Poradnik użytkowników instalacji LPG

ODPOWIEDZ
David
VOLVO
VOLVO
Posty: 1090
Rejestracja: 2011-04-23, 20:57
Imię: Dawid
VOLVO: 760/V70II
Silnik: D24TIC/D5
KW/KM/NM: 115/163
Rok: 1988
Średnie spalanie: 9/6.5
Przebieg: 350
Lokalizacja: Brzeg
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: David » 2013-05-04, 14:57

Ja mam butlę 95litrów, napełnić można 80l, a jak pali nam w trasie 10/100 to mamy do przejechania 800km + drugie tyle na pełnym zbiorniku benzyny jak komuś tak zależy na zasięgu bo np. chce obrócić w dwie strony na krajowym paliwie :x
Ex:
240 B19E 82'
850 T5 95'
940 B230FB 94'

stilldead
V
V
Posty: 33
Rejestracja: 2012-10-20, 19:38
VOLVO: S70
Silnik: 2.3 T5
KW/KM/NM: 240 KM
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: stilldead » 2013-05-07, 08:18

Chodzilo mi bardziej o zużycie silnika. Wiem ze "suche paliwo" bardziej niszczy silnik niż benzyna. Ile w tym prawdy, co sadzicie o tym?
:)

Driv3rrrr
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4243
Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
Imię: Artur
VOLVO: Jaguar S-Type
Silnik: 3.0 V6 LPG
KW/KM/NM: 175/238/293
Rok: 2003
Był na spocie: 11
Przebieg: 227000
Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Driv3rrrr » 2013-05-07, 22:59

Temat rzeka można powiedzieć. W sumie jak każde paliwo tak i LPG ma swoje wady i zalety. A czy niszczy silnik...ludzie robią po 100-150 tys na LPG i silnik ma się b. dobrze :)
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice

Awatar użytkownika
Pyroli
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
VOLVO: S80
Silnik: 2.8 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 251000
Lokalizacja: Myslowice
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Pyroli » 2013-05-08, 23:31

Nie ma czegoś takiego jak "suche paliwo" to jakiś idiota musiał wymyślić. Zawory nie potrzebują smarowania. Tylko na prowadnicach a tam LPG ani bena nie dochodzi.
LPG nie niszczy silnika, niszczą go ludzie którzy nie powinni dotykać układów wtrysku paliwa. Przy czym mam na myśli gaziarzy druciarzy.


Z kolei LPG mniej zmywa film olejowy z cylindrów niż benzyna więc w tej kwestii jest lepsze.

Ponadto trzeba pamiętać o regulacji luzów zaworowych jak są manualne i tak półtora razy częściej niż benzyna. Wiąże się to z wyższą temperaturą spalania choć co niektórzy mierząc temperaturę LPG zanotowali niższe wyniki jak na benzynie. W takich przypadkach LPG nawet całkiem może wydłużyć życie silnika.

Poza tym LPG może wydłużyć życie silnikowi jeśli jest idealnie zestrojone.

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2247
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: zbij » 2013-05-08, 23:40

LPG ,, zabija '' silniki, ale tylko w przypadku najoszczędniejszych ustawień.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: tofu » 2013-05-13, 23:46

przy 4 gen ten bezpośredni wtrysk nie jest taki bezpośredni .

Od siebie mogę dodać takie coś



Problemy z Gazem sekwencyjnym

1) Dużo pali
---sprawdzić szczelność
----sprawdzić sondę lambda bo i pb będzie tyle palił
----- sprawdzić resztę komponentów odpowiedzialnych za dobór mieszanki np. czuj Temp przepływomierz

2) Szarpie podczas przyspieszania i muli się
----przyczyn może być wiele
----od żle dobranego reduktora
----źle dobrany wydatek wtryskiwaczy (dysze)
----potrzebna poprawna regulacja
--- sprawdzić układ zapłonowy świece kable ..

3) Gaśnie zaraz po przełączeniu
--- zbyt niska temp przełączania marznący reduktor
--- posklejane wtryskiwacze rada czyszczenie / wymiana
--- uszkodzona któraś cewka elektrozaworu /brudny sworzeń elektrozaworu nie otwiera się czyszczenie
---nie odpowiednia dawka gazu regulacja
--- puste węże gazowe nieszczelność ..

4) Problem z odpaleniem po postoju
----Puszczanie malej dawki LPG do kolektora ssącego przez instalację LPG
Np. przez wtryskiwacze lub np. przez obieg podciśnienia kme

5) Duże znikanie PB śmigając na LPG
----próg przełączania się z LPG na PB po obrotach ustawiony 4000 rpm powyżej ssanie PB
-----zima dłuższy czas pracy na PB jak i na ssaniu pożera spore ilości
-----duże spadki ciśnienia na reduktorze centralka przełącza część wtryskiwaczy na PB
bez piszczenia i innych oznak ,,,

6) Po montażu LPG problemy nie wchodzi na obroty przerywa szarpie itp ...
--- Sprawdzić układ zapłonowy
--- świece które jeszcze żyją na pb na LPG mogą na ciepłym silniku już nie dawać iskry takiej jak trzeba
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

Awatar użytkownika
Stuczekjan
VOLV
VOLV
Posty: 978
Rejestracja: 2011-10-06, 13:11
Imię: Tomasz
VOLVO: S80
Silnik: 2.9
KW/KM/NM: 205 KM
Rok: 99
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 485000
Lokalizacja: Inowrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Stuczekjan » 2013-05-26, 18:14

Mam takie pytanko.
Można zamontować filtr gazu między parownikiem a silniczkiem krokowym przy instalacji I generacji takiej na śrubę?Takie jak są stosowany przy sekwencji?
Pozdrawiam Tomek.

David
VOLVO
VOLVO
Posty: 1090
Rejestracja: 2011-04-23, 20:57
Imię: Dawid
VOLVO: 760/V70II
Silnik: D24TIC/D5
KW/KM/NM: 115/163
Rok: 1988
Średnie spalanie: 9/6.5
Przebieg: 350
Lokalizacja: Brzeg
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: David » 2013-05-26, 18:17

To na śrubę czy z silniczkiem :x
Ex:
240 B19E 82'
850 T5 95'
940 B230FB 94'

Awatar użytkownika
Stuczekjan
VOLV
VOLV
Posty: 978
Rejestracja: 2011-10-06, 13:11
Imię: Tomasz
VOLVO: S80
Silnik: 2.9
KW/KM/NM: 205 KM
Rok: 99
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 485000
Lokalizacja: Inowrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Stuczekjan » 2013-05-26, 18:18

Na śrubę ale mam też silnik krokowy silnika.
Pozdrawiam Tomek.

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2247
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: zbij » 2013-05-26, 18:53

Pierwsza generacja była do gaźników.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

Awatar użytkownika
Stuczekjan
VOLV
VOLV
Posty: 978
Rejestracja: 2011-10-06, 13:11
Imię: Tomasz
VOLVO: S80
Silnik: 2.9
KW/KM/NM: 205 KM
Rok: 99
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 485000
Lokalizacja: Inowrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Stuczekjan » 2013-05-26, 18:56

zbij, wiem ale ja mam taką założoną i gaz strasznie mi brudzi silniczek krokowy.Muszę go co jakiś czas czyścić.Chciałem zastosować dodatkowy filtr jak w sekwencji ale nie wiem czy mogę.
Pozdrawiam Tomek.

Awatar użytkownika
marek2367
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1300
Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
Imię: Marek
VOLVO: 850 kombi
Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
Rok: 95
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 440000
Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: marek2367 » 2013-05-26, 19:31

Driv3rrrr pisze:.ludzie robią po 100-150 tys na LPG i silnik ma się b. dobrze
Można to śmiało przez 2, a nawet 3 pomnożyć. Polecam wszystkim, użytkownikom LPG bez wtrysku, założenie Blosa. Żałuję, że ponad rok zwlekałem z jego zamontowaniem :roll:
Stuczekjan pisze:Chciałem zastosować dodatkowy filtr jak w sekwencji ale nie wiem czy mogę.
Obawiam się, że pogorszysz dynamikę silnika :?

Awatar użytkownika
Stuczekjan
VOLV
VOLV
Posty: 978
Rejestracja: 2011-10-06, 13:11
Imię: Tomasz
VOLVO: S80
Silnik: 2.9
KW/KM/NM: 205 KM
Rok: 99
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 485000
Lokalizacja: Inowrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Stuczekjan » 2013-05-26, 22:33

marek2367, a dlaczego ma to pogorszyć dynamikę?
Pozdrawiam Tomek.

Awatar użytkownika
marek2367
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1300
Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
Imię: Marek
VOLVO: 850 kombi
Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
Rok: 95
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 440000
Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: marek2367 » 2013-05-27, 09:52

Każdy filtr ma jakieś opory przepływu, a Ty chcesz go instalować "między parownikiem a silniczkiem krokowym", czyli na niskim ciśnieniu. Mała zmiana położenia "tłoczka" w silniczku krokowym ma wpływ na przyspieszenie autka, a co dopiero założenie na stałe dławika w postaci filtra. Raczej na pewno spowoduje to szarpanie przy próbie przyspieszania na max.

Awatar użytkownika
marek2367
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1300
Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
Imię: Marek
VOLVO: 850 kombi
Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
Rok: 95
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 440000
Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: marek2367 » 2013-05-27, 09:58

Każdy filtr ma jakieś opory przepływu, a Ty chcesz go instalować "między parownikiem a silniczkiem krokowym", czyli na niskim ciśnieniu. Mała zmiana położenia "tłoczka" w silniczku krokowym ma wpływ na przyspieszenie autka, a co dopiero założenie na stałe dławika w postaci filtra. Raczej na pewno spowoduje to szarpanie przy próbie przyspieszania na max.
Stuczekjan pisze:gaz strasznie mi brudzi silniczek krokowy.Muszę go co jakiś czas czyścić.
Poza wizualnym aspektem zabrudzenia są jakieś poważniejsze przesłanki, żebyś często czyścił silniczek krokowy?

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: tofu » 2013-05-27, 11:22

najlepsza rada to zmienić stację gazową

przy sekw to ciśnienie rzędu 1 Bara albo wiecej przepycha gaz przez te filtry

przy podciśnieniu silnik może nie mieć szans na zassanie odpowiedniej ilości gazu ,,,,
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

Awatar użytkownika
Stuczekjan
VOLV
VOLV
Posty: 978
Rejestracja: 2011-10-06, 13:11
Imię: Tomasz
VOLVO: S80
Silnik: 2.9
KW/KM/NM: 205 KM
Rok: 99
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 485000
Lokalizacja: Inowrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Stuczekjan » 2013-05-27, 20:26

marek2367 pisze:Poza wizualnym aspektem zabrudzenia są jakieś poważniejsze przesłanki, żebyś często czyścił silniczek krokowy?
Tak auto mi się dusi na benzynie i wyskakuje mi błąd złej mieszanki.Po każdym czyszczeniu krokowca przez jakiś czas mam spokój.Natomiast w krokowcu zbiera się taki czarny osad coś na wzór "sadzy".
Pozdrawiam Tomek.

Awatar użytkownika
marek2367
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1300
Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
Imię: Marek
VOLVO: 850 kombi
Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
Rok: 95
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 440000
Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: marek2367 » 2013-05-28, 12:24

Ja też radzę zmienić miejsce tankowania gazu, a jeszcze lepiej założyć Blosa.

KULAEXECUTIVE
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
Imię: Pawel
VOLVO: 960 EXECUTIVE
Silnik: 2.9 R6
Rok: 1997
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 160000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: KULAEXECUTIVE » 2014-03-08, 21:40

Witam.
Instalacja 5 gen ma chorą cenę ( do mojego 8 tys )
Jak wygląda 4 gen. cenowo i jak zachowuje się auto,
No i jak to jest z tym blosem , to do wszystkich gen ?
pozdr

Awatar użytkownika
marek2367
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1300
Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
Imię: Marek
VOLVO: 850 kombi
Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
Rok: 95
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 440000
Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: marek2367 » 2014-03-09, 09:40

Blos jest bardzo dobrym rozwiązaniem, ale tylko dla systemów z mikserem ( silniki bez torbo).

KULAEXECUTIVE
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
Imię: Pawel
VOLVO: 960 EXECUTIVE
Silnik: 2.9 R6
Rok: 1997
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 160000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: KULAEXECUTIVE » 2014-03-13, 20:19

czy instalacja z mikserem to 1i2 gen?
czy blos zakłada się do wszystkich gen?
czy nadal montuje się instalacje gazowe 2 gen?
co lepsze druga z blosem czy 3a bez?

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: adamusss » 2014-03-14, 02:19

Odpowiedzi udzieli: google.pl - a wystarczy poczytać czym się owe generacje się od siebie różnią, gdzie i jak się je zakłada oraz w jakich silnikach będzie ekonomiczne uzasadnienie zakładania którejkolwiek z nich...
Mi odpowiedź na w/w pytania (raczej z ciekawości) dał jeden artykuł o różnicach między nimi...
Szkoda pisać felietony :roll:
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

Awatar użytkownika
vol40vo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poland
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: vol40vo » 2014-03-14, 03:15

Zauważyłem, że autor tematu pominął instalację LPG III generacji.
A takowa przecież jest zainstalowana w naszych Volvach - Necam - Koltec.

-- 14 mar 2014, o 04:22 --

Koltec EGI, czyli instalacji 3 generacji z wtryskiem gazu w fazie lotnej. W moim samochodzie
zainstalowana jest taka właśnie instalacja.

-- 14 mar 2014, o 04:24 --

Jak ją rozpoznać - Na reduktorze powinien znajdować się napis: KOLTEC i na tabliczce
znamionowej model no VG 392.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bi-fuel V40

Awatar użytkownika
marek2367
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1300
Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
Imię: Marek
VOLVO: 850 kombi
Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
Rok: 95
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 440000
Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: marek2367 » 2014-03-14, 09:41

KULAEXECUTIVE pisze:czy instalacja z mikserem to 1i2 gen?
Tak.
KULAEXECUTIVE pisze:czy blos zakłada się do wszystkich gen?
Nie.
KULAEXECUTIVE pisze:czy nadal montuje się instalacje gazowe 2 gen?
Myślę, że tak.
KULAEXECUTIVE pisze:co lepsze druga z blosem czy 3a bez?
:?
Ja wybrałbym najtańszą i dołożył Blosa.
Polecam lekturę :
http://volvoforum.pl/search.php?keyword ... mit=Szukaj" onclick="window.open(this.href);return false;

KULAEXECUTIVE
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
Imię: Pawel
VOLVO: 960 EXECUTIVE
Silnik: 2.9 R6
Rok: 1997
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 160000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: KULAEXECUTIVE » 2014-03-14, 20:03

no dobra ogarnąłem ze 1 i 2 gen to raczej niezbyt dobre rozwiązanie (2 miałem w 1998 roku firmy Lovatto i ciagle ja musiałem serwisować ,strzelała i rozwaliła obudowę filtra pomimo okrągłych drzwiczek na gumce zamontowanych, ogólnie lipa) pisza na forum ze blos częściowo ale nie całkowicie załatwia sprawę .5 odpada ze względu na cene ,
zostaje 3 i 4 gen jaka jest roznica miedzy nimi ?
czy montaż wymaga ingerencji mechanicznej w silnik?

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”