Który silnik wybrać???

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Który silnik wybrać???

Post autor: Czarny82 » 2021-01-18, 20:14

Najlepiej zrobić dobrą diagnostykę komputerową i badanie spalin, korekty i analiza składu spalin daje już dosyć istotne informacje na temat stanu silnika. Warto też zrobić test na zawartość CO2 w płynie chłodniczym. Jeśli auto kupujesz od handlarza, to pamiętaj że opinia diagnosty z pobliskiej stacji może nie być obiektywna, często dobrze się znają i jeden ma korzyść z działalności drugiego. Warto samemu wejść pod auto i odczytać dane z analizatora.

pikok1984
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2021-01-18, 20:37
Imię: Dominik
VOLVO: S80
Silnik: 2.5T5
KW/KM/NM: 245
Rok: 2011
Przebieg: 260000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: pikok1984 » 2021-01-21, 10:22

Czy ma ktos moze jakas liste silników volvo s80 II z lat 2007-2015 w ktorych beda podane konkretnie oznaczenia silnikow
I rodzaj wtysku posredni czy bezpośredni
Bo wynika ze 2.5T 200km montowanych do 2009/2010 roku najlepsza opcja pod lpg sie wydaja
Wiem ze do bezpośredniego tez mozna ale mimo wszystko szukam prostej konstrukcji w miare oszczednej :/
Z gory dzieki
Jeśli juz temat byl poruszony prosilbym o link

pyy69
VO
VO
Posty: 152
Rejestracja: 2019-02-10, 14:01
Imię: dar
VOLVO: s60
Silnik: 2,0
KW/KM/NM: 180
Rok: 2013
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8.4
Przebieg: 120400
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: pyy69 » 2021-01-21, 11:20

pikok1984 pisze:Czy ma ktos moze jakas liste silników volvo s80 II z lat 2007-2015 w ktorych beda podane konkretnie oznaczenia silnikow
I rodzaj wtysku posredni czy bezpośredni
Bo wynika ze 2.5T 200km montowanych do 2009/2010 roku najlepsza opcja pod lpg sie wydaja
Wiem ze do bezpośredniego tez mozna ale mimo wszystko szukam prostej konstrukcji w miare oszczednej :/
Z gory dzieki
Jeśli juz temat byl poruszony prosilbym o link
Chyba wgl nie było silników z bezpośrednim wtryskiem w S80.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: PeBe » 2021-01-21, 11:28

Czy przypadkiem wszystkie VEA nie mają bezpośredniego wtrysku noPb? A one weszły chyba w końcu 2013 roku, czyli S80 załapało się na nie.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

z1000
V
V
Posty: 96
Rejestracja: 2016-04-11, 16:26
Imię: Adam
VOLVO: sprzedałem xc70 3.2
Silnik: benzynowy
KW/KM/NM: moc szatańska
Średnie spalanie: zbyt niskie
Przebieg: 666
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: z1000 » 2021-01-21, 11:30

jeżeli były (a chyba tak) to tylko 4 cylindrowe, R5, R6 i v8 są na pośrednim
szukam... logiki z postępowaniu administracji tego forum... jak na razie bezskutecznie

pyy69
VO
VO
Posty: 152
Rejestracja: 2019-02-10, 14:01
Imię: dar
VOLVO: s60
Silnik: 2,0
KW/KM/NM: 180
Rok: 2013
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8.4
Przebieg: 120400
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: pyy69 » 2021-01-21, 11:44

PeBe pisze:Czy przypadkiem wszystkie VEA nie mają bezpośredniego wtrysku noPb? A one weszły chyba w końcu 2013 roku, czyli S80 załapało się na nie.
Mam S80 z 2014 3,0 i jest pośredni. 3,2 także jest pośredni. 4coś też pośredni.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: PeBe » 2021-01-21, 11:58

Jasne, w końcowych latach produkcji S80 nadal oferowano duże silniki. Ale weszły też 4-cylindrowe VEA (bo 3-cyl chyba nie dawali do S80 :mrgreen:). Sprawdziłem, wszystkie one mają bezpośredni LINK
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

kufeell
V
V
Posty: 101
Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
Imię: Pawel
VOLVO: S 80, Summum
Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
KW/KM/NM: 147/200
Rok: 2007
Przebieg: 245000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: kufeell » 2021-02-07, 22:08

Witam.
Chwilę mnie nie było ale pomyślałem, że skoro zacząłem ten wątek to powinien go też skończyć. Idąc po części za waszymi radami ale oczywiście również własnymi odczuciami ostatecznie kupiłem Volvo S 80. Najpierw przysiadłem się do S 60 a potem pojechałem sprawdzić S 80. Tak jak jeden z Was pisał....komfort, ilość miejsca zdecydowanie na stronę S80 (oczywiście każdy może mieć inne zdanie). Mamy dwójkę dzieciaków więc większy model był zdecydowanie bardziej dla nas odpowiedni. Silnik 2.5 T z już zainstalowanym LPG: BRC w Energy Gaz. Oczywiście planowałem zakup modelu tylko na PB i późniejszy montaż gazu ale trafił się dobry egzemplarz. Sprzedająca zgodziła się udostępnić mi auto na cały dzień testów i sprawdzeń. Najpierw stacja diagnostyczna a potem kilka godzin u mechanika w warsztacie (tutaj był sprawdzony bardzo dokładnie, panowie zajrzeli w każdą szczelinę). Okazało się, że poza kilkoma kwestami, tj. tylne sprężyny do wymiany, skorodowane dolne mocowanie chłodnicy, konieczność wymiany pompy wspomagania, tylne łączniki stabilizatora, egzemplarz jest w bardzo dobrym stanie. Oczywiście sprawdzona zawartość oleju w płynie chłodniczym, diagnostyka komputerowa, sprawdzenie zawartości spalin, układu hamulcowego, skrzyni biegów, silnika, turbiny, klimatyzacji, zawieszenia, grubości lakieru, sprawdzenie ramy, sprawdzenie kolumny kierowniczej, sprawdzenie skrzyni biegów, sprzęgła, układu wydechowego i jeszcze kilku innych kwestii. Po zbiciu ceny niwelującej koszty wymiany owych gratów.....udało się dogadać ze sprzedającą. To już mniej istotne ale tak czy owak jest dodatkowy PLUSEM dla mnie i dla żony .... na zewnątrz i w środku czarny. Pozostaje tylko mieć nadzieję że będzie się dobrze sprawował.

W związku z powyższym dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pomoc. Wasze opinie i wyjaśnienia bardzo mi się przydały. Dzięki.
Ostatnio zmieniony 2021-02-08, 00:03 przez kufeell, łącznie zmieniany 1 raz.

MarioWro
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2020-06-03, 22:52
Imię: Mariusz
VOLVO: XC60
Silnik: D4
KW/KM/NM: 181KM/400Nm
Rok: 2017
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: MarioWro » 2021-02-07, 23:08

S80 to świetny wybór, wszystko mniejsze jest dla mnie też już za małe.
Ostatnio jechałem zastępczym V50, o jakie to ciasne auto ;-)
Volvo to znacznie fajniejsza jakość w stosunku do Octavii ;-)

kufeell
V
V
Posty: 101
Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
Imię: Pawel
VOLVO: S 80, Summum
Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
KW/KM/NM: 147/200
Rok: 2007
Przebieg: 245000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: kufeell » 2021-02-07, 23:54

Zgadza się. Volvo do Octavii (szczególnie I) pod względem komfortu podróży to niebo a ziemia ale z Octavii jestem nadal bardzo zadowolony. Zostaje jako drugie auto. Silnik 2.0/ 115 KM (8-zaworowy) poza kulturą pracy....sprawuje się znakomicie. Jest niesamowicie elastyczny. Na LPG zrobiliśmy nią ok. 240 tyś. km (całkowity przebieg 340 tyś. km) i chodzi jak w dniu montażu. Mamy liftbacka więc przy dwójce dzieci (+ pies) ten przepastny bagażnik sprawdził się znakomicie. Na nockach, na rybach, po złożeniu tylnych foteli i wyjęci półki bagażnika dzieciaki śpią jak w łóżku w domu. Aczkolwiek dłuższe podróże, szybkie trasy to koszmar (fotele - taborety i cholernie głośna). Ogólnie rzecz biorąc auto niekomfortowe i głośne ale bardzo wytrzymałe i bardzo praktyczne, przynajmniej dla nas. Taki typowy toporny wół roboczy, nie do zajechania. Volvo ....to po prostu inna półka - na nocke na ryby nim nie pojedziemy, 300 litrowego bojlera nim nie przewiozę, czy np. pralki :? ale jeśli chodzi o samą podróż to aż nie chce się z niego wysiadać. Póki co niewiele jeszcze pojeździłem ale tak czy owak jeździ się rewelacyjnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”