witajcie,
niedawno zainstalowałem BRC sequent w moim Volvo i mam kłopot ze spalaniem - wg wyliczeń pierwszy bak spalił srednio 15,4l gazu a benzyny palił średnio 10-11l. Przejechałem dopiero 300km na nowej instalacji. Spalanie widać też na komputerze - gdy jadę na tempomacie w trasie na gazie spalanie 11l a gdy przełączę na beznynę to pokazuje spalanie na 6,5l
Czytałem że instalacja sekwencyjna powinna spalać do 10% gazu więcej ale nie 50%:(
Od momentu jej złożenia zapaliła się kontrolna Usterki w układzie kontroli emisji.
Instalator twierdzi że jak przyjadę do niego po 1000km to wszystko wyreguluje i będzie ok.
Proszę o info czy jazda z ww usterką nie doprowadzi do innych awarii np tłumika, katalizatora czy sondy oraz czy takie spalanie w początkowym okresie działania instalacji jest prawidłowe?
Pozdrawiam
[S80 2,9] wysokie spalanie gazu BRC i awaria kontroli emisji
-
- V
- Posty: 20
- Rejestracja: 2008-03-21, 17:56
- VOLVO: S80
- Silnik: 2,9
- KW/KM/NM: 147/200
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lubin
- Status: Offline
- nicko
- VO
- Posty: 165
- Rejestracja: 2007-06-05, 15:45
- VOLVO: S80 T5
- Silnik: B5204T3
- KW/KM/NM: 166/225/310
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: [S80 2,9] wysokie spalanie gazu BRC i awaria kontroli emisji
U siebie zauważyłe, że im uboższą mieszankę ma ustawioną komputer sterujący gazem, tym większe spalanie pokazuje komputer auta. Zapewne pojawił Ci się błąd P1171, czyli za uboga mieszanka lub brak ciśnienia na listwie wtryskowej benzyny.
Niestety u mnie, po ustawieniu bogatszej mieszanki, kontrolka Usterki w układzie kontroli emisji też się zapala.. po jakimś czasie - a komputer zaczął pokazywać niższe spalanie gazu od rzeczywistego (choć ciągle trochę wyższe niż na benzynie).
Jednak u mnie zużycie gazu jest tylko ok. 20% większe niż benzyny. Jedź do swojego gazownika na regulację przed przejechaniem 1000km. Sam błąd możesz wykasować odłączając akumulator na 15 min. ale zapewne szybko wyświetli się ponownie.
Niestety u mnie, po ustawieniu bogatszej mieszanki, kontrolka Usterki w układzie kontroli emisji też się zapala.. po jakimś czasie - a komputer zaczął pokazywać niższe spalanie gazu od rzeczywistego (choć ciągle trochę wyższe niż na benzynie).
Jednak u mnie zużycie gazu jest tylko ok. 20% większe niż benzyny. Jedź do swojego gazownika na regulację przed przejechaniem 1000km. Sam błąd możesz wykasować odłączając akumulator na 15 min. ale zapewne szybko wyświetli się ponownie.
- Artur78
- VIP
- Posty: 10068
- Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
- Imię: Artur
- VOLVO: V70
- Silnik: B5202S
- KW/KM/NM: 126
- Rok: 1997
- Był na spocie: 101
- Średnie spalanie: ile wleję
- Przebieg: 433000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [S80 2,9] wysokie spalanie gazu BRC i awaria kontroli emisji
Cariol, nie sugeruj się jednorazowym wynikiem - na różnych stacjach różne ilości LPG da się zatankować "do pełna", poza tym trochę LPG zostało zużyte na regulację instalacji. Nie sugeruj się wskazaniami komputera - przy jeździe na LPG wskazuje on zupełnie co innego a w zasadzie dowolnego. U mnie pierwszy wynik spalania wyniósł ponad 20 litrów, kolejne już normalnie. Wyjeździj 3-4 zbiorniki, jak wynik nadal będzie duży jedź na regulację instalacji. Poza tym gdyby coś było nie tak komputer (na podstawie wyników otrzymanych z sondy (sond) Lambda) wykazał by to sygnalizując błąd jak pisze nicko, najczęściej za bogatą lub za ubogą mieszankę. Można też sprawdzić skład spalin na stacji diagnostycznej (zawartość tlenu w spalinach - powinno być o ile dobrze pamiętam w okolicach 0,5 %, jak będzie koło 0% to masz za ubogą mieszankę, jak powyżej 2% to za bogatą).
Pozdrawiam,
Artur.
Pozdrawiam,
Artur.
Mój czarnuch - V70
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97