: czuczutata » 2014-03-16, 09:57

Chcialbym dodac jedno:
Na jednym z forow przeczytalem, ze "oszczedzanie na LPG zaczyna sie na stacji benzynowej, przy pierwszym tankowaniu gazu - nie w warsztacie montujacym". :idea:

Nie oszczedzajcie na podzespolach i na monterze!!
Było:
940 '1997 kombi 2.3T Pb+LPG; Sierra '1991 kombi 1.6 DOHC Pb+LPG; XC70 '1998 2.5T Pb+LPG, XC90 T6 '2003 Pb+LPG, Westfalia Nugget 2.5D '1987, Westfalia Nugget 2.5D '1988;
Jest:
XC90 V8 '2007 Sport Pb+LPG, S60R '2006 Pb98 BSR Stage 1 M66 AWD

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2246
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: zbij » 2014-03-16, 13:22

czuczutata to bardzo istotne zdanie! Jednak będąc średnio zorientowanym w temacie LPG, zdajesz się na wiedzę i uczciwość montera, a z tym niestety bywa różnie.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: tofu » 2014-03-16, 21:27

Bardzo róznie
Generalnie sami powinniście wiedzieć co chcecie i czy dany monter montuje akurat to czy coś innego

Blos jest przewidziany do każdego silnika Wiem że nawet v8 zasilili 2 blosami i pięknie to chodziło .

"sekwencja" - jest to mylne pojęcie 4 generacji która ma możliwość obsługi różnego typu wtrysku paliwa między innym jest to pełna sekwencja.

Ja zamontowałem w silniku Fiata tempry 1,6 (sekwencje -stag)sterowanego jednym wtryskiwaczem pb do tego użyłem na początku 4 wtryskiwaczy a potem 2 lpg

i autko chodziło jak szalone czasy wtrysku max 1-7ms . tak że się da . nawet do mono wtrysku dać wtrysk lpg bo o sekwencji nie można mówić . choć działanie jest precyzyjne i sterowane przez Ecu auta .
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

KULAEXECUTIVE
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
Imię: Pawel
VOLVO: 960 EXECUTIVE
Silnik: 2.9 R6
Rok: 1997
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 160000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: KULAEXECUTIVE » 2014-03-17, 01:25

zbij pisze:Lovato jest producentem wysokiej klasy elementów inst. gazowych, które świetnie sprawdzają się w wolnossących silnikach.
Strzały w dolot to wina usterek układu zapłonowego, A NIE instalacji gazowej.
Blos jest czymś w rodzaju gaźnika gazowego, zastępuje śrubę regulującą przepływ gazu.
Na forum jest/było kilku użytkowników 960 z inst. II generacji i blosem, którzy chwalili sobie taką konfigurację.
II generację sam sobie wyregulujesz, a jeśli jesteś kompletnym laikiem w temacie gazu, zrobi Ci to większość długoletnich użytkowników LPG i nie potrzeba do tego specjalistycznego sprzętu i tajemnej wiedzy.
III generacja to jakieś niezbyt popularne dziwadło i proponuję ominąć szerokim łukiem.
IV generacja tzw. sekwencja - fajna rzecz, ale jak czytam na forum o nieustannych problemach użytkowników z regulacją ( a tego nie zrobisz już sam, potrzeba komputera i ,, kumatego '' fachowca ), jakoś mnie nie przekonuje. Zdaję sobie sprawę, że wiele z tych problemów wynika z niewłaściwego montażu/zastosowania niewłaściwych elementów/niewłaściwego wyregulowania - ogólnie mówiąc zrobiono ,, na odpieprz ''.
V generacja - LPI - to obecnie najwyższa półka. Super - żadnych strat mocy, a nawet w pewnym zakresie moc wyższa niż na benzynie, spalanie identyczne jak benzyny, ale cena kosmiczna i jak się zepsuje - dramat. Znalezienie do tego naprawdę znającego temat fachowca - ekstremalnie trudne. Są w Polsce chyba cztery warsztaty.
KULAEXECUTIVE - II z blosem lub sekwencja ( o ile masz bezgraniczne zaufanie do montera ) - taki masz wybór.


Może i strzały z silnika sa problemem instalacji zapłonowej, ale na benzynie tych strzałow nie ma a na gazie są...
i prosze nie pisac o dbaniu o auto i sprawnej instalacji bo mechanicy drenowali mnie co pół roku na pare dobrych złotych na kable boscha, nowe świece etc, kasowanie komputera, wymiany filtra itd, łacznie z uziemianiem auta :)P

Awatar użytkownika
czuczutata
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 130
Rejestracja: 2013-12-27, 16:07
Imię: Maciek
VOLVO: XC90 V8 // S60R
Silnik: V8 // T5R
KW/KM/NM: 315/440//355/500
Rok: 2007
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: od19LPG // od16Pb98
Przebieg: 173
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: czuczutata » 2014-03-17, 01:46

zbij pisze:Jednak będąc średnio zorientowanym w temacie LPG, zdajesz się na wiedzę i uczciwość montera, a z tym niestety bywa różnie.
to prawda, ze cos trzeba wiedziec o sprzecie, ktory chcemy zalozyc - i tutaj bardzo pozytywny fakt, ze ten temat sie pojawil. :one:
Dobrze, ze ktos autorytatywnie przyznaje, ze LPG nie musi szkodzic silnikowi i tylko odpowiednia konfiguracja sprzetu i jego ustawien pozwala cieszyc sie z oszczednosci, ktore mozna przeznaczyc na lepsze opony, lepszy olej itd.....

Podobna wiedze trzeba miec tez w innych warsztatach. Przeciez bieznikowanych opon tez swiadomi sobie na auto nie zakladaja (chociaz jest to ekologiczne) ..... ale tak jest tez z zywnoscia i innymi towarami, za ktore placimy.

pozdrawiam,
M.
Było:
940 '1997 kombi 2.3T Pb+LPG; Sierra '1991 kombi 1.6 DOHC Pb+LPG; XC70 '1998 2.5T Pb+LPG, XC90 T6 '2003 Pb+LPG, Westfalia Nugget 2.5D '1987, Westfalia Nugget 2.5D '1988;
Jest:
XC90 V8 '2007 Sport Pb+LPG, S60R '2006 Pb98 BSR Stage 1 M66 AWD

Awatar użytkownika
marek2367
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1300
Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
Imię: Marek
VOLVO: 850 kombi
Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
Rok: 95
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 440000
Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: marek2367 » 2014-03-17, 08:56

KULAEXECUTIVE pisze:co pół roku na pare dobrych złotych na kable boscha
:shock: Dwa lata temu zostały wymienione, pierwszy raz w moim aucie przewody zapłonowe. Oczywiście też na BOUGICORD :mrgreen: Nie warto kupować innych :!:

Awatar użytkownika
manieczek
VOL
VOL
Posty: 408
Rejestracja: 2010-06-07, 20:54
VOLVO: 945
Silnik: 2.3 FK+
KW/KM/NM: 200
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11-16
Przebieg: 335000
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: manieczek » 2014-03-17, 10:55

KULAEXECUTIVE pisze:kable boscha
Nowe kable tej wspaniałej marki waliły jak wściekłe (przez rękawicę spawalniczą uczciwej grubości)- więc jak na nich strzela to prawidłowo. Sam użytkuje albo NGK, albo Bugicordy i problemów nie mam.
Moc jest Bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawa, podtlenek zabawa.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Mikaell » 2014-03-18, 15:04

Bosza do kosza.

Awatar użytkownika
vol40vo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poland
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: vol40vo » 2014-03-19, 09:51

Necam - Koltec III gen.

Kod Błąd
kod 12 Brak powrotnego sygnału z silnika.
kod 13 Brak sygnału z sondy lambda
kod 14 Sygnał z sensora temperatury jest za wysoki
kod 15 Sygnał z sensora temperatury jest za niski
kod 21 TPS sygnał za wysoki (TPS - sensor położenia przepustnicy)
kod 22 TPS sygnał za niski (TPS - sensor położenia przepustnicy)
kod 33 Sygnał z sensora MAP za wysoki
kod 34 Sygnał z sensora MAP za niski
Bi-fuel V40

KULAEXECUTIVE
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
Imię: Pawel
VOLVO: 960 EXECUTIVE
Silnik: 2.9 R6
Rok: 1997
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 160000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: KULAEXECUTIVE » 2014-03-26, 17:07

Pytanie za 100 punktów .... gdzie zamontują mi 2 generacje z blosem ?

Awatar użytkownika
vol40vo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poland
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: vol40vo » 2014-04-05, 16:09

KULAEXECUTIVE pisze:gdzie zamontują mi 2 generacje z blosem
dlaczego drugą, a nie trzecią?
Bi-fuel V40

KULAEXECUTIVE
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
Imię: Pawel
VOLVO: 960 EXECUTIVE
Silnik: 2.9 R6
Rok: 1997
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 160000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: KULAEXECUTIVE » 2014-04-06, 01:03

Bo 3 g nikt nie używa

Awatar użytkownika
vol40vo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poland
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: vol40vo » 2014-04-06, 12:48

KULAEXECUTIVE pisze:Bo 3 g nikt nie używa
używają, ja jestem tego przykładem i pewnie by się jeszcze spora gromadka znalazła na tym forum.

-- 6 kwi 2014, o 13:36 --

Zbiornik Koltec Necam
Bi-fuel V40

KULAEXECUTIVE
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
Imię: Pawel
VOLVO: 960 EXECUTIVE
Silnik: 2.9 R6
Rok: 1997
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 160000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: KULAEXECUTIVE » 2014-04-11, 14:38

a gdzie 3 montują i za ile ? w wawie ?

Awatar użytkownika
Boa1982
V
V
Posty: 110
Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
Imię: Rafal
VOLVO: 245
Silnik: D24
KW/KM/NM: WUCHTA
Rok: 1992
Średnie spalanie: 7l/100km
Przebieg: 365
Lokalizacja: Luboń
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Boa1982 » 2015-01-09, 14:17

Moje B200FT, od samego początku po zakupie sporo palił, przy normalnej jeździe ~20-21l/100km (oczywiście LPG), w trasie (na autostradzie i drogach szybkiego ruchu) było znośnie, ~13l/100km (przy średniej 120-140km/h). Po ogarnięciu podstawowych spraw z mechaniką stwierdziłem, że trzeba podpiąć pod kompa.

Wczoraj znalazłem u siebie w mieście gościa od instalacji, podjechałem, podpiął i pierwsze co stwierdził, to że ma zbyt bogatą mieszankę, delikatnie zubożył. Niestety byłem pierwszy raz przy takiej "operacji" i nie wiem, w jakich jednostkach były wyświetlone w tabelce, ale były tam 4 linijki, bodajże:
1. Postój
2. Małe obciążenie.
3. Średnie obciążenie.
4. Max obciążenie.

Każda z nich miała po dwa okienka.

Wartości wpisane były pomiędzy 25-30, niestety nie pamiętam w którym oknie jakie.


Przy okazji okazało się, że czujnik temp przy reduktorze jest do wymiany. Standardowo zalecił też wymianę filtrów, bo nie wiadomo kiedy były wymieniane. Jesteśmy umówieni na wizytę po weekendzie, tymczasem ja mam zbadać jak wygląda temat spalania.

Zdziwiło gościa to, że przy reduktorze występują u mnie dwa filtry, powiedział, że takie rozwiązanie nie ma wg niego uzasadnienia i jeden zdemontujemy.
Być może będzie też trzeba wymienić wtryski gazu.

Teraz pytania.
1. Czy ktoś wie coś w temacie tych wartości dawki gazu :?:
2. Czy faktycznie wystarczy 1 filtr przy reduktorze :?:
3. Jakie wtryski polecacie :?:

Rozpiska instalki w załączniku.

Dzięki i pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Mataj
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
Imię: Mateusz
VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Przebieg: 300000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Mataj » 2015-01-09, 14:31

Boa1982 pisze:Moje B200FT,
3. Jakie wtryski polecacie :?:
Moje B200FT rzyga Hanami. Za pierwszym razem Sikor zmieniał na gwarancji wtryskiwacz, później mi się posypał jeden, a jak się sypnęły kolejny raz, zmieniliśmy na Barracudy i chodzą póki co zaj...efajnie!
V70 II, 2000, B5244T3

Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI

Awatar użytkownika
Boa1982
V
V
Posty: 110
Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
Imię: Rafal
VOLVO: 245
Silnik: D24
KW/KM/NM: WUCHTA
Rok: 1992
Średnie spalanie: 7l/100km
Przebieg: 365
Lokalizacja: Luboń
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Boa1982 » 2015-01-09, 14:33

A z ciekawości jakie to koszty :?:
I ile Tobie średnio pali B200FT :?:

Awatar użytkownika
Mataj
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
Imię: Mateusz
VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Przebieg: 300000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Mataj » 2015-01-09, 15:17

Koszty? Nie chcę skłamać, a nie pamiętam na 100%, więc nie bierz tego zbyt poważnie co piszę, ale o ile dobrze pamiętam to 70pln/szt? Wymiana to moment, więc łba nie urywa.

Mi pali 13 - 14 litrów lpg. Mogę pisać, że cykl miejski, bo samochodem telepię się głównie do roboty i z powrotem, ale w praktyce wygląda to tak: 30% miasto w korkach (pracuję w biurowej dzielnicy Warszawy z trudnym dojazdem), 70% teren podmiejski. Każdorazowo 30km, czyli w obie strony 60km. No i zwykle staram się nie mulić otoczenia, więc pedał w podłogę do prędkości przelotowej i później się telepię (inna sprawa, że to ekonomiczny styl jazdy wbrew pozorom).

Na trasie Warszawa - Świnoujście (głównie autostrada + ekspresówka) w lato (ja, żonka + 2 dzieci w wieku 7msc i 3 lat, więc samochód zapakowany pod dach) spalił mi 10-11l lpg, przy powrocie 12-13l lpg (samochód był jeszcze bardziej dociążony i miał wyższą prędkość przelotową, zbliżoną do tego co Ty piszesz 120-140), ale to było dawno temu i na starych wtryskiwaczach.
V70 II, 2000, B5244T3

Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2246
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: zbij » 2015-01-09, 15:27

LPG to nieograniczone pole do nadużyć przez wszelkiej maści fachowców.
Trzeba być wyjątkowo czujnym.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

grzesiekosmos
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: grzesiekosmos » 2015-01-09, 17:04

Mi b200ft pali też koło 20l lpg w mieście to duzo czy tak normalnie ? nigdy wczesniej gazu nie miałem słabo to ogarniam :/

Awatar użytkownika
Boa1982
V
V
Posty: 110
Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
Imię: Rafal
VOLVO: 245
Silnik: D24
KW/KM/NM: WUCHTA
Rok: 1992
Średnie spalanie: 7l/100km
Przebieg: 365
Lokalizacja: Luboń
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Boa1982 » 2015-01-09, 17:31

Z tego co piszą koledzy na forum, to dużo.
Wiadomo, że wiele zależy od stylu jazdy, ale przy tym samym stylu w 850 z silnikiem 2.0 126KM miałem max 13l/100km, więc różnica znaczna.

Awatar użytkownika
Mataj
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
Imię: Mateusz
VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Przebieg: 300000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Mataj » 2015-01-09, 17:34

Ale to nie był redblock ;) poprzedni właściciel mojego palił 15. Ja rzadko tyle spalam, a samochód ten sam. Noga inna i trochę inna trasa.
Starannie wydziergane na Tapatalku.
V70 II, 2000, B5244T3

Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI

Awatar użytkownika
Boa1982
V
V
Posty: 110
Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
Imię: Rafal
VOLVO: 245
Silnik: D24
KW/KM/NM: WUCHTA
Rok: 1992
Średnie spalanie: 7l/100km
Przebieg: 365
Lokalizacja: Luboń
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Boa1982 » 2015-01-09, 19:33

Mataj pisze:Ale to nie był redblock ;) poprzedni właściciel mojego palił 15. Ja rzadko tyle spalam, a samochód ten sam. Noga inna i trochę inna trasa.

Starannie wydziergane na Tapatalku.
No nie był redblock, ale 13-14, to on mi palił jak do prawdy ostro goniłem te ~120 kucyów, tymczasem tutaj mam ~20l gdy ledwo je bacikiem smagam :?

Awatar użytkownika
Mataj
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
Imię: Mateusz
VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Przebieg: 300000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Mataj » 2015-01-09, 20:08

Pytanie ile pali benzyny. Przy sensownie ustawionej instalacji różnica pewnie powinna wynieść ze 20-25% i w stosunku do zużycia benzyny bym się odnosił, a tak? Każdy ma inną nogę, ile warunki eksploatacji samochodu, więc zużycie będzie inne. 20l gazu to moim zdaniem jest dużo, za dużo zwłaszcza, jeśli jeździsz oszczędnie, ale to tylko moja subiektywna ocena.
V70 II, 2000, B5244T3

Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI

Awatar użytkownika
Boa1982
V
V
Posty: 110
Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
Imię: Rafal
VOLVO: 245
Silnik: D24
KW/KM/NM: WUCHTA
Rok: 1992
Średnie spalanie: 7l/100km
Przebieg: 365
Lokalizacja: Luboń
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Boa1982 » 2015-01-09, 22:05

Tak, moim zdaniem to też za dużo. 16 bym zniósł, ale 20 NIE ZNIESE!!! :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”