Poradnik użytkowników instalacji LPG

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kiras
V
V
Posty: 69
Rejestracja: 2008-03-31, 18:23
VOLVO: V50
Silnik: 1,6D (D4164T)
KW/KM/NM: 81/110/240
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ~7l/100km
Przebieg: 0
Lokalizacja: Zewsząd
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Kiras » 2008-04-12, 22:25

Witam.
Jako, że jestem początkującym użytkownikiem gazu w aucie, chciałbym aby powstał tutaj zbiór wszystkich ważnych informacji które ktoś taki jak ja powinien wiedzieć, zanim przekręci kluczyk w stacyjce i zepsuje wszystko ;) Zapraszam do tworzenia wielkiego kompendium wiedzy o instalacjach gazowych, butlach, gazie i wszystkim co związane z tym tematem.
W kwestii organizacyjnej: Wszelkie porady i informacje będą dołączane do pierwszego posta tego tematu aby ułatwić odnajdywanie potrzebnych informacji.

Na samym początku warto powiedzieć kilka słów o zasadzie działania silnika pracującego na paliwie gazowym.

Zasada jest taka sama jak w przypadku silnika spalinowego. W komorze cylindra sprężeniu ulega mieszanka paliwowo-powietrzna, która dzięki iskrze na świecy zapłonowej ulega wybuchowi.

Wytworzone w ten sposób ciśnienie powoduje suw tłoka, który połączony z mechanizmem korbowym wprawia w uch cały wał korbowy, który z kolei poprzez inne mechanizmy napędza koła pojazdu. Mieszanka paliwowo-powietrzna w przypadku paliwa gazowego, jest mieszanką gazu, który znajduje się już w fazie lotnej (nie zawsze), oraz powietrza.

Jak działają instalacje gazowe LPG

Dzięki ciśnieniu panującemu w zbiorniku, po otwarciu zaworu, który znajduje się w wielozaworze, płynny propan-butan płynie przewodami do elektrozaworu gazowego (elektrozawór jest zamknięty, gdy silnik znajduje się w stanie spoczynku, lub pracuje zasilany benzyną).