Hej,
Swojego łosia, xc70 2008+ kupiłem z założoną instalacja BRC sq p&D przez energy gaz polska i przez 3 lata tam serwisowane
Łoś jeździł poprawnie, spalanie zaskakująco niskie, takie samo jak benzyny.
2 tygodnie temu oddałem auto do autoryzowanego serwisu brc na przegląd. Według książki serwisowej zostało wykonane wszystko.
Po tygodniu od serwisu auto nagle zostało unieruchomione , poszedł biały dym spod maski. Okazało się, że stety spaliła się tylko cewka zapłonowa i bezpiecznik. Auto działa.
Cała ta sytuacja spowodowała, że zacząłem czytać o instalacjach i dowiedziałem się takich haseł jak blackfire, rozerwania głowicy, zbyt uboga/bogata mieszanka.
Jak to z tym jest, czy jest się czego obawiać? Czy serwis brc powinien według Was wyłapać awarie cewki? Teoretycznie mogło to się nawet skończyć pożarem.
Aha, serwis dodał do górnego wtrysku +5%, żeby auto lepiej jechało. Czy to może mieć negatywny wpływ na żywotność jednostki napędowej?
Dzięki za porady
Serwis lpg - pytania początkującego użytkownika
-
- V
- Posty: 42
- Rejestracja: 2018-06-17, 17:41
- Imię: Marcin
- VOLVO: XC70 AWD
- Silnik: B6324S
- KW/KM/NM: 238PS/320Nm
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12/10
- Przebieg: 155
- Lokalizacja: 3miasto
- Status: Offline
- Czarny82
- VOLV
- Posty: 892
- Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
- Imię: Adam
- VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
- Silnik: 2,5T LPG B5254T2
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2006
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 301000
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Serwis lpg - pytania początkującego użytkownika
Jeśli cewka jest sprawna w momencie regulacji bądź strojenia instalacji, to oczywistym jest, że warsztat tego nie zauważy.
Często jest jednak tak, że cewka powoli niedomaga, czyli jeszcze pracuje ale już zaczyna się z nią coś dziać. W takim przypadku warsztat powinien to bardzo łatwo wychwycić, ponieważ prawidłowe wystrojenie instalaji jest uzależnione min. od prawidłowej pracy układu zapłonoweco a co za tym idzie - cewki. Pojawia się wtedy zjawisko wypadania zapłonów na danym cylindrze. Niekoniecznie musi być to widoczne przez pojawienie się kontrolki Check, ale daje się to zauważyć w tzw. błędach oczekujących i korektach.
Dobry warsztat i mechanik zwraca uwagę na korekty w trakcie strojenia.
Jeśli chodzi o skład mieszanki, dużo bardziej niebezpieczna jest praca silnika na ubogo niż na bogato. Kiedy silnik pracuje na ubogiej mieszance, podnosi się dość znacznie temperatura spalania, co powoduje póżniejsze problemy z uszczelką pod głowicą lub gniazdami zaworowymi i zaworami. Zobacz sobie ile jest na sprzedaż aut z LPG i uszkodzoną uszczelką. Nie myśl też odrazu że gaz to zło, bo tak nie jest. Problemy zazwyczaj pojawiają się przy żle pracującej instalacji a jeśli wszystko jest OK, to takie pojazdy jeżdzą bezawaryjnie latami.
Jeśli chodzi o delikatną korektę w danym zakresie obrotów, tak się czasami robi a jeśli polega to na wzbogacaniu mieszanki to jest to nawet na korzyść dla silnika. Oczywiście wszystko ma jakiś umiar.
Często jest jednak tak, że cewka powoli niedomaga, czyli jeszcze pracuje ale już zaczyna się z nią coś dziać. W takim przypadku warsztat powinien to bardzo łatwo wychwycić, ponieważ prawidłowe wystrojenie instalaji jest uzależnione min. od prawidłowej pracy układu zapłonoweco a co za tym idzie - cewki. Pojawia się wtedy zjawisko wypadania zapłonów na danym cylindrze. Niekoniecznie musi być to widoczne przez pojawienie się kontrolki Check, ale daje się to zauważyć w tzw. błędach oczekujących i korektach.
Dobry warsztat i mechanik zwraca uwagę na korekty w trakcie strojenia.
Jeśli chodzi o skład mieszanki, dużo bardziej niebezpieczna jest praca silnika na ubogo niż na bogato. Kiedy silnik pracuje na ubogiej mieszance, podnosi się dość znacznie temperatura spalania, co powoduje póżniejsze problemy z uszczelką pod głowicą lub gniazdami zaworowymi i zaworami. Zobacz sobie ile jest na sprzedaż aut z LPG i uszkodzoną uszczelką. Nie myśl też odrazu że gaz to zło, bo tak nie jest. Problemy zazwyczaj pojawiają się przy żle pracującej instalacji a jeśli wszystko jest OK, to takie pojazdy jeżdzą bezawaryjnie latami.
Jeśli chodzi o delikatną korektę w danym zakresie obrotów, tak się czasami robi a jeśli polega to na wzbogacaniu mieszanki to jest to nawet na korzyść dla silnika. Oczywiście wszystko ma jakiś umiar.
-
- V
- Posty: 42
- Rejestracja: 2018-06-17, 17:41
- Imię: Marcin
- VOLVO: XC70 AWD
- Silnik: B6324S
- KW/KM/NM: 238PS/320Nm
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12/10
- Przebieg: 155
- Lokalizacja: 3miasto
- Status: Offline
Re: Serwis lpg - pytania początkującego użytkownika
Dziękuję Ci za wytłumaczenie