[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
-
- VO
- Posty: 272
- Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
- Imię: Robert
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.5 T5
- KW/KM/NM: 162/220/320
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 11.5
- Przebieg: 182000
- Status: Offline
[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
Witam wszystkich. Na początku problem polegał na tym , że raz na jakiś czas na ciepłym silniku w trakcie spokojnej jazdy słychać było przełączenie się elektrozaworu w butli. Trwało to tak szybko że nie było żadnych szarpnięć i na centralce żadnych mignięć lampką tak jakby cały czas na gazie był.
To zdarzało się naprawdę rzadko. No i teraz jest tak: niedawno byłem na przeglądzie, powiedziałem o tym zjawisku w warsztacie, gazownik wszystko przejrzał i powiedział że nie ma błedów i osprzęt jest w porządku no i trzeba obserwować. Zapytał się po jakim czasie przełącza się na gaz i stwierdził że trochę późno ( w lato to ok 2km a w zimę to min 5km-auto nocuje w garażu)i zmiejszył temp do 33stopni.
Po zmiejszeniu temp jak był zimny przełączał sie po 200m i potrafił poszarpywać i przełaczać się benzyna/gaz/benzyna/gaz itd przez jakieś 1km.
Więc gazownik przestawił temp na 38stopni.
I teraz jest tak, że jak jest zimny po nocy przejadę ok 1.5 km przełączy się na gaz i jest ok, ale jak postawię samochód na ok 1-2godz i odpale to przełączy się od razu na gaz , ruszam i przez chwilę wariuje przełącza się na przemian benzyna i gaz kilkukrotnie i potem jest ok.
Czy te wariowanie może być spowodowane przez jeszcze za niską temp przełączania na gaz czy jest jakiś inny powód?
Jadę w tym tugodniu do gazownika, ale może ktoś miał podobny problem.
Instalacja jeszcze na gwarancji, przejechane ok 18000km. Nie wiem jaka jest to genetacja ale na reduktorze napisane jest MAGIC III . Z góry dzięki za pomoc
To zdarzało się naprawdę rzadko. No i teraz jest tak: niedawno byłem na przeglądzie, powiedziałem o tym zjawisku w warsztacie, gazownik wszystko przejrzał i powiedział że nie ma błedów i osprzęt jest w porządku no i trzeba obserwować. Zapytał się po jakim czasie przełącza się na gaz i stwierdził że trochę późno ( w lato to ok 2km a w zimę to min 5km-auto nocuje w garażu)i zmiejszył temp do 33stopni.
Po zmiejszeniu temp jak był zimny przełączał sie po 200m i potrafił poszarpywać i przełaczać się benzyna/gaz/benzyna/gaz itd przez jakieś 1km.
Więc gazownik przestawił temp na 38stopni.
I teraz jest tak, że jak jest zimny po nocy przejadę ok 1.5 km przełączy się na gaz i jest ok, ale jak postawię samochód na ok 1-2godz i odpale to przełączy się od razu na gaz , ruszam i przez chwilę wariuje przełącza się na przemian benzyna i gaz kilkukrotnie i potem jest ok.
Czy te wariowanie może być spowodowane przez jeszcze za niską temp przełączania na gaz czy jest jakiś inny powód?
Jadę w tym tugodniu do gazownika, ale może ktoś miał podobny problem.
Instalacja jeszcze na gwarancji, przejechane ok 18000km. Nie wiem jaka jest to genetacja ale na reduktorze napisane jest MAGIC III . Z góry dzięki za pomoc
-
- VOLV
- Posty: 944
- Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
- Imię: Wojtek
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0 turbognój detrzy
- KW/KM/NM: moc odpowiednia
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
- Przebieg: 292000
- Lokalizacja: Gliwice
- Status: Offline
[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
Nie, ja temperaturę przełączenia miałem ustawioną 27 stopni i problemów nie miałem...Robertv50T5 pisze: ↑2020-12-01, 21:02Czy te wariowanie może być spowodowane przez jeszcze za niską temp przełączania na gaz czy jest jakiś inny powód?
Albo głupieje map sensor, albo elektrozawór się zasyfił...
zmianą temperatury, instalacji nie naprawisz...Robertv50T5 pisze: ↑2020-12-01, 21:02Po zmiejszeniu temp jak był zimny przełączał sie po 200m i potrafił poszarpywać i przełaczać się benzyna/gaz/benzyna/gaz itd przez jakieś 1km.
Więc gazownik przestawił temp na 38stopni.
podejrzewam, że kiepski monter i kiepskie strojenie...
Ciekaw jestem jak wygląda montaż.
-
- VO
- Posty: 272
- Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
- Imię: Robert
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.5 T5
- KW/KM/NM: 162/220/320
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 11.5
- Przebieg: 182000
- Status: Offline
[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
No właśnie warsztat od lat ma dobre opinie i to mój czwarty samochód który tam zagazowałem i pierwsza taka sytuacja. Tylko dziwne że zaczął wariować po serwisie i zmiany temp na niższą. Już się tak zastanawiam może to czujnik ciśnienia gazu szwankuje?
-
- VO
- Posty: 272
- Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
- Imię: Robert
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.5 T5
- KW/KM/NM: 162/220/320
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 11.5
- Przebieg: 182000
- Status: Offline
-
- VO
- Posty: 272
- Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
- Imię: Robert
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.5 T5
- KW/KM/NM: 162/220/320
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 11.5
- Przebieg: 182000
- Status: Offline
[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
Tak to wygląda pod maską
-
- VOLV
- Posty: 944
- Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
- Imię: Wojtek
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0 turbognój detrzy
- KW/KM/NM: moc odpowiednia
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
- Przebieg: 292000
- Lokalizacja: Gliwice
- Status: Offline
[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
szału niema, ale ma prawo działać...
ale będzie się podpierać benzyną pod obciążeniem...
zasilanie do dooopy, za słabe, masz zamontowanego magica compact-a on jest zasilany przewodem fi6, zasilanie nie wydoli wg zapotrzebowania... Przy wolnossącym 2.4 170KM w automacie, ciśnienie leciało co dopiero w turbo...
Jaki masz zamontowany wielozawór zwykły czy extra? cyknij fotkę przy butli...
ale będzie się podpierać benzyną pod obciążeniem...
zasilanie do dooopy, za słabe, masz zamontowanego magica compact-a on jest zasilany przewodem fi6, zasilanie nie wydoli wg zapotrzebowania... Przy wolnossącym 2.4 170KM w automacie, ciśnienie leciało co dopiero w turbo...
Jaki masz zamontowany wielozawór zwykły czy extra? cyknij fotkę przy butli...
-
- VOLV
- Posty: 543
- Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
- Imię: b
- VOLVO: 960/940
- Silnik: 2,5/2,3
- KW/KM/NM: 170/131
- Rok: 96
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
Sprawdź rezystancję cewek elektrozaworów na reduktorze i na butli. Podczas pomiaru multimetr powinien pokazywać stałą wartość.
Poszukaj jaka powinna być poprawna rezystancja.
Komputer może podawać napięcie na cewkę, która nie jest w stanie otworzyć zaworu. Dla niego wygląda to tak jak by skończył się gaz, spada ciśnienie i przełącza na benzynkę. Dlatego nie ma błędu.
Poszukaj jaka powinna być poprawna rezystancja.
Komputer może podawać napięcie na cewkę, która nie jest w stanie otworzyć zaworu. Dla niego wygląda to tak jak by skończył się gaz, spada ciśnienie i przełącza na benzynkę. Dlatego nie ma błędu.
- Czarny82
- VOLV
- Posty: 892
- Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
- Imię: Adam
- VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
- Silnik: 2,5T LPG B5254T2
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2006
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 301000
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Status: Offline
- Kontakt:
[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
Oto możliwe przyczyny:
- spadek ciśnienia gazu (nie wyrabia reduktor, za mały przekrój przewodów zasilania jak pisze w0jt4s2, zabrudzone filtry, ustawione za niskie ciśnienie gazu, zabrudzony reduktor, nieszczelność instalacji, błędy przy montażu i strojeniu).
- spadek temperatury gazu ( nie wyrabia reduktor, złe podłączenie do układu chłodzenia, zapowietrzony reduktor).
Co do montażu, nie wygląda to źle ale w tym aucie można to zrobić dużo lepiej (można powiedzieć że jak na V50 to estetyki brak a monter nie ma się czym chwalić) co jednak nie wpływa na pracę silnika.
Co rzuca się w oczy, to trochę nieprawidłowo zamontowany reduktor, raz że jest trochę wysoko co może stwarzać problem z jego prawidłowym odpowietrzeniem a dwa, reduktor jest w pozycji leżącej co też może utrudniać odpowietrzenie ale bardziej czyni go podatnym na zabrudzenia i zaburzać jego prawidłową pracę.
Masz reduktor Magic (mały) czyli jeden z najbardziej wydajnych temperaturowo i ciśnieniowo reduktorów, który potrafi naprawdę przy odpowiednim montaż uciągnąć tyle ile podaje jego producent. Aby wyciągnąć z niego wszystko, należałoby zasilić go przewodem fi 8 z jednej strony, ale fazę lotną odprowadzić już dwoma przewodami i zrobić choćby kompensację. Tylko podwójne wyjście z tego reduktora pozwala na wyciągnięcie 100% z jego wydajności (u Ciebie tego brak). Zdecydowanie lepszą opcją byłoby zamontowanie w tym aucie dużego Magica.
- spadek ciśnienia gazu (nie wyrabia reduktor, za mały przekrój przewodów zasilania jak pisze w0jt4s2, zabrudzone filtry, ustawione za niskie ciśnienie gazu, zabrudzony reduktor, nieszczelność instalacji, błędy przy montażu i strojeniu).
- spadek temperatury gazu ( nie wyrabia reduktor, złe podłączenie do układu chłodzenia, zapowietrzony reduktor).
Co do montażu, nie wygląda to źle ale w tym aucie można to zrobić dużo lepiej (można powiedzieć że jak na V50 to estetyki brak a monter nie ma się czym chwalić) co jednak nie wpływa na pracę silnika.
Co rzuca się w oczy, to trochę nieprawidłowo zamontowany reduktor, raz że jest trochę wysoko co może stwarzać problem z jego prawidłowym odpowietrzeniem a dwa, reduktor jest w pozycji leżącej co też może utrudniać odpowietrzenie ale bardziej czyni go podatnym na zabrudzenia i zaburzać jego prawidłową pracę.
Masz reduktor Magic (mały) czyli jeden z najbardziej wydajnych temperaturowo i ciśnieniowo reduktorów, który potrafi naprawdę przy odpowiednim montaż uciągnąć tyle ile podaje jego producent. Aby wyciągnąć z niego wszystko, należałoby zasilić go przewodem fi 8 z jednej strony, ale fazę lotną odprowadzić już dwoma przewodami i zrobić choćby kompensację. Tylko podwójne wyjście z tego reduktora pozwala na wyciągnięcie 100% z jego wydajności (u Ciebie tego brak). Zdecydowanie lepszą opcją byłoby zamontowanie w tym aucie dużego Magica.
-
- VO
- Posty: 272
- Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
- Imię: Robert
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.5 T5
- KW/KM/NM: 162/220/320
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 11.5
- Przebieg: 182000
- Status: Offline
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
Poziom płynu chłodzącego ? Jest OK ?
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
-
- V
- Posty: 76
- Rejestracja: 2014-07-15, 12:13
- Imię: Robert
- VOLVO: S80
- Silnik: 4,4+LPG
- KW/KM/NM: -/315/-
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 13,5-16,0
- Przebieg: 171000
- Status: Offline
[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
Miałem trochę zbliżony problem z ta różnicą, że instalacja na chwilkę się włączała i niemal natychmiast wyłączała.
Rozwiązanie okazało się banalne. Lekko zaśniedziała końcówka od kabelka zasilającego komputer gazowy co powodowało spadki napięcia na nim gdy pracowała instalacja gazowa. Po przeczyszczeniu zacisku problem zniknął. Nie zaszkodzi sprawdzić.
Rozwiązanie okazało się banalne. Lekko zaśniedziała końcówka od kabelka zasilającego komputer gazowy co powodowało spadki napięcia na nim gdy pracowała instalacja gazowa. Po przeczyszczeniu zacisku problem zniknął. Nie zaszkodzi sprawdzić.
-
- VO
- Posty: 272
- Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
- Imię: Robert
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.5 T5
- KW/KM/NM: 162/220/320
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 11.5
- Przebieg: 182000
- Status: Offline
[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
Poziom płynu ok- cały czas trzyma stan
Kabelek sprawdzę dzięki
Kabelek sprawdzę dzięki
-
- VO
- Posty: 272
- Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
- Imię: Robert
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.5 T5
- KW/KM/NM: 162/220/320
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 11.5
- Przebieg: 182000
- Status: Offline
[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
Dzwoniłem do warsztatu i kazali mi podjechać na założenie nowego mapsensora i sprawdzenie wszystkich połączeń elektrycznych. Dam znać jak wyniki
-
- VO
- Posty: 272
- Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
- Imię: Robert
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.5 T5
- KW/KM/NM: 162/220/320
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 11.5
- Przebieg: 182000
- Status: Offline
[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
To po wizycie. Miał być wymieniony mapsensor, ale główny magic podpiął kompa i trochę pojeździliśmy.
Ogólnie parametry były podobno wzorowe, ale dopatrzył się nie wiem czy dobrze powtórzę - złe napięcie na centralkę i coś tam z cewką. Mam pojeździć parę dni i obserwować ewentalnie dzwonić. Zobaczymy, narzazie przejechałem ok 60km i wszystko ok
Ogólnie parametry były podobno wzorowe, ale dopatrzył się nie wiem czy dobrze powtórzę - złe napięcie na centralkę i coś tam z cewką. Mam pojeździć parę dni i obserwować ewentalnie dzwonić. Zobaczymy, narzazie przejechałem ok 60km i wszystko ok
-
- VO
- Posty: 272
- Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
- Imię: Robert
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.5 T5
- KW/KM/NM: 162/220/320
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 11.5
- Przebieg: 182000
- Status: Offline
[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
Usterka naprawiona. Przyczyna opisana wyżej.
- kk84
- VOL
- Posty: 355
- Rejestracja: 2015-09-20, 10:34
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: V70 II / V50
- Silnik: B5234T3 / B5254T3
- KW/KM/NM: T5 Manual AWD+ / T5+
- Rok: 2000
- Był na spocie: 27
- Średnie spalanie: Zależy ...
- Przebieg: 300
- Lokalizacja: Warszawa Ochota
- Status: Offline
[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
Robercie, przypominasz sobie która cewka była wadliwa ?. Elektrozawór czy wielozawór ?.
-
- VO
- Posty: 272
- Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
- Imię: Robert
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.5 T5
- KW/KM/NM: 162/220/320
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 11.5
- Przebieg: 182000
- Status: Offline
[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
Dokładnie to nic nie było do wymiany tylko coś było nie tak z sygnałem międdzy cewką a centralką, gubił się i przełączane było na benzynę. Już dokładnie nie pamiętam ale coś tam z voltami. Pozmieniał ten parametr w kompie i wszystko dziala
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2016-11-21, 11:24
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: V 70 ll
- Silnik: 2435
- Rok: 2001
- Przebieg: 330000
- Status: Offline
[Volvo V50 2.5 T5 AWD]Samoistne przełączanie się gazu na benzynę
Panowie zaczynamy od rzeczy najprostszych czyli od zasilania elektrozaworów.U mnie była pełna butla gazu,nie chciał przełaczać zawór.Zacząłem sprawdzać,pryskać wd40 bezpieczniki pod maską koło sterowania lpg .Na końcu znalazłem w mało widocznym ciemnym zakątku wtyczkę do elektrozaworu przy parowniku cała zaśniedziała, spryskałem wd40 i od razu pomogło
Wnioski:
zaczynamy od sprawdzenia ciągłości przewodów elektrycznych , stanu wtyczek i bezpieczników.Pozdrawiam
Wnioski:
zaczynamy od sprawdzenia ciągłości przewodów elektrycznych , stanu wtyczek i bezpieczników.Pozdrawiam