Poradnik użytkowników instalacji LPG

psuj
V
V
Posty: 61
Rejestracja: 2015-07-27, 09:51
Imię: Wojtek
VOLVO: S70
Silnik: 2.3 T5 + LPG
KW/KM/NM: 239KM
Rok: 1997
Przebieg: 263000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: psuj » 2015-10-14, 08:07

Rozmawiałem z mechanikem, którego mam za dobrego fachowca i mi powiedział, że dopóki spalanie oraz moc będa w normie to nie ma co się przejmować lambda. Moze dzis po południu podjadę na stację to wiele się wyjaśni.

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2247
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: zbij » 2015-10-14, 22:25

Na jaką stację ? :mrgreen:
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

psuj
V
V
Posty: 61
Rejestracja: 2015-07-27, 09:51
Imię: Wojtek
VOLVO: S70
Silnik: 2.3 T5 + LPG
KW/KM/NM: 239KM
Rok: 1997
Przebieg: 263000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: psuj » 2015-10-15, 19:05

Stację paliw :>
Wyszło 18 litrów na 90km co mnie trochę zaniepokoiło, jeśli ktoś chce poczytać więcej/pomóc to założyłem temat:
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=181&t=97753" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
OLDTIMER2000
V
V
Posty: 78
Rejestracja: 2011-07-04, 20:40
Imię: Voitec
VOLVO: V70 2.5 TDI/940 2.3 T/XC70 D5
Silnik: D5252T/B230FT/
KW/KM/NM: 140/?/99/163
Rok: 98
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8/12/7.5
Lokalizacja: Iława/Helsingborg(SE)
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: OLDTIMER2000 » 2016-01-27, 11:08

Odkopie temat.Muszę ogarnąć LPG do trochę mocniejszego FT
Wtryski Magic Jet FX , AC R01 150 KM 2 sztuki ,Stag 200

Kombinuje z różnymi średnicami dysz i albo mnożnik jakiś wysoki i zapętlanie ,albo przelany aż się dusi. ciśnienie na reduktorach 1.1 BAR-a

Przy jakim ciśnieniu i średnicy dysz redblocki dobrze chodzą ?

Mam szerokopasmówkę na pokładzie więc może pomoże przy tej zabawie .
Projekt 940 Turbo 412 KM/495 Nm Powered by EMU ecumaster
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php? ... f09#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
drum24
V
V
Posty: 85
Rejestracja: 2014-06-13, 23:11
Imię: Luka
VOLVO: V70
Silnik: 2.4 B5244S
KW/KM/NM: 125/170/230
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Wszystko co wleję!
Przebieg: 231000
Lokalizacja: Iława
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: drum24 » 2016-01-27, 15:22

:569: Albo niedowidzę albo nie poruszono tu zbytnio tematu świec zapłonowych, a ponieważ noszę się z zamiarem ich wymiany trochę poczytałem, popytałem i oto konkluzja. Moim V70 2.4 170 km przejechałem na gazie i na tych świecach ok 50 k km, są to zapewne świece wieloelektrodowe, bóg wie kiedy zmieniane przez poprzedniego właściciela.
:? I tak wiem, że powinienem zmienić na jednoelektrodowe z przerwą ok 0,7 mm, mam na celowniku :
1. BOSCH http://allegro.pl/swiece-bosch-platin-i ... 65230.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. NGK http://allegro.pl/swiece-irydowe-ngk-bk ... 09203.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale, ale, żeby nie było tak pięknie i jasno wracając z pracy zajechałem do gazownika, który zakładał mi gaz i ma naprawdę dobrą opinię. I tu kubeł zimnej wody - mówię mu, że chce kupić świece, że jednoelektrodowe, specjalne do gazu - a on mi na to - BZDURA :shock: - mówi - kupuj takie jak zaleca producent!! Koniec kropka. Samochód skonstruowany pod te świece - z nimi będzie chodził najlepiej. Wszystkie do gazu robione pod publiczkę, najpierw produkt, potem sztucznie wygenerowana potrzeba......a i zmieniać trzeba częściej. I jestem w punkcie wyjścia :oops: Nadal nie wiem co kupić.....
Może jednak trzeba kupić oryginalne : http://allegro.pl/volvo-v70n-s60-s80-sw ... 38917.html" onclick="window.open(this.href);return false;

marasoo
V
V
Posty: 4
Rejestracja: 2015-11-26, 19:28
Imię: Marek
VOLVO: xc70
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 240
Rok: 2012
Przebieg: 82000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: marasoo » 2016-02-12, 17:56

Mój gazownik i ludzie w serwisie VolCar w Markach mówili to samo - tylko świece dedykowane volvo. Zmieniłem na takie i jestem zadowolony. V40 '01 2.0t

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2247
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: zbij » 2016-02-12, 18:13

Nie ma specjalnych świec czy przewodów WN do LPG. To zwykła ściema producentów/sprzedawców.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

Awatar użytkownika
vol40vo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poland
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: vol40vo » 2016-02-20, 17:43

zbij pisze:Nie ma specjalnych świec czy przewodów WN do LPG. To zwykła ściema producentów/sprzedawców.
dokładnie. Używam marki Volvo (czytaj: wykonane przez podwykonawcę) i jest wszystko OK.
Bi-fuel V40

wod2u
VOLV
VOLV
Posty: 558
Rejestracja: 2014-11-12, 14:15
Imię: Kamil
VOLVO: S60
Silnik: B5244T5
KW/KM/NM: 191/260/350
Rok: 2006
Przebieg: 250
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: wod2u » 2016-03-24, 16:10

OK, to trochę z innej beczki: w instrukcji sterownika STAG z mojego poprzedniego auta była porada, żeby co jakiś czas, dystans, pojeździć trochę na benzynie. Jeśli mnie pamięć nie myli była tam mowa o takiej jeździe co 5000km i żeby zrobić kilkaset km w każdych warunkach. Obecnie mam sterownik Techa ale szczerze to nie pamiętam czy w jego instrukcji też jest taka porada. Jaki jest cel takiej okresowej jazdy na benzynie? Ewentualne wyrównanie korekt czasu wtrysku? Sprawdzenie, czy ustawienia LPG nie maskują jakiś problemów z autem? Przeczyszczenie zaworów z nagaru pochodzącego z odmy? Żeby nie było, mogę tak robić, nie przeszkadza mi tankowanie benzyny co jakiś czas, chciałbym tylko wiedzieć czy ma to jakiś "wyższy" cel :P
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.

Awatar użytkownika
herbu
V
V
Posty: 113
Rejestracja: 2011-12-06, 12:46
Imię: Bartek
VOLVO: Na razie nie Volvo
Silnik: 1.6 TDic
KW/KM/NM: 80
Rok: 1991
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5
Przebieg: 350000
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: herbu » 2016-03-25, 06:51

wod2u pisze:OK, to trochę z innej beczki: w instrukcji sterownika STAG z mojego poprzedniego auta była porada, żeby co jakiś czas, dystans, pojeździć trochę na benzynie. Jeśli mnie pamięć nie myli była tam mowa o takiej jeździe co 5000km i żeby zrobić kilkaset km w każdych warunkach. Obecnie mam sterownik Techa ale szczerze to nie pamiętam czy w jego instrukcji też jest taka porada. Jaki jest cel takiej okresowej jazdy na benzynie? Ewentualne wyrównanie korekt czasu wtrysku? Sprawdzenie, czy ustawienia LPG nie maskują jakiś problemów z autem? Przeczyszczenie zaworów z nagaru pochodzącego z odmy? Żeby nie było, mogę tak robić, nie przeszkadza mi tankowanie benzyny co jakiś czas, chciałbym tylko wiedzieć czy ma to jakiś "wyższy" cel

Wg. mnie nie ma to sensu. Sprawdzone w praktyce. Już samo odpalanie na benzynie powoduje, że przy każdym zimnym starcie pokonujesz 1-3 km na benzynie (mowa oczywiście o sekwencji, ustawionej na nie mniej niż 30 stopni). Więc jeśli używasz auta codziennie, to siłą rzeczy nawet 100 km w miesiącu przejedziesz na benzynie. Wystarczająco by układ był utrzymywany w należytej kondycji.
Co do samej instrukcji, która każe jeździć na benzynie te 5000 km co jakiś czas. Pamiętam, że kiedyś miałem służbowe Seicento z LPG - tam była też taka informacja w instrukcji. Nigdy nie stosowałem się do tego zapisu, ba auto odpalałem i (z racji, że nie była to sekwencja), od razu zazwyczaj przegazówka, przełączenie na LPG i jazda. Silnik na LPG wyzionął ducha po przejechaniu ponad 600 tys. km. Oczywiście ze 3 razy był parownik wymieniany, ale to i tak nic. Poza tym nic się nie działo. Dlatego mogę powiedzieć, że w praktyce zapis ten nie ma zastosowania :)

Awatar użytkownika
Hantek
V
V
Posty: 18
Rejestracja: 2016-12-26, 01:05
Imię: Arek
VOLVO: V60
Silnik: 2.0 benzyna
Rok: 1999
Przebieg: 100000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Hantek » 2017-01-13, 09:49

Jeżeli instalacja gazowa sekwencyjna jest dobrze dobrana i zamontowana nie ma potrzeby odbywania pokuty na benzynie.
Takie zalecenia były kiedyś zwłaszcza kiedy byłą w samochodzie instalacja 2 generacji zalecane po to żeby korekty długo i krótkoterminowe czasu wtrysku doprowadzić do porządku.

Współczesne instalacje gazowe nie wymagają takich zabiegów. Póki nie ma problemów ciesz się, jeździj i nie drąż tematu :).
Instalacje gazowe Warszawa, http://lpgmasters.pl , Serwis LPG Warszawa, strojenie instalacji lpg Warszawa

Awatar użytkownika
marcintalarczyk
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2008-07-30, 08:45
Imię: Marcin
VOLVO: XC90;S80
Silnik: 2.5T;2.5TDi
KW/KM/NM: 210KM;140KM
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12L;6,8L
Lokalizacja: Lublin/Warszawa
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: marcintalarczyk » 2017-03-30, 11:18

Witam. Mam instalację Vialle LPi i od jakiegoś czasu mam problem z poprawnym wyświetlaniem poziomu gazu w zbiorniku - ciągle palą się wszystkie diody - tak jakbym miał ciągle pełny zbiornik.
Możecie polecić serwis który jest w stanie ogarnąć temat bez naciągania??
Jest: XC90 oraz S80
[thumbnail]http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com ... fd2011.jpg[/thumbnail]

szrapnel
V
V
Posty: 106
Rejestracja: 2016-02-29, 14:32
Imię: Jerzy
VOLVO: V70
Silnik: 2,5
KW/KM/NM: 106/144/206
Rok: 1998
Przebieg: 402000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: szrapnel » 2017-04-12, 17:59

marcintalarczyk pisze:Witam. Mam instalację Vialle LPi i od jakiegoś czasu mam problem z poprawnym wyświetlaniem poziomu gazu w zbiorniku - ciągle palą się wszystkie diody - tak jakbym miał ciągle pełny zbiornik.
Możecie polecić serwis który jest w stanie ogarnąć temat bez naciągania??
Podjedź w Lublinie na ul. Rowerową . Ja tam robiłem Vialle w moim v70. Znają się na rzeczy a do tego bardzo mili. Polecam.

Ada$
V
V
Posty: 98
Rejestracja: 2014-08-19, 09:06
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO III V70 2.0F + LPG
Silnik: B42004S4
KW/KM/NM: 107/145/190
Rok: 2010
Średnie spalanie: 22 zł/100km
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Ada$ » 2017-04-30, 08:25

Do marcintalarczyk~ wskaźnik poziomu pokazuje że zbiornik jest pełny czy w związku z tym możesz tankować? Pytam bo jeśli nie to może okazać się że pływak w zbiorniku podwiesił się. Odblokowanie może być proste wystarczy uderzyć, najlepiej plastikową butelką 1,5l z wodą -nie musi być pełna, w zbiornik kilka razy - powinno pomóc. Spróbuj zatankować jeśli się sytuacja powtórzy jedź do majstra co instalację w aucie Twym montował co by usterkę zgrabnie usunął.
Ada$

wojtekT6
VO
VO
Posty: 303
Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
Imię: Wojtek
VOLVO: S80
Silnik: T6
Rok: 2000
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Chełm
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: wojtekT6 » 2017-07-18, 19:44

tomahawk5000, tak ...... właśnie napisałeś w tym dziale posta :/

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: adamusss » 2017-07-19, 22:07

KME Tur + wtryski Barracuda + komputer Staga lub LPG Techa - no i najważniejsze to montaż i poprawne strojenie, czyli dobry zakład i ogarnięty gazownik... ;)
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

Awatar użytkownika
pavlickk
VOLV
VOLV
Posty: 580
Rejestracja: 2015-05-16, 23:04
Imię: Kamil
VOLVO: S80 mk2
Silnik: B5254T6
KW/KM/NM: 200
Rok: 2007
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 244
Lokalizacja: Szczebrzeszyn / Zamość
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: pavlickk » 2017-07-20, 14:03

Ostatnio przy tankowaniu lpg na bp widziałem naklejkę, że na tej stacji oferują czyszczenie instalacji (pominę ilustrację szopa, ale była tam taka ampułka, którą się "wstrzykuje" do zbiornika)

Ktoś coś słyszał na ten temat?
ex: C70 mk1 2.0 LPT
teraz: S80 mk2 2.5 T

wod2u
VOLV
VOLV
Posty: 558
Rejestracja: 2014-11-12, 14:15
Imię: Kamil
VOLVO: S60
Silnik: B5244T5
KW/KM/NM: 191/260/350
Rok: 2006
Przebieg: 250
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: wod2u » 2017-07-21, 12:52

pavlickk, słyszałem o przypadkach zaklejenia wtryskiwaczy tym specyfikiem.
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.

tomekte
V
V
Posty: 6
Rejestracja: 2016-06-25, 11:39
Imię: Tomek
VOLVO: s60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Średnie spalanie: 11-13L LPG
Przebieg: 350000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: tomekte » 2018-02-22, 05:36

Przeczytałem cały wątek, i na początku było poruszone czyszczenie filtra gazu w butli w vialle lpi [S60 2.4 140]. Czy byłby ktoś w stanie zaznaczyć mi na zdjęciu ten filtr i napisać jak się zabrać za to krok po kroku ,tak aby nie wylecieć w powietrze, ewentualnie nie popsuć czegoś?

Mihao21
V
V
Posty: 24
Rejestracja: 2019-09-22, 08:54
Imię: Michal
VOLVO: XC60
Silnik: 2500
KW/KM/NM: 254
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 69000
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Mihao21 » 2019-09-29, 10:51

Jaki silnik w XC60 z rocznika od 2013 nadaję się do gazu?

Wyczytałem, że tylko te z poniższych:
B6304 T4 - AWD - 304 KM
B6304 T4 - NAPĘD NA PRZÓD - 304
B6304 T2 - AWD - 286 KM
B6304 T3/T4 - AWD - 329 KM

darklu
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2021-01-28, 08:54
Imię: Darek
VOLVO: V70
Silnik: 2,5
Rok: 2008
Przebieg: 150000
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: darklu » 2021-01-29, 08:40

Mam pytanie, wybierając producenta instalacji LPG, warto brać pod uwagę kogoś z polski?

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: PeBe » 2021-01-29, 10:17

Tak. Ale zacznij od wyboru gazownika. Bebechy to rzecz wtórna.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

barbog
VOLV
VOLV
Posty: 543
Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: barbog » 2021-01-29, 10:23

Zazwyczaj taka instalacja jest "składakiem" z elementów różnych producentów. W Polsce produkuje się sporo dobrych komponentów instalacji LPG.
Z Polski piszemy z dużej litery!!

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: PeBe » 2021-01-29, 10:52

Ha, dopiero teraz uświadomiłem sobie, że u mnie wszystkie główne podzespoły są polskiej produkcji. Zbiornik z Bormechu, reduktor AC, sterownik LPGTECH, wtryski Barracuda (nie pamiętam nazwy producenta). Na początku miałem koreańskie Hany (były akurat modne gdy zakładałem gaz), ale już na gwarancji były wymieniane, a później też szybko zdechły.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

explosive_s
V
V
Posty: 42
Rejestracja: 2018-06-17, 17:41
Imię: Marcin
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238PS/320Nm
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/10
Przebieg: 155
Lokalizacja: 3miasto
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: explosive_s » 2021-01-29, 12:42

Hej,
Wczoraj na profilu fb JKracing pojawił się post o stage3 w xc60 i krótka dyskusja o lpg w motorach 3.0/3.2, poniżej jeden z postów JKracing

"Wystarczy porozmawiać z kimś, kto rzetelnie serwisuje Volvo i nie boi się powiedzieć klientom co powoduje problemy z głowicą w ich samochodzie z gazem. Pękające głowice, wypalone gniazda zaworów wydechowych i czasem same zawory, to tylko niektóre objawy. Potwierdzają to mechanicy, z którymi współpracujemy, widzieliśmy to na własne oczy i potwierdzają nasi partnerzy z RICA. Silniki T5 różnych generacji już między sobą różnią się znacznie i różnie znoszą gaz. Ostatnie 5cyl T5 równie źle znoszą gaz to T6. Silniki i6, czyli T6 i 3,2 ma dużo bardziej wrażliwą głowicę i średni czas życia z gazem to 100tyś km. To czy mniej czy więcej zależy od systemu gazowego, wystrojenia i stylu jazdy. Tak czy inaczej to nie jest stare 2,4 140KM czy 170KM. Uważamy, że temu silnikowi gaz z seryjnym programem szkodzi dużo bardziej niż nasze Stage3 na 450-500KM."

Zrodziło mi się pytanie, jak to w końcu jest. Na forum na większość pytań pojawiają sie opinie, że silniki dobrze znoszą gaz. Gdzie jest prawda, po środku?

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”