Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
SIMBA
PostNapisane: 2019-05-11, 20:58 
Offline
V
V

Dołączył(a): 26.09.2018, 03:17
Posty: 6
Płeć: Nie określono
Imię: Luke
VOLVO: S60
Silnik: 2.4t
Rok: 2001
Przebieg: 305000
Witam wszystkich. Posiadam Volvo V50 2.4i 170KM '06r MY07 i w ostatnim czasie zakładałem do niego instalację LPG w jednym z renomowanych wrocławskich serwisów.
Różne instalacje proponowały mi różne warsztaty, natomiast ostatecznie stanęło na Q-Max Plus + AC R01 250 + wtryski Barracuda 8fi.
Kolektor zdejmowany do nawiercania, strojenie podczas jazdy itp. miały miejsce. Byłem oczywiście pouczany o tym że może się zdarzyć że wystąpi check engine i tak się stało - nie wiem po ilu km wystąpił błąd natomiast zarejestrowałem to po przejechaniu 130km i ponownym uruchomieniu silnika. Przełącznik posiadający 4 diody poziomu LPG po napelnieniu zbiornika jeszcze we Wrocławiu aktywował jedynie trzy z nich. Samo spalanie na trasie ok, bo wyszło mi 10,5l/100km. Po podpięciu pod komputer wywaliło błąd 250A - w tym wypadku była to "nieprawidłowa regulacja adaptacyjna lambda; nieciągły". Po usunięciu błędu kolejny pojawił się dzisiaj po kolejnych 150km - tego jeszcze nie sprawdziłem ale przypuszczam że jest to to samo. Wspomniany wcześniej przełącznik sygnalizował wyczerpanie gazu przy czym do odbicia zatankowalo 25l w butli o pojemności użytkowej (80%) 37l. Przypuszczam że przełącznik sobie, natomiast cały czas dalej miałem zapas gazu na którym jechałem. Na mój rozum cała mapa jest z du** za przeproszeniem.
Czy ktoś posiada w tym samochodzie instalację w podobnej specyfikacji? Na co zwrócić uwagę poza wystrojeniem w całym zakresie z naciskiem na zakres w którym występował błąd? Czy ciężko utrzymać jest parametry przy tym silniku i takim zestawie? Słyszałem o jakichś emulatorach, natomiast nie wiem czy to powiązać z tym problemem? Jeśli tak to czy warto w coś takiego iść? Na mój rozum emulator będzie jedynie symulował prawidłowe parametry dla oszukania systemu natomiast w rzeczywistości może być siane spustoszenie.
Parę dobrych miesięcy szukałem tego konkretnego modelu z tym konkretnym silnikiem w bardzo dobrym stanie i nie chcę go zabić przez jakąś głupotę. Proszę o pomoc. Dziękuję i pozdrawiam!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tomek5000
PostNapisane: 2019-05-12, 08:16 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 10.08.2017, 18:36
Posty: 424
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomek
VOLVO: v50
Silnik: 2.4B + STAG 300-6 QMAX
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Przebieg: 204800
Mam niemalże taka samą konfigurację LPG i zero kłopotów już od ponad roku.
Chyba renomowany zakład renomowanemu zakładowi nie równy.
Pewnie masz to na gwarancji i pewnie wydałeś kilka tys PLN. Po co piszesz tutaj? Niech robią aż zrobią. Check ma się nie świecić i wszystko działać


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
SIMBA
PostNapisane: 2019-05-12, 08:53 
Offline
V
V

Dołączył(a): 26.09.2018, 03:17
Posty: 6
Płeć: Nie określono
Imię: Luke
VOLVO: S60
Silnik: 2.4t
Rok: 2001
Przebieg: 305000
Spoko, jednak nie chcę co tydzień jeździć kawał drogi tylko po to by tracić czas lub by oni mieli zajęcie. Dlatego pytam i szukam informacji tutaj bo może ktoś miał podobne problemy gdzie przyczyną okazał się któryś z elementów zestawu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
w0jt4s2
PostNapisane: 2019-05-12, 09:21 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 3.03.2013, 14:14
Posty: 191
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2,4i
KW/KM/NM: 125/170/230
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9,3
Przebieg: 214000
regulacja do poprawy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Vanb
PostNapisane: 2019-05-12, 22:00 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.07.2015, 23:05
Posty: 65
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arm
VOLVO: S60
Silnik: 2.4T + LPG
KW/KM/NM: 200
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 213000
SIMBA, z wyświetlaniem poziomu gazu niestety nie pomogę, natomiast błąd 250A (ECM-250A Long-term fuel trim - Upper limit) dotyczy składu mieszanki, która jest uboga. Poczytaj kilka
moich postów na ten temat to Ci się rozjaśni sytuacja, ogólnie mówiąc jeśli gazownicy u których zakładałeś gaz nie są w stanie tego wyregulować to musisz poszukać w okolicy kogoś ugarniętego
w tym zakresie. Temat regulacji to podstawa, a niestety z doświadczenia wiem, że zakłady często nie mają odpowiedniej wiedzy jak należy to robić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL