Który silnik wybrać???

kufeell
V
V
Posty: 101
Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
Imię: Pawel
VOLVO: S 80, Summum
Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
KW/KM/NM: 147/200
Rok: 2007
Przebieg: 245000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: kufeell » 2021-01-15, 19:47

Witam
Jestem nowym forumowiczem więc w razie co....proszę o wyrozumiałość.

Planuję za kwotę ok. 30 000 zł kupić S60 lub S 80 w okolicy rocznika 2008-2009. Jeśli chodzi o S 60 to szukam z silnikiem 2.4, 140 lub 170 KM aczkolwiek w grę wchodzi S 80, 2.5 T, 200 KM. I tu pojawiają się pytania. Z tego co czytałem to w przypadku podanych silników można spokojnie zakładać instalację bez lubryfikacji i dodatkowo podawanej benzyny? Jeśli się mylę to proszę o uwagi. Domyślam się, że koszt instalacji będzie w kwocie około 4 000 zł. Najchętniej wziąłbym S 80 i tu pojawia się pytanie. Jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy S 60 2.4, 140 i 170 KM a s 80 2.5 T 200 KM ? Najchętniej wziąłbym S 80 ale trochę obawiam się spalania. Z drugiej strony jeśli jest na poziomie 2.4, 170 km to może jednak się zdecydować.... Rozsądniej (ze względu na LPG) byłoby wybrać 2.4 ponieważ czytałem że te silniki bardzo dobrze znoszą gaz ale z drugiej strony S 80-ka troszkę ładniejsza. No i mam dylemat? Jeśli ktoś coś może podpowiedzieć to z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
bloku
V
V
Posty: 146
Rejestracja: 2018-04-20, 21:39
Imię: Michal
VOLVO: S-Max
Silnik: D4204T
KW/KM/NM: 103/140/340
Rok: 2006
Był na spocie: 20
Średnie spalanie: 7,3
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Reda
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: bloku » 2021-01-15, 22:15

Jeśli lubisz komfort bierz S80. Jest według mnie przepaść (co prawda miałem starsze generacje S60 - 2006). Ilość miejsca, wykończenie, wyposażenie na przewagę S80.

Co do silników to nie martwiłbym się spalaniem. Bardziej patrz pod kątem bezpieczeństwa. Czy wyprzedzanie, czy też żwawe ruszanie...2,5T znacznie lepsze, bardziej rozwojowe jakbyś stwierdził, że 200KM za mało. Jeśli preferujesz spokojny tryb jazdy...bez problemu i takim uturbionym możesz pomykać spokojnie a i spalanie będzie akceptowalne.

A jak już ma być oszczędne to 2,4 Diesel - solidny silnik. Ja też się broniłem przed dieslem ale drugie Volvo i drugi raz z D5 ;-)
Audi :arrow: :serce:
Volvo :arrow: :jestok:

Robertv50T5
VO
VO
Posty: 267
Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
Imię: Robert
VOLVO: V50
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: 162/220/320
Rok: 2005
Średnie spalanie: 11.5
Przebieg: 182000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: Robertv50T5 » 2021-01-15, 22:52

Ja mam w V50 silnik 2.5T5 z gazem bez żadnej lubryfikacji
Koszt 3500zł
Spalanie średnie 12.5l/100km

kufeell
V
V
Posty: 101
Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
Imię: Pawel
VOLVO: S 80, Summum
Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
KW/KM/NM: 147/200
Rok: 2007
Przebieg: 245000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: kufeell » 2021-01-16, 01:49

Dzięki za odzew. Dodam jeszcze jedno pytanie....jak jest z żywotnością wymienionych przeze mnie wcześniej silników ? Prawdopodobnie najadę nim przynajmniej 200 tyś. km (obecną Octavią w 8 lat na LPG - 240 tyś. km i do dziś chodzi jak w pierwszym dniu po montażu gazu). Słyszałem, że dla 2.4 (jak się o nie dba) to żaden wyczyn ale ciekawi mnie jak to jest z 2.5 T ? Czy turbiny wytrzymują LPG ?

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 943
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: w0jt4s2 » 2021-01-16, 10:18

kufeell, 2.4 a 2.5T, to bliźniacza konstrukcja...
Jeden jak i drugi silnik dobrze znosi gaz lecz wymaga to trzech podstawowych warunków: 1- dobry zestaw komponentów, 2- dobry montaż, 3- dobre strojenie instalacji, spełniając trzy warunki nie będziesz narzekał na LPG.

kufeell
V
V
Posty: 101
Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
Imię: Pawel
VOLVO: S 80, Summum
Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
KW/KM/NM: 147/200
Rok: 2007
Przebieg: 245000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: kufeell » 2021-01-16, 10:46

Istotna informacja. Myślałem, że to dwie różne konstrukcje a nie bliźniacze.

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 943
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: w0jt4s2 » 2021-01-16, 11:52

moim zdaniem, z tych dwóch 2.4 i 2.5t, brałbym 2.5t... Spalanie wychodzi na podobnym poziomie przy normalnej jeździe, a mocy więcej...

kufeell
V
V
Posty: 101
Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
Imię: Pawel
VOLVO: S 80, Summum
Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
KW/KM/NM: 147/200
Rok: 2007
Przebieg: 245000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: kufeell » 2021-01-16, 12:10

Moje obawy odnośnie turbiny biorą się stąd, że do tej pory miałem same benzyniaki (większość + LPG) i nie mam doświadczenia z doładowanymi silnikami pod LPG. Natomiast jeśli chodzi o spalanie to oczywiście przejrzałem wzdłuż i w szerz forum VOLVO i nie ukrywam, że troszkę odstraszają mnie wyniki spalania jakie podają niektórzy użytkownicy 2.5 turbo, np. w okolicach 17-19 a i czasami wyższe. Oczywiście rozumiem, że zazwyczaj dotyczą one jazdy po mieście ale tak czy owak dla mnie to sporo.

kufeell
V
V
Posty: 101
Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
Imię: Pawel
VOLVO: S 80, Summum
Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
KW/KM/NM: 147/200
Rok: 2007
Przebieg: 245000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: kufeell » 2021-01-16, 12:26

Jeszcze jedno...na Auto Centrum dla S 80 po 2006 roku przy silniku 2.5 T (200 KM) jest napisane, że silnik ma wtrysk bezpośredni. Domyślam się, że to błędne dane. Z tego co czytałem na innych stronach to jest to wtrysk pośredni, wielopunktowy. Mam Rację???

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 943
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: w0jt4s2 » 2021-01-16, 12:29

Wiesz, spalanie to naprawdę indywidualna sprawa, warunki w mieście są różne dla Warszawy jak i Katowic, odrębną sprawa jest dynamika jazdy...

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 943
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: w0jt4s2 » 2021-01-16, 12:29

Samochod jest na wtrysku pośrednim

kufeell
V
V
Posty: 101
Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
Imię: Pawel
VOLVO: S 80, Summum
Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
KW/KM/NM: 147/200
Rok: 2007
Przebieg: 245000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: kufeell » 2021-01-16, 20:23

A podpowiedzcie mi coś jeszcze. Jeśli auto w Szwecji miało kolizję/uszkodzenie to czy taki fakt jest odnotowywany w historii? Jeśli tak to w którym miejscu są tego typu wpisy? Pytam ponieważ przeglądam różne oferty, sprawdzam historię po nr rej. bądź vin i nie wiem czy jeśli w danym egzemplarzu nie ma nic odnośnie napraw/uszkodzeń itp. oznacza, że takowych nie było? A jeśli były to gdzie byłoby to odnotowane?

boraseq
V
V
Posty: 35
Rejestracja: 2020-05-29, 19:07
Imię: Karol
VOLVO: V70
Silnik: 2.5
KW/KM/NM: 200
Rok: 2008
Przebieg: 300000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: boraseq » 2021-01-16, 20:30

kufeell pisze:
2021-01-16, 12:10
Moje obawy odnośnie turbiny biorą się stąd, że do tej pory miałem same benzyniaki (większość + LPG) i nie mam doświadczenia z doładowanymi silnikami pod LPG. Natomiast jeśli chodzi o spalanie to oczywiście przejrzałem wzdłuż i w szerz forum VOLVO i nie ukrywam, że troszkę odstraszają mnie wyniki spalania jakie podają niektórzy użytkownicy 2.5 turbo, np. w okolicach 17-19 a i czasami wyższe. Oczywiście rozumiem, że zazwyczaj dotyczą one jazdy po mieście ale tak czy owak dla mnie to sporo.
U mnie w mieście 15- Trasa 12-13 przy normalnej jeździe , mam raczej lekką noge. 2.5 FT 200KM. Ja przesiadłem się ze zwykłej benzyny na silnik z doładowaniem. Radość z jazdy jest bezcenna, tylko jedna rzecz, nie żałować pieniędzy na montaż LPG. Oszczędzamy na jeżdzeniu na gazie, nie na jego zakładaniu. Do tego silnika instalacja na dobrych podzespołach , montowana przez ogarniętego człowieka to koszt ~4 tyś.

kufeell
V
V
Posty: 101
Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
Imię: Pawel
VOLVO: S 80, Summum
Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
KW/KM/NM: 147/200
Rok: 2007
Przebieg: 245000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: kufeell » 2021-01-16, 20:39

No tak właśnie przypuszczałem.....że ok. 4 tyś.

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 943
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: w0jt4s2 » 2021-01-17, 00:36

boraseq pisze:
2021-01-16, 20:30
Do tego silnika instalacja na dobrych podzespołach , montowana przez ogarniętego człowieka to koszt ~4 tyś.
pi***olenie o szopenie ok 4 tyś, to również 3 tysiące jak i 5 tysięcy... wszystko około i jakie podzespoły....

boraseq, jak masz doradzać to konkrety a nie półsłówka...

boraseq
V
V
Posty: 35
Rejestracja: 2020-05-29, 19:07
Imię: Karol
VOLVO: V70
Silnik: 2.5
KW/KM/NM: 200
Rok: 2008
Przebieg: 300000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: boraseq » 2021-01-17, 09:52

Nie jestem gazownikiem. Mam swojego zaufanego człowieka który dobrał mu odpowiednie komponenty. Dlatego nie będę podawał dokładnych nazw komputerów , wtryskiwaczy itp. Nie ma to sensu. Sporo firm produkuje instalację na podobnej jakości. To byłaby dyskusja w stylu które klocki hamulcowe są lepsze. Każde działają, pytanie jak długo.
Dużo ważniejsze niż same części jest montaż. Możesz zrobić z Bóg wie czego, a jak jest nieumiejętnie zrobiony montaż np. różne odległości węży od wtryskiwaczy do kolektora czy parę innych smaczków to nikt nie będzie w stanie poprawnie skonfigurować tej instalacji.
Jak zdecydujesz się na tańsze części to po prostu szybciej je wymienisz, a jak będzie źle dobrana dawka LPG, niepoprawne czasy pracy wtryskiwaczy które będą pokłosiem montażu to po jakimś czasie będą problemy. Gniazda zaworowe itp. Nie będzie trwało to miesiąc ani dwa. Trochę to zajmie.
Podsumowując. Im lepszy montaż i dobranie komponentów, konfiguracja odpowiedniej dawki, czas jej podania, .. tym zdrowiej dla silnika. Moim zdaniem to powinien być punkt wyjścia.
Ja że swojej strony zanim zdecydowałem się na LPG, poczytałem trochę na forum gazowników, co z czego wynika, podglądałem zdjęcia instalacji z takich samych silników, i w końcu skontaktowałem się z człowiekiem który dosyć sporo udziela się na tymże portalu.

kufeell
V
V
Posty: 101
Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
Imię: Pawel
VOLVO: S 80, Summum
Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
KW/KM/NM: 147/200
Rok: 2007
Przebieg: 245000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: kufeell » 2021-01-17, 11:04

Bez nerwów Panowie, nie chciałem wywoływać tutaj jakichś kłótni.
Odnośnie kosztów to domyślam się że może być mniej aczkolwiek bardziej prawdopodobne, że więcej (bardziej chodziło o to że sumą wyjściową nie będzie 2 tyś. ani 7 tyś.). Odnośnie podzespołów i najważniejszego czyli porządnego zakładu/gościa który będzie montował też wiem. Miałem kilka instalacji LPG i sam doświadczyłem najpierw kiepskich fachowców a potem solidnych. Niestety na własnej skórze przekonałem się, że najpierw trzeba znaleźć kompetentny zakład/fachowca.
Wie ktoś jak to jest z historią ewentualnych kolizji/uszkodzeń pojazdów w Szwecji o którą pytałem kilka postów wyżej ?

kufeell
V
V
Posty: 101
Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
Imię: Pawel
VOLVO: S 80, Summum
Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
KW/KM/NM: 147/200
Rok: 2007
Przebieg: 245000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: kufeell » 2021-01-17, 11:06

Odnośnie tego jakie podzespoły do instalacji.....nie pytam o to ponieważ na forum tych informacji jest bardzo dużo i nie ma sensu zaśmiecać.

kufeell
V
V
Posty: 101
Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
Imię: Pawel
VOLVO: S 80, Summum
Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
KW/KM/NM: 147/200
Rok: 2007
Przebieg: 245000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: kufeell » 2021-01-18, 12:03

Chciałbym zapytać o coś jeszcze? Kojarzy mi się że kiedyś słyszałem coś o pękających blokach/tulejach cylindrów w silnikach 2.5 T. Oczywiście w każdym silniku mogą zdarzać się niecodzienne awarie ale obiło mi się o uszy że akurat te motory są na to podatne. Ktoś coś wie na ten temat, kogoś to spotkało? Jeśli dobrze pamiętam to ten ktoś mówił chyba o starszych silnikach. Coś o tym słyszeliście? Jeśli to w ogóle prawda a nie mit to o jakie roczniki/silniki chodzi ?

Robertv50T5
VO
VO
Posty: 267
Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
Imię: Robert
VOLVO: V50
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: 162/220/320
Rok: 2005
Średnie spalanie: 11.5
Przebieg: 182000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: Robertv50T5 » 2021-01-18, 13:36

kufeell pisze:
2021-01-18, 12:03
Chciałbym zapytać o coś jeszcze? Kojarzy mi się że kiedyś słyszałem coś o pękających blokach/tulejach cylindrów w silnikach 2.5 T.
Przed zakupem mojej T5 doradzał mi kolega, który ma serwis Volvo i BMW i też o to samo się pytałem.
Powiedział że takie rzeczy jak pękanie tulei zdarzają przeważnie się przy nieodpowiednim zwiększaniu mocy. Wszystkie takie awarie miał przy zmodyfikowanych T5. Chodzi tam o przegrzanie i brak odpowiedniego smarowania.
Mi od razu odradził podnoszenie mocy ze wzgledu na skrzynie automatyczną, która i tak fabrycznie na 1 i 2 biegu ma ograniczony moment obrotowy

aro_b1
V
V
Posty: 20
Rejestracja: 2018-03-29, 20:23
Imię: Arek
VOLVO: V50
Silnik: T5
KW/KM/NM: 186/253/428
Rok: 2005
Średnie spalanie: 12,5
Przebieg: 309500
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: aro_b1 » 2021-01-18, 15:39

Robertv50T5 pisze:
2021-01-18, 13:36
kufeell pisze:
2021-01-18, 12:03
Chciałbym zapytać o coś jeszcze? Kojarzy mi się że kiedyś słyszałem coś o pękających blokach/tulejach cylindrów w silnikach 2.5 T.
Przed zakupem mojej T5 doradzał mi kolega, który ma serwis Volvo i BMW i też o to samo się pytałem.
Powiedział że takie rzeczy jak pękanie tulei zdarzają przeważnie się przy nieodpowiednim zwiększaniu mocy. Wszystkie takie awarie miał przy zmodyfikowanych T5. Chodzi tam o przegrzanie i brak odpowiedniego smarowania.
Mi od razu odradził podnoszenie mocy ze wzgledu na skrzynie automatyczną, która i tak fabrycznie na 1 i 2 biegu ma ograniczony moment obrotowy
Dokładnie, jest tak jak piszesz, tuleje mogą pękać przez nieodpowiedni tuning jak i też przez przegrzanie silnika. Osobiście mam zwiększoną moc w moim V50 T5, 255KM 430nm, przejechałem tak już 70 tyś i silnik chodzi jak zegarek, tylko że mam skrzynie manualną 😁 dodam jeszcze że gaz założyłem przy przebiegu 217 tyś a obecnie mam 306 tys i również zero problemów. Brak różnicy w mocy na benzynie a na LPG.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Który silnik wybrać???

Post autor: Czarny82 » 2021-01-18, 16:57

Tuleje pękają przez "zmęczenie termiczne materiału" taką opinię przeczytałem tu na forum :lol:
A tak poważnie, sam użytkuję auto z tym silnikiem, przebieg ponad 300 tkm z tego 80 tkm na LPG i silnik pracuje idealnie.
Podzielam zdania kolegów którzy pisali wyżej, pęknięcia najczęściej występują w silnikach w których ich użytkownicy bardzo często dają im ostro w palnik, nieumiejętnie się z nimi obchodzą oraz w silnikach po podniesieniu mocy (nie jest to regułą ale modyfikacja zwiększa ryzyko szczególnie przy nieumiejętnym i częstym korzystaniu z mocy silnika).
Podsumowując, silnik jest tak awaryjny, że jeśli szukałbym teraz auta i występowałby w interesującym mnie modelu, uważałbym to za atut i pewnie ponownie bym się na niego zdecydował :lol:

kufeell
V
V
Posty: 101
Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
Imię: Pawel
VOLVO: S 80, Summum
Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
KW/KM/NM: 147/200
Rok: 2007
Przebieg: 245000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: kufeell » 2021-01-18, 18:30

Dzięki za odzew i wyjaśnienia.

kufeell
V
V
Posty: 101
Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
Imię: Pawel
VOLVO: S 80, Summum
Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
KW/KM/NM: 147/200
Rok: 2007
Przebieg: 245000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: kufeell » 2021-01-18, 18:42

A czy w trakcie oględzin samochodu jest coś co mogłoby na to wskazywać ? Da się to jakoś stwierdzić kupując auto ? Może w trakcie jazdy ?

Robertv50T5
VO
VO
Posty: 267
Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
Imię: Robert
VOLVO: V50
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: 162/220/320
Rok: 2005
Średnie spalanie: 11.5
Przebieg: 182000
Status: Offline

Który silnik wybrać???

Post autor: Robertv50T5 » 2021-01-18, 19:34

Z każdym silnikem to jest ruletka. Jak się przejedziesz i sprawdzisz czy równo chodzi nie kopci np na niebiesko to podjechać to jakiegoś warsztatu i może ciśnienie na cylindrach sprawdzić.
Pamiętaj że gdy kupujesz od osoby która prowadzi handel samochodami masz gwarancję w formie rękojmi. I jeżeli kupisz auto z uszkodzonym silnikiem lub jakąś inną ukrytą usterką ,a sprzedawca nie poinformuje o usterce na fakturze to musi ją naprawić lub oddać pieniądze za samochód. Na fakturze musi być kwota jaką zapłaciłeś a nie jakieś np 5tys zł. Tak się zabezpieczają i w razie zwrotu auta to wypłacają te 5tys a nie np 15tys.
A wszystkie te tzw dodatkowe gwarancje to lipa!
Ja ze swoim pojechałem na stację diagnostyczną i poprosiłem o szczegółowe sprawdzenie + analizę spalin i badanie dymomierzem. Wszystko było ok więc kupiłem auto.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”