CO TO BLOS

ODPOWIEDZ
Miki911
V
V
Posty: 62
Rejestracja: 2008-03-30, 13:46
Imię: Michal
VOLVO: 360 /740/Ford Mondeo MK3/XC70
Silnik: B200 / B230F/2.0 TDCi/2,4D5
KW/KM/NM: 100/110/130/163
Rok: 2005
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 9,0 ON
Przebieg: 293300
Lokalizacja: Jaworzno
Status: Offline
Kontakt:

Re: CO TO BLOS

Post autor: Miki911 » 2008-04-16, 19:13

Co prawda jeżdrzę już na gazie troszke ala o urządzeniu BLOS jeszczenie słyszałem.
Przed chwiłą przeczytałem posta w którym była mowa o tym cacku ale nadl nie wiem czym się to je , a wogule to o co chodzi z tym BLOSem. Pozdro MICHAŁ
Miki911

darcun4
V
V
Posty: 41
Rejestracja: 2008-04-11, 07:10
VOLVO: V 40
Silnik: 1,9 TD
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Toruń
Status: Offline

Re: CO TO BLOS

Post autor: darcun4 » 2008-04-16, 19:45

Blos to w skrócie...........gaźnik gazowy.
Poczytaj ten temat:http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... 22&t=12911

ahaja
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 219
Rejestracja: 2006-03-27, 22:07
VOLVO: V 740 GL
Silnik: B230F
Rok: 71
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline
Kontakt:

Re: CO TO BLOS

Post autor: ahaja » 2008-04-16, 19:55

Jest to coś takiego:
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=12911

http://www.mapet-tuning.com/sklep/gaz/blos.pdf

http://www.blos.prv.pl/

http://youtube.com/results?search_query ... arch_type=

Najwięcej o tym jest na forum forda. Chociaż kilka szwedów z forum również na tym chodzi. Krótko mówiąc mikser o zmiennej geometrii przepływu powietrza - urządzenie czysto mechaniczne. Ile motor pobiera potzrebnego powietrza tyle odpowiednio blos dozuje lpg. Proste i skuteczne. :-) Jak stare porządne szwedy.
K

ahaja
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 219
Rejestracja: 2006-03-27, 22:07
VOLVO: V 740 GL
Silnik: B230F
Rok: 71
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline
Kontakt:

Re: CO TO BLOS

Post autor: ahaja » 2008-04-24, 14:50

Ostatnio zauważyłem jedną ogromną wadę tego ustrojstwa: wracałem sobie po meczu spokojnie do domu, a tu za zakrętem pamperki z suszarką ... bolało na 8 pkt i 300 PLN ... :-(. K

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: CO TO BLOS

Post autor: kwaku85 » 2008-05-13, 00:01

Wiecie co?? ja już sam nie wiem co na temat tego blosa pisać... Mam to z powrotem, bo jednak na benzynie nie dawałem rady juz jeździć, finansowo to straszna padaka. Moje volvo niestety nie jeździ tylko do kościoła, ale dziennie macha 70-80km do roboty, do tego jakieś wyjazdy raz na czas itp. A nasze fury do najoszczędniejszych nie należą ;( Zabrakło funduszu chwilowo na sekwencję i znowu BLOS wskoczył pod machę. Powiem tak: Jeśli masz zwykła instalację- przerób na blosa, fajnie chodzi, niedrogie, mało pali, ale... szału nie ma, powiem Ci. Zwężka na dolocie, zwłaszcza przy mniejszych obrotach, ale ładnie reaguje na mocny sandał, pomimo że fura nie weszła jeszcze na obroty, blos otwiera na max przepustnicę, a dopiero za chwile opada i stabilizuje pracę. Jest to niewątpliwie przewaga blosa nad mixerami. Jak mówiłem, auto pojedzie taniej, nie najgorsza charakterystyka, ale ogólny spadek mocy jest widoczny, zwłaszcza na benzynie (pomiędzy LPG a benzyna nie zauważysz różnicy, ale ogólny spadek mocy po założeniu BLOSa jest widoczny). Mało awaryjne, dość precyzyjne, można samemu założyć, ale trzeba pamiętać o przeglądach, których BLOS nie przechodzi. Przepisy unii mówią że samochody takie jak nasze muszą mieć instalację sterowaną elektronicznie, a BLOS jest w pełni mechaniczny. I tu 2 wyjścia: znajoma stacja kontroli, lub ściema z silniczka krokowego przed BLOSem.
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

Awatar użytkownika
chrzanek
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 479
Rejestracja: 2007-02-13, 14:06
VOLVO: 760
Silnik: mocny
KW/KM/NM: na razie wystarczy
Rok: 1989
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: CO TO BLOS

Post autor: chrzanek » 2008-05-13, 00:27

kwaku85 - trzeba bylo byc w Groniu, to bym ci blosa wyregulowal :)
Po dobrej regulacji auto zachowuje sie tak samo na benzynie jak i na gazie, moja 240tka na gazie chodzila o niebo lepiej niz na benzynie....
Prezesowy Sleeper

Mariusz 1974
V
V
Posty: 37
Rejestracja: 2008-05-01, 18:48
VOLVO: 480 collection
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 88/109
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Wyszków
Status: Offline
Kontakt:

Re: CO TO BLOS

Post autor: Mariusz 1974 » 2008-05-22, 20:00

potwierdzam, BLOS jest zdecydowanie lepszy od zwykłego miksera,zrobiłem na blosie ok.80tkm więc coś na ten temat wiem,przede wszystkim spalanie sporo mniejsze,lepszy dół i max.obciążenie bez porównania

jaxiu
V
V
Posty: 61
Rejestracja: 2007-05-07, 13:33
VOLVO: 850
Silnik: 2,0
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Szamotuły
Status: Offline
Kontakt:

Re: CO TO BLOS

Post autor: jaxiu » 2008-06-11, 10:46

Witam - zainteresowałem się BLOSEM bo zdarzyły mi się już ze 3-4 strzały z LPGa (ostatnim razem skończyło się lutowaniem puchy filtra). Mam kilka pytań - jak to wchodzi do 850tki (B5202S - ale to chyba bez znaczenia)?? Tzn jak się mieści, czy jest dość miejsca?
Drugie pytanie: Lepiej zostawić oryginalny filtr, czy wziąść zestaw BLOSa z dedykowanym stożkiem np taki: http://www.allegro.pl/item378555357_blo ... estaw.html
pełen sukces V jeździ jak złoto :D
Po małej dolince znów kocham moje Volvo

ahaja
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 219
Rejestracja: 2006-03-27, 22:07
VOLVO: V 740 GL
Silnik: B230F
Rok: 71
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline
Kontakt:

Re: CO TO BLOS

Post autor: ahaja » 2008-06-12, 18:00

Stożek musi być dobry .... a taki musi kosztować swoje. Ja bym sobie darował. U siebie zrobiłem dziurę, otwór inaczej na spodzie puchy filtra - zimne sobie ciągnie :-). Powietrze nie może wpadać do filtra tylko musi być swobodnie zasysane.

Awatar użytkownika
maraga
VO
VO
Posty: 280
Rejestracja: 2007-10-04, 15:30
Imię: Marek
VOLVO: S80
Silnik: 5cyl
KW/KM/NM: 125/170
Rok: 2000
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ??
Przebieg: 361000
Lokalizacja: Kęty
Status: Offline

Re: CO TO BLOS

Post autor: maraga » 2008-07-11, 17:23

do kwaku85 jeśli nie używasz blosa to może odsprzedaż niedrogo lub pożyczysz na jakiś czas tak żeby mozna było go wypróbować czy warto zakupić bo nosze sie z tym od jakiegoś czasu ale sam nie wiem bo butla sie kończy w 2009 roku i może sekwencja lub nowa albo ta do przeglądu

Awatar użytkownika
marek2367
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1300
Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
Imię: Marek
VOLVO: 850 kombi
Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
Rok: 95
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 440000
Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
Status: Offline

Re: CO TO BLOS

Post autor: marek2367 » 2008-11-16, 21:25

kwaku85 pisze:Powiem tak: Jeśli masz zwykła instalację- przerób na blosa...
Witam.
Bardzo mnie interesuje ten temat, ale chciałbym uniknąć zakładania filtra stożkowego(głośniejszej pracy silnika). Czy da się tak zrobić w 850 z silnikiem B5204S ?
Bardzo proszę o jakieś wskazówki lub zdjęcia.
Z góry dziękuję. :)

Awatar użytkownika
maraga
VO
VO
Posty: 280
Rejestracja: 2007-10-04, 15:30
Imię: Marek
VOLVO: S80
Silnik: 5cyl
KW/KM/NM: 125/170
Rok: 2000
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ??
Przebieg: 361000
Lokalizacja: Kęty
Status: Offline

Re: CO TO BLOS

Post autor: maraga » 2008-11-18, 21:12

ja w silniku b5202s wcisłem blosa za filtrem i
da się jest miejsce

Awatar użytkownika
marek2367
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1300
Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
Imię: Marek
VOLVO: 850 kombi
Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
Rok: 95
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 440000
Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
Status: Offline

Re: CO TO BLOS

Post autor: marek2367 » 2008-11-19, 10:08

maraga pisze:ja w silniku b5202s wcisłem blosa za filtrem i
da się jest miejsce
Witam.

Bardzo bym prosił o więcej informacji i zdjęcia, jak można.
Wiem, że Blos się zmieści ( myślałem o przestrzeni między filtrem powietrza, a akumulatorem), ale interesują mnie przede wszystkim dwie sprawy:
1) Jak udało się rozwiązać zamocowanie Blosa do obudowy przepustnicy?
Z tego co pamiętam, to zamocowanie nie powinno być sztywne(chyba chodziło o tłumienie drgań silnika), w dodatku jest spora różnica w średnicach.
2) Jak połączyć plastikowe kolanko(to oryginalne, które tam już jest) z Blosem i z obudową filtra powietrza?
Ten oryginalny przewód przecież chyba nie sięgnie? Może jakaś podpowiedź, czym to da się połączyć?
Dziękuję za informacje i jeszcze raz bardzo proszę o zdjęcia. Czasami można się z nich dowiedzieć więcej niż z opisów.
Pozdrawiam. :)

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: CO TO BLOS

Post autor: kwaku85 » 2009-01-11, 22:56

Jeśli ktoś pisze że na Blosie auto chodzi mu tak jak na benzynie, lub nie daj Bóg lepiej- to muszę mu powiedzieć, że ma silnik do roboty. Nie po to Volvo wstawia różne wielkości przepustnic, żeby to potem zwężać. Owszem, może nie być wyczuwalnej różnicy LPG-PB po założeniu Blosa, bo tak ja na jednym to i na drugim dolot jest zwężony. Ale spróbuj zdjąć Blosa i wtedy przejechać się autem, to zrozumiesz czemu wyleciało to spod mojej maski. Nie zakłada się "filtrów stożkowych", skoro fabryka ich nie przewidziała. Nie potrzebny wam większy filtr, ani tym bardziej głośniejsza praca auta. Gdzieś dałem opis włożenia Blosa do 850tki, poszukać i nie kombinować z filtrami. A Blos nie jest lepszy od miksera- jest wygodniejszy, oraz bezproblemowy i to w zasadzie chyba wszystkie jego zalety. Niestety, dawkowania benzyny nikt nie jest w stanie wyznaczyć zam pomocą jednego punktu odniesienia (śruba dawkowania), żadna, nawet najlepsza instalacja sekwencyjna nie jest w stanie tego dokonać. Już napisałem że Blos jest przereklamowany i muszę się tego trzymać, sprawdziłem na własnym aucie.
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”