Strona 3 z 7

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-16, 09:57
autor: czuczutata
Chcialbym dodac jedno:
Na jednym z forow przeczytalem, ze "oszczedzanie na LPG zaczyna sie na stacji benzynowej, przy pierwszym tankowaniu gazu - nie w warsztacie montujacym". :idea:

Nie oszczedzajcie na podzespolach i na monterze!!

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-16, 13:22
autor: zbij
czuczutata to bardzo istotne zdanie! Jednak będąc średnio zorientowanym w temacie LPG, zdajesz się na wiedzę i uczciwość montera, a z tym niestety bywa różnie.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-16, 21:27
autor: tofu
Bardzo róznie
Generalnie sami powinniście wiedzieć co chcecie i czy dany monter montuje akurat to czy coś innego

Blos jest przewidziany do każdego silnika Wiem że nawet v8 zasilili 2 blosami i pięknie to chodziło .

"sekwencja" - jest to mylne pojęcie 4 generacji która ma możliwość obsługi różnego typu wtrysku paliwa między innym jest to pełna sekwencja.

Ja zamontowałem w silniku Fiata tempry 1,6 (sekwencje -stag)sterowanego jednym wtryskiwaczem pb do tego użyłem na początku 4 wtryskiwaczy a potem 2 lpg

i autko chodziło jak szalone czasy wtrysku max 1-7ms . tak że się da . nawet do mono wtrysku dać wtrysk lpg bo o sekwencji nie można mówić . choć działanie jest precyzyjne i sterowane przez Ecu auta .

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-17, 01:25
autor: KULAEXECUTIVE
zbij pisze:Lovato jest producentem wysokiej klasy elementów inst. gazowych, które świetnie sprawdzają się w wolnossących silnikach.
Strzały w dolot to wina usterek układu zapłonowego, A NIE instalacji gazowej.
Blos jest czymś w rodzaju gaźnika gazowego, zastępuje śrubę regulującą przepływ gazu.
Na forum jest/było kilku użytkowników 960 z inst. II generacji i blosem, którzy chwalili sobie taką konfigurację.
II generację sam sobie wyregulujesz, a jeśli jesteś kompletnym laikiem w temacie gazu, zrobi Ci to większość długoletnich użytkowników LPG i nie potrzeba do tego specjalistycznego sprzętu i tajemnej wiedzy.
III generacja to jakieś niezbyt popularne dziwadło i proponuję ominąć szerokim łukiem.
IV generacja tzw. sekwencja - fajna rzecz, ale jak czytam na forum o nieustannych problemach użytkowników z regulacją ( a tego nie zrobisz już sam, potrzeba komputera i ,, kumatego '' fachowca ), jakoś mnie nie przekonuje. Zdaję sobie sprawę, że wiele z tych problemów wynika z niewłaściwego montażu/zastosowania niewłaściwych elementów/niewłaściwego wyregulowania - ogólnie mówiąc zrobiono ,, na odpieprz ''.
V generacja - LPI - to obecnie najwyższa półka. Super - żadnych strat mocy, a nawet w pewnym zakresie moc wyższa niż na benzynie, spalanie identyczne jak benzyny, ale cena kosmiczna i jak się zepsuje - dramat. Znalezienie do tego naprawdę znającego temat fachowca - ekstremalnie trudne. Są w Polsce chyba cztery warsztaty.
KULAEXECUTIVE - II z blosem lub sekwencja ( o ile masz bezgraniczne zaufanie do montera ) - taki masz wybór.


Może i strzały z silnika sa problemem instalacji zapłonowej, ale na benzynie tych strzałow nie ma a na gazie są...
i prosze nie pisac o dbaniu o auto i sprawnej instalacji bo mechanicy drenowali mnie co pół roku na pare dobrych złotych na kable boscha, nowe świece etc, kasowanie komputera, wymiany filtra itd, łacznie z uziemianiem auta :)P

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-17, 01:46
autor: czuczutata
zbij pisze:Jednak będąc średnio zorientowanym w temacie LPG, zdajesz się na wiedzę i uczciwość montera, a z tym niestety bywa różnie.
to prawda, ze cos trzeba wiedziec o sprzecie, ktory chcemy zalozyc - i tutaj bardzo pozytywny fakt, ze ten temat sie pojawil. :one:
Dobrze, ze ktos autorytatywnie przyznaje, ze LPG nie musi szkodzic silnikowi i tylko odpowiednia konfiguracja sprzetu i jego ustawien pozwala cieszyc sie z oszczednosci, ktore mozna przeznaczyc na lepsze opony, lepszy olej itd.....

Podobna wiedze trzeba miec tez w innych warsztatach. Przeciez bieznikowanych opon tez swiadomi sobie na auto nie zakladaja (chociaz jest to ekologiczne) ..... ale tak jest tez z zywnoscia i innymi towarami, za ktore placimy.

pozdrawiam,
M.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-17, 08:56
autor: marek2367
KULAEXECUTIVE pisze:co pół roku na pare dobrych złotych na kable boscha
:shock: Dwa lata temu zostały wymienione, pierwszy raz w moim aucie przewody zapłonowe. Oczywiście też na BOUGICORD :mrgreen: Nie warto kupować innych :!:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-17, 10:55
autor: manieczek
KULAEXECUTIVE pisze:kable boscha
Nowe kable tej wspaniałej marki waliły jak wściekłe (przez rękawicę spawalniczą uczciwej grubości)- więc jak na nich strzela to prawidłowo. Sam użytkuje albo NGK, albo Bugicordy i problemów nie mam.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-18, 15:04
autor: Mikaell
Bosza do kosza.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-19, 09:51
autor: vol40vo
Necam - Koltec III gen.

Kod Błąd
kod 12 Brak powrotnego sygnału z silnika.
kod 13 Brak sygnału z sondy lambda
kod 14 Sygnał z sensora temperatury jest za wysoki
kod 15 Sygnał z sensora temperatury jest za niski
kod 21 TPS sygnał za wysoki (TPS - sensor położenia przepustnicy)
kod 22 TPS sygnał za niski (TPS - sensor położenia przepustnicy)
kod 33 Sygnał z sensora MAP za wysoki
kod 34 Sygnał z sensora MAP za niski

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-03-26, 17:07
autor: KULAEXECUTIVE
Pytanie za 100 punktów .... gdzie zamontują mi 2 generacje z blosem ?

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-04-05, 16:09
autor: vol40vo
KULAEXECUTIVE pisze:gdzie zamontują mi 2 generacje z blosem
dlaczego drugą, a nie trzecią?

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-04-06, 01:03
autor: KULAEXECUTIVE
Bo 3 g nikt nie używa

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-04-06, 12:48
autor: vol40vo
KULAEXECUTIVE pisze:Bo 3 g nikt nie używa
używają, ja jestem tego przykładem i pewnie by się jeszcze spora gromadka znalazła na tym forum.

-- 6 kwi 2014, o 13:36 --

Zbiornik Koltec Necam

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2014-04-11, 14:38
autor: KULAEXECUTIVE
a gdzie 3 montują i za ile ? w wawie ?

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2015-01-09, 14:17
autor: Boa1982
Moje B200FT, od samego początku po zakupie sporo palił, przy normalnej jeździe ~20-21l/100km (oczywiście LPG), w trasie (na autostradzie i drogach szybkiego ruchu) było znośnie, ~13l/100km (przy średniej 120-140km/h). Po ogarnięciu podstawowych spraw z mechaniką stwierdziłem, że trzeba podpiąć pod kompa.

Wczoraj znalazłem u siebie w mieście gościa od instalacji, podjechałem, podpiął i pierwsze co stwierdził, to że ma zbyt bogatą mieszankę, delikatnie zubożył. Niestety byłem pierwszy raz przy takiej "operacji" i nie wiem, w jakich jednostkach były wyświetlone w tabelce, ale były tam 4 linijki, bodajże:
1. Postój
2. Małe obciążenie.
3. Średnie obciążenie.
4. Max obciążenie.

Każda z nich miała po dwa okienka.

Wartości wpisane były pomiędzy 25-30, niestety nie pamiętam w którym oknie jakie.


Przy okazji okazało się, że czujnik temp przy reduktorze jest do wymiany. Standardowo zalecił też wymianę filtrów, bo nie wiadomo kiedy były wymieniane. Jesteśmy umówieni na wizytę po weekendzie, tymczasem ja mam zbadać jak wygląda temat spalania.

Zdziwiło gościa to, że przy reduktorze występują u mnie dwa filtry, powiedział, że takie rozwiązanie nie ma wg niego uzasadnienia i jeden zdemontujemy.
Być może będzie też trzeba wymienić wtryski gazu.

Teraz pytania.
1. Czy ktoś wie coś w temacie tych wartości dawki gazu :?:
2. Czy faktycznie wystarczy 1 filtr przy reduktorze :?:
3. Jakie wtryski polecacie :?:

Rozpiska instalki w załączniku.

Dzięki i pozdrawiam.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2015-01-09, 14:31
autor: Mataj
Boa1982 pisze:Moje B200FT,
3. Jakie wtryski polecacie :?:
Moje B200FT rzyga Hanami. Za pierwszym razem Sikor zmieniał na gwarancji wtryskiwacz, później mi się posypał jeden, a jak się sypnęły kolejny raz, zmieniliśmy na Barracudy i chodzą póki co zaj...efajnie!

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2015-01-09, 14:33
autor: Boa1982
A z ciekawości jakie to koszty :?:
I ile Tobie średnio pali B200FT :?:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2015-01-09, 15:17
autor: Mataj
Koszty? Nie chcę skłamać, a nie pamiętam na 100%, więc nie bierz tego zbyt poważnie co piszę, ale o ile dobrze pamiętam to 70pln/szt? Wymiana to moment, więc łba nie urywa.

Mi pali 13 - 14 litrów lpg. Mogę pisać, że cykl miejski, bo samochodem telepię się głównie do roboty i z powrotem, ale w praktyce wygląda to tak: 30% miasto w korkach (pracuję w biurowej dzielnicy Warszawy z trudnym dojazdem), 70% teren podmiejski. Każdorazowo 30km, czyli w obie strony 60km. No i zwykle staram się nie mulić otoczenia, więc pedał w podłogę do prędkości przelotowej i później się telepię (inna sprawa, że to ekonomiczny styl jazdy wbrew pozorom).

Na trasie Warszawa - Świnoujście (głównie autostrada + ekspresówka) w lato (ja, żonka + 2 dzieci w wieku 7msc i 3 lat, więc samochód zapakowany pod dach) spalił mi 10-11l lpg, przy powrocie 12-13l lpg (samochód był jeszcze bardziej dociążony i miał wyższą prędkość przelotową, zbliżoną do tego co Ty piszesz 120-140), ale to było dawno temu i na starych wtryskiwaczach.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2015-01-09, 15:27
autor: zbij
LPG to nieograniczone pole do nadużyć przez wszelkiej maści fachowców.
Trzeba być wyjątkowo czujnym.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2015-01-09, 17:04
autor: grzesiekosmos
Mi b200ft pali też koło 20l lpg w mieście to duzo czy tak normalnie ? nigdy wczesniej gazu nie miałem słabo to ogarniam :/

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2015-01-09, 17:31
autor: Boa1982
Z tego co piszą koledzy na forum, to dużo.
Wiadomo, że wiele zależy od stylu jazdy, ale przy tym samym stylu w 850 z silnikiem 2.0 126KM miałem max 13l/100km, więc różnica znaczna.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2015-01-09, 17:34
autor: Mataj
Ale to nie był redblock ;) poprzedni właściciel mojego palił 15. Ja rzadko tyle spalam, a samochód ten sam. Noga inna i trochę inna trasa.
Starannie wydziergane na Tapatalku.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2015-01-09, 19:33
autor: Boa1982
Mataj pisze:Ale to nie był redblock ;) poprzedni właściciel mojego palił 15. Ja rzadko tyle spalam, a samochód ten sam. Noga inna i trochę inna trasa.

Starannie wydziergane na Tapatalku.
No nie był redblock, ale 13-14, to on mi palił jak do prawdy ostro goniłem te ~120 kucyów, tymczasem tutaj mam ~20l gdy ledwo je bacikiem smagam :?

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2015-01-09, 20:08
autor: Mataj
Pytanie ile pali benzyny. Przy sensownie ustawionej instalacji różnica pewnie powinna wynieść ze 20-25% i w stosunku do zużycia benzyny bym się odnosił, a tak? Każdy ma inną nogę, ile warunki eksploatacji samochodu, więc zużycie będzie inne. 20l gazu to moim zdaniem jest dużo, za dużo zwłaszcza, jeśli jeździsz oszczędnie, ale to tylko moja subiektywna ocena.

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2015-01-09, 22:05
autor: Boa1982
Tak, moim zdaniem to też za dużo. 16 bym zniósł, ale 20 NIE ZNIESE!!! :lol: