Strona 2 z 7

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2013-05-26, 18:56
autor: Stuczekjan
zbij, wiem ale ja mam taką założoną i gaz strasznie mi brudzi silniczek krokowy.Muszę go co jakiś czas czyścić.Chciałem zastosować dodatkowy filtr jak w sekwencji ale nie wiem czy mogę.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2013-05-26, 19:31
autor: marek2367
Driv3rrrr pisze:.ludzie robią po 100-150 tys na LPG i silnik ma się b. dobrze
Można to śmiało przez 2, a nawet 3 pomnożyć. Polecam wszystkim, użytkownikom LPG bez wtrysku, założenie Blosa. Żałuję, że ponad rok zwlekałem z jego zamontowaniem :roll:
Stuczekjan pisze:Chciałem zastosować dodatkowy filtr jak w sekwencji ale nie wiem czy mogę.
Obawiam się, że pogorszysz dynamikę silnika :?

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2013-05-26, 22:33
autor: Stuczekjan
marek2367, a dlaczego ma to pogorszyć dynamikę?

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2013-05-27, 09:52
autor: marek2367
Każdy filtr ma jakieś opory przepływu, a Ty chcesz go instalować "między parownikiem a silniczkiem krokowym", czyli na niskim ciśnieniu. Mała zmiana położenia "tłoczka" w silniczku krokowym ma wpływ na przyspieszenie autka, a co dopiero założenie na stałe dławika w postaci filtra. Raczej na pewno spowoduje to szarpanie przy próbie przyspieszania na max.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2013-05-27, 09:58
autor: marek2367
Każdy filtr ma jakieś opory przepływu, a Ty chcesz go instalować "między parownikiem a silniczkiem krokowym", czyli na niskim ciśnieniu. Mała zmiana położenia "tłoczka" w silniczku krokowym ma wpływ na przyspieszenie autka, a co dopiero założenie na stałe dławika w postaci filtra. Raczej na pewno spowoduje to szarpanie przy próbie przyspieszania na max.
Stuczekjan pisze:gaz strasznie mi brudzi silniczek krokowy.Muszę go co jakiś czas czyścić.
Poza wizualnym aspektem zabrudzenia są jakieś poważniejsze przesłanki, żebyś często czyścił silniczek krokowy?

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2013-05-27, 11:22
autor: tofu
najlepsza rada to zmienić stację gazową

przy sekw to ciśnienie rzędu 1 Bara albo wiecej przepycha gaz przez te filtry

przy podciśnieniu silnik może nie mieć szans na zassanie odpowiedniej ilości gazu ,,,,

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2013-05-27, 20:26
autor: Stuczekjan
marek2367 pisze:Poza wizualnym aspektem zabrudzenia są jakieś poważniejsze przesłanki, żebyś często czyścił silniczek krokowy?
Tak auto mi się dusi na benzynie i wyskakuje mi błąd złej mieszanki.Po każdym czyszczeniu krokowca przez jakiś czas mam spokój.Natomiast w krokowcu zbiera się taki czarny osad coś na wzór "sadzy".

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2013-05-28, 12:24
autor: marek2367
Ja też radzę zmienić miejsce tankowania gazu, a jeszcze lepiej założyć Blosa.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-08, 21:40
autor: KULAEXECUTIVE
Witam.
Instalacja 5 gen ma chorą cenę ( do mojego 8 tys )
Jak wygląda 4 gen. cenowo i jak zachowuje się auto,
No i jak to jest z tym blosem , to do wszystkich gen ?
pozdr

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-09, 09:40
autor: marek2367
Blos jest bardzo dobrym rozwiązaniem, ale tylko dla systemów z mikserem ( silniki bez torbo).

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-13, 20:19
autor: KULAEXECUTIVE
czy instalacja z mikserem to 1i2 gen?
czy blos zakłada się do wszystkich gen?
czy nadal montuje się instalacje gazowe 2 gen?
co lepsze druga z blosem czy 3a bez?

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-14, 02:19
autor: adamusss
Odpowiedzi udzieli: google.pl - a wystarczy poczytać czym się owe generacje się od siebie różnią, gdzie i jak się je zakłada oraz w jakich silnikach będzie ekonomiczne uzasadnienie zakładania którejkolwiek z nich...
Mi odpowiedź na w/w pytania (raczej z ciekawości) dał jeden artykuł o różnicach między nimi...
Szkoda pisać felietony :roll:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-14, 03:15
autor: vol40vo
Zauważyłem, że autor tematu pominął instalację LPG III generacji.
A takowa przecież jest zainstalowana w naszych Volvach - Necam - Koltec.

-- 14 mar 2014, o 04:22 --

Koltec EGI, czyli instalacji 3 generacji z wtryskiem gazu w fazie lotnej. W moim samochodzie
zainstalowana jest taka właśnie instalacja.

-- 14 mar 2014, o 04:24 --

Jak ją rozpoznać - Na reduktorze powinien znajdować się napis: KOLTEC i na tabliczce
znamionowej model no VG 392.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-14, 09:41
autor: marek2367
KULAEXECUTIVE pisze:czy instalacja z mikserem to 1i2 gen?
Tak.
KULAEXECUTIVE pisze:czy blos zakłada się do wszystkich gen?
Nie.
KULAEXECUTIVE pisze:czy nadal montuje się instalacje gazowe 2 gen?
Myślę, że tak.
KULAEXECUTIVE pisze:co lepsze druga z blosem czy 3a bez?
:?
Ja wybrałbym najtańszą i dołożył Blosa.
Polecam lekturę :
http://volvoforum.pl/search.php?keyword ... mit=Szukaj" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-14, 20:03
autor: KULAEXECUTIVE
no dobra ogarnąłem ze 1 i 2 gen to raczej niezbyt dobre rozwiązanie (2 miałem w 1998 roku firmy Lovatto i ciagle ja musiałem serwisować ,strzelała i rozwaliła obudowę filtra pomimo okrągłych drzwiczek na gumce zamontowanych, ogólnie lipa) pisza na forum ze blos częściowo ale nie całkowicie załatwia sprawę .5 odpada ze względu na cene ,
zostaje 3 i 4 gen jaka jest roznica miedzy nimi ?
czy montaż wymaga ingerencji mechanicznej w silnik?

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-14, 21:02
autor: zbij
Lovato jest producentem wysokiej klasy elementów inst. gazowych, które świetnie sprawdzają się w wolnossących silnikach.
Strzały w dolot to wina usterek układu zapłonowego, A NIE instalacji gazowej.
Blos jest czymś w rodzaju gaźnika gazowego, zastępuje śrubę regulującą przepływ gazu.
Na forum jest/było kilku użytkowników 960 z inst. II generacji i blosem, którzy chwalili sobie taką konfigurację.
II generację sam sobie wyregulujesz, a jeśli jesteś kompletnym laikiem w temacie gazu, zrobi Ci to większość długoletnich użytkowników LPG i nie potrzeba do tego specjalistycznego sprzętu i tajemnej wiedzy.
III generacja to jakieś niezbyt popularne dziwadło i proponuję ominąć szerokim łukiem.
IV generacja tzw. sekwencja - fajna rzecz, ale jak czytam na forum o nieustannych problemach użytkowników z regulacją ( a tego nie zrobisz już sam, potrzeba komputera i ,, kumatego '' fachowca ), jakoś mnie nie przekonuje. Zdaję sobie sprawę, że wiele z tych problemów wynika z niewłaściwego montażu/zastosowania niewłaściwych elementów/niewłaściwego wyregulowania - ogólnie mówiąc zrobiono ,, na odpieprz ''.
V generacja - LPI - to obecnie najwyższa półka. Super - żadnych strat mocy, a nawet w pewnym zakresie moc wyższa niż na benzynie, spalanie identyczne jak benzyny, ale cena kosmiczna i jak się zepsuje - dramat. Znalezienie do tego naprawdę znającego temat fachowca - ekstremalnie trudne. Są w Polsce chyba cztery warsztaty.
KULAEXECUTIVE - II z blosem lub sekwencja ( o ile masz bezgraniczne zaufanie do montera ) - taki masz wybór.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-15, 00:52
autor: tofu
Nie demonizujmy tematy 4 gen sekw

fakt faktem jest pare zasad których się trzeba trzymać a będzie dobrze

Volvo ma swietny kolektor ssący 4-5 cyl można zrobić nawierty od góry i zrobić analogiczną listwę do listwy pb z gazu na trójnikach

zasilić to ładnie nawet z obu stron z 1-2 reduktorów i będzie bajka do słabszych wolno ssących wystarczy barakuda i mocniejszy szark shark ...

sekwęcja wygrywa z blosem j 1-2 gen ze względu na zużycie gazu przy 1-2 i blosie to w granicach 30% przy sekw maks 10% + dobre wtryski

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-15, 08:36
autor: amdr
Jeśli silnik jest na multiwtrysku to tylko sekwencja bo nadal silnikiem steruje ECU i każdy cylinder otrzymuje właściwą dawkę. Blosy i miksery tylko do gaźników i jedno punktowego wtrysku bo tam producent nie przewidział zasilania cylindrów osobno. Nie ma co uwsteczniać zasilania silnika.

Wysłane z mojego HTC Sensation za pomocą Tapatalk 4

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-15, 10:32
autor: marek2367
tofu pisze:sekwęcja wygrywa z blosem j 1-2 gen ze względu na zużycie gazu przy 1-2 i blosie to w granicach 30% przy sekw maks 10% + dobre wtryski
Mam nadzieję, że kolega bierze pod uwagę też zużycie benzyny :>
Przy jeździe na krótkich odcinkach I i II z Blosem jest oszczędniejsza niż sekwencja. Przy długich trasach lepiej się sprawuje sekwencja, ale też więcej trzeba zainwestować.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-15, 11:00
autor: amdr
A jaki to jest powód, że mogą krótkich odcinkach sekwencja pali więcej? Tu i tu parownik o tej samej zasadzie działania i w obu można ustawić przełączanie na +5 stopni.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-15, 14:19
autor: KULAEXECUTIVE
[quote="amdr"]Jeśli silnik jest na multiwtrysku to tylko sekwencja bo nadal silnikiem steruje ECU i każdy cylinder otrzymuje właściwą dawkę. Blosy i miksery tylko do gaźników i jedno punktowego wtrysku bo tam producent nie przewidział zasilania cylindrów osobno. Nie ma co uwsteczniać zasilania silnika.

Trafne spostrzeżenie ,wezmę to pod uwagę.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-15, 15:45
autor: marek2367
amdr pisze:Tu i tu parownik o tej samej zasadzie działania i w obu można ustawić przełączanie na +5 stopni.
Teoretycznie tak, ale w praktyce takie ustawienia są mało popularne.
Ja kupiłem auto z II. Po dołożeniu Blosa chodzi lepiej i mniej pali. Zużycie benzyny na poziomie 0,5 l/100 km. Całkowity średni koszt paliwa: około 29 zł/100km. Nie odczuwam różnicy pomiędzy jazdą na gazie, a na benzynie. Inna sprawa, że mój silnik wybitnych osiągów nigdy nie miał mieć ;(
Może należałoby porównać koszty założenia instalacji do spodziewanych oszczędności.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-15, 19:13
autor: amdr
Czyli teoria z du**, to że ktoś sekwencję ustawia z głową bo wywalałaby błędy a 2gen wszystko najniższym kosztem łącznie z przełączaniem na zimno nie znaczy, że mniej pali. Ferrari są głównie czerwone, fordy srebrne, więc czerwone samochody są szybsze.

Oczywiście nie neguję że chodzi ci dobrze i że z blosem jest lepiej, nie miałem styczności. W S40 miałem sekwencję i na miejskich dojazdach po 5km palił benzyny 1-3L/100 zależnie od pory roku (35-40 stopni ustawione).

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-15, 20:15
autor: zbij
amdr pisze: Blosy i miksery tylko do gaźników i jedno punktowego wtrysku bo tam producent nie przewidział zasilania cylindrów osobno.
To bzdura.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-16, 09:14
autor: marek2367
amdr pisze:Czyli teoria z du**, to że ktoś sekwencję ustawia z głową bo wywalałaby błędy a 2gen wszystko najniższym kosztem łącznie z przełączaniem na zimno nie znaczy, że mniej pali.
Nie napisałem, że mniej pali, tylko jest "oszczędniejsza". Miałem na myśli całkowity koszt paliwa ( benzyny i LPG ).
amdr pisze:W S40 miałem sekwencję i na miejskich dojazdach po 5km palił benzyny 1-3L/100
Sam to potwierdziłeś :mrgreen: