Poradnik użytkowników instalacji LPG
-
- V
- Posty: 61
- Rejestracja: 2015-07-27, 09:51
- Imię: Wojtek
- VOLVO: S70
- Silnik: 2.3 T5 + LPG
- KW/KM/NM: 239KM
- Rok: 1997
- Przebieg: 263000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Rozmawiałem z mechanikem, którego mam za dobrego fachowca i mi powiedział, że dopóki spalanie oraz moc będa w normie to nie ma co się przejmować lambda. Moze dzis po południu podjadę na stację to wiele się wyjaśni.
- zbij
- Przyjaciele
- Posty: 2247
- Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: s80 2,4 LPG
- Silnik: b5244s2 + M56
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Online
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Na jaką stację ?
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
-
- V
- Posty: 61
- Rejestracja: 2015-07-27, 09:51
- Imię: Wojtek
- VOLVO: S70
- Silnik: 2.3 T5 + LPG
- KW/KM/NM: 239KM
- Rok: 1997
- Przebieg: 263000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Stację paliw
Wyszło 18 litrów na 90km co mnie trochę zaniepokoiło, jeśli ktoś chce poczytać więcej/pomóc to założyłem temat:
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=181&t=97753" onclick="window.open(this.href);return false;
Wyszło 18 litrów na 90km co mnie trochę zaniepokoiło, jeśli ktoś chce poczytać więcej/pomóc to założyłem temat:
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=181&t=97753" onclick="window.open(this.href);return false;
- OLDTIMER2000
- V
- Posty: 78
- Rejestracja: 2011-07-04, 20:40
- Imię: Voitec
- VOLVO: V70 2.5 TDI/940 2.3 T/XC70 D5
- Silnik: D5252T/B230FT/
- KW/KM/NM: 140/?/99/163
- Rok: 98
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 8/12/7.5
- Lokalizacja: Iława/Helsingborg(SE)
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Odkopie temat.Muszę ogarnąć LPG do trochę mocniejszego FT
Wtryski Magic Jet FX , AC R01 150 KM 2 sztuki ,Stag 200
Kombinuje z różnymi średnicami dysz i albo mnożnik jakiś wysoki i zapętlanie ,albo przelany aż się dusi. ciśnienie na reduktorach 1.1 BAR-a
Przy jakim ciśnieniu i średnicy dysz redblocki dobrze chodzą ?
Mam szerokopasmówkę na pokładzie więc może pomoże przy tej zabawie .
Wtryski Magic Jet FX , AC R01 150 KM 2 sztuki ,Stag 200
Kombinuje z różnymi średnicami dysz i albo mnożnik jakiś wysoki i zapętlanie ,albo przelany aż się dusi. ciśnienie na reduktorach 1.1 BAR-a
Przy jakim ciśnieniu i średnicy dysz redblocki dobrze chodzą ?
Mam szerokopasmówkę na pokładzie więc może pomoże przy tej zabawie .
Projekt 940 Turbo 412 KM/495 Nm Powered by EMU ecumaster
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php? ... f09#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php? ... f09#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
- drum24
- V
- Posty: 85
- Rejestracja: 2014-06-13, 23:11
- Imię: Luka
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4 B5244S
- KW/KM/NM: 125/170/230
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: Wszystko co wleję!
- Przebieg: 231000
- Lokalizacja: Iława
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Albo niedowidzę albo nie poruszono tu zbytnio tematu świec zapłonowych, a ponieważ noszę się z zamiarem ich wymiany trochę poczytałem, popytałem i oto konkluzja. Moim V70 2.4 170 km przejechałem na gazie i na tych świecach ok 50 k km, są to zapewne świece wieloelektrodowe, bóg wie kiedy zmieniane przez poprzedniego właściciela.
I tak wiem, że powinienem zmienić na jednoelektrodowe z przerwą ok 0,7 mm, mam na celowniku :
1. BOSCH http://allegro.pl/swiece-bosch-platin-i ... 65230.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. NGK http://allegro.pl/swiece-irydowe-ngk-bk ... 09203.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale, ale, żeby nie było tak pięknie i jasno wracając z pracy zajechałem do gazownika, który zakładał mi gaz i ma naprawdę dobrą opinię. I tu kubeł zimnej wody - mówię mu, że chce kupić świece, że jednoelektrodowe, specjalne do gazu - a on mi na to - BZDURA - mówi - kupuj takie jak zaleca producent!! Koniec kropka. Samochód skonstruowany pod te świece - z nimi będzie chodził najlepiej. Wszystkie do gazu robione pod publiczkę, najpierw produkt, potem sztucznie wygenerowana potrzeba......a i zmieniać trzeba częściej. I jestem w punkcie wyjścia Nadal nie wiem co kupić.....
Może jednak trzeba kupić oryginalne : http://allegro.pl/volvo-v70n-s60-s80-sw ... 38917.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I tak wiem, że powinienem zmienić na jednoelektrodowe z przerwą ok 0,7 mm, mam na celowniku :
1. BOSCH http://allegro.pl/swiece-bosch-platin-i ... 65230.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. NGK http://allegro.pl/swiece-irydowe-ngk-bk ... 09203.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale, ale, żeby nie było tak pięknie i jasno wracając z pracy zajechałem do gazownika, który zakładał mi gaz i ma naprawdę dobrą opinię. I tu kubeł zimnej wody - mówię mu, że chce kupić świece, że jednoelektrodowe, specjalne do gazu - a on mi na to - BZDURA - mówi - kupuj takie jak zaleca producent!! Koniec kropka. Samochód skonstruowany pod te świece - z nimi będzie chodził najlepiej. Wszystkie do gazu robione pod publiczkę, najpierw produkt, potem sztucznie wygenerowana potrzeba......a i zmieniać trzeba częściej. I jestem w punkcie wyjścia Nadal nie wiem co kupić.....
Może jednak trzeba kupić oryginalne : http://allegro.pl/volvo-v70n-s60-s80-sw ... 38917.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 4
- Rejestracja: 2015-11-26, 19:28
- Imię: Marek
- VOLVO: xc70
- Silnik: 3.2
- KW/KM/NM: 240
- Rok: 2012
- Przebieg: 82000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Mój gazownik i ludzie w serwisie VolCar w Markach mówili to samo - tylko świece dedykowane volvo. Zmieniłem na takie i jestem zadowolony. V40 '01 2.0t
- zbij
- Przyjaciele
- Posty: 2247
- Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: s80 2,4 LPG
- Silnik: b5244s2 + M56
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Online
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Nie ma specjalnych świec czy przewodów WN do LPG. To zwykła ściema producentów/sprzedawców.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
- vol40vo
- VOLVO
- Posty: 1459
- Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
- Imię: SE
- VOLVO: V40 Sport Edition
- Silnik: benzyna + LPG
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poland
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
dokładnie. Używam marki Volvo (czytaj: wykonane przez podwykonawcę) i jest wszystko OK.zbij pisze:Nie ma specjalnych świec czy przewodów WN do LPG. To zwykła ściema producentów/sprzedawców.
Bi-fuel V40
-
- VOLV
- Posty: 558
- Rejestracja: 2014-11-12, 14:15
- Imię: Kamil
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244T5
- KW/KM/NM: 191/260/350
- Rok: 2006
- Przebieg: 250
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
OK, to trochę z innej beczki: w instrukcji sterownika STAG z mojego poprzedniego auta była porada, żeby co jakiś czas, dystans, pojeździć trochę na benzynie. Jeśli mnie pamięć nie myli była tam mowa o takiej jeździe co 5000km i żeby zrobić kilkaset km w każdych warunkach. Obecnie mam sterownik Techa ale szczerze to nie pamiętam czy w jego instrukcji też jest taka porada. Jaki jest cel takiej okresowej jazdy na benzynie? Ewentualne wyrównanie korekt czasu wtrysku? Sprawdzenie, czy ustawienia LPG nie maskują jakiś problemów z autem? Przeczyszczenie zaworów z nagaru pochodzącego z odmy? Żeby nie było, mogę tak robić, nie przeszkadza mi tankowanie benzyny co jakiś czas, chciałbym tylko wiedzieć czy ma to jakiś "wyższy" cel
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.
- herbu
- V
- Posty: 113
- Rejestracja: 2011-12-06, 12:46
- Imię: Bartek
- VOLVO: Na razie nie Volvo
- Silnik: 1.6 TDic
- KW/KM/NM: 80
- Rok: 1991
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 5
- Przebieg: 350000
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Wg. mnie nie ma to sensu. Sprawdzone w praktyce. Już samo odpalanie na benzynie powoduje, że przy każdym zimnym starcie pokonujesz 1-3 km na benzynie (mowa oczywiście o sekwencji, ustawionej na nie mniej niż 30 stopni). Więc jeśli używasz auta codziennie, to siłą rzeczy nawet 100 km w miesiącu przejedziesz na benzynie. Wystarczająco by układ był utrzymywany w należytej kondycji.wod2u pisze:OK, to trochę z innej beczki: w instrukcji sterownika STAG z mojego poprzedniego auta była porada, żeby co jakiś czas, dystans, pojeździć trochę na benzynie. Jeśli mnie pamięć nie myli była tam mowa o takiej jeździe co 5000km i żeby zrobić kilkaset km w każdych warunkach. Obecnie mam sterownik Techa ale szczerze to nie pamiętam czy w jego instrukcji też jest taka porada. Jaki jest cel takiej okresowej jazdy na benzynie? Ewentualne wyrównanie korekt czasu wtrysku? Sprawdzenie, czy ustawienia LPG nie maskują jakiś problemów z autem? Przeczyszczenie zaworów z nagaru pochodzącego z odmy? Żeby nie było, mogę tak robić, nie przeszkadza mi tankowanie benzyny co jakiś czas, chciałbym tylko wiedzieć czy ma to jakiś "wyższy" cel
Co do samej instrukcji, która każe jeździć na benzynie te 5000 km co jakiś czas. Pamiętam, że kiedyś miałem służbowe Seicento z LPG - tam była też taka informacja w instrukcji. Nigdy nie stosowałem się do tego zapisu, ba auto odpalałem i (z racji, że nie była to sekwencja), od razu zazwyczaj przegazówka, przełączenie na LPG i jazda. Silnik na LPG wyzionął ducha po przejechaniu ponad 600 tys. km. Oczywiście ze 3 razy był parownik wymieniany, ale to i tak nic. Poza tym nic się nie działo. Dlatego mogę powiedzieć, że w praktyce zapis ten nie ma zastosowania
- Hantek
- V
- Posty: 18
- Rejestracja: 2016-12-26, 01:05
- Imię: Arek
- VOLVO: V60
- Silnik: 2.0 benzyna
- Rok: 1999
- Przebieg: 100000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Jeżeli instalacja gazowa sekwencyjna jest dobrze dobrana i zamontowana nie ma potrzeby odbywania pokuty na benzynie.
Takie zalecenia były kiedyś zwłaszcza kiedy byłą w samochodzie instalacja 2 generacji zalecane po to żeby korekty długo i krótkoterminowe czasu wtrysku doprowadzić do porządku.
Współczesne instalacje gazowe nie wymagają takich zabiegów. Póki nie ma problemów ciesz się, jeździj i nie drąż tematu .
Takie zalecenia były kiedyś zwłaszcza kiedy byłą w samochodzie instalacja 2 generacji zalecane po to żeby korekty długo i krótkoterminowe czasu wtrysku doprowadzić do porządku.
Współczesne instalacje gazowe nie wymagają takich zabiegów. Póki nie ma problemów ciesz się, jeździj i nie drąż tematu .
Instalacje gazowe Warszawa, http://lpgmasters.pl , Serwis LPG Warszawa, strojenie instalacji lpg Warszawa
- marcintalarczyk
- V
- Posty: 3
- Rejestracja: 2008-07-30, 08:45
- Imię: Marcin
- VOLVO: XC90;S80
- Silnik: 2.5T;2.5TDi
- KW/KM/NM: 210KM;140KM
- Rok: 2003
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12L;6,8L
- Lokalizacja: Lublin/Warszawa
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Witam. Mam instalację Vialle LPi i od jakiegoś czasu mam problem z poprawnym wyświetlaniem poziomu gazu w zbiorniku - ciągle palą się wszystkie diody - tak jakbym miał ciągle pełny zbiornik.
Możecie polecić serwis który jest w stanie ogarnąć temat bez naciągania??
Możecie polecić serwis który jest w stanie ogarnąć temat bez naciągania??
Jest: XC90 oraz S80
[thumbnail]http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com ... fd2011.jpg[/thumbnail]
[thumbnail]http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com ... fd2011.jpg[/thumbnail]
-
- V
- Posty: 106
- Rejestracja: 2016-02-29, 14:32
- Imię: Jerzy
- VOLVO: V70
- Silnik: 2,5
- KW/KM/NM: 106/144/206
- Rok: 1998
- Przebieg: 402000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Podjedź w Lublinie na ul. Rowerową . Ja tam robiłem Vialle w moim v70. Znają się na rzeczy a do tego bardzo mili. Polecam.marcintalarczyk pisze:Witam. Mam instalację Vialle LPi i od jakiegoś czasu mam problem z poprawnym wyświetlaniem poziomu gazu w zbiorniku - ciągle palą się wszystkie diody - tak jakbym miał ciągle pełny zbiornik.
Możecie polecić serwis który jest w stanie ogarnąć temat bez naciągania??
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2014-08-19, 09:06
- Imię: Adam
- VOLVO: VOLVO III V70 2.0F + LPG
- Silnik: B42004S4
- KW/KM/NM: 107/145/190
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 22 zł/100km
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Do marcintalarczyk~ wskaźnik poziomu pokazuje że zbiornik jest pełny czy w związku z tym możesz tankować? Pytam bo jeśli nie to może okazać się że pływak w zbiorniku podwiesił się. Odblokowanie może być proste wystarczy uderzyć, najlepiej plastikową butelką 1,5l z wodą -nie musi być pełna, w zbiornik kilka razy - powinno pomóc. Spróbuj zatankować jeśli się sytuacja powtórzy jedź do majstra co instalację w aucie Twym montował co by usterkę zgrabnie usunął.
Ada$
-
- VO
- Posty: 303
- Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
- Imię: Wojtek
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 14 LPG
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Chełm
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
tomahawk5000, tak ...... właśnie napisałeś w tym dziale posta
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
KME Tur + wtryski Barracuda + komputer Staga lub LPG Techa - no i najważniejsze to montaż i poprawne strojenie, czyli dobry zakład i ogarnięty gazownik...
- pavlickk
- VOLV
- Posty: 580
- Rejestracja: 2015-05-16, 23:04
- Imię: Kamil
- VOLVO: S80 mk2
- Silnik: B5254T6
- KW/KM/NM: 200
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 244
- Lokalizacja: Szczebrzeszyn / Zamość
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Ostatnio przy tankowaniu lpg na bp widziałem naklejkę, że na tej stacji oferują czyszczenie instalacji (pominę ilustrację szopa, ale była tam taka ampułka, którą się "wstrzykuje" do zbiornika)
Ktoś coś słyszał na ten temat?
Ktoś coś słyszał na ten temat?
ex: C70 mk1 2.0 LPT
teraz: S80 mk2 2.5 T
teraz: S80 mk2 2.5 T
-
- VOLV
- Posty: 558
- Rejestracja: 2014-11-12, 14:15
- Imię: Kamil
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244T5
- KW/KM/NM: 191/260/350
- Rok: 2006
- Przebieg: 250
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
pavlickk, słyszałem o przypadkach zaklejenia wtryskiwaczy tym specyfikiem.
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.
-
- V
- Posty: 6
- Rejestracja: 2016-06-25, 11:39
- Imię: Tomek
- VOLVO: s60
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2001
- Średnie spalanie: 11-13L LPG
- Przebieg: 350000
- Status: Offline
Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG
Przeczytałem cały wątek, i na początku było poruszone czyszczenie filtra gazu w butli w vialle lpi [S60 2.4 140]. Czy byłby ktoś w stanie zaznaczyć mi na zdjęciu ten filtr i napisać jak się zabrać za to krok po kroku ,tak aby nie wylecieć w powietrze, ewentualnie nie popsuć czegoś?
-
- V
- Posty: 24
- Rejestracja: 2019-09-22, 08:54
- Imię: Michal
- VOLVO: XC60
- Silnik: 2500
- KW/KM/NM: 254
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 13
- Przebieg: 69000
- Status: Offline
Poradnik użytkowników instalacji LPG
Jaki silnik w XC60 z rocznika od 2013 nadaję się do gazu?
Wyczytałem, że tylko te z poniższych:
B6304 T4 - AWD - 304 KM
B6304 T4 - NAPĘD NA PRZÓD - 304
B6304 T2 - AWD - 286 KM
B6304 T3/T4 - AWD - 329 KM
Wyczytałem, że tylko te z poniższych:
B6304 T4 - AWD - 304 KM
B6304 T4 - NAPĘD NA PRZÓD - 304
B6304 T2 - AWD - 286 KM
B6304 T3/T4 - AWD - 329 KM
-
- V
- Posty: 5
- Rejestracja: 2021-01-28, 08:54
- Imię: Darek
- VOLVO: V70
- Silnik: 2,5
- Rok: 2008
- Przebieg: 150000
- Status: Offline
Poradnik użytkowników instalacji LPG
Mam pytanie, wybierając producenta instalacji LPG, warto brać pod uwagę kogoś z polski?
-
- VOLV
- Posty: 747
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 155000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Online
Poradnik użytkowników instalacji LPG
Tak. Ale zacznij od wyboru gazownika. Bebechy to rzecz wtórna.
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- VOLV
- Posty: 543
- Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
- Imię: b
- VOLVO: 960/940
- Silnik: 2,5/2,3
- KW/KM/NM: 170/131
- Rok: 96
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Poradnik użytkowników instalacji LPG
Zazwyczaj taka instalacja jest "składakiem" z elementów różnych producentów. W Polsce produkuje się sporo dobrych komponentów instalacji LPG.
Z Polski piszemy z dużej litery!!
Z Polski piszemy z dużej litery!!
-
- VOLV
- Posty: 747
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 155000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Online
Poradnik użytkowników instalacji LPG
Ha, dopiero teraz uświadomiłem sobie, że u mnie wszystkie główne podzespoły są polskiej produkcji. Zbiornik z Bormechu, reduktor AC, sterownik LPGTECH, wtryski Barracuda (nie pamiętam nazwy producenta). Na początku miałem koreańskie Hany (były akurat modne gdy zakładałem gaz), ale już na gwarancji były wymieniane, a później też szybko zdechły.
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- V
- Posty: 42
- Rejestracja: 2018-06-17, 17:41
- Imię: Marcin
- VOLVO: XC70 AWD
- Silnik: B6324S
- KW/KM/NM: 238PS/320Nm
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12/10
- Przebieg: 155
- Lokalizacja: 3miasto
- Status: Offline
Poradnik użytkowników instalacji LPG
Hej,
Wczoraj na profilu fb JKracing pojawił się post o stage3 w xc60 i krótka dyskusja o lpg w motorach 3.0/3.2, poniżej jeden z postów JKracing
"Wystarczy porozmawiać z kimś, kto rzetelnie serwisuje Volvo i nie boi się powiedzieć klientom co powoduje problemy z głowicą w ich samochodzie z gazem. Pękające głowice, wypalone gniazda zaworów wydechowych i czasem same zawory, to tylko niektóre objawy. Potwierdzają to mechanicy, z którymi współpracujemy, widzieliśmy to na własne oczy i potwierdzają nasi partnerzy z RICA. Silniki T5 różnych generacji już między sobą różnią się znacznie i różnie znoszą gaz. Ostatnie 5cyl T5 równie źle znoszą gaz to T6. Silniki i6, czyli T6 i 3,2 ma dużo bardziej wrażliwą głowicę i średni czas życia z gazem to 100tyś km. To czy mniej czy więcej zależy od systemu gazowego, wystrojenia i stylu jazdy. Tak czy inaczej to nie jest stare 2,4 140KM czy 170KM. Uważamy, że temu silnikowi gaz z seryjnym programem szkodzi dużo bardziej niż nasze Stage3 na 450-500KM."
Zrodziło mi się pytanie, jak to w końcu jest. Na forum na większość pytań pojawiają sie opinie, że silniki dobrze znoszą gaz. Gdzie jest prawda, po środku?
Wczoraj na profilu fb JKracing pojawił się post o stage3 w xc60 i krótka dyskusja o lpg w motorach 3.0/3.2, poniżej jeden z postów JKracing
"Wystarczy porozmawiać z kimś, kto rzetelnie serwisuje Volvo i nie boi się powiedzieć klientom co powoduje problemy z głowicą w ich samochodzie z gazem. Pękające głowice, wypalone gniazda zaworów wydechowych i czasem same zawory, to tylko niektóre objawy. Potwierdzają to mechanicy, z którymi współpracujemy, widzieliśmy to na własne oczy i potwierdzają nasi partnerzy z RICA. Silniki T5 różnych generacji już między sobą różnią się znacznie i różnie znoszą gaz. Ostatnie 5cyl T5 równie źle znoszą gaz to T6. Silniki i6, czyli T6 i 3,2 ma dużo bardziej wrażliwą głowicę i średni czas życia z gazem to 100tyś km. To czy mniej czy więcej zależy od systemu gazowego, wystrojenia i stylu jazdy. Tak czy inaczej to nie jest stare 2,4 140KM czy 170KM. Uważamy, że temu silnikowi gaz z seryjnym programem szkodzi dużo bardziej niż nasze Stage3 na 450-500KM."
Zrodziło mi się pytanie, jak to w końcu jest. Na forum na większość pytań pojawiają sie opinie, że silniki dobrze znoszą gaz. Gdzie jest prawda, po środku?