Poradnik użytkowników instalacji LPG
-
- VOLVO
- Posty: 1090
- Rejestracja: 2011-04-23, 20:57
- Imię: Dawid
- VOLVO: 760/V70II
- Silnik: D24TIC/D5
- KW/KM/NM: 115/163
- Rok: 1988
- Średnie spalanie: 9/6.5
- Przebieg: 350
- Lokalizacja: Brzeg
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Ja mam butlę 95litrów, napełnić można 80l, a jak pali nam w trasie 10/100 to mamy do przejechania 800km + drugie tyle na pełnym zbiorniku benzyny jak komuś tak zależy na zasięgu bo np. chce obrócić w dwie strony na krajowym paliwie
Ex:
240 B19E 82'
850 T5 95'
940 B230FB 94'
240 B19E 82'
850 T5 95'
940 B230FB 94'
-
- V
- Posty: 33
- Rejestracja: 2012-10-20, 19:38
- VOLVO: S70
- Silnik: 2.3 T5
- KW/KM/NM: 240 KM
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Chodzilo mi bardziej o zużycie silnika. Wiem ze "suche paliwo" bardziej niszczy silnik niż benzyna. Ile w tym prawdy, co sadzicie o tym?
-
- Przyjaciele
- Posty: 4243
- Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
- Imię: Artur
- VOLVO: Jaguar S-Type
- Silnik: 3.0 V6 LPG
- KW/KM/NM: 175/238/293
- Rok: 2003
- Był na spocie: 11
- Przebieg: 227000
- Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Temat rzeka można powiedzieć. W sumie jak każde paliwo tak i LPG ma swoje wady i zalety. A czy niszczy silnik...ludzie robią po 100-150 tys na LPG i silnik ma się b. dobrze
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice
- Pyroli
- VOLV
- Posty: 661
- Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.8 T6 + LPG
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 251000
- Lokalizacja: Myslowice
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Nie ma czegoś takiego jak "suche paliwo" to jakiś idiota musiał wymyślić. Zawory nie potrzebują smarowania. Tylko na prowadnicach a tam LPG ani bena nie dochodzi.
LPG nie niszczy silnika, niszczą go ludzie którzy nie powinni dotykać układów wtrysku paliwa. Przy czym mam na myśli gaziarzy druciarzy.
Z kolei LPG mniej zmywa film olejowy z cylindrów niż benzyna więc w tej kwestii jest lepsze.
Ponadto trzeba pamiętać o regulacji luzów zaworowych jak są manualne i tak półtora razy częściej niż benzyna. Wiąże się to z wyższą temperaturą spalania choć co niektórzy mierząc temperaturę LPG zanotowali niższe wyniki jak na benzynie. W takich przypadkach LPG nawet całkiem może wydłużyć życie silnika.
Poza tym LPG może wydłużyć życie silnikowi jeśli jest idealnie zestrojone.
LPG nie niszczy silnika, niszczą go ludzie którzy nie powinni dotykać układów wtrysku paliwa. Przy czym mam na myśli gaziarzy druciarzy.
Z kolei LPG mniej zmywa film olejowy z cylindrów niż benzyna więc w tej kwestii jest lepsze.
Ponadto trzeba pamiętać o regulacji luzów zaworowych jak są manualne i tak półtora razy częściej niż benzyna. Wiąże się to z wyższą temperaturą spalania choć co niektórzy mierząc temperaturę LPG zanotowali niższe wyniki jak na benzynie. W takich przypadkach LPG nawet całkiem może wydłużyć życie silnika.
Poza tym LPG może wydłużyć życie silnikowi jeśli jest idealnie zestrojone.
- zbij
- Przyjaciele
- Posty: 2247
- Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: s80 2,4 LPG
- Silnik: b5244s2 + M56
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
LPG ,, zabija '' silniki, ale tylko w przypadku najoszczędniejszych ustawień.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
-
- VO
- Posty: 243
- Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
- Imię: Wojtek
- VOLVO: v40
- Silnik: T4
- KW/KM/NM: 147/200/300
- Rok: 1997
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 15
- Przebieg: 180000
- Lokalizacja: kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
przy 4 gen ten bezpośredni wtrysk nie jest taki bezpośredni .
Od siebie mogę dodać takie coś
Problemy z Gazem sekwencyjnym
1) Dużo pali
---sprawdzić szczelność
----sprawdzić sondę lambda bo i pb będzie tyle palił
----- sprawdzić resztę komponentów odpowiedzialnych za dobór mieszanki np. czuj Temp przepływomierz
2) Szarpie podczas przyspieszania i muli się
----przyczyn może być wiele
----od żle dobranego reduktora
----źle dobrany wydatek wtryskiwaczy (dysze)
----potrzebna poprawna regulacja
--- sprawdzić układ zapłonowy świece kable ..
3) Gaśnie zaraz po przełączeniu
--- zbyt niska temp przełączania marznący reduktor
--- posklejane wtryskiwacze rada czyszczenie / wymiana
--- uszkodzona któraś cewka elektrozaworu /brudny sworzeń elektrozaworu nie otwiera się czyszczenie
---nie odpowiednia dawka gazu regulacja
--- puste węże gazowe nieszczelność ..
4) Problem z odpaleniem po postoju
----Puszczanie malej dawki LPG do kolektora ssącego przez instalację LPG
Np. przez wtryskiwacze lub np. przez obieg podciśnienia kme
5) Duże znikanie PB śmigając na LPG
----próg przełączania się z LPG na PB po obrotach ustawiony 4000 rpm powyżej ssanie PB
-----zima dłuższy czas pracy na PB jak i na ssaniu pożera spore ilości
-----duże spadki ciśnienia na reduktorze centralka przełącza część wtryskiwaczy na PB
bez piszczenia i innych oznak ,,,
6) Po montażu LPG problemy nie wchodzi na obroty przerywa szarpie itp ...
--- Sprawdzić układ zapłonowy
--- świece które jeszcze żyją na pb na LPG mogą na ciepłym silniku już nie dawać iskry takiej jak trzeba
Od siebie mogę dodać takie coś
Problemy z Gazem sekwencyjnym
1) Dużo pali
---sprawdzić szczelność
----sprawdzić sondę lambda bo i pb będzie tyle palił
----- sprawdzić resztę komponentów odpowiedzialnych za dobór mieszanki np. czuj Temp przepływomierz
2) Szarpie podczas przyspieszania i muli się
----przyczyn może być wiele
----od żle dobranego reduktora
----źle dobrany wydatek wtryskiwaczy (dysze)
----potrzebna poprawna regulacja
--- sprawdzić układ zapłonowy świece kable ..
3) Gaśnie zaraz po przełączeniu
--- zbyt niska temp przełączania marznący reduktor
--- posklejane wtryskiwacze rada czyszczenie / wymiana
--- uszkodzona któraś cewka elektrozaworu /brudny sworzeń elektrozaworu nie otwiera się czyszczenie
---nie odpowiednia dawka gazu regulacja
--- puste węże gazowe nieszczelność ..
4) Problem z odpaleniem po postoju
----Puszczanie malej dawki LPG do kolektora ssącego przez instalację LPG
Np. przez wtryskiwacze lub np. przez obieg podciśnienia kme
5) Duże znikanie PB śmigając na LPG
----próg przełączania się z LPG na PB po obrotach ustawiony 4000 rpm powyżej ssanie PB
-----zima dłuższy czas pracy na PB jak i na ssaniu pożera spore ilości
-----duże spadki ciśnienia na reduktorze centralka przełącza część wtryskiwaczy na PB
bez piszczenia i innych oznak ,,,
6) Po montażu LPG problemy nie wchodzi na obroty przerywa szarpie itp ...
--- Sprawdzić układ zapłonowy
--- świece które jeszcze żyją na pb na LPG mogą na ciepłym silniku już nie dawać iskry takiej jak trzeba
- Stuczekjan
- VOLV
- Posty: 978
- Rejestracja: 2011-10-06, 13:11
- Imię: Tomasz
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.9
- KW/KM/NM: 205 KM
- Rok: 99
- Był na spocie: 32
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 485000
- Lokalizacja: Inowrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Mam takie pytanko.
Można zamontować filtr gazu między parownikiem a silniczkiem krokowym przy instalacji I generacji takiej na śrubę?Takie jak są stosowany przy sekwencji?
Można zamontować filtr gazu między parownikiem a silniczkiem krokowym przy instalacji I generacji takiej na śrubę?Takie jak są stosowany przy sekwencji?
Pozdrawiam Tomek.
-
- VOLVO
- Posty: 1090
- Rejestracja: 2011-04-23, 20:57
- Imię: Dawid
- VOLVO: 760/V70II
- Silnik: D24TIC/D5
- KW/KM/NM: 115/163
- Rok: 1988
- Średnie spalanie: 9/6.5
- Przebieg: 350
- Lokalizacja: Brzeg
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
To na śrubę czy z silniczkiem
Ex:
240 B19E 82'
850 T5 95'
940 B230FB 94'
240 B19E 82'
850 T5 95'
940 B230FB 94'
- Stuczekjan
- VOLV
- Posty: 978
- Rejestracja: 2011-10-06, 13:11
- Imię: Tomasz
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.9
- KW/KM/NM: 205 KM
- Rok: 99
- Był na spocie: 32
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 485000
- Lokalizacja: Inowrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Na śrubę ale mam też silnik krokowy silnika.
Pozdrawiam Tomek.
- zbij
- Przyjaciele
- Posty: 2247
- Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: s80 2,4 LPG
- Silnik: b5244s2 + M56
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Pierwsza generacja była do gaźników.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
- Stuczekjan
- VOLV
- Posty: 978
- Rejestracja: 2011-10-06, 13:11
- Imię: Tomasz
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.9
- KW/KM/NM: 205 KM
- Rok: 99
- Był na spocie: 32
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 485000
- Lokalizacja: Inowrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
zbij, wiem ale ja mam taką założoną i gaz strasznie mi brudzi silniczek krokowy.Muszę go co jakiś czas czyścić.Chciałem zastosować dodatkowy filtr jak w sekwencji ale nie wiem czy mogę.
Pozdrawiam Tomek.
- marek2367
- Przyjaciele
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
- Imię: Marek
- VOLVO: 850 kombi
- Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
- KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
- Rok: 95
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 440000
- Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Można to śmiało przez 2, a nawet 3 pomnożyć. Polecam wszystkim, użytkownikom LPG bez wtrysku, założenie Blosa. Żałuję, że ponad rok zwlekałem z jego zamontowaniemDriv3rrrr pisze:.ludzie robią po 100-150 tys na LPG i silnik ma się b. dobrze
Obawiam się, że pogorszysz dynamikę silnikaStuczekjan pisze:Chciałem zastosować dodatkowy filtr jak w sekwencji ale nie wiem czy mogę.
- Stuczekjan
- VOLV
- Posty: 978
- Rejestracja: 2011-10-06, 13:11
- Imię: Tomasz
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.9
- KW/KM/NM: 205 KM
- Rok: 99
- Był na spocie: 32
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 485000
- Lokalizacja: Inowrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
marek2367, a dlaczego ma to pogorszyć dynamikę?
Pozdrawiam Tomek.
- marek2367
- Przyjaciele
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
- Imię: Marek
- VOLVO: 850 kombi
- Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
- KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
- Rok: 95
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 440000
- Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Każdy filtr ma jakieś opory przepływu, a Ty chcesz go instalować "między parownikiem a silniczkiem krokowym", czyli na niskim ciśnieniu. Mała zmiana położenia "tłoczka" w silniczku krokowym ma wpływ na przyspieszenie autka, a co dopiero założenie na stałe dławika w postaci filtra. Raczej na pewno spowoduje to szarpanie przy próbie przyspieszania na max.
- marek2367
- Przyjaciele
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
- Imię: Marek
- VOLVO: 850 kombi
- Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
- KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
- Rok: 95
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 440000
- Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Każdy filtr ma jakieś opory przepływu, a Ty chcesz go instalować "między parownikiem a silniczkiem krokowym", czyli na niskim ciśnieniu. Mała zmiana położenia "tłoczka" w silniczku krokowym ma wpływ na przyspieszenie autka, a co dopiero założenie na stałe dławika w postaci filtra. Raczej na pewno spowoduje to szarpanie przy próbie przyspieszania na max.
Poza wizualnym aspektem zabrudzenia są jakieś poważniejsze przesłanki, żebyś często czyścił silniczek krokowy?Stuczekjan pisze:gaz strasznie mi brudzi silniczek krokowy.Muszę go co jakiś czas czyścić.
-
- VO
- Posty: 243
- Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
- Imię: Wojtek
- VOLVO: v40
- Silnik: T4
- KW/KM/NM: 147/200/300
- Rok: 1997
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 15
- Przebieg: 180000
- Lokalizacja: kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
najlepsza rada to zmienić stację gazową
przy sekw to ciśnienie rzędu 1 Bara albo wiecej przepycha gaz przez te filtry
przy podciśnieniu silnik może nie mieć szans na zassanie odpowiedniej ilości gazu ,,,,
przy sekw to ciśnienie rzędu 1 Bara albo wiecej przepycha gaz przez te filtry
przy podciśnieniu silnik może nie mieć szans na zassanie odpowiedniej ilości gazu ,,,,
- Stuczekjan
- VOLV
- Posty: 978
- Rejestracja: 2011-10-06, 13:11
- Imię: Tomasz
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.9
- KW/KM/NM: 205 KM
- Rok: 99
- Był na spocie: 32
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 485000
- Lokalizacja: Inowrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Tak auto mi się dusi na benzynie i wyskakuje mi błąd złej mieszanki.Po każdym czyszczeniu krokowca przez jakiś czas mam spokój.Natomiast w krokowcu zbiera się taki czarny osad coś na wzór "sadzy".marek2367 pisze:Poza wizualnym aspektem zabrudzenia są jakieś poważniejsze przesłanki, żebyś często czyścił silniczek krokowy?
Pozdrawiam Tomek.
- marek2367
- Przyjaciele
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
- Imię: Marek
- VOLVO: 850 kombi
- Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
- KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
- Rok: 95
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 440000
- Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Ja też radzę zmienić miejsce tankowania gazu, a jeszcze lepiej założyć Blosa.
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
- Imię: Pawel
- VOLVO: 960 EXECUTIVE
- Silnik: 2.9 R6
- Rok: 1997
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Witam.
Instalacja 5 gen ma chorą cenę ( do mojego 8 tys )
Jak wygląda 4 gen. cenowo i jak zachowuje się auto,
No i jak to jest z tym blosem , to do wszystkich gen ?
pozdr
Instalacja 5 gen ma chorą cenę ( do mojego 8 tys )
Jak wygląda 4 gen. cenowo i jak zachowuje się auto,
No i jak to jest z tym blosem , to do wszystkich gen ?
pozdr
- marek2367
- Przyjaciele
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
- Imię: Marek
- VOLVO: 850 kombi
- Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
- KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
- Rok: 95
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 440000
- Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Blos jest bardzo dobrym rozwiązaniem, ale tylko dla systemów z mikserem ( silniki bez torbo).
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
- Imię: Pawel
- VOLVO: 960 EXECUTIVE
- Silnik: 2.9 R6
- Rok: 1997
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
czy instalacja z mikserem to 1i2 gen?
czy blos zakłada się do wszystkich gen?
czy nadal montuje się instalacje gazowe 2 gen?
co lepsze druga z blosem czy 3a bez?
czy blos zakłada się do wszystkich gen?
czy nadal montuje się instalacje gazowe 2 gen?
co lepsze druga z blosem czy 3a bez?
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Odpowiedzi udzieli: google.pl - a wystarczy poczytać czym się owe generacje się od siebie różnią, gdzie i jak się je zakłada oraz w jakich silnikach będzie ekonomiczne uzasadnienie zakładania którejkolwiek z nich...
Mi odpowiedź na w/w pytania (raczej z ciekawości) dał jeden artykuł o różnicach między nimi...
Szkoda pisać felietony
Mi odpowiedź na w/w pytania (raczej z ciekawości) dał jeden artykuł o różnicach między nimi...
Szkoda pisać felietony
- vol40vo
- VOLVO
- Posty: 1459
- Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
- Imię: SE
- VOLVO: V40 Sport Edition
- Silnik: benzyna + LPG
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poland
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Zauważyłem, że autor tematu pominął instalację LPG III generacji.
A takowa przecież jest zainstalowana w naszych Volvach - Necam - Koltec.
-- 14 mar 2014, o 04:22 --
Koltec EGI, czyli instalacji 3 generacji z wtryskiem gazu w fazie lotnej. W moim samochodzie
zainstalowana jest taka właśnie instalacja.
-- 14 mar 2014, o 04:24 --
Jak ją rozpoznać - Na reduktorze powinien znajdować się napis: KOLTEC i na tabliczce
znamionowej model no VG 392.
A takowa przecież jest zainstalowana w naszych Volvach - Necam - Koltec.
-- 14 mar 2014, o 04:22 --
Koltec EGI, czyli instalacji 3 generacji z wtryskiem gazu w fazie lotnej. W moim samochodzie
zainstalowana jest taka właśnie instalacja.
-- 14 mar 2014, o 04:24 --
Jak ją rozpoznać - Na reduktorze powinien znajdować się napis: KOLTEC i na tabliczce
znamionowej model no VG 392.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bi-fuel V40
- marek2367
- Przyjaciele
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
- Imię: Marek
- VOLVO: 850 kombi
- Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
- KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
- Rok: 95
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 440000
- Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Tak.KULAEXECUTIVE pisze:czy instalacja z mikserem to 1i2 gen?
Nie.KULAEXECUTIVE pisze:czy blos zakłada się do wszystkich gen?
Myślę, że tak.KULAEXECUTIVE pisze:czy nadal montuje się instalacje gazowe 2 gen?
KULAEXECUTIVE pisze:co lepsze druga z blosem czy 3a bez?
Ja wybrałbym najtańszą i dołożył Blosa.
Polecam lekturę :
http://volvoforum.pl/search.php?keyword ... mit=Szukaj" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2014-03-07, 15:07
- Imię: Pawel
- VOLVO: 960 EXECUTIVE
- Silnik: 2.9 R6
- Rok: 1997
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
no dobra ogarnąłem ze 1 i 2 gen to raczej niezbyt dobre rozwiązanie (2 miałem w 1998 roku firmy Lovatto i ciagle ja musiałem serwisować ,strzelała i rozwaliła obudowę filtra pomimo okrągłych drzwiczek na gumce zamontowanych, ogólnie lipa) pisza na forum ze blos częściowo ale nie całkowicie załatwia sprawę .5 odpada ze względu na cene ,
zostaje 3 i 4 gen jaka jest roznica miedzy nimi ?
czy montaż wymaga ingerencji mechanicznej w silnik?
zostaje 3 i 4 gen jaka jest roznica miedzy nimi ?
czy montaż wymaga ingerencji mechanicznej w silnik?