CO TO BLOS
-
- V
- Posty: 62
- Rejestracja: 2008-03-30, 13:46
- Imię: Michal
- VOLVO: 360 /740/Ford Mondeo MK3/XC70
- Silnik: B200 / B230F/2.0 TDCi/2,4D5
- KW/KM/NM: 100/110/130/163
- Rok: 2005
- Był na spocie: 3
- Średnie spalanie: 9,0 ON
- Przebieg: 293300
- Lokalizacja: Jaworzno
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: CO TO BLOS
Co prawda jeżdrzę już na gazie troszke ala o urządzeniu BLOS jeszczenie słyszałem.
Przed chwiłą przeczytałem posta w którym była mowa o tym cacku ale nadl nie wiem czym się to je , a wogule to o co chodzi z tym BLOSem. Pozdro MICHAŁ
Przed chwiłą przeczytałem posta w którym była mowa o tym cacku ale nadl nie wiem czym się to je , a wogule to o co chodzi z tym BLOSem. Pozdro MICHAŁ
Miki911
-
- V
- Posty: 41
- Rejestracja: 2008-04-11, 07:10
- VOLVO: V 40
- Silnik: 1,9 TD
- Rok: 1998
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Toruń
- Status: Offline
Re: CO TO BLOS
Blos to w skrócie...........gaźnik gazowy.
Poczytaj ten temat:http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... 22&t=12911
Poczytaj ten temat:http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... 22&t=12911
-
- Przyjaciele
- Posty: 219
- Rejestracja: 2006-03-27, 22:07
- VOLVO: V 740 GL
- Silnik: B230F
- Rok: 71
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: CO TO BLOS
Jest to coś takiego:
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=12911
http://www.mapet-tuning.com/sklep/gaz/blos.pdf
http://www.blos.prv.pl/
http://youtube.com/results?search_query ... arch_type=
Najwięcej o tym jest na forum forda. Chociaż kilka szwedów z forum również na tym chodzi. Krótko mówiąc mikser o zmiennej geometrii przepływu powietrza - urządzenie czysto mechaniczne. Ile motor pobiera potzrebnego powietrza tyle odpowiednio blos dozuje lpg. Proste i skuteczne. Jak stare porządne szwedy.
K
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=12911
http://www.mapet-tuning.com/sklep/gaz/blos.pdf
http://www.blos.prv.pl/
http://youtube.com/results?search_query ... arch_type=
Najwięcej o tym jest na forum forda. Chociaż kilka szwedów z forum również na tym chodzi. Krótko mówiąc mikser o zmiennej geometrii przepływu powietrza - urządzenie czysto mechaniczne. Ile motor pobiera potzrebnego powietrza tyle odpowiednio blos dozuje lpg. Proste i skuteczne. Jak stare porządne szwedy.
K
-
- Przyjaciele
- Posty: 219
- Rejestracja: 2006-03-27, 22:07
- VOLVO: V 740 GL
- Silnik: B230F
- Rok: 71
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: CO TO BLOS
Ostatnio zauważyłem jedną ogromną wadę tego ustrojstwa: wracałem sobie po meczu spokojnie do domu, a tu za zakrętem pamperki z suszarką ... bolało na 8 pkt i 300 PLN ... :-(. K
-
- Przyjaciele
- Posty: 795
- Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
- Imię: Michal
- VOLVO: 480, Krokodyl
- Silnik: B20FT :D
- KW/KM/NM: 176/240/340
- Rok: 1994
- Był na spocie: 17
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 310
- Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: CO TO BLOS
Wiecie co?? ja już sam nie wiem co na temat tego blosa pisać... Mam to z powrotem, bo jednak na benzynie nie dawałem rady juz jeździć, finansowo to straszna padaka. Moje volvo niestety nie jeździ tylko do kościoła, ale dziennie macha 70-80km do roboty, do tego jakieś wyjazdy raz na czas itp. A nasze fury do najoszczędniejszych nie należą Zabrakło funduszu chwilowo na sekwencję i znowu BLOS wskoczył pod machę. Powiem tak: Jeśli masz zwykła instalację- przerób na blosa, fajnie chodzi, niedrogie, mało pali, ale... szału nie ma, powiem Ci. Zwężka na dolocie, zwłaszcza przy mniejszych obrotach, ale ładnie reaguje na mocny sandał, pomimo że fura nie weszła jeszcze na obroty, blos otwiera na max przepustnicę, a dopiero za chwile opada i stabilizuje pracę. Jest to niewątpliwie przewaga blosa nad mixerami. Jak mówiłem, auto pojedzie taniej, nie najgorsza charakterystyka, ale ogólny spadek mocy jest widoczny, zwłaszcza na benzynie (pomiędzy LPG a benzyna nie zauważysz różnicy, ale ogólny spadek mocy po założeniu BLOSa jest widoczny). Mało awaryjne, dość precyzyjne, można samemu założyć, ale trzeba pamiętać o przeglądach, których BLOS nie przechodzi. Przepisy unii mówią że samochody takie jak nasze muszą mieć instalację sterowaną elektronicznie, a BLOS jest w pełni mechaniczny. I tu 2 wyjścia: znajoma stacja kontroli, lub ściema z silniczka krokowego przed BLOSem.
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
- chrzanek
- Przyjaciele
- Posty: 479
- Rejestracja: 2007-02-13, 14:06
- VOLVO: 760
- Silnik: mocny
- KW/KM/NM: na razie wystarczy
- Rok: 1989
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: CO TO BLOS
kwaku85 - trzeba bylo byc w Groniu, to bym ci blosa wyregulowal
Po dobrej regulacji auto zachowuje sie tak samo na benzynie jak i na gazie, moja 240tka na gazie chodzila o niebo lepiej niz na benzynie....
Po dobrej regulacji auto zachowuje sie tak samo na benzynie jak i na gazie, moja 240tka na gazie chodzila o niebo lepiej niz na benzynie....
Prezesowy Sleeper
-
- V
- Posty: 37
- Rejestracja: 2008-05-01, 18:48
- VOLVO: 480 collection
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 88/109
- Rok: 1995
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wyszków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: CO TO BLOS
potwierdzam, BLOS jest zdecydowanie lepszy od zwykłego miksera,zrobiłem na blosie ok.80tkm więc coś na ten temat wiem,przede wszystkim spalanie sporo mniejsze,lepszy dół i max.obciążenie bez porównania
-
- V
- Posty: 61
- Rejestracja: 2007-05-07, 13:33
- VOLVO: 850
- Silnik: 2,0
- Rok: 1995
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Szamotuły
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: CO TO BLOS
Witam - zainteresowałem się BLOSEM bo zdarzyły mi się już ze 3-4 strzały z LPGa (ostatnim razem skończyło się lutowaniem puchy filtra). Mam kilka pytań - jak to wchodzi do 850tki (B5202S - ale to chyba bez znaczenia)?? Tzn jak się mieści, czy jest dość miejsca?
Drugie pytanie: Lepiej zostawić oryginalny filtr, czy wziąść zestaw BLOSa z dedykowanym stożkiem np taki: http://www.allegro.pl/item378555357_blo ... estaw.html
Drugie pytanie: Lepiej zostawić oryginalny filtr, czy wziąść zestaw BLOSa z dedykowanym stożkiem np taki: http://www.allegro.pl/item378555357_blo ... estaw.html
pełen sukces V jeździ jak złoto
Po małej dolince znów kocham moje Volvo
Po małej dolince znów kocham moje Volvo
-
- Przyjaciele
- Posty: 219
- Rejestracja: 2006-03-27, 22:07
- VOLVO: V 740 GL
- Silnik: B230F
- Rok: 71
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: CO TO BLOS
Stożek musi być dobry .... a taki musi kosztować swoje. Ja bym sobie darował. U siebie zrobiłem dziurę, otwór inaczej na spodzie puchy filtra - zimne sobie ciągnie . Powietrze nie może wpadać do filtra tylko musi być swobodnie zasysane.
- maraga
- VO
- Posty: 280
- Rejestracja: 2007-10-04, 15:30
- Imię: Marek
- VOLVO: S80
- Silnik: 5cyl
- KW/KM/NM: 125/170
- Rok: 2000
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: ??
- Przebieg: 361000
- Lokalizacja: Kęty
- Status: Offline
Re: CO TO BLOS
do kwaku85 jeśli nie używasz blosa to może odsprzedaż niedrogo lub pożyczysz na jakiś czas tak żeby mozna było go wypróbować czy warto zakupić bo nosze sie z tym od jakiegoś czasu ale sam nie wiem bo butla sie kończy w 2009 roku i może sekwencja lub nowa albo ta do przeglądu
- marek2367
- Przyjaciele
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
- Imię: Marek
- VOLVO: 850 kombi
- Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
- KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
- Rok: 95
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 440000
- Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
- Status: Offline
Re: CO TO BLOS
Witam.kwaku85 pisze:Powiem tak: Jeśli masz zwykła instalację- przerób na blosa...
Bardzo mnie interesuje ten temat, ale chciałbym uniknąć zakładania filtra stożkowego(głośniejszej pracy silnika). Czy da się tak zrobić w 850 z silnikiem B5204S ?
Bardzo proszę o jakieś wskazówki lub zdjęcia.
Z góry dziękuję.
- maraga
- VO
- Posty: 280
- Rejestracja: 2007-10-04, 15:30
- Imię: Marek
- VOLVO: S80
- Silnik: 5cyl
- KW/KM/NM: 125/170
- Rok: 2000
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: ??
- Przebieg: 361000
- Lokalizacja: Kęty
- Status: Offline
Re: CO TO BLOS
ja w silniku b5202s wcisłem blosa za filtrem i
da się jest miejsce
da się jest miejsce
- marek2367
- Przyjaciele
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
- Imię: Marek
- VOLVO: 850 kombi
- Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
- KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
- Rok: 95
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 440000
- Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
- Status: Offline
Re: CO TO BLOS
Witam.maraga pisze:ja w silniku b5202s wcisłem blosa za filtrem i
da się jest miejsce
Bardzo bym prosił o więcej informacji i zdjęcia, jak można.
Wiem, że Blos się zmieści ( myślałem o przestrzeni między filtrem powietrza, a akumulatorem), ale interesują mnie przede wszystkim dwie sprawy:
1) Jak udało się rozwiązać zamocowanie Blosa do obudowy przepustnicy?
Z tego co pamiętam, to zamocowanie nie powinno być sztywne(chyba chodziło o tłumienie drgań silnika), w dodatku jest spora różnica w średnicach.
2) Jak połączyć plastikowe kolanko(to oryginalne, które tam już jest) z Blosem i z obudową filtra powietrza?
Ten oryginalny przewód przecież chyba nie sięgnie? Może jakaś podpowiedź, czym to da się połączyć?
Dziękuję za informacje i jeszcze raz bardzo proszę o zdjęcia. Czasami można się z nich dowiedzieć więcej niż z opisów.
Pozdrawiam.
-
- Przyjaciele
- Posty: 795
- Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
- Imię: Michal
- VOLVO: 480, Krokodyl
- Silnik: B20FT :D
- KW/KM/NM: 176/240/340
- Rok: 1994
- Był na spocie: 17
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 310
- Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: CO TO BLOS
Jeśli ktoś pisze że na Blosie auto chodzi mu tak jak na benzynie, lub nie daj Bóg lepiej- to muszę mu powiedzieć, że ma silnik do roboty. Nie po to Volvo wstawia różne wielkości przepustnic, żeby to potem zwężać. Owszem, może nie być wyczuwalnej różnicy LPG-PB po założeniu Blosa, bo tak ja na jednym to i na drugim dolot jest zwężony. Ale spróbuj zdjąć Blosa i wtedy przejechać się autem, to zrozumiesz czemu wyleciało to spod mojej maski. Nie zakłada się "filtrów stożkowych", skoro fabryka ich nie przewidziała. Nie potrzebny wam większy filtr, ani tym bardziej głośniejsza praca auta. Gdzieś dałem opis włożenia Blosa do 850tki, poszukać i nie kombinować z filtrami. A Blos nie jest lepszy od miksera- jest wygodniejszy, oraz bezproblemowy i to w zasadzie chyba wszystkie jego zalety. Niestety, dawkowania benzyny nikt nie jest w stanie wyznaczyć zam pomocą jednego punktu odniesienia (śruba dawkowania), żadna, nawet najlepsza instalacja sekwencyjna nie jest w stanie tego dokonać. Już napisałem że Blos jest przereklamowany i muszę się tego trzymać, sprawdziłem na własnym aucie.
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY