Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
psuj
PostNapisane: 2015-10-14, 08:07 
Offline
V
V

Dołączył(a): 27.07.2015, 09:51
Posty: 54
Lokalizacja: Tuchola
Płeć: Mężczyzna
Imię: Wojtek
VOLVO: S70
Silnik: 2.3 T5 + LPG
KW/KM/NM: 239KM
Rok: 1997
Przebieg: 263000
Rozmawiałem z mechanikem, którego mam za dobrego fachowca i mi powiedział, że dopóki spalanie oraz moc będa w normie to nie ma co się przejmować lambda. Moze dzis po południu podjadę na stację to wiele się wyjaśni.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
zbij
PostNapisane: 2015-10-14, 22:25 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.12.2009, 23:45
Posty: 2163
Lokalizacja: Tarnów
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 940 GL LPG
Silnik: 2316 FB + M 47
KW/KM/NM: 131 KM
Rok: 91
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11/16 LPG
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Na jaką stację ? :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
psuj
PostNapisane: 2015-10-15, 19:05 
Offline
V
V

Dołączył(a): 27.07.2015, 09:51
Posty: 54
Lokalizacja: Tuchola
Płeć: Mężczyzna
Imię: Wojtek
VOLVO: S70
Silnik: 2.3 T5 + LPG
KW/KM/NM: 239KM
Rok: 1997
Przebieg: 263000
Stację paliw :>
Wyszło 18 litrów na 90km co mnie trochę zaniepokoiło, jeśli ktoś chce poczytać więcej/pomóc to założyłem temat:
viewtopic.php?f=181&t=97753


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
OLDTIMER2000
PostNapisane: 2016-01-27, 12:08 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4.07.2011, 20:40
Posty: 73
Lokalizacja: Iława/Helsingborg(SE)
Płeć: Mężczyzna
Imię: Voitec
VOLVO: V70 2.5 TDI/940 2.3 T/XC70 D5
Silnik: D5252T/B230FT/
KW/KM/NM: 140/?/99/163
Rok: 98
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8/12/7.5
Nr z parady volvo: 0
Odkopie temat.Muszę ogarnąć LPG do trochę mocniejszego FT
Wtryski Magic Jet FX , AC R01 150 KM 2 sztuki ,Stag 200

Kombinuje z różnymi średnicami dysz i albo mnożnik jakiś wysoki i zapętlanie ,albo przelany aż się dusi. ciśnienie na reduktorach 1.1 BAR-a

Przy jakim ciśnieniu i średnicy dysz redblocki dobrze chodzą ?

Mam szerokopasmówkę na pokładzie więc może pomoże przy tej zabawie .

_________________
Projekt 940 Turbo 412 KM/495 Nm
0-200 https://www.youtube.com/watch?v=2JS--Q_OTV4
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=131&t=95454
https://www.youtube.com/watch?v=CLJ6tOqX5I0
https://www.youtube.com/watch?v=tIOjWAvoh5A


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
drum24
PostNapisane: 2016-01-27, 16:22 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.06.2014, 23:11
Posty: 79
Lokalizacja: Iława
Płeć: Mężczyzna
Imię: Luka
VOLVO: V70
Silnik: 2.4 B5244S
KW/KM/NM: 125/170/230
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Wszystko co wleję!
Przebieg: 231000
:569: Albo niedowidzę albo nie poruszono tu zbytnio tematu świec zapłonowych, a ponieważ noszę się z zamiarem ich wymiany trochę poczytałem, popytałem i oto konkluzja. Moim V70 2.4 170 km przejechałem na gazie i na tych świecach ok 50 k km, są to zapewne świece wieloelektrodowe, bóg wie kiedy zmieniane przez poprzedniego właściciela.
:? I tak wiem, że powinienem zmienić na jednoelektrodowe z przerwą ok 0,7 mm, mam na celowniku :
1. BOSCH http://allegro.pl/swiece-bosch-platin-i ... 65230.html
2. NGK http://allegro.pl/swiece-irydowe-ngk-bk ... 09203.html
Ale, ale, żeby nie było tak pięknie i jasno wracając z pracy zajechałem do gazownika, który zakładał mi gaz i ma naprawdę dobrą opinię. I tu kubeł zimnej wody - mówię mu, że chce kupić świece, że jednoelektrodowe, specjalne do gazu - a on mi na to - BZDURA :shock: - mówi - kupuj takie jak zaleca producent!! Koniec kropka. Samochód skonstruowany pod te świece - z nimi będzie chodził najlepiej. Wszystkie do gazu robione pod publiczkę, najpierw produkt, potem sztucznie wygenerowana potrzeba......a i zmieniać trzeba częściej. I jestem w punkcie wyjścia :oops: Nadal nie wiem co kupić.....
Może jednak trzeba kupić oryginalne : http://allegro.pl/volvo-v70n-s60-s80-sw ... 38917.html

_________________
Moje v70


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
marasoo
PostNapisane: 2016-02-12, 18:56 
Offline
V
V

Dołączył(a): 26.11.2015, 20:28
Posty: 2
Płeć: Nie określono
Imię: Marek
VOLVO: v70
Silnik: 2,5t
KW/KM/NM: 210
Rok: 2004
Przebieg: 208
Mój gazownik i ludzie w serwisie VolCar w Markach mówili to samo - tylko świece dedykowane volvo. Zmieniłem na takie i jestem zadowolony. V40 '01 2.0t


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
zbij
PostNapisane: 2016-02-12, 19:13 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.12.2009, 23:45
Posty: 2163
Lokalizacja: Tarnów
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 940 GL LPG
Silnik: 2316 FB + M 47
KW/KM/NM: 131 KM
Rok: 91
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11/16 LPG
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Nie ma specjalnych świec czy przewodów WN do LPG. To zwykła ściema producentów/sprzedawców.

_________________
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
vol40vo
PostNapisane: 2016-02-20, 18:43 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.04.2010, 01:49
Posty: 1232
Lokalizacja: Poland
Płeć: Mężczyzna
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
zbij napisał(a):
Nie ma specjalnych świec czy przewodów WN do LPG. To zwykła ściema producentów/sprzedawców.
dokładnie. Używam marki Volvo (czytaj: wykonane przez podwykonawcę) i jest wszystko OK.

_________________
Bi-fuel V40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
wod2u
PostNapisane: 2016-03-24, 17:10 
Online
VO
VO

Dołączył(a): 12.11.2014, 15:15
Posty: 179
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: S60
Silnik: B5244T5
KW/KM/NM: 191/260/350
Rok: 2006
Przebieg: 190
OK, to trochę z innej beczki: w instrukcji sterownika STAG z mojego poprzedniego auta była porada, żeby co jakiś czas, dystans, pojeździć trochę na benzynie. Jeśli mnie pamięć nie myli była tam mowa o takiej jeździe co 5000km i żeby zrobić kilkaset km w każdych warunkach. Obecnie mam sterownik Techa ale szczerze to nie pamiętam czy w jego instrukcji też jest taka porada. Jaki jest cel takiej okresowej jazdy na benzynie? Ewentualne wyrównanie korekt czasu wtrysku? Sprawdzenie, czy ustawienia LPG nie maskują jakiś problemów z autem? Przeczyszczenie zaworów z nagaru pochodzącego z odmy? Żeby nie było, mogę tak robić, nie przeszkadza mi tankowanie benzyny co jakiś czas, chciałbym tylko wiedzieć czy ma to jakiś "wyższy" cel :P

_________________
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17 ew 8x18, ET nie mniejsze niż 42.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
herbu
PostNapisane: 2016-03-25, 07:51 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.12.2011, 13:46
Posty: 113
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Imię: Bartek
VOLVO: Na razie nie Volvo
Silnik: 1.6 TDic
KW/KM/NM: 80
Rok: 1991
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5
Przebieg: 350000
Nr z parady volvo: 0
wod2u napisał(a):
OK, to trochę z innej beczki: w instrukcji sterownika STAG z mojego poprzedniego auta była porada, żeby co jakiś czas, dystans, pojeździć trochę na benzynie. Jeśli mnie pamięć nie myli była tam mowa o takiej jeździe co 5000km i żeby zrobić kilkaset km w każdych warunkach. Obecnie mam sterownik Techa ale szczerze to nie pamiętam czy w jego instrukcji też jest taka porada. Jaki jest cel takiej okresowej jazdy na benzynie? Ewentualne wyrównanie korekt czasu wtrysku? Sprawdzenie, czy ustawienia LPG nie maskują jakiś problemów z autem? Przeczyszczenie zaworów z nagaru pochodzącego z odmy? Żeby nie było, mogę tak robić, nie przeszkadza mi tankowanie benzyny co jakiś czas, chciałbym tylko wiedzieć czy ma to jakiś "wyższy" cel



Wg. mnie nie ma to sensu. Sprawdzone w praktyce. Już samo odpalanie na benzynie powoduje, że przy każdym zimnym starcie pokonujesz 1-3 km na benzynie (mowa oczywiście o sekwencji, ustawionej na nie mniej niż 30 stopni). Więc jeśli używasz auta codziennie, to siłą rzeczy nawet 100 km w miesiącu przejedziesz na benzynie. Wystarczająco by układ był utrzymywany w należytej kondycji.
Co do samej instrukcji, która każe jeździć na benzynie te 5000 km co jakiś czas. Pamiętam, że kiedyś miałem służbowe Seicento z LPG - tam była też taka informacja w instrukcji. Nigdy nie stosowałem się do tego zapisu, ba auto odpalałem i (z racji, że nie była to sekwencja), od razu zazwyczaj przegazówka, przełączenie na LPG i jazda. Silnik na LPG wyzionął ducha po przejechaniu ponad 600 tys. km. Oczywiście ze 3 razy był parownik wymieniany, ale to i tak nic. Poza tym nic się nie działo. Dlatego mogę powiedzieć, że w praktyce zapis ten nie ma zastosowania :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Hantek
PostNapisane: 2017-01-13, 10:49 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.12.2016, 02:05
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arek
VOLVO: V60
Silnik: 2.0 benzyna
Rok: 1999
Przebieg: 100000
Jeżeli instalacja gazowa sekwencyjna jest dobrze dobrana i zamontowana nie ma potrzeby odbywania pokuty na benzynie.
Takie zalecenia były kiedyś zwłaszcza kiedy byłą w samochodzie instalacja 2 generacji zalecane po to żeby korekty długo i krótkoterminowe czasu wtrysku doprowadzić do porządku.

Współczesne instalacje gazowe nie wymagają takich zabiegów. Póki nie ma problemów ciesz się, jeździj i nie drąż tematu :).

_________________
Instalacje gazowe Warszawa, http://lpgmasters.pl , Serwis LPG Warszawa, strojenie instalacji lpg Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
iphone6s
PostNapisane: 2017-01-21, 01:10 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.09.2016, 10:59
Posty: 50
Płeć: Mężczyzna
Imię: Adrian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4 T5
KW/KM/NM: 184/250/330
Rok: 2000
Średnie spalanie: who cares
Przebieg: 300000
Panowie, mam instalacje ktora dziala i wszystko jest ok, ale jest nieladna. Ktos kto ja robil nie przylozyl sie i chcialbym ja poprawic. Jaki moze byc koszt zeby to uporzadkowac ? Wtryski i reduktor zmieniony we wrzesniu (zrobil moze 15-20 tysiecy wiec prawie nowy). Chce to robic w pomorskim lub zachodniopomorskim lub lubuskim w ostatecznosci.

_________________
If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling.

Cześć jestem Adrian - a mój nick to kwestia pomyłki a nie chwalenie się telefonem ;(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL