[S40 II, 2.4i, 2005r.] Instalacja KING po wymianie butli szwankuje

ODPOWIEDZ
Zeely
V
V
Posty: 11
Rejestracja: 2020-10-09, 07:46
Imię: Marek
VOLVO: S40
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 170KM
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12l
Przebieg: 320000
Status: Offline

[S40 II, 2.4i, 2005r.] Instalacja KING po wymianie butli szwankuje

Post autor: Zeely » 2020-10-30, 16:47

W moim niedawno zakupionym VOLVO kończyła się homologacja butli. Jako, że nie lubię czekać z usterkami pojechałem do gazownika wymienić ją na nową i większą. Przy okazji wymieniony został wielozawór i zleciłem wykonanie przeglądu wraz z wymianą filterków. Po odebraniu pojazdu pierwsze co zrobiłem to pojechałem zatankować butlę do pełna. Pod koniec tankowania samochód albo dystrybutor (już sam nie jestem pewien co) zaczął dość dziwnie burczeć, aż sam przerwałem tankowanie (nic nie odbiło samodzielnie). Odjechałem ze stacji lecz mimo jazdy na gazie komputer informował mnie o jeździe na rezerwie gazu. Po przejechaniu ok. 30km wróciłem do gazownika zgłaszając ten problem i okazało się, że zapomniał przełożyć ze starej butli czujnika gazu i dokonał tego w dniu kiedy wróciłem. W tym momencie wskaźnik zaczął pokazywać pełen zbiornik więc odjechałem szczęśliwy, że wszystko jest w porządku. Po przejechaniu 300km od tankowania miałem nadal informację o pełnym zbiorniku co wydało mi się dziwne przy 50l butli i spalaniu ok. 11l/100km, jednak jeździłem tak dalej. Przy 350km prawdopodobnie gazu było już mało bo komputer przełączał mnie na benzynę, jednak co pewien czas udawało mi się ponownie załączyć zbiornik z gazem i za każdym razem obserwowałem na komputerze informację o pełnym zbiorniku. W pewnym momencie gaz się wyłączył, a komputer zaczął piszczeć inaczej niż zazwyczaj. Wtedy przy próbie przełączania na gaz można było odczuć delikatne szarpnięcia silnika. Wróciłem do gazownika i po podpięciu się do komputera przez aplikację KINGa okazało się, że jest błąd na jednym wtrysku. Gazownik wykasował błąd i przez ok. 5km jechałem normalnie na gazie kiedy sytuacja się powtórzyła.
Wg. gazownika wymiana butli oraz wielozaworu czy późniejszy montaż czujnika poziomu gazu nie ma związku z usterką i uważa za konieczne wymianę wtrysków. Pytanie jednak czy faktycznie tak być może i czy to co zrobił do tej pory nie ma związku z problemem? Poza tym czy przegląd jaki miał wykonać nie powinien wykryć takich problemów? Bardzo dziwi mnie, że błędy zaczynają pojawiać się praktycznie od razu po wymianie butli, a wcześniej jeździłem bez zarzutów (W moim użytkowaniu wcześniej przejechałem 4 pełne zbiorniki gazu tankując dopiero od momentu zapiszczenia komputera). Najgorsze jest w tym to, że pierwszy raz mam styczność z gazem i nie mam wiedzy przez co taki gazownik może mi wcisnąć każdą bzdurę przez co zdecydowałem się przed dalszymi działaniami najpierw napisać tu na forum.

kowalma
VOLVO
VOLVO
Posty: 1060
Rejestracja: 2017-03-27, 21:58
Imię: Marcin
VOLVO: było XC60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2017
Średnie spalanie: 8.7l
Przebieg: 129500
Status: Offline

[S40 II, 2.4i, 2005r.] Instalacja KING po wymianie butli szwankuje

Post autor: kowalma » 2020-10-30, 19:45

Jeśli sterownik ma kalibracje wskaźnika to przy tankowaniu z pustego do pełnego zbiornika się to wykonuje (w poloenezie mam instalacje kme sky nevo i tam jest opcja kalibracji czujnia)
Jeśli nie ma to do pustego zbiornika lejesz np 5 czy 10l (ile chcesz mieć rezerwy) i ustawiasz czujnik.
Jak zaczął buczeć to wielozawor odbił i nie pozwalał zatankować więcej gazu.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

[S40 II, 2.4i, 2005r.] Instalacja KING po wymianie butli szwankuje

Post autor: Mikaell » 2020-10-30, 20:44

Zeely pisze:
2020-10-30, 16:47
Wg. gazownika wymiana butli oraz wielozaworu czy późniejszy montaż czujnika poziomu gazu nie ma związku z usterką i uważa za konieczne wymianę wtrysków. Pytanie jednak czy faktycznie tak być może i czy to co zrobił do tej pory nie ma związku z problemem?
Gazownik ma rację.

Zeely
V
V
Posty: 11
Rejestracja: 2020-10-09, 07:46
Imię: Marek
VOLVO: S40
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 170KM
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12l
Przebieg: 320000
Status: Offline

[S40 II, 2.4i, 2005r.] Instalacja KING po wymianie butli szwankuje

Post autor: Zeely » 2020-12-22, 07:56

Wtryski faktycznie okazały się uszkodzone. Co ciekawe mechanicznie. Poprzedni właściciel miał chyba nieźle zryty beret, ponieważ w miejsce gdzie wchodzą przewody do wtrysków było odpiłowane gniazdo na przewody, a te zostały polutowane do styków. W pewnym momencie jeden wtrysk przestał działać i po tym zacząłem bardziej szukać problemu i zauważyłem to co opisałem. W każdym razie dziwi mnie, że gazownik podczas przeglądu tego nie wykrył, no ale... Wróciłem do gazownika i wymieniłem wszystkie wtryski. Całą listwę. Teraz jest już wszystko w porządku podłączone i tym samym oczekiwałbym, że wszystko będzie działać poprawnie. No ale niestety moje problemy ze wskaźnikiem poziomu gazu (chodzi mi o kontrolki w samochodzie) nadal nie działają poprawnie. Tym razem niezależnie od poziomu gazu zawsze mam informację, że jadę na rezerwie, zaś gdy gaz faktycznie się skończy pojawia się sygnał dźwiękowy zgodnie z prawdą. Od razu po zatankowaniu cały czas informuje mnie o jeździe na rezerwie. Kontrolka zaś na butli wskazuje poprawnie poziom gazu w butli. Gazownik zmieniał w komputerze metodę wskazywania poziomu gazu, jednak nie przyniosło to żadnych rezultatów. Znowu muszę do niego wrócić by dalej podjąć jakieś kroki ku naprawie, ale serio już mnie to męczy.
Mógłbym w sumie olać temat bo w sumie to nic takiego - w końcu po liczniku widzę ile jeszcze przejadę na aktualnym zbiorniku - ale niestety sprawa się komplikuje bo podejrzewam, że z tego powodu co jakiś czas pojawia się i znika check na desce o kodzie P0026. Jest to o tyle problematyczne, że gdy tylko kontrolka ta się pojawi to do max 3km jeszcze przejadę normalnie po czym przy zatrzymaniu na najbliższych światłach silnik gaśnie, a na desce pojawia się choinka. Musze wtedy wyłączyć zapłon i odpalić samochód ponownie. To już może okazać się z czasem nieco niebezpieczne.
Macie może jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? Co mogę jeszcze zrobić lub co zasugerować gazownikowi by rozwiązać problem?

snow
VOLVO
VOLVO
Posty: 2643
Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 355000
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Status: Offline

[S40 II, 2.4i, 2005r.] Instalacja KING po wymianie butli szwankuje

Post autor: snow » 2020-12-22, 09:01

Pojedź na diagnostykę do kogoś kto ma VIDE.

Zeely
V
V
Posty: 11
Rejestracja: 2020-10-09, 07:46
Imię: Marek
VOLVO: S40
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 170KM
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12l
Przebieg: 320000
Status: Offline

[S40 II, 2.4i, 2005r.] Instalacja KING po wymianie butli szwankuje

Post autor: Zeely » 2020-12-22, 11:42

Jak może VIDA pomóc w tym przypadku? Ja mam instalację gazową zamontowaną przez jakiegoś gazownika, a nie fabryczną. Diody o jakich piszę są w komputerze od gazu - sterownik King.

snow
VOLVO
VOLVO
Posty: 2643
Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 355000
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Status: Offline

[S40 II, 2.4i, 2005r.] Instalacja KING po wymianie butli szwankuje

Post autor: snow » 2020-12-22, 12:32

Zeely pisze:
2020-12-22, 11:42
Jak może VIDA pomóc w tym przypadku?
Zeely pisze:
2020-12-22, 07:56
ale niestety sprawa się komplikuje bo podejrzewam, że z tego powodu co jakiś czas pojawia się i znika check na desce o kodzie P0026. Jest to o tyle problematyczne, że gdy tylko kontrolka ta się pojawi to do max 3km jeszcze przejadę normalnie po czym przy zatrzymaniu na najbliższych światłach silnik gaśnie, a na desce pojawia się choinka. Musze wtedy wyłączyć zapłon i odpalić samochód ponownie.
To raczej nie na centralce od gazu pojawia Ci się check engine? Skoro się pojawia to musiał się jakiś błąd zapisać w module silnika. Musisz diagnozować VIDĄ pod kątem tego że masz LPG.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”