Jeżeli zachowa podobne warunki (tempomat, ten sam odcinek, mały ruch w nocy) to powinno wystarczyć żeby mieć choć ogólny ogląd, czy spalanie LPG rzeczywiście jest tak drastycznie wyższe niż benzyny.
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
-
- VO
- Posty: 234
- Rejestracja: 2012-09-16, 12:35
- Imię: Tomasz
- VOLVO: inne
- Silnik: inny
- Rok: 1
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 0
- Przebieg: 1
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
-
- V
- Posty: 79
- Rejestracja: 2019-09-29, 16:00
- Imię: Tomasz
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3,2
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2009
- Przebieg: 118000
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
No więc jestem po ocenie instalacji przez inny warsztat montujacy Staga i mapy rozjechane gazowa z benzynową,włączony dotrysk benzyny po 4000obr,wybrana inna listwa wtryskowa AW01 a siedzi AW03,wyłączone korekty po OBD !!!! Do zmiany w pozniejszym czasie miejsce montazu wtryskow i nawiertow w kolektorze ssacym bo kazdy ma inna dlugosc kanalu i nie jest to zrobione zgodnie ze sztuką...
Podsumowując chlopaki zrobili to w ramach gwarancji za 0zł ale takiej ilosci błędów niespodziewali sie po w końcu fabrycznym warsztacie Stag robił to raczej jakis pajac niż mechanik.
Podsumowując chlopaki zrobili to w ramach gwarancji za 0zł ale takiej ilosci błędów niespodziewali sie po w końcu fabrycznym warsztacie Stag robił to raczej jakis pajac niż mechanik.
-
- VOLVO
- Posty: 2098
- Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
- Imię: Daniel
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244S
- Rok: 2005
- Przebieg: 258000
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Czyli zgodnie z przypuszczeniami.
-
- V
- Posty: 79
- Rejestracja: 2019-09-29, 16:00
- Imię: Tomasz
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3,2
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2009
- Przebieg: 118000
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Zgadza się pierwsza setka zaowocowała spalaniem rzedu 13L w trasie przy prędkości 90-110km/h drogami lokalnymi czyli juz widac poprawę przed regulacją zalewalem pod korek to na 210km weszlo 46L mieszana jazda pół miasto pół trasa czyli spalanie ok 22L
-
- VOLV
- Posty: 747
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 155000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Dobrze, że jest poprawa, ale na mój gust 13 to nadal za dużo przy takim toczeniu się. Z drugiej strony kawał wozu plus 3.2 (oraz pewnie automat) mają swoje wymagania. Sprawdź jeszcze przy stałej 100-120 na ekspresówce / autostradzie. Ciekawe ile spadnie...
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- V
- Posty: 79
- Rejestracja: 2019-09-29, 16:00
- Imię: Tomasz
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3,2
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2009
- Przebieg: 118000
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
No mam potestowac jeszcze z 2 zbiorniki zeby zarysowac mapy zobaczymy co wyjdzie z tego te 13L w deszczu i jazda za tirami wyszla to tak prędkosci wielkich nie bylo...
-
- VO
- Posty: 234
- Rejestracja: 2012-09-16, 12:35
- Imię: Tomasz
- VOLVO: inne
- Silnik: inny
- Rok: 1
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 0
- Przebieg: 1
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
-
- VOLVO
- Posty: 2098
- Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
- Imię: Daniel
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244S
- Rok: 2005
- Przebieg: 258000
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
No zdrowe to na pewno nie było ale z dwojga złego lepiej na bogato niż ubogo.
-
- V
- Posty: 79
- Rejestracja: 2019-09-29, 16:00
- Imię: Tomasz
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3,2
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2009
- Przebieg: 118000
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Całe szczęście kilometrow nie za duzo zrobione raczej krecenie sie po okolicy to z 1200km od założenia mysle ze tragedia sie jeszcze nie stała ale dzis za to zapalił sie CHECK nie patrzyłem od czego bo nie mialem czasu ale podejrzewam że jak poprzednio za uboga mieszanka bank1 i bank 2 czyli znów do gazowników...
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
to gazownicy czy kartografowie ?
czy kartografów ?
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
-
- V
- Posty: 79
- Rejestracja: 2019-09-29, 16:00
- Imię: Tomasz
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3,2
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2009
- Przebieg: 118000
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Po skasowaniu CHECK powrócił i jak mówiłem uboga mieszanka w dwóch bankach,nie wiem czy kartografy czy gazownicy wazne ze znalezli tyle bledow po poprzednich a co dalej sie okaze na razie rysuje mapy dzis troche trasy 220km zobaczymy co pokaze...
-
- V
- Posty: 79
- Rejestracja: 2019-09-29, 16:00
- Imię: Tomasz
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3,2
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2009
- Przebieg: 118000
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
350km na 57L czyli 16L/100 tak wyszlo 300km trasy drogi lokalne 90-120km/h glaskanie pedalu bez butowania reszta miasto CHECK swieci jak swiecil...czyli bez rewelacji w samochodzie komp pokazuje spalanie 9,5L/100...
-
- VOLV
- Posty: 747
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 155000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Za dużo. Zarówno bezwzględnie, jak i w odniesieniu do wskazań kompa. U mnie gazu idzie x1,1-1,25 w stosunku do wskazań kompa. Jazda w mieście i gaz zimowy kierują wyniki w dół tego zakresu, spokojna trasa i gaz letni w górę. Ale zastrzegam, że każdy komp może działać inaczej. Czyli - w korzystnym wypadku - dawać jedynie inny, ale stabilny błąd. W niekorzystnym, różnica (właściwie: iloraz) między kompem a spalaniem skacze. Tylko w tym pierwszym przypadku można pokusić się o jakieś sensowne szacunki.
Ostatnio zmieniony 2019-12-12, 11:37 przez PeBe, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
-
- V
- Posty: 79
- Rejestracja: 2019-09-29, 16:00
- Imię: Tomasz
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3,2
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2009
- Przebieg: 118000
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Dzis bede u gazowaczy,kartografia odrobiona 500km od wizyty za nami zobaczymy co powiedzą,a moze ktos mi powie czego to jest przyczyna że pali tyle gazu za slaby reduktor na styk bo niby do 250KM,wtryski dysze czy za duzo sruba odkrecona na reduktorze? Skoro check swieci ze za ubogo to wychodzi na to że trzeba mu jeszcze podlac wiecej gazu zeby checka zgasic co za tym idzie spalanie znów wzrosnie...Benzyne pali w ilości podobnej jak wskazanie na kompie...
-
- VOLVO
- Posty: 2098
- Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
- Imię: Daniel
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244S
- Rok: 2005
- Przebieg: 258000
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Jeżeli Pb pali tyle co na kompie to gazierze powinni dojść po mapach o co chodzi, zresztą już dużo poprawek zrobili więc i może z tym sobie poradzą
- Czarny82
- VOLV
- Posty: 892
- Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
- Imię: Adam
- VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
- Silnik: 2,5T LPG B5254T2
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2006
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 301000
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Status: Offline
- Kontakt:
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Reduktor do 250KM w tym aucie? Wydaje mi się za mało wydajny, 250KM podaje producent reduktora a w rzeczywistości obsłuży pewnie ok 180-200KM.
Najlepiej jest stroić pod korekty a nie na bzdury które czasami pokazuje sterownik LPG.
Najlepiej jest stroić pod korekty a nie na bzdury które czasami pokazuje sterownik LPG.
-
- V
- Posty: 79
- Rejestracja: 2019-09-29, 16:00
- Imię: Tomasz
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3,2
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2009
- Przebieg: 118000
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Wiec temat jest taki jak na powyzszych zdjeciach korekcje długookresowe na benzynie na granicy max odchyłki 25% blad na benzynie zbyt uboga mieszanka nie dziwic sie ze pali jak pali.Sondy w normie,przeplywka ok.swiece nowe reszta parametrow w normie.Błedów nie da rady wykasować na stałe bo są caly czas jako oczekujące.Zrobilem kółko 15km na samej benzynie korekcje zeszły o 5% na 20 i błędy dały sie wykasować.Wiadomo po co wylaczyli korekcje po OBD w Stagu bo mapy sie noe chcialo im dopieszczac tylko ma sztywno wpieprzyli dawke x2 i cześć kliencie...Mam polatac na benzynie podejrzę jak nisko zejdzie korekta i mam wrócić na strojenie LPG takie prawdziwe normalne jak powinno być a nie udawane jak w fabrycznym Stagu.Reduktor niby do 270KM obsluguje dopytywałem o to w warsztacie przy zakladaniu i ma obsluzyc ale teraz to ja w nic nie wierze im,akurat chlopaki ktorzy teraz ogarniają maja 3 samochody z tym silnikiem w elasnym uzytku ale reduktory od KME Gold i wychodzi im tryb mieszany po 15L w AWD
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- V
- Posty: 79
- Rejestracja: 2019-09-29, 16:00
- Imię: Tomasz
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3,2
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2009
- Przebieg: 118000
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Po kolejnych 40km korekcje znow spadły do poziomu ze zdjec
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Czarny82
- VOLV
- Posty: 892
- Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
- Imię: Adam
- VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
- Silnik: 2,5T LPG B5254T2
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2006
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 301000
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Status: Offline
- Kontakt:
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Na benzynie widać że korekta dluga powoli spada, krótkie są OK.
Po jeździł byś jeszcze trochę i długa wróci do normy.
Widać że ewidentnie problem leży w strojeniu LPG. Musisz znaleźć jakiegoś dobrego fachowca od LPG (niestety to będzie trudne, bo 90% to druciarze i działają wg schematu nie rozumiejąc o co chodzi) który Ci to ogarnie.
Wg mnie, reduktor nie wyrabia, jest za mało wydajny, nie do tego auta. Proponuję Magic Compact lub Power i zastosować kompensację, ten na 100% podoła zadaniu i to z wielkim zapasem.
Po jeździł byś jeszcze trochę i długa wróci do normy.
Widać że ewidentnie problem leży w strojeniu LPG. Musisz znaleźć jakiegoś dobrego fachowca od LPG (niestety to będzie trudne, bo 90% to druciarze i działają wg schematu nie rozumiejąc o co chodzi) który Ci to ogarnie.
Wg mnie, reduktor nie wyrabia, jest za mało wydajny, nie do tego auta. Proponuję Magic Compact lub Power i zastosować kompensację, ten na 100% podoła zadaniu i to z wielkim zapasem.
-
- V
- Posty: 79
- Rejestracja: 2019-09-29, 16:00
- Imię: Tomasz
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3,2
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2009
- Przebieg: 118000
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Zrobie z 200km na benzynce i zobaczymy jak dalej bedzie,po czym widac ze reduktor jest za mały?polecasz Magic a myślałem o jakimś Goldzie jezeli miałbym zmieniać co o nim sądzić?Chłopaki do ktorych trafiłem mam wrażenie że wiedzą o co chodzi i chcą poprawić to co Stag popsuł a też mają ich autoryzację więc moga grzebać bez spinki o gwarancję.Wszystkie błędy i szukanie problemów w ramach gwarancji robią a nie muszą bo u nich nie zakładałem wiec chyba damy rade cos wykombinowac...
- Czarny82
- VOLV
- Posty: 892
- Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
- Imię: Adam
- VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
- Silnik: 2,5T LPG B5254T2
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2006
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 301000
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Status: Offline
- Kontakt:
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Już pisałem wyżej dlaczego uważam że reduktor jest za mały.
250 KM zakłada producent reduktora, gdzie Twoje auto ma podobną moc a w rzeczywistości ten reduktor nie jest w stanie uciągnąć 200 KM.
KME nie są złymi reduktorami (sam obecnie używam TwinTur) ale też nie należą do super wydajnych i tak naprawdę nadrabiają swoja wielkością. Na własnym przykładzie wiem że TwinTur przez producenta obsługuje 408KM a w rzeczywistości przy 210 KM potrafi być widoczny spadek temperatury i ciśnienia. Nie jest to jakiś drastyczny spadek, ale jest zauważalny i wg danych producenta powinien być ogromny zapas.
W XC90 2,5T miałem Magic i sprawował się znacznie lepiej.
Ostatnio uszczelniałem TwinTura bo podciekał na łączeniu, jeśli sytuacja się powtórzy, jego miejsce zajmie Magic Power.
Wg mojej opinii, Magic jest bardziej wydajny, stabilny i jest w stanie obsłużyć naprawdę duże moce, być może nawet jest w stanie zbliżyć się do tego, co podaje jego producent.
Ma jeszcze dwie zalety, jest mały kompaktowy i łatwiej go zmieścić pod maską w wybranym miejscu a do tego jego cena też jest nie wygórowana.
250 KM zakłada producent reduktora, gdzie Twoje auto ma podobną moc a w rzeczywistości ten reduktor nie jest w stanie uciągnąć 200 KM.
KME nie są złymi reduktorami (sam obecnie używam TwinTur) ale też nie należą do super wydajnych i tak naprawdę nadrabiają swoja wielkością. Na własnym przykładzie wiem że TwinTur przez producenta obsługuje 408KM a w rzeczywistości przy 210 KM potrafi być widoczny spadek temperatury i ciśnienia. Nie jest to jakiś drastyczny spadek, ale jest zauważalny i wg danych producenta powinien być ogromny zapas.
W XC90 2,5T miałem Magic i sprawował się znacznie lepiej.
Ostatnio uszczelniałem TwinTura bo podciekał na łączeniu, jeśli sytuacja się powtórzy, jego miejsce zajmie Magic Power.
Wg mojej opinii, Magic jest bardziej wydajny, stabilny i jest w stanie obsłużyć naprawdę duże moce, być może nawet jest w stanie zbliżyć się do tego, co podaje jego producent.
Ma jeszcze dwie zalety, jest mały kompaktowy i łatwiej go zmieścić pod maską w wybranym miejscu a do tego jego cena też jest nie wygórowana.
- Czarny82
- VOLV
- Posty: 892
- Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
- Imię: Adam
- VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
- Silnik: 2,5T LPG B5254T2
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2006
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 301000
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Status: Offline
- Kontakt:
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Dodatkowo zauważyłem, że na Magicu można sobie pozwolić na ustawienie niższej temperatury przełączania niż np przy TwinTur, co przy niskich temperaturach powoduje, że auto szybciej przełącza się na LPG. W okresie letnim to już jest całkiem rewelacja.
-
- V
- Posty: 79
- Rejestracja: 2019-09-29, 16:00
- Imię: Tomasz
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3,2
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2009
- Przebieg: 118000
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Korekty po 250km na benzynie odskoczyły troche od zera na wolnych obrotach pytanie czy to normalna wartość przy tym silniku...Magic poczytałem trochę miały jakiś problem ze puszczaly gaz do płynu jeden pisał ze przez 50tys.km z 4 razy sie mu zdarzyło i że na tłoku a to niby wada moze obecnie poprawilil niemniej jednak bede rozmawiał z chlopakami co by mi wymienili reduktor a cos wiecej oprocz KME i Magica warte polecenia?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Czarny82
- VOLV
- Posty: 892
- Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
- Imię: Adam
- VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
- Silnik: 2,5T LPG B5254T2
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2006
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 301000
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Status: Offline
- Kontakt:
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Korekty widać że wróciły do normy, jest bardzo dobrze.
Teraz masz pewność że z autem jest wszystko ok i że w instalacji tkwi problem.
Co do Magica, owszem kiedyś taki problem występował, obecnie jest już poprawiony i nic się nie dzieje.
Teraz masz pewność że z autem jest wszystko ok i że w instalacji tkwi problem.
Co do Magica, owszem kiedyś taki problem występował, obecnie jest już poprawiony i nic się nie dzieje.
-
- V
- Posty: 79
- Rejestracja: 2019-09-29, 16:00
- Imię: Tomasz
- VOLVO: XC90
- Silnik: 3,2
- KW/KM/NM: 238
- Rok: 2009
- Przebieg: 118000
- Status: Offline
[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG
Umówiłem sie na poniedziałek rano na strojenie i wymianę reduktora chłopaki maja na stanie wszystkie wersje KME i swoje 3 szt. VOŁOVIN z 3.2 mają zrobione na instalce Staga ale z reduktorem KME i tryb mieszany 50/50 trasa miasto wszystkie robią normę ok.14-15L.Pocieszający jest fakt że sami takie samochody użytkują z powodzeniem i bez takich anomalii jak u mnie z instalacją a zakladali i stroili sami więc jest szansa że i u mnie dadzą radę ogarnąć...